Původní téma je plné, tak zakládám nové.
Včera po obědě ve vlaku Railjet směr Praha.
Naspupoval v Brně. Krásná tmavě červená Victoria (?) s brašnami.
Jj, tohle.
Dívám se, že značku jsem rozluštil špatne. Pod těma báglama nebyl pořádně videt. A takové znalosti, abch poznal na první pohled, co to vlasně je, zase nemám. :-(
Ty jsi jel tím vlakem také?
Seděl jsem se synem naproti přes uličku. :-) Kola jsem si všiml až při vystupování v Třebové.
To jsi jel z Brna z brevetu?
Technický dotaz?
Dá se nam šlapat i v zatáčkách? Přijde mi to, že se v prudkých zatáčkách musí lámat kolena. :-) A na nekvalitní silnici to musí být bez odpružení a na takových úzkých pláštích docela trvdé a nepohodlné.
Jj, z Brna z brevety :-)
Šlapat do zatáčky jde úplně normálně. Pochopitelně to závisí na poloměru zatáčky, jak moc to je pohodlné. Nejde šlapat do tak prudkých zatáček, do jakých už třeba na Oceláči taky šlapat nemůžu, protože bych vrážel patou do kola. Čili zatáčka typu otočit se na silnici čelem vzad. Do takových na obou kolech vypínám vnitřní nohu kvůli stabilitě.
Tak v porovnání s Azuby nebo i tím Oceláčem to nepohodlné je. Ale bývalo to mnohem horší. Postupnými úpravami jsem to dostal do stavu, že se to dá. Z 25 mm gum jsem přezul na 28 mm bezdušové a vozím tam nízký tlak. Původní hodně položenou sedačku s opěrkou na hlavu uchycenou do rámu jsem vyměnil za normálně tvarovanou, trochu víc posazenou sedačku u které už opěrku nepoužívám.
Na té brevetě je jeden úsek silnice se starým asfaltem, který popraskal tak, že to teď vypadá spíš jak dlažební kostky, ale je to celkem dost pravidelné bez žádných hupů. Je to v mírném kopci dolů. Když jsem tam jel prvně před třemi roky, musel jsem jet skoro krokem a být zvednutý ze sedačky, aby kolo zůstalo ovladatelné. Teď tam jedu v pohodě plnou rychlostí a podle všeho rychleji než Radek na celoodpruženém Azubu.
Co je na tom Cruzbiku blbé, jsou krátké vlny na silnici. Cokoli co mi vyhodí přední kolo do vzduchu mě dost rozhazuje řízení a tak musím předem zpomalovat. Vlny bohužel občas bývají i na jinak úplně hladkém asfaltu.
??? Podle čeho všeho?
Jeli jsme převážně každý sám, tak nevím.
Takových úseků je tam víc a neomezoval jsem se nikde, tak jak to jenom na odpruženém kole jde.
Díky tomu jsem si taky už zas rychle zvykl nesledovat stav silnice, takže ani na případné díry neukazuju, pokud by za mnou někdo jel.
No podle toho, jakou jsi říkal, že jsi tam jel rychlostí.
Chtěl jsem tím jen ukázat, že pokud je povrch hodně hrubý, ale více méně rovný, tak je ta Vendetta v současné konfiguraci celkem použitelné kolo. Což rozhodně vždy nebyla pravda.
Ale kdyby ta cesta byla mírně do kopce, vadila by mi kvalita povrchu mnohem více. Když člověk jede dostatečně rychle, letí guma jen po povrchu nerovností a tolik to nedrncá.
To vypadá hezky a docela zajímavě. Zvláštní řiditka.
Když jsem si na tohle kolo sednul, neměl jsem kam dát břicho-byly tam řidítka.
Ty řidítka jsou fakt divný:-)
No vidíš to, já mám mezi břichem a řidítky cca 20 cm.
Pro lépe živené jedince je samozřejmě možnost dát řidítka výš.
Tak jsem viděl ... ono to úplně lehokolo není, ale nedá mi to, abych to sem nedal.
Kus od Mladé Boleslavi jsem se takhle pohyboval pěšky po okraji lesa, když jsem po nedaleké polní cestě viděl s hlasitým hrkáním jet něco, co vypadalo jako golfový vozík. Podivil jsem se nápadu jezdit s golfovým vozíkem po polní cestě, a potom jsem si všimnul, že to je na lidský pohon. Ještě tak bych něco takového čekal jako šlapací drezínu na opuštěné železnici, ale někde na polní cestě??
Viděl jste už někdo něco podobného?
Dnes, silnice mezi Ledci a Domousnicí na Mladoboleslavsku. Černá celopéro lehotříkolka s elektromotorem, jezdec v oranžovém s maskáčovým kloboučkem, oranžový praporek AZUB. Dokázal jsem ho dohnat, na to, že jsem byl kousek za ním nereagoval, potom jsme dojeli ke kopečku, on pustil do motoru nějaké ampéry a byl v prachu. Pokračoval potom někam na Dolní Bousov. Kdo z vás?
(Teď mne napadlo, jestli Kublay nepřesedlal, ale že by z lowraceru na elektrotříkolku???)
Aviatiku, Kublay nepřesedlal, navíc leží v posteli s chorobou (službu u lůžka má pforda, takže se to dá vydržet). Vidět takhle černý na bílým Tvou hypotézu o přesedlání na motorovou3, navíc v maskáčové čepici, mě vyvedlo z míry. Asi jako když se student Milan Šmíd dozvěděl, že zemřel na Národní třídě. Ale zubu času neuniknu ani na Azubu a už vidím dnešní horečnatou noc.
Moje neteř nakreslila lehouše.
Skvělý obrázek :o)))
Dnes dopoledne kolem 11-té mezi Strážnicí a Petrovem. Dva lehokolisté na Azubech jedoucí na těžko. Ortlíbky vpředu - vzadu.
dneska ráno v půl deváté jsem zahlédl lehokolo jet od Můstku směrem nahoru ke koňovi
ale jelo po silnici, takže fakt jenom zahlédl - mihnout se mezi autama
snad hnědobéžový, vzadu 26", vepředu 20"
ale ani s tím si nejsem jistej, natož jestli to mělo horní nebo spodní řízení
každopádně na zadním nosiči košík a v něm bagáž ...
Já tam jel cca o čtvrt na devět, ale košík nemám. Mám tip, kdo vozí na kole košík, ale ten sem nechodí.
Dnes něco před pátou odpoledne v Praze, kousek nad ruzyňskou věznicí. Bočil z Dobrovízské (nebo Jinočanské?) nahoru na Kralupskou, byl zprava, dávala jsem mu přednost.
Čevenej leháč se spodním řízením.
Docela by mě zajímalo, kdo to byl, poniváč to je můj skorokaždodenní rajón:-))
Byl jsem teď na jednom srazu. Myslel jsem, že tam budu jediný s lehokolem, ale nebylo tomu tak.
