Zdravím, plánujeme jet s kamarádem na pětidenní výlet na kole z Českého Krumlova do Hallstattu a přes Německo a Šumavu zpět do Česka. Za první den by jsme chtěli ujet 150 km, další dny by se jelo přibližně 90-120 km denně, celkově asi 600 km. Trasa je plánována po silnicích a cyklostezkách. Plánujeme jet na silničních kolech a pokud možno s minimem věci, aby se všechno vešlo do zadních brašen. Spát by jsme chtěli v přírodě, ale vzhledem k tomu že pojedeme na silničních kolech, tak nejspíš ne úplně daleko od silnic. Jeden den by jsme chtěli spát v kempu. Aby se zmenšil objem nákladu, tak s sebou chceme brát jen stan bez spacáků a karimatek.
Oba jsme průměrný cyklisti a ročně najdeme okolo 1500-2000 km. S vícedennímy výlety nemáme žádné zkušenosti a tak by jsme se chtěli zeptat na pár otázek:
1) Je reálné ujet plánované vzdálenosti?
2) Dá se jet více dní za sebou na silničním kole, nebo je to už nepohodlné?
3) Jak je to s kvalitou silnic a cyklostezek v Rakousku a Německu?
4) Jak přidělat nosič na silniční kolo, popřípadě jaký nosič a brašny vybrat?
5) Co si s sebou vzít a co je naopak zbytečné?
6) Jak je to se spaním mimo kempy, mohl by s tím mít někdo problém?
7) Jaká teplota by mohla být v červnu, na okraji Alp? Jde to zvládnout bez spacáků?
Předem děkuji za rady a odpovědi.
Nosič a brašny na silničním kole?!?
To dobrotu dělat nebude. Silnička na to není stavěná.
Ostatně, na co nosič a brašny, když chcete jet na lehko?!? To se poněkud vylučuje.
A ještě k výbavě - pokud bych se měla rozhodovat mezi stanem a spacákem, pak bych vzala spacák a k tomu event. žďárák. Spát ve stanu bez spacáku a karimatky je nesmysl.
1) Na silničce se jezdí s kreditkou.
2) Dá a je to nepohodlné.
3) Čím víc pojedete po stezkách, tím víc se budete motat na místech kde nic není, po cestách necestách.
4) Přes gumu pomocí nerez pásků k tomu určených, co nejlehčí, vodotěsné, jinak musíš mít všechno v zauzlovaných igelitkách.
5) Pokud jedeš nonstop, vyspíš se na zastávce, ale kempovat tě tam nenechají.
6) V noci od 0 po 20.
Když vám bude ..cát, tak jste v ..deli jak baťa s dřevákama.
Bez stanu se vyspíte v každé budce, ale bez spacáku a karimatky se nevyspíte nikde.
Připojuji se k předřečníkům. Bez stanu se dá na cestě existovat celkem dobře. Bez karimatky nepohodlně, ale dejme tomu by se to zvládlo. Bez spacáku v žádném případě. Nebo pak už je zbytečný i ten stan a řešit to kreditkou a penziony.
Bez spacáku bych vyjel možná jen tehdy kdybych věděl že mi po celou cestu teplota v noci nespadne pod nějakých 20C (což hádám bude v létě ve střední Evropě rok od roku jev stále častější takže třeba se strefíte), nebo měl po trase vyhlídnuté pěkné seníky plné sena. Před léty jsem se takhle jednou na Slovensku cvičně bez spacáku na noc do sena zahrabal a bylo to super, zima vůbec nebyla.
Chcete-li ušetřit místo v brašně, nechte doma stan a noclehy vybírejte podle počasí – když nebude hrozit déšť tak jakýkoliv lesík při cestě pod korunami stromů, když by mohlo něco v noci skápnout tak vhodný přístřešek (seník, otevřená kůlna, pod mostem,…) nebo alespoň poblíž přístřešku – v případě že nebude moc vhodný (typu budka na autobus u silnice), do kterého se pak můžete z úkrytu lesíka když začne pršet na zbytek noci rychle přesunout.
První obrázek z Rakouska v 2001 kdy jsem jel na celé léto bez stanu – 2 noci pod silnicí protože pršelo, druhá fotka ze stejného výletu ale z horké Itálie kde bylo i v noci také vedro že spacák opravdu zbytečný, třetí obrázek tady z Walesu asi nejčastější – pěkný lesík jen ve spacáku s hvězdami nad hlavou. :-)
1. je to naprosto reálné
2. DÁ
3. kvalita silnice je vysoká, řidiči ohleduplní a na cyklostezky bych se asi vykašlal ( snad vyjma těch co vedou podél řek či jezer) je téměř jisté že největší bídu poznáš na úseku Krumlov státní hranice.
