zdravim vsechny lezakisty
tak CV 2006 je za nami a my uz jsme i zpet v CR...
dekuji vsem co se podileli na vyjezdu a podpore ceskych ucastniku, diky patri i azub teamu...
ucastnilo se celkove 7 lidi (6 z brnobentu) + 3 stroje
zavodili 2 jezdci, 1x hodinovka (evina+natrix2), 1x 3hodinovka (nink+zehlicka)
fota zatim od zahranicnich navstevniku CV, ceske snad brzo pribudou :-))
http://www.cyclevision.nl/foto.php
diky a snad za rok znova :-))))
Tak blahopřeji k účasti, a všem ležákistům oznamuji, že první leho-píseň je na světě, a je možné si ji poslechnout tady:
http://dvur-kralove-nad-labem.cz/leho/456%20-...
Mě se to teda nelíbí... proč se tam furt zdůrazňuje, že jede na lehokole, jako by to snad bylo něco nenormálního? Proč by kufry měly být něco špatnýho (a to jak kurfy na botách tak tailbox:-) )? Na oblečení snad taky nezáleží? Nasedat na kolo rovnou po pár pivech? A proč ta kočka jezdí na horským kole po cyklostezce? A seděls vůbec někdy na harleyi?
Při povrchním poslechu mohou vyvstat lecjaké otázky, pokusím se je tedy zodpovědět:
- potkat u nás lekokolistu je tak normální, jako potkat papouška na tříkolce,
- o kufrech v písni není ani zmímka,
- v noční košili by se třeba někomu jezdilo lépe,
- někdo se udrží na kole i po deseti pivech,
- je to třeba divné, ale koček na horském kole, jedoucích po cyklostezce potkávám víc než v lese,
- na Harleyi jsem opravdu nikdy neseděl, proto je to jenom jako.
Na závěr dodám, že atorem textu, ani hudby nejsem já, ale seděl jsem modelem, proto se to asi špičkovým lehokolistům nelíbí.
No, papuška na tříkolce jsem ještě nepotkal :o)) Ale je fakt, že lehokolo jsem, kromě srazu, na cestě potkal jen čyřikrát v životě. Co se textu týče v podstatě nemám nic proti, docela se mi líbí. Nevím proč Pavlovi vadilo přirovnání k Harleyi. Na tom jsem sice nikdy neseděl, ale na jyným Chopperu mnohokrát a posez a je opravdu hodně podobný. Ale co se mě týče, je muzika šílená. Je to přeně to, co nemám rád, ale proti gustu žádnej dišputát. Já jen prostě poslouchám něco hodně jinýho.
ahaa bez fofru.. nojo..
Já jsem teda lehokol potkal už celkem hodně (a to nepočítám cílená setkání). Navíc pro někoho, kdo na tom jezdí denně je to snad _úplně_ normání. Nechápu, proč by někdo jezdící na ležáku to měl v každé větě dvakrát zdůraznit, že je to LEHOkolo, jakoby to viděl poprvé v životě. Spíš by se snažil to popsat do detailů (třeba že má semilow swb ass rwd fs ...). Pro účely takovéhle písně bych tu kočku taky posadil přinejmenším na nějaký clwb.
No a ten Harley: široce rozkročené nohy, metr široká řidítka tak vpředu, že se k nim mysí člověk naklonit .. takový lehokolo jsem ještě neviděl.
Hudební složku radši moc komentovat nebudu, takhle je to samozřejmě strašný (MIDI zvuky, podivný zpěv), schopný aranžér a kvalitní muzikanti by z toho možná vykouzlili něco, co by se dalo označit jako trochu lepší podprůměr:-)
Omlouvám se za upřímnost, není to myšleno nijak osobně:-) (tím spíš, že autora pravděpodobně neznám..)
Na chopperu právě nejsi nakloněnej dopředu, to by nebyl chopper. Sedíš rovně nebo v mírným záklonu a nohy máš natažený před sebou. jen máš o kousek níž než já na čtyřce. Ty máš Maxe pokud vím, takže na tom máš fakt jiný posez., ale třeba Honza na čtyřce s vrchním řízením a sedlem poměrně dost do "sedo" fakt sedí skoro jako na chopperu. Jinak každej chopper to má samozřejmě jinak protože je to zkrátka custom a v tom je ta krása a viděl jsem i harleje s metr širokýma řidítkama, ke kterým se ten člově musel naklánět. To ale není chopper. Jen trochu vytuněnej naháč.
Já nevím. pod pojmem chopper si představuju něco takovéhoto:
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005...