Jeden tatínek vozil synka na tomhle, což je jasné lehokolo (jeden z mnoha druhů):
http://weehoo.cz/cs/cykloprives-i-go
(Nechci dávat přímo reklamu, jenom nemám žádnou použitelnou fotku.)
I když cílená příprava na lehokolo to v tomhle případě asi nebude, třeba si jednou vzpomene, na čem to jezdil a zároveň měl na té vyjížďce možnost všimnout si, kam to může dospět :-)
Tak to jsme viděli minulý víkend u Baťova kanálu.
Po pravdě - chvíli jsem přemýšlel zda to není
vozím pro postihnuté dítě, než mi došlo že je to leho...
(a pak, jak vznikají ty fámy o kolech pro postižené :-)
Tak jsem po dlouhé době také viděl lehokolo, v sobotu krátce po 14. hodině v Prčicích.
Neznám ho a nevim jestli jel nějakou trasu nebo se jen jel podívat na zmatené pěšáky a cyklisty :-)
Je to nováček mezi lehokolisty (stříbrné lehokolo ? ). Nedávno jsme jej potkali na "Krajem rybníků". Je z Tábora. Tentokrát jsem s ním nemluvil, jen jsme se 2x potkali a zdravili. má tam přidělaný motor a docela zajímavým způsobem. Kluci si to fotili.
Bylo to něco stříbrného, a takové lehčí konstrukce, mladší, štíhlý chlapík. Je možné, že to bylo elektro, protože to bylo dost rychlý a svižný na akceleraci mezi lidmi. Míjeli jsme se a v tom davu lidí jsem neměl moc času si hon prohlížet.
Hmm, tak nevím, protože motor tam má benzínový, že by to byl někdo jiný ? A mladý mi taky až tak nepřišel.
Neřekl bych, že měl spalovací motor, alespoň ne v běhu, malý elektro klidně, ale určitě ně něco nápadného.
V té rychlosti co jsme se míjeli bych si typnul věk někde mezi 30 až 40 a docela sportovní figura, těžko se věk odhaduje.
Příhradovina z nenatřených pozinkovaných trubek? LWB s elektromotorem v předním kole? To by mohl být XChaosův Lenochod 1 (fotka zrovna visí na titulní stránce cargobikes.cz).
Ne, tak tohle to není. To bylo docela klasické lehokolo na menších kolech s vytrčenýma kopytama :-)
Sice poněkud starší fotka (VTM 12/1968), ale objevil jsem ji až teď. Docela by mě zajímalo, z jak velkého kopce je třeba sjet, aby se kolo se svým jedním převodem dostalo na inzerovaných 50 km/h :-).
Paul Rinkowski je ikona v lehokolové komunitě, přišel s celou řadou progresivních řešení které významně zvyšovaly účinost, jako jsou aerodynamické lehké disky, přední pružení, vlastní balonové pneu s minimálním valivým odporem, aerodynamické pedály, atd.
Spousta těchto řešení se v průběhu lehokolové historie znovu aplikovala na závodech Cyclevision v NL.
Existovala dráhová varianta na které je on vyfocen, ale také varianta s přehazkou, která díky své malé hmotnosti na 50km/h rozjet šla.
Řekl bych že PR nekecal, ale měl to ověřeno ať už ženou v jeho okolí, nebo nějakou východoněmeckou dráhařkou kterých bylo požehnaně.
Fotka s podpatky už byla tehdy spíš pro zábavu.
Jeho nesplněným snem byla aerodynamická a superlehká 4kolka, velomobil, podle všeho se k tomu nedochovaly žádné skicy, pouze zmínka.
Ale jeho sen a odkaz existuje mimo jiné v tom co dělá dnes Velomomobiel.nl - než vůbec začli myslet na to, že by dělali Quattrovelo, tak jsme o tom mluvili.
Historie lehokol PR názorně ukazuje, jak systém a politika dokáže zadusit genia.
Včera večer poblíž lomů v Líšni jsem viděl na silnici žlutý velomobil. Zrovna jsem měl ve vzduchu letadýlko, tak jsem ani nemohl zamávat nebo zavolat, jen jsem ten velomobil koutkem oka zaznamenal.
Před čtvrt hodinou v Praze v ulici U továren projely tři závodní handbiky, jeden turistický a jedna klasická lehotříkolka. Mířili kamsi na východ.
A kdyby jen jedno, celý roj jich byl, někde za Hronovem prý mají letos hnízdo :-))
Dnes jsem v Prostějově zahlídl žlutou lehotříkolku od Štercla.
K tříkolkám se obvykle nijak zvlášť nehlásím, ale když jsem ji s odstupem dvou a půl hodin míjel na stejné cyklostezce znova, tak jsem se aspoň líp podíval.
Paní řídila levou rukou, druhou měla nefunkční, nebo jí možná chyběla úplně. Pravá rukojeť řídítek tam sice byla, ale bez páček.
Dnes na silnici č.9 od Prahy před Neratovicemi. Asi na Azub 5 s dvěma silnými blikackami vzadu (zajímalo by mě jak je má uchyceny protože mi přišli že jsou dost daleko od sebe a co je to zač protože to blikalo fakt krásně) já jel od Neratovic směr Praha.
V sobotu, když jsme jeli šestistovku kolem Moravy, potkali jsme ve Zlatých Horách pár z Krnova na tříkolkách od Azubu. Kluk měl červeného Rohloffa, co jsem si tak všiml. Déšť nedéšť, vytrvale stoupali na Heřmanovice.
Třeba někdy přijedou na nějaký sraz, zatím jim to nevyšlo.
Tak jsem před chvíli viděl lehokola dvě a prý kdybych dorazil dřív stihnul bych i Radka.
Zajímavé, v téhle 24hodinovce jsem na lehokole jezdil vždycky jenom já a když jsem letos nejel, najednou tu jezdí lehokol hromada. :-)
Takže držím kolegům palce, aby lehokola dobře reprezentovali, když já dal ráno přednost Letohradskému triatlonu, kde jsem zvrtal co se dalo (propásnul jsem startovní čas, zapomněl číslo, nevynuloval si tachometr...). :-)
Kvůli GDPR sem nebudu psát koho jsem viděl, ale náhodou sem vložím pár fotek pořízených výhradně pro umělecké účely... ;-)
Tak lehokolisté úspěšně dozávodili. Ještě přihodím pár fotek, jak to lehokolům slušelo... :-)
Mimochodem v tomhle závodu měli kromě kategorie jízdních kol (včetně lehokol) jednotlivce, dvojice a trojice, potom koloběžky, jedno dvojkolo a jedno historické kolo. Akorát kategorie elektrokol zůstala klasicky prázdná. :-)
Výsledky zatím nikde nevidím, ale třeba nám časem lehokolisti napíšou sami, kolik přesně najezdili (a jestli jim to dobře spočítali).