4. na nosič bych se vykašlal, radši si pořiď velkou podsedlovku , třeba Blackburn Seat Pack, je zaručeně vodotěsná, naložíš do toho překvapivě mnoho(10,5litru) a můžeš jí klidně dát i na karbonovou sedlovku a zároveň získáš slušný blatník:) a k tomu menší brašnu na řidítka, na 5 dní rozhodně ne baťoh !
5. kreditku, druhé cyklokalhoty protože od 3.dne už to není ono :) 2 duše každý a jeden složený plášť na dva lidi , lepení, tenké cyklo prádlo ale víc vrstev, dobrou cyklo bundu, , podle aktuální počasí krém na slunce, DOBROU NÁLADU, lékarničku ve smyslu bolehlav, šigela, náplasti.
6. Problém to je, jsou tam trošku háklivý na vlastnictví, jedna z možností bivaku je předstírat defekt :)
7. vysoká, nízká, slunečno, deštivo, tak akorát :) stačí si podle trasy nacvakat místa do nějaké meteoaplikace a tam najdeš průměrné teploty pro dané období, ale hlavně u alp můžeš čekat, že se to bude rychle měnit .
Když vás jede víc, můžete distribuovat náklad na nosičích tak, aby jeden nevezl zbytečně moc, ale z mých zkušeností je vždy nejtěžší stan - kolem 3,5kg pro 2-3 osoby.
Dají se sehnat i stany pro 1 osobu kolem 1,5kg, ale suveréně nejlehčí jsou žďáráky a jejich lehčí varianty se stříbrnou vrstvou - jsou i levné, ačkoli se v tom sráží voda.
Když budete mít pod Alpami k 5-10°C a bude pršet, bude se zdát že je kolem nuly.
Na silničce bych jel bez blatníků jen kdybych věděl, že mne na konci cesty čeká týden hřejivého sucha.
Blatníky se dají koupit SKS, nebo Zefal na gumové pásky.
Nosič seženete jakýkoli, i ten nejlevnější bude plnit službu, ale to uchycení vám bude pomalu rasovat trubky u zadních patek.
Čím budete mít větší nálož vzadu, tím hůře to budou snášet zadní pneu + bude potřeba mít nafoukáno na max. tlak - tzn. mít pumpu, která dokáže dát 8 barů min.
Na takovou cestu bych se nevypravil pokud bych neměl pneu s kevlarovým guardem a těžkou duší - šance že přejedete sklo je vysoká, a lepit každou chvíli znamená že budete pořád foukat těch 8 barů, jinak hrozí že to cvaknete o ráfek.
Já bych si vzal náhradní špalky, multiklíč s nýtovačem, stahovák klik, plochý multiklíč, kousek řetězu, malý francouzák, lepení atd.
Dál helmu, čisté hadry na převlečení, pláštěnku nebo bundu do deště, aspoň náplasti, žďárák, alumatku, spacák v kompresáku. Igelitky, krom treter superlehké běhací boty, světla USB, nabíječku USB, telefon s daty +cestou.
Cestu bych si naplánoval po kempech a předem bych si tam domluvil cenu a noční příjezdy.
Vzal bych si světla na dobíjení v zásuvce (USB), tím bych nabíjel i telefon vždy v kempu.
V kempu se umeješ po celým dni - jedno jak je hnusně, nebo hezky, případně můžeš přepláchnout hadry, které pojedou už po 1 dni.
Pak do suchého, čistého a mezi lidi.
V dešti návleky na tretry jsou k věci, já používám neoprenové ponožky (odstraní zimu, ne vlhko).
A to vše je už natěžko...
Mladí přežijete vše, ale bude vás to omezovat.
Ještě lze vozit nosič na sedlovku, a mít tam přikurtovaný třeba jen spacák a karimatku.
Ta brašna na předek je dobrý nápad, ale podobně poslouží i lehký batoh, který do 3 kil se dá vozit na zádech, můžeš tam mít bundu, telefon, camelbak, a další malé věci. Blbé je že každé kilo je cítit na zadku, a s blbým sedlem tuplovaně.
Taky je varianta mít vpředu spacák v kompresáku na beranech, a tu podsedlovou brašnu na hadry apod.
