Jo,jo existovaly,ale to je už hodně dávno. Za 90 Kč by měl existovat jednodenní kolojízdenka.
Celodenní stojí 99,-.
Např. v IDSJMK (Jihomoravský kraj) stojí 24hodinová 70,- Kupoval jsem ji minulou sobotu.
Dík, jó ta paměť. Ale moc mě to nepotěšilo. Šlo mi o občasné návraty z práce (tam na kole, zpátky vlak), ale ta cena za kolo je na krátkou vzdálenost dražší než cena za člověka.
A není nějaká možnost v rámci místního integrovaného dopravního systému?
Dík za tip, ale je to stejná bída. Sice v rámci IREDO můžu vozit kolo celý den cyklobusama za 30 Kč, ale stejně zaplatím za kolo při krátké cestě. Manželka takhle občas jezdí do práce, má to asi 14 km, tam víceméně z mírného kopečka. Když chce jet z nějakého důvodu zpátky vlakem, třeba leje nebo je příliš utahaná tak jí jenom doprava kola stojí víc než jízdenka. Tak jezdí na skládací koloběžce, která je zadarmo.
https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/psi-kola-a-jina...
Koukám jak od loňska podražili za úschovu kola a nejsou žádní troškaři, rovnou o 100 %
Posledně tu moji herku slečna ani neuzvedla. Tak jsem si to tam pověsil sám a ještě ji za to zaplatil. Teď se na ni asi vyseru ;-)
No jo, taky jsem si musel v loni dávat kolo - treka do vlaku sám. Holčina - průvodčí sice měla snahu kolo zvednout, ale víc než přední kolo nenadzvedla a to má kolo asi tak těch 15 kg co by měla zvednout. Zrovna tak jsem musel kolo zase z úložného vagonu vyndat a sundat na perón. V takovém případě by bylo 10 Kč za uložení kola v úložném prostoru tak akorát.
Pokud jsem vozil lehokolo vlakem v režimu úschova během přepravy, byl jsem nejradši, když tam byla bezradná průvodčí, co mě nechala kolo naložit, zaparkovat a zajistit samostatně.
Snaha "pomoct" mi s tím vedla k uraženému zrcátku a nejhorší byl průvodčí, co věděl, že předpisy jsou na jeho straně a chtěl, aby bylo vše podle něj... když zjistil, že neví, jak lehokolo uchopit a důrazně jsem ho upozornil, že to stojí výrazně víc než obvykle vozí, dal si říct... tak mi aspoň zatrhnul nástup/výstup nákladními dveřmi a musel jsem to pokaždé obejít přes vagón. :-)
Tak to asi neukecáš - mají to ošetřené. Akorát nějak nespecifikují, co tam POMOC průvodčího obnáší :o)))
"Úschova během přepravy – ve vlacích označených symbolem kufr je možné kolo NALOŽIT S POMOCÍ PRŮVODČÍHO do zvláštního prostoru pro přepravu kol. Po dobu přepravy je kolo pod dohledem průvodčího."
Železnice, to je skanzen hračičkářů s vagónkama. Nezájem řešen navyšováním cen a tím dále klesá zájem o tento moloch. Nejrozumnější řešení přijali na trati z Hostašovic do Nového Jičína, kde to všechno po povodni rozebrali a přestavěli na cyklostezku. Přepravených osob mnohem víc, než kdysi když tam jezdily motoráky. Jedna z mála železnic, která začala skutečně sloužit lidem.
Asi jak kde. U nás se počet lidí ve vlaku docela zvýšil. Hlavně tím, když se konečně podařilo dodělat těch 700 m kolejí do Německa, které soudruzi v rámci budování lepší společnosti zrušili.
O té doby, co se z Výběžku do Čech dá jezdit přes Německo mám občas pocit, že těch lidí jezdí zbytečně moc. O stále plných rychlících do Prahy ani nemluvě. Dokonce jsem si kvůli tomu začal brát k jízdence i místenku.
DD pane ministře dopravy Ťoku,
v České republice se utrácejí velké peníze za rekonstrukce vlakových nádraží, ale jejich uživatelnost po rekonstrukcích zůstává stále stejná, jako před samotnou rekonstrukcí. Budu proto lobovat za vůbec nějakou podporu cestování s bicyklem po drahách. Když tedy pominu fakt, že po rekonstrukcí z nádraží bývají i nepřehledné obchodní domy...
Proč?