Na výsledky se radši ani neptej, ať gaučistům nedělám ostudu :-). 322 km a spočítali to naprosto přesně. Kolega na červeném LR jel štafetu ve trojici, přesný výsledek nevím. Ohledně tandemu jsem zaslechl číslo kolem 400 (a to velkou část trasy táhli přívěsné kolo s dcerkou). Historické kolo (jeden převod, štafle, osma a většina ložisek těsně před rozpadnutím) cca 250. Absolutní rekord jednotlivců něco kolem 780.
P.S.: bez záruky. Písemně to nemám.
Myslím, že ostudu určitě né, výsledek je to hezký... a třeba teď na vesnici budu za menšího exota, když někteří konečně viděli, že moje lehokolo není jediné na světě.
Odpoledne jsem se byl projet na inlinech po trase a hned mě jeden vesničan zastavoval, že kolik jsem najel, marně jsem vysvětloval, že já tentokrát nezávodil, ptal se na ty ostatní lehokola, jestli je to dobré a klasicky zda z toho nebolí za krkem... :-)
Jinak na facebook.com/rozhoupejmesto už mají nějaké fotky, takže výsledky se možná objeví tam.
A kdyby ses chystal příště zase jet závodit do těhle končin, zkus dát prosím předem vědět, přecijen nebýt jediným lehoúčastníkem by bylo fajn.
Štafeta kolegy na červeném LR ujela 552km. Byli jsme čtvrtí z pěti. Nejlepší měli myslím 818km. Ale jeli jsme se především pobavit a vyzkoušet něco nového, což se podařilo, takže se to snad za ostudu nepočítá :-)
Vzpomněl jsem si v těch končinách na Tebe, ale nemám kontakt a tenhle víkend jsem stejně bez mobilu úplně (v jedné práci odevzdal a v nové ještě nedostal).
Byl jsem se jenom podívat na start a jak jsem byl rád, že tentokrát nic nemusím, ani na jednu předváděcí otočku jsem se nedonutil, navíc po té trase jsem přijel.
Vzhledem k tomu protivětru to mohlo zpátky jet skoro samo, ale to jsem nezkoušel, vzal jsem to podle plánu skoro kompletně přes lesy, bez mobilu a bez mapy, turistické značky to jistily.
Příště se můžu stavit zas, ale závodit určitě ne, na tohle už je potřeba něco extra, co bych marně hledal. Pak už jedině 24 hodin na trenažéru, s jedním půlhodinovým filmem pořád dokola.
Smekám před takovým výkonem, hlavně tím psychickým :-)
Jako když srovnám tenhle závod s K24, tak pořadatelé se tu snaží, ale konkurovat ji nemůžou, trasa 5 km tam, otočka, 5 km stejnou cestou zpátky a znovu... je příšerná nuda. A letos to ještě umocnila rozkopaná silnice, objízdný mostek a nezvykle intenzivní provoz... chudáci závodníci.
I tak jsem ale včera přemýšlel, zda je mi víc líto, že s nimi nejezdím nebo jsem rád, že jezdit nemusím, takže příští rok nejspíš zase nějakou cyklo 24 hodinovku zkusím. Tahle má oproti K24 pro mě jedinou výhodu - bydlím na dohled od trasy... :-)
Letos by to nemělo moc smysl, na novém Ibexu mám teprve pár set km.
Každopádně jak mě na začátku cyklo 24 hodinovka nadchla, tak mě čím dál víc lákají úplně jiné závody, jen jediná disciplína v závodě, je prostě málo. :-)
12.7 dnes jsem u zámku v Miloticích viděl zaparkované lehokolo, tříkolku a zvláštní lehotandem.
Taak jsem dnes viděl několik lehokol. Ráno cca. v 9h. ráno před Hlavákem v Olmiku těsně kolem mě projela malá skupinka tvořená 2ma Azubama 5 či 6 s jedním lehotandemem. Celkem 4 povaleči. A v 16h. v Náměšti na Hané u mpivovaru Jadrníček jsem potkal týpka na El. Trike Štercl Ganymed. S tím se mi povedlo aj pokecat . Naposled byl prý na srazu Šternberk a do Veselí sa prej chystá...
V Olomouci jsi viděl nás, máme černý Ibex, zelený Apus a oranžový Twin. Udělali jsme si výlet na Baťův kanál, vlakem do Starého Města a po vlastní ose zpět do Olomouce, bohužel celou dobu proti větru...
Popravdě, první co mě napadlo že to budete vy. Nevím o nikom jiném z Olmiku. Jeli jste těsně kolem mě.
Já jel ze Staráku s horákem se sedačkou pro dítě.
Volal jsem Ahoj lehokolisti!
Tak to volání si pamatuji, to jsem slyšel, ale nestihl jsem se otočit. Kdybys byl s lehokolem, tak bych si asi všiml, ale klasická kola jsem moc nesledoval.
Dneska kolem desáté ráno vce Štěrboholích...podle kola a bágliku asi Roman Brouček, ale byl jsem hodně daleko...jel asi do Obi :-)
Je škoda, že "Svědci Lehokola" nedokládají svá vidění (není-li to mámení) fotografiemi
Když je v pohybu, člověk málokdy zaznamená aspoň barvu kola. Natož aby stihl fotit.
Pravidelně vídávám lehokolo v Brně na Křenové. Černé 20-26 (už jsem ho potkala ikskrát a vždy se zapomenu podívat na detaily, zda je to Azub či něco jiného). Na nosiči modrožlutá zřejmě plastová bedna.
Já na něj vždy vrhám natěšené pohledy, leč jsem očividně považována za řadového čumila, co není hoden pozornosti. (No, kdo by taky hledal v dámě středních let v kostýmku lehokolistku...)
Nejspíš to není nikdo "zdejší" (zde = na nakole), ale jezdí centrem tak často, že by ho někdo znát mohl?
Znal jsem borca z Újezda u Brna, co dojížděl do Brna do práce na černém Azubu s plastovou bednou vzadu na nosiči. Původně měl myslím 20/26 Azub 2 nebo 3, pak 26/26 Max a teď už roky nevím, jestli jezdí a na čem. Ale pokud jo, hádal bych stále černý rám a plastovou bednu vzadu :-).
Mohlo by být... vídám ho vždy odpoledne ve směru ven z Brna.
Tedy za co máš ty mínusy...
Leda by majiteli uvedeného leháče vadilo, že jsi provalila, kde se pohybuje :o)))
V sobotu odpoledne byl spatřen na silnici kolem Brněnské přehrady velomobil.