U mně nejdřív odchází zadek, potažmo bedra, pak přijdou na řadu ruce, pak krk.
Když mám blbé sedlo, nedokrvují se mi nohy a neregenerují za jízdy.
Každá tahle jednotlivost tě může zpomalit + když se k tomu přidá ještě hmotnost naloženého kola - cca. 20kg.
Je to velký rozdíl ve všech režimech oproti silničce která váží 7-8kg - to co jedeš na těžko celý den, na lehké silničce urazíš za půlden.
Na takové cestování je obecně lepší lehokolo.
Silnička nalehko je výborná na hvězdicovité výpravy do 150km každý den, nebo 300km kolečko nonstop.
Nosič na sedlovku vozím, smíštaim šoupnout 3,5 kg, což není mnoho. Těžsí věci, batety pack, nářadí a tak v rámové brašně.
Neumím si představit, že bych do toho dokázal složit něco na přenocování.
Co se inspirovat u Aleše – ten sice dává trojnásobné denní dávky než plánují kluci, ale sjíždí silničku a v noci po venku také přespává.
http://beranyduc.blogspot.co.uk/2017/12/taw2017...
Nebo pak trochu jiné uspořádání jak vozí tenhle chlapík na biku – se spacákem na předku
https://www.youtube.com/watch?v=hOrcWFZ-q-4
Z toho na fotu mám právě ten podsedlový vak a o dost menší brašničku do rámu ( trojůhelník ) a místo zadní flašky mám v držkáku lahev od velkého balení tenisáků, kde je nářadí, 2 náhradní duše, lepení a náhradní plášť plus nějaký drobnosti :) pak už jen brašničku na rámu na mobil a peníze.
Na řidítka po zkušenostech, že to nikdy nevyvážím tak aby dokázal chvíli jet bez držení ( rovnání zad) už nic nedávám.
Na některé cesty volím takovou formu oběti, na první dva dny si vezmu nejhorší stará trika, ponožky a kalhoty a pak je prostě někde nechám s tím, že je hodím přes koš aby bylo jasné, že to není chyba :)
No a jeli jsme stejnou trasu příští rok a ta rakouská paní " penzionářka" přišla a všechno mi to vyprané předala, už podle jména skupiny věděla že jedeme... :)
To byla docela krize, protože jsem měl věcí akorát a navíc ten rok bylo hodně teplo a rok předtím jsme věděli, že na začátku bude zima a deštivo a byly to teplý objemný, tak jsem měl docela plno, tak jsem si řekl je to osud a někam to našlapal, nakonec se to hodilo, chytili jsme bouřku a já měl suché věci..
No, ta brasna jak mu trci za sedlem je jako lepsi reseni nez ten nosic Randonneur?
Na mě veze moc veci, ja vozim tohle, ted jsem umensil pocet nabijecek, protoze funguje rychlonabijeni a tablet vymenil za druhej foun.
Taky jsem to vsechno nastehoval z baglu do té nosicove brasny.
Vejdu se do 11 kg i s kolem.
‘‘No, ta brasna jak mu trci za sedlem je jako lepsi reseni nez ten nosic Randonneur?‘‘
**************************************************
To nevím, já to nepoužívám, Aleš ano a pokud vím je spokojen.
’’Na mě veze moc veci, ja vozim tohle,...‘‘
**************************************************
Spí po venku, loni objel Irsko, letos razí za polární kruh. Ne pořád jsou v těhle končinách 30C vedra jak v létě ve Francii.
Je mi to jasný, psal jsem, že si nedovedu představit zabalit si s sebou nocleh na silničku, když už, vláčel bych to za sebou na tom extrawheelu (pořídil jsem to, ale ještě nevytáh z krabice).
Když jsem byl mladej, taky jsem tak blbnul, možná víc, protože to "outdoorové" vybavení se fakt nedá srovnávat. No, a teď mi to blbnutí tělo vrací. Tak je dobré, že když chci stanovat, stanuju pro potěšení, a ne abych ušetřil.
Jinak, i v douce France není furt slunce, to před pěti mi 4 dny pršelo a 3 dny jsem měl průtrž mračen. A to bydlení,co jsem si s sebou vez jsem použil jen jednou, tak jsem to radši pro příště zrušil.