Je totiž obrovská potíž, dostat vůbec kolo na nástupiště k vlaku, protože výtahy jsou přistavovány jen pro matky s kočárky, takže už nemůžete použít výtah pro běžné pánské MTB 29", popř. lehokolo (např. http://azub.cz) (max. 205cm na délku s vytočeným šlapátkem dopředu), jak v mém případě. Popř. na výtah nalepí zákaz přepravy kol jako např. v Břeclavi. Tady navrhuju inteligentně předělat ty výtahy na typ používaný na vlakovém nádraží ve Veselí nad Lužnicí, kam jsem se vešel i s naloženým lehokolem celkové soupravy 38kg. Takže to jde, pokud má projektant a investor trochu pod čepicí. Což je doposud v kategorii kuriozit...
V opačném běžném případě je nutno použít příjezdy přes koleje určené elektrickým vozíků se zavazadly, což je zakázané (?), anebo "otrhat" bicykl od zavazadel běžné hmotnosti 15kg, vynést jednotlivě do schodů nebo snést jednotlivě ze schodů, a znovu nasadit na lehokolo zhruba 18kg (osazené podle předpisů) pro dotlačení k dalším schodům. Doporučuji Vám toto si vlastno ručně odzkoušet simulací běžné dopravy kol vlakem při dovolené, kdy těch schodišť při 2 přestupech je nejméně 6ks s převýšením 3m. Pak stížnost na tuto neschopnost nebo v horším případě omezenost pochopíte velmi rychle...
Jste u moci už 4 roky a bylo na času konečně přehodnotit utrácení za rekonstrukce nádraží. Pod pojmem modernizace si totiž většinou představím zlepšení vlastností, parametrů, užitkovosti, vztřícnosti, uživatelského použití, což se v tomto případě tedy tak úplně neděje...
Co by jste mohl udělat tak trochu navíc, je nějaká změna zákona, aby se na vagón bez jediného háku nebo jinéh
Co by jste mohl udělat tak trochu navíc, je nějaká změna zákona, aby se na vagón bez jediného háku nebo jiného způsobu přepravy bicyklů ve vlacích nestříkali symboly jako kolo ve čtverečku apod. Pak v klidu nastěhujete s rodinou své 4 bicykly do vagónu a průvodčí spolu s ostatními cestujícími oprávněně vyskakují, že kola zavazí v pohybu po vagonech. Najdete to nejen na trase Brno-Břeclav...
Věřím pane ministře Ťoku, že má slova padnou na úrodnou půdu a začnete se zabývat praktičností vlakové dopravy a přepravy jako takové.
Příjemný den
Karel Půček
P.S. Už víte proč armáda omezila přepravu vlaky? Zeptejte se dobu doručení vozidlové kolony s naložením ve čtvrtek...
Snad ti i závidím ten optimismus, že by ministra mohli zajímat cestující vlakem, natož pak někdo vláčející navíc naložené kolo...
Ale kdyby ti někdo odepsal, určitě se pochlub...
Váš dopis zn.
Ze dne 13. července 2018
Naše zn.
Vyřizuje Eliška Dvořáková
Telefon 972 235 712
Mobil 608 101 094
E-mail [email protected]
Datum 9. srpna 2018
Vyjádření k podání eč. 425301
Vážený pane Půčku,
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, (dále jen SŽDC) obdržela Vaše podání, které se týká
nevyhovujícího stavu budov po modernizaci.
K Vašemu podání Vám sdělujeme, že v rámci investičních akcí jsou s ohledem na přístupnost osob
se sníženou schopností pohybu a orientace navrhovány úpravy železničních stanic v souladu s platnou
legislativou, tedy vyhláškou č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících
bezbariérové užívání staveb, resp. Nařízení komise (EU) č. 1300/2014 (TSI PRM).
K samotnému přístupu na nástupiště se kromě schodišť zřizují přístupové chodníky či výtahy. Výtahové
klece mají normami stanovené minimální rozměry, které jsou vždy dodrženy. V případě železničních stanic,
kde se očekává významná frekvence cestujících s jízdními koly (cykloturisticky exponované oblasti) jsou
navrhovány výtahové klece s rozměry nad rámec normových požadavků (např. 2100/1100 mm).
S pozdravem
Eliška Dvořáková
oddělení drážního práva a legislativy
============================================
V podstatě na to v SŽDC serou a srát i nadále budou, bo minimální rozměry jsou nejvhodnější a nejlevnější všude... Dopravní uzly prostě exponované nejsou a ani nadále nebudou. Ignoranti...