Jel směrem na Veveří, zahlídl jsem ho kvůli provozu jenom na zlomek sekundy, ale nebyl to známý brněnský žlutý přízrak, byl totiž matně stříbrný. Nic víc jsem si nevšiml. Klam to nebyl, kámoš jel autem a viděl ho taky. Že prý v tom byl někdo s knírem.
v sobotu večer jsme na Brdu neviděli lehokolo, ale koloběžkáře. nebyl to někdo odsud?
očividně tam hodlal přespávat stejně jako my.
prý je někde od Kyjova, kolobku měl 28/20 s brašničkama ortlieb city front a spacákem na řidítkách :)
akorát toho dřeva na opékání špekáčků jsme nanosili málo, tak mu ho moc nezbylo :-D
Dnes v 17:59 na nadjezdu v Pardubicích u Semtína Azub se spodním řízením se zábradlím na držáku 5H4 2743 ...
Obdivuju, kolik si dokážeš zapamatovat čísel. Skoro jak nejaký pilot. :)
a v neděli si tam neletěl?? to sem jel zpátky ((-:
V neděli ne, jenom z Gdyně do Jaroměře.
Dnes okolo 15,30 v Lipová-Lazně dvě lehokola + trojkolka. Dva poláci a polka. Na pozdrav a dotaz kam, tak směr sraz do Veselí. A protože měli před sebou Ramzovské sedlo, držel jsem jim palce.
Před časem jsem viděl tandem. Vpředu bylo lehokolo a na něj bylo vzadu napojený rám normálního kola. Z blízka jsem ho neviděl. Jeli proti nám a ve vzdálenosti tak 20m odbočili. Původně jsem si myslel, že kluk jede na lehokole a za ním holka na normálním kole. Až když začali odbočovat, tak jsem zjistil, že je to tandem.
"Holka na normálním kole" - správně holka na tom podivném zábradlí.
V úterý (4.9.) mě říkal mechanik v Ramale v Rakovníku, že minulý týden (konec prázdnin) potkal tlupu cca 25. lehokol, včetně několika lehotandemů.
Nemáte tušení, kdo by to mohl být, či byl-li jaký vzdor-sraz?
V úterý nás Rakovníkem projelo 7,z toho jeden tandem, asi byl vožralej.
Předminulý týden (jsem imrvére na chatě, bez NETu)jsem potkal leho. Jelo pomalu, pilot zřejmě něco hledal. A opravdu, zastavil u hospůdky "Chaloupka", čekal, až otevřou. Šel jsem za ním a "dal řeč". Kolo pěkné, černé, ale evidentné "domo-robo". "Kde vám ohnuli rámovou trubku?" "To není ocel, to je karbon. Koupil jsem pěnovou izolační trubku v instalatérských potřebách, nakoupil karbonové rukávce (říkal i firmu, ale bohužel moje hlava ...) a olaminoval. Měl jsem už jedno leho, odněkud od Kutné Hory."
Zapřemýšlel jsem" U K.H. měl leho abihs a Mildaz. Tak říkám: "To bylo červené kolo, že?" "Ještě pořád je, já ho dostal od kamaráda." Jeho kamarád přijel na AZUBu Six s Rohloffem, chvíli jsme povídali a oni šli dnu. Zvali mě, ale musel jsem dokončit nákup a tak jsem (hned) nešel.
Nakoupil jsem a nahlédl - byli na zahrádce ještě stále, tak jsem si přisedl.
Třeba se někomu bude hodit ...
https://azub.eu/cs/
Tak jsem na to koukl a zjistil, že se liší nabídka bazarů mezi azub.cz a azub.eu :-D
to je tím, že ta cz je v útlumu. Budoucnost patří te EU.
Včera odpoledne u Jizery mezi Debří a Bakovem mne předjel jezdec na žluté tříkolce, asi samodomo (bylo to postavené z jeklů). Vyvezl jsem se za ním v háku, přitápěl si elektřinou, tak jsme celou dobu jeli 30-32km/h a v Bakově už ze mne lilo a začínalo mi to nějak hlasitě dýchat, tak jsem ho nechal jet.
Přemýšlel jsem, kam to dát... no řekněme, že v sobotu někdo neviděl mé lehokolo včas a bylo to dost o fous... :-/
https://uloz.to/live/%21Nk18fsHkDHv1/z-mp4
Klasika, tohle dělají chodci běžně. Nic neslyším, tak vlezu bez rozhlédnutí do silnice. Jednou v noci jsem takhle jednomu osamělému chodci málem přejel špičky, tam jsme ani jeden nestačili zareagovat.
... a rozmůžou-li se elektroauta, bude Evropa vymírat o poznání rychleji než dnes.
Chodci se "zacpanými" hlavami a auta vyluzující hluk jen odvalujícími se pneumatikami.
Auta dostanou pípáky, jaké používají náklaďáky při couvání. Chodci se rozhlížet nemusí, auto je nebezpečná věc a je přeci na řidiči, aby varoval okolí!
Viz též "451° Farenheita" (R. Bradbury)
https://cs.wikipedia.org/wiki/451_stup%C5%88%C5...
A proč jsi ho nesejmul?
Takovou íčovinu může fakt napsat jen totální blb
Po ránu na Proseku. Snad pět let jsem v Praze nepotkal lehokolo a dneska jsem ho skoro naboural. Ještě že ten chodník, co vede k poliklinice, je v těch místech širší než silnice a tak jsme se stačili vyhnout i pak pozdravit.
Dneska ráno jsem po 8mé hodině na cyklo v Podolí předjížděla jedno "nákladní" leho.
Já nevím, co pořád všichni máte s výběrem brašen, když stačí papírová krabice a dva pytle :o)))
Ha, to je přesně ten, kterého jsem potkal před dvěma lety (i ty igelitové brašny má pořád stejné):
https://www.nakole.cz/diskuse/20150-tak-jsem...
Mne nejvíc fascinuje fakt, že tenhle pán, co je někdy oblečený tak, že by mu člověk koupil polívku, vozí v té krabici na nosiči profesionální fotografickou techniku.
Dneska dopoledne asi v 9,30 v Dolní Ředici pádily tři rozdivočelé lehotříkolky do Holic :-)
V kolik jsme měli chlapci start v Chlumci? :-)
Na vyjížďku jsme vyjeli pohodovým tempem v devět hodin.
Copak ty možná, ale Papji a spol museli nejmíň v 8 aby to stihli :-)
V pátek cestou na sraz do Chlumce jsem opravdu nečekaně potkal jiné lehokolo - bylo to v Chocni při závěrečném sjezdu ve směru od Litomyšle.
Nemohl to být nikdo jiný než Jrr, ale jel zrovna opačným směrem, takže setkání nebylo proveditelné. Moje brzdná dráha byla zrovna moc dlouhá a nikomu z nás se nechtělo dát si ten kopec jednou navíc :-)
Ano, je to tak! :-)
A ten den ráno jsem v Chocni potkal nějaké lehotříkolky a den předtím taky... jenže když jsem musel být za 3 minuty v práci, nebyl bohužel na nic čas a odpoledne to bylo podobné, poslední dobou často nestíhám... :-)
Včera večer jeden handbike mezi mostem Barikádníků a Trojským, zrovna ho na/vykládali do/z auta.