MŮžeš se smát dědkum, že je všechno bolí a pošklebovat, že nechtějí spát ve škarpě, jednou třeba pochopíš
Nálož 17 kg, kolo 15
Letos nam v Bretani prsi uz od rijna prakticky kazdy den, v unoru byl asi 5 dni mraz a modra obloha ale jinak furt prsi. Neskutecny. Vsude stoji voda, v polich v brazdach, v lesich, louky jsou podmaceny... mam obavy ze se to prehoupne do leta a to bude taky uprseny a studeny.
Bude dobře, mysli pozitivně, ústřicím teplo moc nesvědčí...
Já měl v říjnu v Bretani kliku,bylo hezky, zato teď na Oléronu...
Ja nevim jestli lepsi, protoze ja zase nepouzivam ten nosic, ale funguje to dobre. Brasny delaji v nekolika velikostech, ja mam tu mensi, nebo nejmensi, zkratka 9 litru, to co ma Ales bude asi tech 14 nebo 15.
Myslím si,že jak to ční nad to sedlo, že to tak trochu zbytečně zvyšuje těžiště, ale je fakt, že s těma 4ma kilama se jedná o prd.
Ale čumí to dost škaredě, když už se tu někdo pohoršoval nad vzhledem.
Dost jsem googlil, protože mě cestování s batohem na zádech vadilo a vyskočil na mě tenhle nosič i s brašničkou a funguje to jak má.
Jestli jsem pochopil, tak kolegům nejde ani o to hrát si na zálesáky,jako ušetřit za ubytování a proto musí táhnout noclehárnu.
Možná kdyby hledali, dalo by se najít něco v těch herbergách, co by se dalo cenově srovnat s kempy a ušetřilo by to váhu.
Kdyby trajdali po Francii, radil bych brát jednu cimru v F1 nebo Premiere Inn a nasoukat se do ní 4 nebo 5, to srazí cenu fest :-)
Když už tuhle divočinu na sedlovce, tak bych ji zdokonalil o nějaké dvě trošku řemeslně propracované tenké vzpěrky, vedené k rychloupínákům zadního kola. Pak bych se tam nebál dát klidně o dvě, tři kilča navíc a udělal z toho zas poctivej náklaďák. Víš, co by se tam vlezlo náhradních baterií k lecčemu ? :-)
Nebo šňůru a dostatečně nosný balonek :)
Teď vážně, podle mě by byla blbost přidělávat vzpěry k něčemu takovému jako je nosič na sedlovku , to už bych preferoval si k těm vzpěrám rovnou nechat udělat pěkný nosič " na míru"...
Vycházel jsem z toho, co už tam má. Zas jak ten na míru nahoře chytit jinak, než za sedlovku ?
Rozumím, viděl jsem kdysi takový udělaný na silničku s objímkou na rám těsně pod utahovákem sedlovky:)
Přišlo mi to i o něco bezpečnější než něco utahovaný poutačem na sedlovce...
Taky vycházím z toho, že samonosný bývají docela masivní samy od sebe.
Ten podsedlový vak mi připadá jako dost tragické řešení, protože čumí dost nahoru.
Vy jste pánové nepostřehli, a ani postřehmout nemohli, protože to je zakryto tou brašnou, jak je řešen ten Rabdonneur nosič.
O dost lepší, než to chytat nějakýma objímkama na rám, neřku-li na osu zadního kola.
Oni zase všichni nejsou takoví blbci,jak se vám na první pohled zdá.
Furt je to ale jen nápor a další páka na sedlovku a sedlovou trubku. Se vzpěrkama bys tam těch kil mohl nasázet určitě víc. Co zrovna tobě o tom budu vyprávět.
Randonneur nosič se vzpěrkama toho uveze opravdu hodně. :-)
ta espédéčka má supr ! :)
Podle barvy to vypadá na karbon.
Neříká se "karbon" nebo "pastelka" ale Afričan, Afroameričan a tak....
O barvě snad raději vůbec nemluvit
Úplně stejně jako u té podsedlivé brašny,vodorovná složka prostě tu sedlovku láme...
Na kolo už zcela jistě nic věšet nebudu, ona už váha jezdce mu dá dost zahulit :-)
Mám ještě rezervy v úsporách výbavy, odlehčím a uberu elektroniku, odlehčím hadry, drobné rezervy tam jsou.
Nebo zapřáhnu ten extrawheel.
No,creaticitě se meze nekladou, ale já jsem nagooglil na karbonový rám skarbonovou sedlovkou jen ten,co mám.
https://www.arkel-od.com/en/arkel-randonneur...
Rady "co bych si moh vyrobit" neberu, pokud víte o lepším řešení, co mohu koupit, sem s ním.
