Hezký den,
potřebovala bych poradit jaké pláště koupit na horské kolo. Mám obyčejnější a nynější pláště jsou skoro sjete. Jezdím cyklostezky, terén les a i silnice. Chci nějáké, lehké, rychle, stabilní :) Poradite?
Dívala jsem se na značku SCHWALBE, ale jaký typ? Mám kola 26'.
Zrovna Schwalbe má na svých stránkách pěknou kalkulačku, kde se dá vyvážit hodnoty jako váha, odolnost a valivost a záběr v terénu. Když se zamyslíš, na co to chceš používat, tak bys podle té kalkulačky mohla vybírat.
Už léta nekupuju nic jiného než Land Cruiser. Sice na velké na treka, ale stejný vzorek můžeš mít i pro 26’’ kola.
https://www.amazon.co.uk/Cicli-Bonin-Unisex...
Perfektní na off-road i na silnici.
Kolik jsi ochotná do plášťů investovat? Dobrý plášť zkrátka něco stojí.
Pokud nejezdíš vysloveně za mokra nebo v těžším terénu mohl by tvoje představy splňovat Continental Race King ve verzi Performance (kevlar patka) https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-mtb...
nebo ještě lépe RaceSport
investice tak do tisícovky.díky moc za tipy.
co tady tyto?
http://www.bikeprodejna.cz/172892-continental...
Můžeš dát X-Kinga dopředu a RaceKinga dozadu.
A koupil bych spíš už kevlar - je lehčí i líp jede.
A boty si také kupuješ tak, že si od kamarádek necháš nějaké doporučit? Například mám nohu 38, občas chodím po městě a občas jdu na procházku do lesa. Jaké boty? Myslíš, že když ti doporučím, jako to činí mnozí ostatní zde, ty růžové s mašličkami co mám já, že to bude pro tebe dobrá a kvalifikovaná volba?
No výborně!To jsem přesně potřebovala.Tak jaký postup,ty chytrolíne doporučuješ?
Ujasnit si sama, jaké pláště potřebuješ a pak teprve hledat či si nechat radit.
Musíš si uvědomit:
1. Jak moc záběrové ty pláště potřebuješ. Pláště s velkými zuby budou zabírat i na mokré louce s trávou, uprostřed brodu a v bahně. Zase budou mít větší odpor a tím bahnem tě budou ohazovat. Pláště s jemnějším vzorkem budou rychlejší, budou mít menší odpor, ale budou klouzat. Například uprostřed brodu protočíš zadní kolo na místě a spadneš do vody. Nebo nevyjedeš z bláta přes cestu a skončíš v něm.
2. Jaký valivý odpor ty pláště mají mít? Budeš s nimi chtít jezdit rychle po asfaltu? Budeš s nimi jezdit jen za sucha po polňačkách?
3. Jak odolné proti proražení a propíchnutí ty pláště mají být? Pojedeš na nich do jižních krajů plných rostlin s ostny? Chceš s nimi jezdit po městě plném střepů z rozbitých pivních lahví? Umíš si zalepit duši?
4. Jak těžké ty pláště mohou být? Čím odolnější plášť, tím většinou těžší. Čím těžší plášť, tím hůř se rozjíždí a také těžší kolo.
5. Jak drahé ty pláště chceš?
Ty vlastnosti jdou částečně proti sobě a je třeba to trochu optimalizovat. Když si sama ujasníš, co vlastně chceš, tak si můžeš nechat kvalifikovaně doporučovat pláště.
V úvodu tazatelka píše
"...Jezdím cyklostezky, terén les a i silnice. Chci nějáké lehké, rychle, stabilní..."
Brahmo, já nevím, ale řekla bych, že tazatelka si ujasnila, jaké pláště chce a sdělila, co byla schopna o nich sdělit. A podle jejího požadavku se dají doporučit pláště - ostatně pár odkazů, ze kterých si sama může vybrat už tady má.
Nechci nijak snižovat tvoji snahu, ale to, co požaduješ ty, asi každá cyklistka vědět nebude.
To je mně také jasné a proto jí poměrně podrobně a návodně píšu, co je třeba posoudit. Také proto jsem psal o té Schwalbe kalkulačce, kterou už nějak nedokážu dohledat. Já z ní nechtěl dělat příkladného pitomce a pokud to tak vyznělo, tak se pisatele omlouvám.
Je fakt, že já jsem na ten tvůj návod také koukala jak "z jara". Tyhle podrobnosti by mě nenapadly ani ve snu.
Kdykoli jsem pořizovala pláště, tak jsem chtěla jen něco, aby to bylo na asfalt i do terénu a aby to v terénu drželo stopu a neklouzalo do stran. A nechtěla jsem kevlar - na moje ježdění mi přišel drahý.
Pak jsem jednou dostala Nanoraptory a od té doby jezdím na nich.