Dnes (neděle 9.6.) v Kladně: Apus vyjel z Tylovy, přejel do Erbenovy a pokračoval do U vodojemu.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.0864555&y=50...
Zahlédl jsem zezadu fialovou skořepinu sedla a oranžový praporek
Včera na cyklostezce u Kralup kolega na tmavošedé tříkolce. Chvilku jsme popovídali, prý je místní.
Mimochodem: z Kralup směrem na Prahu až po zatáčku u turistického centra zrovna včera dokončili výměnu asfaltu v místech, kde byl hrbatý od kořenů. Super!
V pátek 14.6. Mezi Blatnicí pod sv. Antonínkem a Loukou jsem potkal chlapíka z Velké nad Veličkou, na bėžovém Azubu Apus.
A potom ještě dvakrát v Olomouci v sobotu 15.6. Jsem potkal oranžový tandem Azub. S pánem a paní. Poprvé u Billy u Foerstrovy a pak ještě jednou v parku. A to si paní vzadu sedíce a šlapajíce držela v náručí košík Jahod. To už jsem se vzmohl i na pozdrav AHOJ!
Jsem si hned říkal, že to nebyl běžný pozdrav od cyklisty...
V Olomouci jezdíme celkem často už několik let (kde jinde taky, když tu bydlíme), ale stále na nás Olomoučáci koukají, jako by nás viděli poprvé. Tentokrát jsme jeli na tržnici pro čerstvé ovoce (tedy žena jela kvůli tomu) a zároveň jsem jel osušit čerstvě umyté řetězy po dovolené, abych je mohl následně promazat, takže cestou s jahodami už začaly oba řetězy významně povrzávat...
O víkendu kolem 22.6. na K24 9 kousků, z toho 7 závodních.
Potom v pondělí na povltavské Hase Pino nebo něco podobného.
Vzpomněla jsem si na toto téma tady: https://de.mapy.cz/s/3uqHf a rychle udělala cvak.
Včera v podvečer u Pivovaru Wywar v Holíči. Italský lehopoutník na cestě do Estonska. Teď už je nejde za Uherským Hradištěm.
Tady by se zařadil do sekce stavitelé, pokud se dívám dobře :-D
https://cruzbike.com/collections/recumbent...
Takže žádný stavitel :-D
A přestavbový set jsem tam neviděl
Tak Guido polským cyklostezkám navzdory nakonec dosáhl Talinu. Vracel se pak přes Hamburg (kam se svezl trajektem) Německem, Francií a Švýcarskem domů do Itálie. No a v Bazileji ho přejel na křižovatce náklaďák. Kolo na sračky, Guido těžce pochroumaný, nějaké zlomeniny, vykloubení, ale jinak vypadá na duchu nezlomený. Náklaďák ho srazil na úrovni přechodu pro chodce, že prý nekoukal na zem před sebe. To znamená, že kdyby tam šla mamina s kočárem, přejel by ji rovněž. Guido zjišťoval co mám za kolo a už hledá co koupí. Po zkušenostech se střední a východní Evropou to bude nejspíš něco jako AZUB Six, Streetmachine GTE nebo podobné, aby si poradil i s nezpevněným terénem.
Máš-li na něho kontakt, přeji brzké uzdravení !
Dnes kolem jedenacte na levem nrehu Labe kousek pred Nymburkem. Pozdravili jsme se, stihl jsem i fotku na fotaku. Ale chlapika neznam.
Dnes v 9:30h. Starší pán na High raceru s bůdečků v Napajedlích pod mostem na c.z. č. 4 . Plus paní na zábradlí.
Hele, bacha, jakýto "starší pán" :-D, to sem byl asi já s mojí družinou, si profrčel jako vítr....
Prosím Tě, co to máš za brašny pod těma testudo?
To jsou samodomo vyrobené válce, do kterých se vejde karimatka a na druhé straně spacák. Sousedka je šikovná švadlenka, a já přidal nápad s rozměry. V podstatě je to podobné kompresnímu obalu na spacáky. Navíc tam mám popruhy kterými to uchycuji na nosič ( taky samodomo výroba.
https://twitter.com/i/status/1148557958671937539
Dnes cestou z práce jsem potkal u Olomouce asi poprvé opravdu náhodného nezávislého ležákistu. Taky byl překvapený.
Měl světle zelený Azub Mini a jel kolem Moravy po polňačkách spolu s děckama, ty ale na klasice.
Zrovna pěšky přecházeli přes silnici a tak se dalo zastavit a prohodit pár slov. Má ho asi osm let a na srazy nejezdí - není prý společenský typ.
Dneska taky jedno úplně náhodné setkání (pro mě celkem druhé): švýcarská rodinka na cestě někam na Berlín. Měli dvoumístný Sun, jednomístnou Streetmachine a pár klasických horáců. Potkali jsme se vedle stezky u Trojského mostu, popovídali, navzájem si oslintali kola, posvačili špendlíky (už začínají být jedlé) a jelo se dál.
Mimochodem: teď v pátek dopoledne těsně po přechodu fronty se na povltavské stezce z Tróje až do Kralup nevyskytl ani jeden bruslař, chodců a kočárků dohromady asi tak deset. Ideální cyklistické počasí :-). Taky to cyklisté hned využili, tolik brašnami ověšených turistů jsem tu ještě neviděl.
Ono se to dělá i jako tandem? To je pecka :-DDD
Krásně napsáno,s úsměvem:-)
Teď ve zprávách na Primě - v Holešovicích přecházel koleje když už blikala červená.
Reportáž o nehodách na přejezdech.
:o)))
Taky jsem ho zahlíd, ale nepoznal, ač měl podezřele modré tričko.
Schválně jsem si to pustil a našel - oni ho rozmazali. Ale kolo vypadalo taky modré. Těžko říct, jestli Azub, nebo něco jiného.
Ale dobře poznali, že je to cyklista a nic divného, i když šel pěšky.
Jj, to mě zaujalo, že řekli "cyklista" :o)))
Já to teda neviděl, ale pokud šel pěšky, tak to byl podle silničního zákona chodec. :-)
Navíc jestli dali jen záběr, jak se někdo pohybuje po blikajícím přejezdu, nemusí to znamenat, že to blikalo už když tam lezl... případně mohl být tak blízko, že by už nestačil bezpečně zastavit? ;-)
Kdyžtak někdo dejte link, ať nemusím spekulovat, co tam bylo... :-)
Hele, je to v tématu "viděl(a) jsem lehokolo", nehodlám tady rozvíjet teorie o terminologii nebo časové souslednosti.