Tohle je vymyšleno tak, aby nelámalo tu sedlovku. Jako jiné sedlovkové nosiče, nassdit to chce trochu cviku.
Oproti tomu ta brašna na to je vyřešena dokonale, nasazovat asundavat lze skvěle, a má i docela vychystaný návlek do deště
https://www.arkel-od.com/en/tailrider-bicycle...
ten vak žádnou pláštěnku neopotřebuje, je úplně vodotěsnej sám od sebe :)
To už je prkotina, já jen že to mají hezky integrované v kapsičce, elegantní řešení, stejně jak to přichycení sucháčema, prostě dobře vymyšlená lehká brašna na sedlovku.
No, ono je to propracované řešení na karbonovou sedlovku, včetně toho baglu. Ačkoliv to působí robustně, je to lehké
To,že to na tom kole vypadá nepatřičně,je dáno prostě to kladickou geometrií rámu Zelenáče,tedy tím,že sedlová trubka je málo vysunutá apak je ten nosič dost vysoko.
Prostoe pod ním jsem využil pak na sáček s civilníma botkama.
Ten obrázek jsem už postoval, dvě silničky,jiná geometrie rámu, a co to dělá.
Na bílém je nacvaknutá sedlová brašna Ortlieb, ale takymůže být níž a kolu to pomůže.
Pokud jde o větší zátěž na silničku, přiklánímse k Šíravíkovu řešení s extrawheel. Táhnout to radši za sebou,než zatěžovat karbonový rám.
Nebo na ten nosič přidělat křídlo :-) od určité rychlosti by to mohlo odlehčit sedlovce.
1) Reálné to je.
2) Pokud na silničce jezdíš a tak snad víš. Ale žádný problém.
3) Většinou pěkný asfalt, sem tam slušná šotolina. Přesto doporučím co nejšírší pláště co se vlezou. Klidně 28-30mm.
4) Věci sbalit do velké podsedlovky. Mají 12 až 18 litrů + brašnu na řídítka, příp. do rámu.
5) Kromě nářadí, duše a pumpy, trochu oblečení, lehký spacák, nafukovačku a tarp (plachtu). Do 20l objemu se vejít dá.
6) Spaní mimo kemp problém není.
7) V noci 0 až 20st. Spacák si vezměte určitě. Ideálné malý péřáček, který je opravdu lehký a skladný.
Dvacet litrů je hodně hraniční. Tam bych se těžko nacpal i já. Teď o víkendu to bylo cca 23 litrů. Ale hodně dělá vaření a taky karimatku by šlo mít menší na léto. Třeba x-frame od klymitu.
místo stanu / tarpu / celty vozím s sebou černou mikrotenovou folii cca 3x3,5 m (slepena z dvou pruhů širokou průhlednou samolepící páskou. Stejnou mám zesílený obvod, na 3 mistech mám po obvodu "vyztužené oko" tj stříbrnou ducktape přehnutou přez hranu a prodirkovanou kancelarskou derovackou. Do kazde dirky dam metrovy kousek spagatku, Mezi 2 stromy (nebo 2 kola)natahnu 3mm snuru, boky
prikotvím k zemi jak to jde a je "stan" pro dva hotový.
na zem dávám dalsi kus mikrotenu, tak 2,8x2. váží to vše tak 350-400gramů.
Poločas rozpadu je cca 12-14 dní
zmíněný černý mikroten koupíš v zahrákařských potřebách, jeho nevýhodou je, že šustí.
Spacák bych bral v každém případě.
Zdravím a především děkuji všem za odpovědi a užitečné rady.
Po přečtení všech odpovědí jsem trochu přehodnotil situaci a spacák asi bude potřeba a stan už máme koupený, ale sbalený má 35x13x7 a váhu okolo 1 kg, takže to nebude taková zátěž. Co se týče brašen a nosičů, tak nyní přemýšlím nad nosičem na sedlovku, nebo nosičem jako je na obrázku. Má někdo s něčím takovým zkušenost? U velké brašny pod sedlo nevím jak by to bylo se spacakem.
Jak už někdo v diskuzi říkal, tak spaní venku je i pro ušetření peněz, takže by jsme potřebovali i vybavení, nosič/ brašny sehnat za přijatelnou cenu.