Ale aspoň vidím, jak to vy chlapi máte složité, když si chcete pořídit nové pneu :o)))
Jenže rychlý + lehký a vedle toho stabilní (to chápu jako dobře drží v terénu) jsou protichůdné požadavky. Zmíněné Schwalbe má na webu filtrování podle pěti vlastností
https://www.schwalbe.com/en/offroad.html
- valivý odpor (jak snadno plášť odvaluje - jak je rychlý)
- jak drží na silnici
- jak drží v terénu
- odolnost vůči defektu
- životnost
Každá plášť má každou vlastnost ohodnocenu jedním až šesti body. Každý si může zkusit zadat ve filtru maximum bodů v jedné vlastnosti a pak uvidí jaké mu zbudou možnosti v těch ostatních. A když už mi z filtrů vypadne plášť co rychle jede a dobře drží v terénu, tak má průměrnou životnost a je drahý.
Ono kdyby existoval plášť, který by měl všechny parametry výborné a navíc nestál majlant, těžko by se prodávaly ty ostatní... život je o hledání kompromisů...
Ale třeba by se dal s trochou snahy najít plášť, který bude po všech stránkách špatný... :-)
Dík za tabulku.Chtěla jsem mít nějakou představu,než pláště objednám.
Jinak asi by měly být spíš univerzální,jezdím všechny terény.
Teď jsem se dívala na Schwalbe,jaký je prosím rozdíl drát a kevlar? Kevlar bude zřejmě lehčí a drát pevnější,ne?Co vybrat?
Také se kevlarová patka značně snáze montuje. S novou drátovou patkou je občas pěkný opruz. Je podstatně lehčí a zejména je lehčí na místě, kde se ta váha opravdu projevuje. No a také je nezanedbatelně dražší.
Jo a pozor na zvláště lehké skorozávodní pláště s hodně tenkými boky. Ostrý šutr je snadno na tom boku definitvně rozpáře. To není pro turistu.
Jedná se o materiál patky, nemyslím, že by drát byl pevnější ve smyslu, že by to byla nějaká výhoda, výrobce tam dá obojího materiálu tolik, aby to bylo dostatečně pevné. Kevlar je lehčí a ohebný, takže se dá plášť stočit do ruličky. Pláště s drátěnou patkou jsou především výrazně levnější.
Takový hojně používaný univerzální plášť osazovaný na nová levnější kola je Schwalbe Rapid Rob. Podobně zaměřený plášť vyšší třídy je Racing Ralph. Ty lepší pláště se dělají v několika verzích lišící se směsí, odolností boků a odolností běhounu.
Možná napiš co máš teď, model, šířka, mělo by to být na boku pláště, jak sis tím spokojená, jestli chceš něco víc do terénu nebo naopak něco, co líp jede a jakou máš cenovou představu.
P.S.Předpokládám, že používáš duše.
Díky moc,
vybrala jsem si Schwalbe smart,je to asi taková univerzálka. Mají je buď drát nebo kevlar a šíře 2,10 nebo 2,25.Jakou tedy šíři na terén i silnici? Co radíte?Láká mě ten širší do terénu,ale nebude zase na silnicích nebo cyklostezkách nevýhodnější? Díky.Chci už objednat:)
Od Schwalbe asi nejhorší možný výběr. :-(
Nejedou, nedrží a odolnost vůči defektu taky nic moc. Ale zase vcelku vydrží.
Předpokládám myslíš Smart Sam, jak píše jarda, jiné pláště drží stejně a líp jedou nebo jedou stejně a líp drží, jediná výhoda je skutečně jen ta vysoká životnost.
ano,myslela jsem smart sam.
Ještě odkaz na ty druhé:
CONTINENTAL Plášť 26 x 2,20 (559-55) X-King-černá
Jedou dobře, dobře drží v terénu, ale docela rychle se sjíždí.
Ono záleží i na tom, jakou verzi konktétně myslíš. Dělají se ve čtyřech verzích, každá trochu jiná.
Jak jsem psal výš - na přední kolo X-King, na zadní RaceKing. Za mě ideální kombinace.
Dík,mrknu na to .A ta šíře,jaká je vhodnější u plášťů?
2,20 jsou pohodlnější, 2,0 o trošku lehší.
Osobně bych dnes vzal širší.
Pokud toho terénu není moc, není to nic těžkého a za sucha, vzal bych ten race king. Pokud by bylo potřeba víc gripu, tak hodit dopředu x king. V obou případech v kevlaru. Dřív bych doporučil schwalbe racing ralph performance, ale těm teď dost narostla váha. Jako uni turistické obutí hodně lidí volí maxxis crossmark, ale na předním kole mi klouzal, nicméně tehdy jsem začínal a vozil zbytečně velké tlaky v pneu. Smart sam jsem nejezdil, ale reference mají fakt špatné. Je to guma, co se používala spíš dřív, kdy byla jiná konkurence a někteří si ji cení pro velkou životnost, než se sjedou. Za mě ty contíky.