Prostě viděla jsem lehokolo...
Najdi si link na včerejší Velké zprávy na Primě (u strýčka Gůgla to nebude nic obtížného) a tipuji, že to bude někde kolem 15 min.
Je to poměrně dlouhá reportáž o nehodách na žel. přejezdech a tohle byl konec té reportáže.
Možná dostanu,tady je.
Jó, tenhle přejezd. Ten znám, není co řešit: v okamžiku rozblikání světel už musel být pěší cyklista dávno na kolejích a auto tak blízko, že nemohlo zabrzdit. Kdyby tam vešel až po rozblikání, už by se touhle dobou sklápěly závory.
No to jsem zkusil, našel jsem tady seznam:
https://prima.iprima.cz/zpravodajstvi/reportaze
a titulek ohledně přejezdů z 22.7.2019 jsem našel právě jeden. Celou dobu ale řeší policejní motorku projedvší těsně pod závorami a tu si snad nikdo s lehokolem nespletl?
https://prima.iprima.cz/zpravodajstvi/227-2019...
...
No dobře nakonec jsem se k tomu proklikal a ten záběr je, co se týče "cyklisty", zcela neprůkazný. Netvrdím, že to tak muselo být, ale stalo se mi mockrát, že v momentě, kdy jsem míjel výstražník v něm cvaklo a začal zvonit. V tu chvíli by šlo natočit stejný záběr a tvrdit, že tam nemám co dělat...
To, že za chvíli začne přejezd zvonit předvídat nelze a právě proto tam ta vyklízecí doba je, aby šlo přecházení bezpečně dokončit... u toho auta, co projede potom, už samozřejmě není sporu, ten mohl a měl zastavit.
Už tuším, voptáme se ho na Apollu, kdy ty světla začaly blikat.
Dneska ráno na cyklostezce mezi Bradnýsem a Chocní. Prohlédnout jsem si to moc nestihl, zřejmě zaplachtované LWB.
https://uloz.to/%21J9iIAAaFmF8j/20190729-075213...
Tak toho jsem poznal na 100%.
Tak to jmeno nebo brezdívku praskni. Slibuji že se to nikdo nedozví
To je zbytečný, přezdívku nemá a na srazy nejezdí.
A u nás ho zná každej.
Cestou ztratil nohavici (viz obrázek).
Kdybys ji náhodou někde potkal (nebo i kdokoliv jiný), tak mi sem dejte, prosím vědět.
Pro něj to je velká škoda, je to děsnej skrblík.
Dneska na ulici ČSA odbočoval na ulici Okružní v Bohumíně lehotandem oranžové barvy. Myslím, že to by Azub ale jistý si nejsem. Baba vepředu a chlap vzadu s GPS navigací. Ale kdo to byl nemám tucha.
tys byl v Bohumíně?
To ne,jen to pořadí partnerů.Jinak v Linhartovi na zámku.
tak to měli pěkný výlet. Zjevně směřovali západním směrem. :-)
Jo jo, je to Azub, jdeme od pátku, dnes z Bohumína do Vítkova a zítra kolem Libavé a Jívové domů do Olomouce. Zítra ale pro změnu chlap vepředu a baba vzadu s navigací...
Jak rychle na tom tandemu jedete?
To záleží na mnoha okolnostech, třeba v sobotu jsme před bouřkou ujížděli téměř trvale 35 km za hodinu a v neděli jsme na dlouhých úsecích po mokrých kostkách kolem Libavé celou dobu nepřekročili 10 km/h a to ani z kopce. Průměr ale míváme za sezonu lehce pod 20 km/h.
Tož nám tu po blanensku polehává staro/nový lehokolista Richard na své Blažence. Včera jsem jej potkal za Adamovem, směr Bílovice nad Svit a krátce jsme splkli. Nyní bydlí v Kunštátě ( před tím Brno ). Prý dříve jezdil dost, a teď po pauze opět zalehl...
Dnes z Lipníku do Týna nad Bečvou jsem míjel tříkolku - asi zelená, ale nestačil jsem si všimnout, kdo to mohl být. Jenom jsem pozdravil houkačkou.
Bylo to totiž moc rychle - táhnul jsem za sebou zrovna silničku.
V takovouhle denní dobu člověk na těch cyklostezkách potká lidí, to by jeden neřekl.
A tak jsem dojel i jednoho silničkáře, jenomže on nezrychloval, pořád něco přes 30, tak jsem ho muel předjet. S Azubem ho sice neutrhnu, ale aspoň mu to pomůže. Tak že se chvilku sveze - myslel, že tam mám motor, jak jinak.
V Týnu jsem už ale uhnul do lesů a kopců, hrát si pro změnu na MTB.
Tak jsem dneska viděl něco a nevím co...
Je to invalidní vozík nebo sportovní náčiní?
Při předjíždění jsem měl docela strach, protože se hůlkama občas odrážel dost do stran... :-/
A ještě přemýšlím, je tohle nemotorové vozidlo nebo jen chodec?
Řekl bych, že lyžaři jsou ještě o něco širší.
Něco podobného jsem viděl i v hradeckých lesích, ale ještě o dost nižší.
Test lehokola
(Liegeräder im Test)
Fahren im Halbschlaf
P.S.
https://www.spiegel.de/forum/.../liegeraeder-im...
Je.
Do lupy na stránce jsem napsal " Liegerader im test".
Článek je staršího data 2018. Pokus o nezaujatý pohled na 2 typy lehokol. HP Velotechnik a HASE.
Končí závěrem že lehokolo není dostatečně obratné do městského provozu ( názor začátečníka ), ale na dálkové cesty super.
Dnes odpoledne u Staré Rudné v opačném směru jel borec na nějakém nižším svítivě zeleném jednostopém lehokole, za ním partnerka na klasice.
Pozdravili jsme se a víc jsem si nevšiml. Po chvilce jsem se otočil a vyrazil zpátky, že musím zjistit aspoň něco, ale nebylo po nich ani památky, přestože cesta byla do kopce. Mohli mezitím odbočit na křižovatce na druhou stranu. Nebo mám halucinace. V tak krátké době už druhý neznámý lehokolista na zeleném kole nebo tříkolce a dřív nic. Mžitky z únavy mají taky zelenou barvu...
Včera v lese u ČSAD leho s horním řízením, navěšené žluté (profi domo-robo) brašny.
Bohužel jel stejným směrem, jako jsem šel, takže jsem ho zaregistroval až když mě předjížděl.
P.S.
V Kladně jsou údajně 4 lehokolisté. Měl jsem tu čest potkat se a hovořit se dvěma, další dva jsem až dosud nikdy nespatřil.
Leč o Jardovi z Kladna nevěděli zase oni ...
Dnes před pátou v DKnL svištěl někdo kolem hřbitova. Že by HonzaK?