Být na vašem místě, nechal bych lehká silniční kola s tenkými plášti doma a na výlet vzal klasického cesťáka (pokud máte), jedno jestli treka nebo MTB, s 35-40mm širokými gumami a alespoň nějakou základní rozumnou ochranou proti defektu, se standardním zadním nosičem uchyceným k návarkám v rámu – pohodlnější cestování, robustnější bicykl, spolehlivější uchycení nákladu. K tomu jakoukoli nejlevnější troj (vám bude nejspíš stačit dvoj) brašnu kam všechno snadno a lehce naskládáte. Pojedete-li po hladkých silnicích a cyklostezkách, 120km za den dáte bez problému i na treku.
Treka bohužel nemáme, ale na horských by to šlo. Cesta by asi byla mnohem pohodlnější a nemusely by se řešit nějaké speciální nosiče. Akorát se trochu obávám těch 150 km na horských kolech, ale asi to taky půjde zvládnout.
Je to sice docela nářez, ale zvládnout se těch 150km dá.
Doporučovala bych ale zamyslet se nad vhodnými plášti - drapáky do terénu zbytečně berou sílu. Bude lepší zvolit nějaké poloterénní pláště nebo rovnou hladší pláště na asfalt.
Schwalbe Hurricane nejedou špatně a pořád je tam jakštakš vzorek i na polňačku a les
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-mtb...
...pokud nový, tak rovnou i užší-nabušených 40mm kompromis a hlavně pohoda....
Při dojezdech kolem 150ti denně bych se polňačkám nebo terénu vyhýbal jak čert kříži a trasoval po asfaltu
spíš jsem to myslel jako "univerzál". po asfaltu to pojede a až se vrátí, tak to budou moct bez problémů dojet i po těch polňačkách.
přeci jen nekupují pláště jen na těch 500 km, že :)
To jo, ono občas i zabloudíš, nebo naopak "vymyslíš" zkratku :-)
jak řeknu, že jedeme zkratkou, tak mi žena sesedá z kola a odmítá pokračovat :-)))
minule jsem to vzal zkratkou i autem a skončili jsme s doškrábanými dveřmi od větví. na kole to projet šlo v pohodě, na auto to bylo nějaké užší :-D
Už léta sjíždím Schwalbe Land Cruiser (700x40c) a spokojenost
https://www.amazon.co.uk/Schwalbe-Land-Cruiser...
Uprostřed běhoun na šustění po asfaltu, po bocích špuntíky do terénu. Když jsem šlapal pohodovým tempem celý den asfalt/off-road, nikde moc nezastavoval, večer bylo na počítadle 130.
http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2017...
Do 150ti furt dvě hodiny šlapání,ty horší :-)
A co další den, a pak další a další. ..
Přehánět to z šířkou plášťů na treku asi smysl nemá, na tlumení je odpružená sedlovka, pláště nadupané na maximum, aby se když to nadskočí necvakly.
Já dávám přednost tomu, aby byly pokud možno co nejvíc odolné, neprorazitelné a dostatečně lehké. Těch neprůstřelných je dost, ale aby byly lehounké, to už se musí vybírat a leze to do peněz.
Tohle na horáku je nesmysl, to už je mnohem lepší a pohodlnější trekové kolo s nosičem, můžeš i dlouhé blatníky, kde je posed pro turistickou jízdu mnohem lepší a při troše tréninku je 150 sice na hraně, ale zvládnutelné.
no a nebo si na horáka dát silniční kola :)
Asi taky jakési řešení :-)
Jenže by to znamenalo jinou vidlici, jiné nastavení, taky sedlo, představec, řiditka. Prostě to chce jiné kolo :-)
na něčem takovém jezdí i šéf mojí drahé ženy :-))
ale když to měla půjčené, tak říkala, že to nejede špatně.
Dá se jezdit na ledasčem, ale silnička je silnička.
Paradoxně mi pláště 26-1,25 přijdou méně pohodlné než 30-622.
Ten horák s těmi tenkými gumami mi přijde hodně neobvyklý. Ta pevná ocelová vidle je doslova hrůza. Nelíbí se mi to. No a s geometrií horáku to stejně po silnici moc skvěle jezdit nebude. Přijde mi, že tohle není ta správná cesta.
No je fakt, že to kolo Brůči vypadá lepší :)
Ale pro některé lidi to může být řešení , já mám na horákovi hranici smysluplného dojezdu, aniž bych si zničil tělo a mohl to opakovat několik dní tak někde kolem 135 km :) dál jsem na tom jednu štreku nejel.
Na silničce určitě někde kolem 200+.