Před 14 dny jsme jeli cestou necestou údolím s mnoha brody. Turistika, ale lehce specifická. Kolo mám nové, s takovými těmi universální mi plášti, co nezahambí, ale také nic nedokáží. V jednom brodu se mi kolo protočilo a málem jsem tam spadnul. Od té doby si myslím, že je třeba na horáka více hravosti.
Nevím který plašť vybrat na mé přední hnací motorové kolo 20", To co tam mám nyní tak na trávě a šotolině hrabe. Faktem je že ty výše uvedene povrchy jezdím opravdu vyjimečně, 95% jezdím asfalt.
https://www.kupkolo.cz/detsky-plast-schwalbe...
https://www.kupkolo.cz/20-plast-detsky-schwalbe...
https://www.bikero.cz/maxxis-plast-m-tread-drat...
https://www.velohanak.cz/cyklo/kenda-1016...
Nemáte někdo povedomí o nějakém kvalitním 20x2 a více, hlavně neprorazitelný. Venku to nejsem schopen zalepit ani vyměnit.
Asi bych volil tenhle plášť. Má i zesílený bok a tak by jeho protržení mělo být hodně minimalizované i kdybys to vzal hodně fest o nějaký ostrý obrubník.
Je už dostatečně široký s větší záběrovou plochou, měl by i líp přenášet brzdnou sílu a je dost pevný pro větší zatížení a má 67 vláken, tak by měl dobře držet.
https://plaste.heureka.cz/schwalbe-big-ben-plus...
Zkus ještě pohledat, třeba najdeš lepší.
Tak bohužel tyto pláště nejsou skladem a dodací lhůta je měsíc až 5 týdnů. Udajně to vozí z německa a tak nechápu proč to tak trvá.
Musím dále jezdit na tomto:-)
Zkus okouknout, jestli nejde objednat rovnou z Německa s rozumným poštovným (když vezmeš rovnou dva, rozloží se). Kolikrát jsem si takhle pomohl.
https://www.idealo.de/preisvergleich...
Už ho mám objednán u nás, počkám, ten co tam mám ještě pár stovek km vydrží:-)
Tak nevydržel, dnes jsem píchnul no a výměna duše byl pro mně porod:-) Z asi padesáti okolojedoucích cyklistu se našli jen dva co projevili ochotu pomoci, bohužel už jsem byl skoro hotov, i přesto takovým borcům díky.
Pumpovat duši 20x2,15 malou pumpičkou je horor.
Zvažuji pro krajní nouzi Co bombičky s pumpou.
Hned jsem zakoupil nový plášť, tento
https://www.katmar.cz/odyssey-aitken-20x-225...
bohužel na něm není šipka směru otáčení, je to snad u tohoto dezénu jedno?
Jo dirt bike ? Bobbe, v tomhle věku už opatrně :-)
Asi bude jedno, kterým směrem se otáčejí. Jankům, co s tímhle primárně lítají, se otáčejí všemi směry. Kdo ví, co to ale vydrží při tvém použití. Směs může být klidně měkká lepivka, nevím, nemusí. Pochybuju ale, že by byla optimalizovaná na výdrž.
Nestraš, kua za 700Kč by to mohlo vydržet aspoň jednu sezonu:-) Druhou gumu mám objednanou ale bude za 5 týdnů tak čekám.
A další zádrhel, duše mám "jen" 2,15 a plášť je 2,25 co stím? Koupit raději větší nebo se nic neděje?
Duše bývají obvykle od - do. Jestli jsou do 2,15, tak asi 2,25 zvládnou. Ale našponováním nad limit je krapet ztenčíš.
BMX pláště se mi taky vždy líbily, ale...nevím jestli jsi někdy jezdil BMX, protože ty pláště mají hned několik odlišností.
Plus je většinou valivý odpor a celkem husté TPI, takže jen tak ho nerozerveš, ale váha bývá srovnatelná s BigApplem který má guard proti sklu, takže když na to přijde, tohle píchneš poměrně snadno.
Cena je srovnatelná.
Navíc nikdo to nejezdí v dešti, a patka pláště je větší pro jiný clincher BMX ráfku, který bývá taky širší, pokud jej tam tedy už nemáš, nemusí to sedět.
Šíp vzorku by měl valit dopředu, pokud je to záběrové kolo, pak i naopak, s tím že brzdění zase drží stopu jinak.
Držím palce, a těším se na video z prvních triků ;)
V tomto ráfku by to sedět mělo
http://www.elektrokola-dh.cz/sety-na-prestavbu...
Ja to bral v nouzi nic jiného neměli na 20" kolo.
Videa budou až tam namontuji tryskový motor a přidělám křídla, to budu pak lítat i meznárodně:-) Startovat budu na letišti v Mošnově:-)