Pokud netrénuje příjezd a jen svištěl kolem :-))
Ahoj, ve středu 23.10. jsem konečne zahlídl lehokolistu v Nedakonicích (UH) cca 14:40. Byla to jen chvilka, stačil jsem zatroubit a zamávat... Na to, že jezdím 1x týdně kolem AZUBu nic moc výsledek!
Pokud to bylo kolo, sázím na Bohdana, pokud trike, tak na Broňu.
Bylo to kolo, a bohužel letos mé první co jsem viděl.
Ahoj, a já si říkal kdo to na mě troubí :-)
Jj. Já to nebyl. Na mě včera troubilo jen nějaké firemní auto, jehož řidič výrazně gestikuloval ( asi křičel) a ukazoval na cyklostezku. Po které jsem nejel. Protože značka mi nařizuje na ni najet až o kus dále, což jsem udělal.
Poslední dobou mám dojem že cestou do práce na mě musí zatroubit aspoň jedno auto se zamindrákovaným řidičem.
Čekám kdy některý zastaví a místo zbabělého troubení a křičení mi půjde rozbít hubu.
Asi to byl jeden z těch co platí ze svých daní ty naše cyklostezky! A já platím ze svých daní ty jejich silnice a taky po nich jezdím. :)
Sám dávám přednost komunikacím, kde se s auty nepotkám, ale některé cyklostezky(a není jich žel málo, jsou spíše překážkou pro cyklisty a přivádějí mě do mnohem nebezpečnějších situací, než kdybych jel po cestě.
Od některých zamindrákovaných kolegů motoristů jsem slyšel tezi, že silnice se staví ze spotřební daně z benzínu, proto tam nemají cyklisté co pohledávat...
Jinak fázi, že řidič zastavil, vystoupil a vyhrožoval mi fyzickou likvidací už jsem taky zažil. Sepsal jsem pak docela dlouhý e-mail dopravnímu podniku a upozornil je na rizika zaměstnávání řidiče, který neváhá zastavit s autobusem plným lidí v nepřehledné zatáčce a vulgárně pokřikovat ze dveří, protože se obávám že by mohl použít auto(bus) jako zbraň a své výhrůžky splnit...
Fakt škoda, že jsem tehdá neměl sebou kamerku, takhle ten autobusák jezdí dál, ale už chová se rozumně...
Taky mě jeden málem vypohlavkoval,prý nejsem vydět.Tak sem držkoval,že nesvítí..málem ho ranilo.Naštěstí pro mne, jen mávl rukou.To se stalo v minulosti,teť sem opatrný a do sporu nejdu.V duchu mávnu rukou já.
Baseball pálka
https://www.tukanek.cz/baseball-palka/?gclid...
v tvé ruce by dodala tvým slovům důraz !
Znáš ten vtip, co končí? ;-)
"... a vytahují nože tam, kde se bude střílet!"
On jaksi motorista nepotřebuje ze své plechovky vylézat, pálka ti pak nepomůže a ještě to celé bude vypadat jako nehoda... :-/
Něco podobného se mi stalo dnes ráno. "Ku..a, tebe není vůbec vidět." jen jsem špitnul, že to má blbé, že mluví sám od sebe do tmy. Kupodivu se zklidnil, asi mu došlo, že to co vyřknul byl nesmysl. Nechápu jen proč by mě měl vidět, to mu nestačí vidět osvětlené kolo, olepené odrazkami? Já ho v autě taky nevidím a přijde mi to normální.:-)
Všichni řidiči nejsou stále zvyklí na tenhle druh přibližovadla.Mozek jim vytěsnění málo pravděpodobné,ale oči ho přesvědčí.Překvapení je různé,obrana ůtokem nejběžnější.
Já bych spíše řekl, že mnoho řidičů podvědomě na silnici hledá něco se dvěma světly a ostatní "není vidět". Už mi to říkali taky, přitom jsem měl vzadu na nosiči brašnu zabalenou do oranžové reflexní vesty.
Z toho by plynulo, že by možná pomohlo vozit na řidítkách tyčku od smetáka se světlama na koncích. Taky by je to donutilo držet odstup.
Nepomohlo. Tříkolku v zimní verzi (velorex), mám důkladně osvětlenou dvěmi předními světly, dvěmi zadními světly. Jak vpředu, tak i vzadu osazenou směrovými světly, olepenou odrázkami a "stejně nejsem vidět". Nejkrásnější na tom je to, že už se párkrát stalo: Tebe není vůbec vidět.... a co to máš vpředu za světla, že svítí jak auto? :-))
Mraky cyklistů jezdí bez světel a z těch co je mají je další velmi významné procento osvětleno nedostatečně. Blikačky na knoflíkové baterie, které "svítí" sotva jako fosforeskující duch z Kindervajíčka potkávám dnes a denně víc, než je mi milé. Na stezce vypadají jako, že jsou děsně daleko a přitom je jen 10m - 15m.
Je to tak, teď se už brzo šeří a jezdí mraky cyklistů, celej v černým a pod prdelí mu bliká oharek videtelný při podrobném zkoumání tak z deseti metrů. Já jezdím pomalu, tak je zezadu dobře vidím. Jezdí jich takovejch moc. Ti ve žlutých bundách ani svítit nemusí a jsou v době kolem západu slunce pořád ještě vidět na stovky metrů, černí ninžové s pidiblikačkou vidět nejsou.
Já jsem letos naopak zatím mile překvapena - v Praze jezdí cyklistů čím dál víc, ale černého ninju jsem ještě nepotkala.
Dokonce přibývá i těch, co jsou oblečeni v jasnějších barvách.
A přibývají i na lehokole? :-)
I blikačky na knoflíkové baterie docela dobře svítí a jsou vidět dostatečně z dálky, jenom se musí občas vyměnit baterie. Můžeš mít světla a blikačky na silné žárovky a automobilovou baterku a bude to houby platné a nebude vidět, když se občas nevymění (nenabije).
No ano, jenže ty ludry vydrží násobně méně než blikna na 3xAAA. Ale to je jedno, jim by nesvítila ani ta. Kolo bez světel ale s odrazkami se svým osvětlením vidím bezpečně na trojnásobnou vzdálenost proti kolu bez odrazek s vyblitou blikačkou.
A z čeho mě berou čerti je, když si někdo osadí kolo červenými (nebo analogicky bílými) blikačkami vepředu i vzadu, to je pak v temnotě lesa pěkně o hubu.
Každá blikačka se dá přepnout do trvalého svícení. Když se jede ve skupině a někomu to blikání vadí, tak snad není problém si to říct a vypnout. A když někoho cizího dojíždím, tak předjedu a mizím.
A zase jsme u ohleduplnosti k ostatním. Je zbytečné si pořizovat velmi výkonná světla (zadní), která jsou vidět na půl kilometru a tím oslňují všechny co jedou za ním a někteří mají ještě zadní světlo nesmyslně vytočené nahoru místo aby ho měli spíš mírně dolů, nejvýš do roviny.