Ale věřím, že když někdo bydlí v moderním 2+kk a má taktak místo na jedno kolo na osobu, tak můžou být přehazovací kola k jednomu rámu celkem výhodou...
my máme 3+1, ale kola v chodbičce 3x2,5 metru ve vstupu, kudy chodí ještě domácí do patra. takže 2 kola, 2 kolobky a teď ještě vdovin citybajk, který vůbec netuším, kam dát :-D
čistokrevná silnička by se mi líbila, i skládačka, i třeba nějaký HT, ale prostě není plac, tak je druhá sada kol na krosku :)
Ja si myslim, ze na tech silnickach klidne muzete jet. Tady je lidi moc nepouzivaji tak te od toho budou spis zrazovat, ale da se to, a spousta lidi tak jezdi. Sean Conway (najdes na YT) na tom objel svet.
Hele, treka i z výbavou ti můžu pujčit, nebo ty brašny s nosičem.
Souhlasím s kolegou, silnička, pokud nejedete jen s kreditkou, je zbytečné trápení, ale MTB pro ty štreky kolem 150 asi moc pomalé.
Kolo mám slušně ostrojené, Marathony Extra Dueeme, na 2000 km ae mě jen trochu povolil šroubek u nosiče, jinak držák.
150 denné s naloženým kolem je slušná porce, ale dá se to. Cestovní rychlost počítej tak 12-14 km/h,podle terénu.
Tedy 150 pojedeš tak 12 hodin, pokud nejsi nějak víc natrénovaný a třetí, čtvrtý den to už bude bolet.
S takhle nahybnutým kolem jsem ujel nejvíc 146 km, s kolem bez té spacákové brašny pak 189, ale jsem vetchý dědek. Mladému to pojede líp.
Spacák raději dost teplý, jednak se blbě spí, když klepeš kosu, a pak druhej den blbě jede, a taky se ti prochladnutí po létech škaredě vymstí.
Jestli kross nebo horák - to je jedno.
Já na cestování mám MTB meridu na 26 kolech (kdyby v době, co jsem to kupoval, už byly 29", tak bych koupil 29"), mám tam dosti hladké pláště 26 x 1,75 a jezdí se na tom bez problémů. Za hodinu v kopcovitě průměrné krajině dám tak 25 km, v rovinaté o 4 více, v kopcovité ten průměr samozřejmě klesá. Zkoušel jsem cestovat i na krossu (Author airline) - víc s ním nenajedu než s tou meridou :-)
Možná máš recht, já jel na 26" na skládacím Pepíkovi, a to byl trochu oser, na větší vzdálenost, ale možná to bylo v převodech a ne velikosti kol.
Já mám Authora Classic rv 2000
Kolo vypadá dobře- po naštelování by se na něm dalo i odjed 100 a víc km. Hlavně na "skloněným" sedle to musí být pohoda- hlavní váhu drží ruky, necítíš to? :-(
Já ti nevím, že tu někteří prostě mají potřebh dělat machry, nevím jestli sedlo nesjelo, nebo jestli takhle bylo furt, ale s tímto nákladem jsem ujel nejvíc 167 km, a dojel za 7 dní do Paříže, kde v cíli vypadalo takhle
proč to parkuješ na novinách ? :)
To bylo l'Humanité :-)
...to nejsou noviny?...a proč teda parkuješ....? :-)
...byla to jen nevinná poznámka a dotaz na takto nastavené sedlo. Já ti nevím- ale nepoznat pomalu se sklánějící a volné sedlo nezaregistruje jen ignorat, amatér, nebo někdo co na kole neseděl- a nemusí to být žádný machr s nějakýmí potřebh...;-)
No jo, ale vem si všechna ta 30% (a víc) off-road stoupání do sedel přes Alpy cestou na Paříž, k tomu fakt že náklad je naskládán jen na zadku kola – to nevyjedeš v posedu kochajícího se anglického lorda. Tohle sedlo je nastaveno správně – pro strmé vrchařské krpály. :-)
...30% a víc? :-O.....měl jsem zato, že nastavení sedla (sklon,výška)se řídí těl. stavbou jezdce a optimálním přenosem síly vzhledem k pohodlnému posedu/únavě. Po prohledání dostupných info na netu jsem žádnou zmínku o nastavení sklonu sedla podle terénu nikde nezjistil. Zdá se mi dost nelogické přestavovat sedlo podle sklonu terénu- to by jezdez nic jiného nedělal. Sklon špičky sedla může být o stupeň/dva níže od vodorovné polohy, ale sedlo na obrázku je skloněno extrémně a veškerá váha spočívá na rukou. Ostatně profíci na Tour nebo Giru mají sedlo vodorovně všichni- oni kopce nejezdí? Jezdím v kopcích také(7-21%) ale sedlo jsem nikdy nepřestavoval podle terénu. Ostatně na dalších dvou foto je sedlo normálně- důvod? ;-)
Ber to s rezervou :-), ale teoreticky - v kopcích podle obrázku výše - by se mi asi pohodlněji sedělo na sedle dopředu skloněném než rovném. :-)
....beru to s rezervou , ale takový kopec, kde by to platilo, by byl-teoreticky- "jetelný" pouze "ze sedla"- teda by tam sedlo vúbec nemuselo být(jakkoliv skloněné).....;-))
A za rok na to, po 1690 km a 12ti dnech v sedle takle:
https://www.nakole.cz/blog/zobraz/693-do...