Což o to, minimální rozměry mi "na stojáka" stačí. (Vlastně už nemám potuchy, zda lze takhle snadno postavit na zadní i zábradlí.)
Ale když tam napaří přeškrtnuté jízdní kolo, tak jsme v háji.
Mám zbrusu nový orig zážitek s dráhou a koly. 1. července jsme vyrazili s koly z Prahy do Olomouce vlakem a odtud Moravou na jih do Břeclavi po ose. Ale v Praze ouha! Na nástupišti se nás sešlo dvanáct s koly, všichni v předprodeji místenky a lístky na kola, ale světe div se, dráha jaksi opomněla zařadit vagony s místy na kola. Průvodčí to řešil tak, že nás nechal nacpat kola do uliček ve všech vagonech. No, byla to zajímavá situace. Většina kol byla ověšena brašnama, s tím se dost blbě nastupuje, takže všichni všechno sundat, nacpat do uliček a celou cestu poslouchat cestující, kteří se horko těžko kolem kol protahovali, ať už na záchod či výstup a nástup. A kolik peněz to stálo za kola, to je jako blbej vtip. Ale to ani Čok nespraví.
Vyhýbám se cestování vlakem s kolem v Čechách jak jen to jde. Jedině u nás to používám, neboť tady jezdí německé Desiro, ve kterém se kolo přepravuje tak jak by člověk očekával. Bohužel se zde vlakem s kolem naučilo jezdit spousta lidí, takže mě kolega hlásil, že minulý týden v Děčíně spousta cyklistů zůstala na peróně, počet zájemců mnohonásobně překročil kapacitu.
Přesně tohle se nám stalo v roce 2014, když jsme jeli z Dámské z Hradce Králové. Nás ale bylo "jen" 5, takže nás průvodčí umístil k předním dveřím právního a druhého vagonu.
A jako kompenzaci jsme dostali kupón na 30% slevu platnou rok na jiný nákup u ČD.
Uplatnila jsem při koupi další jízdenky.
A letos nám dráhy zatápí ještě než jsme vyjely. Trefily jsme se do tratí, kde jsou samé výluky. Díky tomu jsme musely přesunout start z Mnichova Hradiště do Turnova.
Na zítra jsme našly jeden jediný vlak, kterým se tam dostaneme.
A v úterý se dostat z Liberce, to bude další oříšek. Zatím jedeme přes Děčín nebo Ústí a doufáme, že tam koleje do úterka vydrží...
Z Boleslavi do Hradiště to není na kole daleko.
O co jsme zkrátily na začátku, o to jsme si to protáhly na konci :o)))
A za ty 4 dny se rozhodně ulejvat nebudeme :o)))
No jo, mezi Lbc a Turnovem je prý taky výluka.
No ale přece nepojedete přes Ústí, budete muset šlápnout do pedálů :D
Nebo ... teď mě napadlo: vlakem Lbc - Česká Lípa a Česká Lípa - Boleslav, ale to by bylo o 1 přestup více.
Těch možností s přestupy bylo víc, ale nakonec varianta Liberec - Děčín - Praha byla ideální.
Pravda, trošku jsme se děsily, když jsme měly v Děčíně "jen" 10 minut na přestup a musely jsme na sousední perón, ale klaplo to :o)))
Nejezdí tam nějaký cyklobus? Jsou teď docela rozšířené.
Cyklobus leda tak na Ještěd a tam jsme si vyšlápli po svých :o)))
Jaký význam by mělo lanovkou s kolem na Ještěd a pak odřít brzdy cestou dolů?
Podle mého názoru to má význam když nahoru vyšlapeš, případně vyjdeš vedle kola, pokud jsi vyšlapání nezvládl, no a zpátky odírání brzd jako nutné zlo. I tak jsou ty horské sjezdy pro cyklisty nebezpečné ale za tu fyzičku nahoru při troše nezbytné opatrnosti cestou dolů to stojí. Proto by ta lanovka na Ještěd byla pro cyklisty zbytečná ale je to věc pouze mého osobního názoru.
A teď si vem, že se vyrábí i přímo sjezdová kola, která bývají tak těžká, že do kopce na nich asi nikdo nejezdí a potřebujou tu lanovku... :-)
Nejde jen o váhu, ta není zase tak hrozná, ale především o geometrii celého kola a výšku sedlovky a sedla. Na těch kolech se nedá pořádně vyjet ani dvacetimetrový kopec.