Asi nerozumím. Celou dobu píšu o tom, že jezdí prakticky potmě.
A jak si mám vysvětlit 2. odstavec? "A z čeho mě berou čerti je, když si někdo osadí kolo červenými (nebo analogicky bílými) blikačkami vepředu i vzadu, to je pak v temnotě lesa pěkně o hubu."
V temném lese je blikačka i s dost vybitými bateriemi dostatečně vidět pro jiné cyklisty, takže mi z toho logicky vyplývá, že tě právě silné blikání vpředu i vzadu oslňuje a proto tě berou čerti. Jiný důvod nevidím, protože i kdyby jel téměř potmě a ty máš normální světlo, tak v temném lese je každý pohyb před tebou dostatečně včas vidět. Jedině, že i ty sám jezdíš s vybitými baterkami a téměř po tmě a pak tě berou čerti když tě někdo podobný takhle překvapí :-)
Osobně bych si to vysvětlil tak, že jsou mezi námi i takoví, kteří si na své kolo dají dopředu i dozadu bílou blikačku (lepší varianta). Nebo dopředu i dozadu červenou blikačku, což je ta nejhorší varianta. Už z toho důvodu, že pokud chceš toho cyklistu předjet a počítáš s tím že červená patří pouze dozadu, můžete se klidně srazit. Osobně se mi to už několikrát málem stalo.
A navíc jak znám Jimiho, tak ten je vždy osvětlen více než dostatečně.
Aha, tak tahle varianta mě fakt nenapadla a tak jsem to tak ani nepochopil. S něčím podobným jsem se ještě nepotkal a snad ani neslyšel, že by to tak někdo měl.
Já viděl, ve Vysokém Mýtě jsem takové individum před lety potkával. Fakt nevím, co ho k tomu vedlo (myslím, že měl červenou vpředu i vzadu), většinou jezdil po chodníku a přišlo mi to hrozně nebezpečné a neintuitivní.
Od červené prostě očekávám, že je to stojící překážka nebo objekt, který se vzdaluje, rozhodně nečekáš, že ti vjede do cesty nebo pojede proti tobě a ještě naivně čeká, že mu uhneš... :-/
To bude nejspíš něco podobného jako cyklista co jezdí snad pořád po levé straně silnice.
Kaju se za hrubky jak Brno.Chodím na doučování češtiny při zaměstnání,tak to bude vidět.
Jen aby pak tvůj vycizelovaný text nebyl příliš velká nuda :o)))
Je to trochu off-topic, ale k tomuhle argumentu jsem si před nějakou dobou zkusil dohledat data. Není to lehké, stát se ochotně chlubí vybranou daní, ale posčítat výdaje, státu, krajů a obcí do dopravní infrastruktury není snadné. Vyšlo mi, že spotřební daň z minerálních olejů (čili nejen v autech spálené produkty z ropy) nepokryje ani polovinu výdajů na údržbu silniční sítě. Zbytek se musí pokrýt z jiných daní. A to jsme se ještě nedostali k motorovou dopravou působeným škodám na zdraví lidí a na životním prostředí... Kdykoliv do práce jedu autem, jsem sponzorován ostatními daňovými poplatníky. Kdykoliv se dostanu do práce bez auta, sponzoruju ty v autech.
Tak tady bych to fakt nečekala. Jsem na víkendovém kurzu "design permakulturní zahrady". A nechali nám kolovat různé knihy s touto tematikou. A ejhle:
Permakulturní zahrada?!?
Zeptala jsem se strýčka Gůgla a zaujalo mě, že prvním specifikem a zásadou je " Permakultura žije zcela bez chemie", druhou pak "Permakultura nepleje, a když, tak minimálně".
Budu si to muset přečíst - docela by mě zajímalo, zda by to přepravlo naše tři úporné plevele šťavel růžkatý, šruchu zelenou (i když ta se prý dá velmi dobře jíst) a pak něco jako husí noha.
Ony jsou různé zdroje. To druhé prý patří spíš do mýtů o permakulturním zahradničení ("mýtus bezúdržbovosti")
Ale nejsem ekologický aktivista. Hodně věcí se mi na té permakultuře líbí právě z toho hlediska "dyzajnu", i řekněme z hlediska určité nízkonákladovosti a koloběhu zdrojů, ale ani tu bezchemii nehodlám brát jako dogma. (Česnek jsem si teda před sázením namořila.)
14:00 Hlávkův most, tlačil. Pak jsem si říkal, jestli jsem neměl aktivně nabídnout pomoc (základní nářadí).
Škoda,pomáhat se má,ale stalo se,svět se nezboří.Lehocyklista je povětšinou vytrvalý tvor.
Na druhou stranu i já se svou sociální fobií jsem jednou dokázal zastavit náhodného cyklistu a vyprosit si nýtovačku :) (teď už vozím trvale s sebou). Tak pokud se vám něco stane, nebojte se požádat okolí. S lehokolem úplně.
Dnes dopoledne v Olomouci-Holici jsem z auta zahlídl docela zblízka zeleného Azuba - nejspíš Max, spíš jsem se snažil poznat na něm někoho známého - a nepoznal.
https://www.televizeseznam.cz/video/mistri...
Cyklista bohužel opět za idiota :( Zrcátko/ohlédnutí nic, ukázání nic...
Zrovna tohle je podle mě jasný příklad mikrospánku. Když to video dostatečně prohlídneš, uvidíš těsně před srážkou, jakoby zadumaný pohled jedním směrem a ztrnulost v obličeji.
Navíc na takové silnici nedává smysl, proč by chtěl právě tady odbočit. Přes všechny ty pruhy.
Úplně vyloučit se to nedá, třeba jel 600km brevet a měl toho dost - na druhou stranu mi jednou přesně totéž udělala jedna bába na kole a u té to myslím žádný mikrospánek nebyl. (Znal jsem ji od vidění a byla - s prominutím - blbá jak štoudev)
Tak jak koronavirově jsem letos na kole ještě neseděl, tak se mi normálně v noci zdává o jízdě na leháčách podobných mému ECU. Už je na čase oteplení, abych večer konečně vyrazil a postupující tučnění zarazil :-D
Taky se mně o nich zdává, nejčastěji že mi ho někde ukradnou. Vždycky to mělo ale šťastný konec - probuzení. Snad to neznamená, že je taky na čase :-)
Vždyť přece už jsi tuhle realitu prožil. Se šťastným koncem.
A neříkejte, že nejezdíte na kole venku v přírodě. Jenom proto, že to říkali v TV.
Za předminulý víkend mám 240 km., minulý víkend 260km. Jen na leháči. A hodlám v tom pokračovat. Lidem se vyhýbám, volím kopce, lesy, roviny.