A pak další rok, po 8 dnech a tisícovce z Janova do Barcelony nějak takhle..
Ano, je to dobré kolo a dá se na něm ujet o hodně víc, než 100 km denně.
Jakýkoliv nosič na silničce bude vypadat divně. Hlaní aby se nezlomila sedlovka apod. a návazná škoda nebyla vyšší jak úspory.
Takže tohle bych moc neřešil a klidně vzal ten, co je na obrázku (má výztuhy). Před rokem jsem kousek za barákem navigoval slečnu, co jela přes republiku a měla minivýbavu a mimo jiné stan na řídítkách. Nevím, zda by šlo uchytit i na silničku.
http://www.bikepacking.cz/clanky/uchyt-na...
Na silničce mám na řídítkách lehký spacák v igelitovém sáčku jednoduše připevněný dvěma pásky na suchý zip.
Je to nejjednodušší, nejlehčí a nejlevnější řešení.
Spacák má půl kila, takže bowdeny neláme.
V batůžku pak nafukovačku (půl kila), rezervní kalhoty a triko a nějaké drobnosti.
Na několikadenní výlety dostačující.
Do extrémního počasí to ale není.
> Má někdo s něčím takovým zkušenost?
Ano, bez nosiče jako je na obrázku a na něm košíku nebo brašen si nedokážu představit kolo - jak jako každodenního pomocníka, tak na výlety.
Škoda, že nemáte přímo v rámu na to díry s nalisovaným závitem.
Díry s nalisovaným závitem na druhou lahev mi na počkání (5minut)dodělali v cykloservisu.
Rozhodl jsem, že teoretické oslabení rámu (na expedičním kole) nebudu řešit.
Prosím, pro zajímavost, kolik za to chtěli?
když jsem to nechával dělat vdově na citybika, tak "materiál" v podobě 2 závitů a šroubků vyšel asi na dvacku, práci si účtoval stovku za kus.
ale to jsem věděl, do čeho jdu, protože jsem se o tom s ním bavil předem. holt to nedělá každý den a potřebuje, aby se mu ty kleště na závity zaplatily dřív než za deset let, což chápu :-)
Počkej, není potřeba oslabovat rám, jena to takovej úchyt, Šíravík tu dal link, mám to někde doma, prostě objímka co ti nahradí ty díry, vyfotím v pondělí
O dost lepší, než to chytat nějakýma objímkama na rám, neřku-li na osu zadního kola....
To jsi napsal v této diskusi :)
Nedělej ze sebe tchýni, šlo o nosič, ne o flašku, a vrtat do karbonu???
O chlup výše dával malej-jarda fotku cyklokrosky, nosič má na úchytech. Ale na fotce to není moc vidět. Co je však vidět, že nosič unese hodně. Bude to starší fotka, výbavu neznám, kolo znám s modrými omotávkami a majitele... ;-)
Takhle ta objimka vypada
Dál od té trubky už to asi dát nešlo :-).
Moje příchytky na obrázku níže. Sice na rámu jsou 2 krásné šroubky na přichycení, na obou trubkách, bohužel tak šikovně umístěné že si tam objímky navzájem překážejí, takže jedna musela jít trochu nahoru.
No, s touhle fakt ne, já měl taky problém, šroubky tam byli, ale rozteč z 80tých let.
Já jen, že než navrtávat rám, volil bych tu objímku, nevím nic o hliníku a karbonu, ale dost vím o oceli, iniciální trhlina, vrub, prostě raději ne.
A tak si myslím, že i hliník by se mohl chovat podobně, třeba fakt ne, ale jak se říká, neopravuj co funguje.
Tak, já bych nevrtal ale objímal