Jaké máte zkušenosti s reklamacemi v případě že jste si kolo koupili přes eshop?
Které značky lze reklamovat v autorizovaných servisech.
Kolik stojí poštovné v případě že by jste na reklamaci odesílali celé kolo? U české pošty píšou že nadrozměrné balíky posílají jen smluvním zákazníkům české pošty. U PPL jsem také nic nenašel.
Každá prodejna má v některých bodech krapet odlišný podmínky reklamace, tak se snad řídíš těmi konkrétními podmínkami, co musí mít uvedené.
PPL je dopravce, u něho reklamuješ jen vady z dopravy a ne výrobku.
Když máš co reklamovat tak to řeš s tím konkrétním prodejcem podle jeho podmínek a ne takhle obecně, tím nic nezjistíš.
U PPL jsem nechtěl nic reklamovat jen jsem chtěl zjistit jestli přes ně jde poslat kolo na reklamaci prodejci a taky kolik by to stálo. Ještě žádné kolo nemám ale chci pochytit poznatky od ostatních jaké mají zkušenosti s reklamací v případě že nákup provedli přes eshop.
Dopravu na reklamaci opět řešíš jen a pouze podle reklamačního řádu konkrétního prodejce, kterých je velmi mnoho.
Každý prodejce je krapet jiný, každá reklamace se řeší poněkud jinak., nejde nic zobecnit.
Jediné co je možné tak nějak říct, že jsou prodejci se kterými je obecná velká či větší spokojenost a pak ti všichni ostatní.
Ceska posta ma cenu za balik s kolem ~15kg do 200kc. Posilal jiz nekolik krat.
Díky za super zkušenost. Tak snad s 23Kg nebudou mít problém a cena bude někde kolem 250Kč. Takže za mě raději koupit o 5000Kč levněji v eshopu než si připlácet za koupi v kamenné prodejně. Nemyslíte?
to jo, jasně, 5000 ušetříš, ale většinou, aby ti uznali záruku, tak musíš nechat kolo sestavit a seřídit někde v servisu + udělat garanační prohlídku. sestavení bude tak cca 1000,-, garančka na kola, která jsi nekoupil u daného servisu, počítej kolem 500,-
přidej poštovné a případné komplikace a jsi takřka na stejné částce...
Jen přemýšlím jak ti prodejce dokáže že kolo nebylo sestaveno v servisu?
Kupoval jsem kolo z eshopu a nikde tam taková podmínka nebyla ale navylučuji že to někdo tak má:-)
v obchodních podmínkách máš většinou nějakou zmínku o odborné montáži - ke kolu bývá knížečka nebo záručák, kam se dává třeba razítko? :-)
já mám taky kolo z eshopu, v kameňáku jsem si pak zacvakal 800,- za sestavení a seřízení. na garančce jsem nebyl, spíš jsem to tehdy řešíval průběžným servisem :)
Pouze k dopravě -
Řešil jsem nadrozměrný balík na poště (jen délka, nikoli hmotnost) a bylo to tak blbé že jsem
nakonec použil místní dodávkovou službu- Toptrans.
Jen jsem balík musel dovézt k nim, na pobočku.
Kupoval jsem ekolo v eshopu v Praze. Jsem z jizni moravy. Reklamoval jsem za cca mesic. Balik do 30 kg mne jako jedina prepravila Ceska posta, sluzba Dovoz baliku. Kolo jsem doma zabalil, posta si pro nej prijela a odvezla a dorucila. Cena za balik 239, sleva 10 kc, doplnkove sluzby 125, odvoz 30. Celkova cena 393 kc.
Kolo mam 29" a 21" ram, takze nejvetsi prepravni krabice na kolo. PPL nemela zajem, pouze kdyz kolo dorucim do jejich depa, DPD to same.
Prodejse nasledne posilal kolo vyrobci. U
Apache nelze zaslat primo vyrobci, musi se pres prodejce. U kola byl provedeny servis cca po ujeti 400 km - asi za 14 dni po koupi a to neautorizovanym prodejcem, ale prodejcem, ktery prodava kola Apache.
Já jsem kdysi uvažoval o koupi kola v eshopu Akumo v Mělníku. Do Mělníku to mám cca 90 km a proto jsem se tam dotázal, jak je to s garanční prohlídkou a s případnou reklamací v záruce. Odpověděli mi, že pro kolo si přijedou a přivezou zase nazpět. Na stránkách nic takového však neuvádějí, takže nevím, v praxi jsem nevyzkoušel, kolo jsem koupil jinde. Možná se tam též zeptat.
Nekupuj kolo v krabici rozbiješ si palici....