V představci mi reznul ten, co drží představec na vidli, protože byl černěnej. Jinak nic. Jinak pro redukci nářadí jsem všude, kde to šlo, nacpal imbusy. Ale máme tady speciálku na spojovací materiál, kde maj neuvěřitelnej materiálovej i druhovej sortiment. Tak je vyměň za nerezy, jestli máš možnost.
Reznou, bestie, reznou - na představci, protože jsou na imbusy a vodě, mršce, se holt líbí v prolíklinkách, i když to ani nezaregistruji.
Ale neřeším to - zatím nehodlám představec měnit a až to budu řešit, bude to problém mého servisu...
Zabránit by se tomu dalo tak, že by výrobce dával na kola pořádné nerezové šrouby. Ale snižovat náklady se musí, hlavně ať to kolo vypadá dobře v prodejně. Že má kolo za 20000 Kč šrouby rezavé jak liška, jen jak na ně sáhneš imbusem, to nějakého managora nezajímá.
No nerezy tam mám,ale zjevně pěkné srágory.No budu je muset vyměnit :-(
Jestli jsou to šrouby z dobrýho nerezu, zkusíš magnetem. Neměl by je chytat. Nerez se říká lecčemus, ale jinak je to ocel třídy 17.
Vis jak vypada 600kg nerezu, co zrezne:-) Jsme delali formu z nerezu a normalne....chodili jsme se na to koukat, jak rezne...:-) Fakt neuveritelne...a drahe jak svina:-)
Já mluvím o třídě 17, která nerezne. V agresívním prostředí (třeba HNO3) se na ní udělá ochranná mikrovrstva oxidů, jako u mědi nebo hliníku na vzduchu. Možná reznou třídy 13 až 16. Ty všechny se slangově označujou jako nerez, i když jsou to oceli ušlechtilé slitinové.
Neboj, neboj...jsem strojar:-) Byla to tusim 17 351... A normalne rezla:-) Jsem psal, ze jsme se na to chodili koukat a smali jsme se tomu:-) Buh vi, co nam to dali:-) Ale obrabelo se to teda dooost hrozne:-)
Jo, tyhle věci jsou hrozně houževnatý, soustružník to mazal sírou rozpuštěnou v benzínu nebo petráku, už je to dost let. Ale byla to taky nejaká 173xx. Používali jsme ji jenom na dusičnou, fluorka to rozpouštěla jako cukr a na sírovku toho byla škoda. :-)
Doplním : POLDI /dej jí pánbůh věčnou slávu) vyráběla feromagnetickou nerez, takže např. výfuk z ní stvořený nebylo možné při běžné silniční kontrole ("chytrými policajty" 8-))) ) odhalit a majitele takového výfuku coby zloděje, rozkrádajícího majetek v socialistickém vlastnictví předat k popotahování ...
Kladno je moje rodná víska.
Nerezky se dělaj pouze ve dvou pevnostních třídách. A2 a A4. Ty A2 jsou opravdu "srágory". A4 už jsou o něco lepší (pevnostní) srovnatelné se třídou 8.8 - 10.8 u obyč šroubů, ale zázrak od nich nečekej. Nerez má obecně podstatně nižší pevnost než klasická ocel. Já používám nerez šrouby jen na upevnění košíku a jiné nepevnostní spoje.
O čem to mluvíte,stačí přece vždy po umytí nebo po zmoknutí stříknout WD40 na hlavy šroubů a je po rezu.Šrouby jsou eloxovány,pozinkovány nebo chromovány nerezové nejsou nutné stačí trocha péče o stroj"miláček" o kterém tady každý básní si to určitě zaslouží.To platí i o ostatních komponentech.
To my přece víme, i když ošetřovat takhle všechny šrouby je trochu pakárna. Přece ale není v 21 století problém vyrobit šroub s takovou povrchovou úpravou, která vydrží více jak jedno utažení imbusem. Čekal bych, že na kole za 20000 takové šrouby budou, což bohužel není pravda.
Já si jentak rejpnu: nemáte ty rezavý šrouby na oblíbených kolech od Authora?
(jsem teda zvědavej, jak dopadnu po pár letech s Apachem, zatim je to nový a všechno se leskne).
No, vis...nezalezi na tom, jakou znacku kola mas. Hlavove slozeni se montuje s originalnim sroubem od hlovoveho. Takze kdyz budes mit RITCHEY na Authoru a na Apachu, tak budes mit uplne stejnej rezavejici sroub.
POZOR ! Pokud vyměňujete šrouby např. na představci, v drtivé většině jsou to šrouby mající mez pevnosti v tahu 12,9 MPa, za nerezové, které mají mez pevnosti v tahu 7,8 Mpa, doporučuji ponechat původní šrouby i když "chytají rez". U šroubů s nižší pevností by mohlo dojít k přetržení, což ovšem vyžaduje souhru mnoha faktorů. Jak to poznáte ? Na hlavě šroubu je hodnota v MPa uvedena. Nerezový šoub přeříznete pilkou jedna radost, na 12,9Mpa šroubu si vylámete na pilce pár zubů ...
S nerezovými šrouby a maticemi nemám dobrou zkušenost. Nahradil jsem jimi železné šrouby a matice, spoj špatně držel a šrouby se povolovaly. Klasické jištění užitím dvou matic nefungovalo. Musel jsem dávat samojistící matice.