To nepochopíš, ale garantuji ti, že je takových docela dost.
A začínají se objevovat i koloběžkaři. Tam to ale nechápu už vůbec - zaujal mě tatínek s dcerunkou na Kozákově. Měli zcela zjevně půjčené koloběžky, nahoře na ně stoupli a tatík zavelel "ruce na brzdy, zmáčkni je a jedem..."
Smysl zapůjčení koloběžky z důvodu sjezdu jsem nepochopila doteď...
Já jsem poprvé viděl půjčovnu koloběžek před hromadou let na Pradědu. Já tam byl na lehokole, takže nebylo co řešit, ale představa, že se tam vyškrábu pěšky a mám možnost se zpátky dolů svézt na půjčené kolobrnďě (nahoru to vozili dodávkou), by asi byla lákavá.
Tedy já bych odolal, jsem škrt a 100 Kč (tehdy) za jednu jízdu mi přišlo hodně.
Jinak je to ale myslím docela o ústa, postavíš se na stroj, o kterém nic nevíš, nemáš zkušenosti a současně se přímo nabízí zkusit, kolik to pojede...
Takhle se okolo nás prořítila v Krkonoších parta Poláků, za zatáčkou jsme je našli s rozbitou holkou a volala se záchranka...
Je na tom vidět rodinky s malými dětmi - na tohle bych teda nervy neměla.
Navíc nikdo nejede v přilbě, krátké rukávy, kraťasy...
Po pádu by to asi nebyl jen silniční lišej...
Já často vídám už i koloběžkáře s přilbou, myslím, že i půjčovny přilby nabízí, ale kecat do toho nikomu nebudu, sám beru přilbu, když to předepisují pravidla závodu... :-)
Na koloběžce je hlavně záludné, že vypadá skoro jako kolo, ale chová se jinak než (klasické) kolo, chybí tam to opření zadku o sedlo, takže cyklista na koloběžce se může v první ostré zatáčce divit...
Na větší sjezdy si helmu na kolobku beru vždycky, je rychlejší než kolo. Dobrý trénink je vzít skládací kolobku na záda, vyběhnout si kopec a dolů se svézt a šetřit kolena. Třeba i na Sněžku.
Takhle velkou koloběžku mám také a rozhodně rychlejší než kolo ve sjezdu po silnici není. Aerodynamičtější postoj než na silničce na tom asi také nevyrobíš, pokud si nesedneš na bobek na stupátko. A brzdí to mnohem blběji než kolo, poněvadž to hned překlápí přední kolo.
Do kopce je na koloběžce těžká pruda, ale s kopce dolů to je paráda. Jen je třeba u půjčovenské koloběžky zkontrolovat předem brzdy. Hlavně ta přední bývá záměrně rozštelovaná, aby zákazníci nepadali na nos. Pak je potíž to z větší rychlosti zastavit.
si s těma trapnejma moderníma křápama stěžujte :) ,... já jezdím na stroji 100 let starém (klasickém cesťáku) a ten se dráhy nenaučily přepravovat dodnes (a že na to měly času dost).... Nikam se nevejde, zejména do háků "prej na kola" rozhodně ne. Úschova během přepravy nepřipadá v úvahu ani náhodou .... to bych to kolo mohl rovnou opřít u kovošrotu.....
Tak to já se už vzdal myšlenky cestovat s azubáckou tříkolkou vážící přes čtyřicet kilo (ve výbavě je motor a dvě baterie) vlakem ČD. Naložit či vyložit tenhle stroj je tak složitý logistický problém,že je jednodušší dojet na dané místo po ose.Když už na jednom nádraží vjedu do nízkopodlažního vlaku,neznamená to,že na koncovém nádraží z něho vyjedu,neb nástupiště nemusí být dostatečne vysoko.Takže si budu muset koupit k tříkolce malé auto s velkým vozíkem jako nutné příslušenství pro přepravu na větší vzdálenosti.
Tady za kanálem je to s přepravou kol ve vlacích taky mnohdy zážitek na celý život.
https://www.nakole.cz/blogy/cyklo-poustevnik...
Jen pro srovnání jak to tu vypadalo 60 roků zpátky:
https://www.youtube.com/watch?v=QPkT0paGEnQ