(to ale není harley)
nebo takovéhoto:
http://www.bikemenu.com/photos/trikescustom/055...
(tam už se to k lehokolu trochu blíží, ale taky to není harley)
Většina harleyů vypadá přibližně takto:
http://www.bikez.com/pictures/harley-davidson...
(starší jsou samozřejmě neodpružené s koženým sedlem s pružinami jak na starých kolech, širokými blatníky atd., ale geometrie je hodně podobná)
no a kolo, které by tomu odpovídalo, by vypadalo spíš takto:
http://gadgets.zive.cz/images/2005/06cerven...
Seděl jsem jak na harleyi tak na takovémto kole a musím říct, že je to hodně podobné, ale s ležákem těžko srovnatelné.
Ale nejsem žádnej odborník přes motorky a pravda bude patrně někde mezi (je ale otázkou, zdali vůbec kdy firma Harley & Davidson vyráběla "choppery" v tom smyslu, jak to říkáš, též je otázkou, zdali slovo chopper neoznačuje jakoukoliv motorku s velkou kubaturou a zvukem motoru připomínající helikoptéru (tedy "chopper" v původním významu))
Ale abych se alespoň trochu vrátíl k tématu.. při hledání vhodných fotek na motorkářských stránkách jsem náhodou objevil zajímavou lahůdku pro milovníky naklápěcích tříkolek, tentokrát v provedení s motorem:
http://www.bikemenu.com/photos/trikescustom/056...
Původně jsem neměl v úmyslu reagovat, protože to nepatří do téhle diskuze, ale nedá mi to. Kdybys zveřejnil kromě své přezdívky i mail, napsal bych to jen tobě, takhle mi jiná možnost nezbývá.
Firma Harley davidson opravdu nevyráběla choppery. Tedy nejsem si jist produkcí v posledních letech, protože mě motorky přestaly zajímat. Po druhé světové válce a zejména po válce ve Vietnamu se z navrátivších vojáků, kteří díky válce postrádali smysl života a měli nabouraný tradiční americký žebříček hodnot, začali rekrutovat motorkářské gangy. Gangy lidí, pro které neměl život smysl a kteří ho utápěli v alkoholu, drogách apod. Jediný co pro ně mělo smysl, byla motorka. Z továrních motorek firmy Harley-Davidson v podstatě vyráběli nové stroje. V té době vážil tovární stroj 320kg. Motocyklové gangy jako byli Hell's Angels, Satan's Slaves, Bandits atd. atd. z toho odmontovali a vyházeli všechny podle nich nepotřebné serepetičky a přizpůsobovali mašiny svému vkusu. Vyhazovali většinou i přední brzdy a často dávali místo předního kola kolo z biciklu, aby bylo lehčí. Po přestavbě jejich stroje vážili okolo 230kg! Převládajícím znakem těchto strojů byla podkopnutá a prodloužená přední vidlice, prodloužený a zvedlý řidítka, přídavný stupačky pro dopředu a nahoru natažený nohy a sníženej posez jezdce. Díky převrtávání a vyladění motoru už tak hluboký zvuk nízkootáčkových továrních strojů se stal ještě hlubším a díky úpravám výfuků hlasitějším. Tomu se začalo říkat chopper. Typický choppery měli například Peter Fonda a Denis Hopper ve své Bezstarostné jízdě. Posez na takto upravené mašině je podle mne opticky i pocitově podobný některým typům lehokol. (Azub cé apod) A to jsem měl na mysli já, Honza i autor textu té písně. Jínak pokud by tě to začalo zajímat doporučuju knížku Hell's Angel od Sonyho Bargera, což je nejdéle úřadující prezident Hell's Angels v celé jejich historii. A jako protiváhu a pohled z druhé strany knížku Hell's Angels od Huntera Thompsona, novináře který s nima nějaký čas jezdil a tou knížkou je všechny pekelně nasral.
Jo, jasně, tebou zmiňované knížky jsem sice nečetl, ale jinak jsem s problematikou hot-rods trochu obeznámen. Ale i tak mi připadá srovnávat šlapací clwb s hot rody hodně přitažené za vlasy. Ale jo, dobře, poloha na chopperu je v bokorysu podobná:-) Tohle ale není hlavní věc, která mi na té písni připadala úchylná.
Musím přiznat, že přes moji předchozí zdrcující kritiku mi ta písnička občas zazní v hlavě. Ale i tak mi to (hlavně ten text) pořád připadá jako nějaká strašná parodie nebo jako popěvek z nějaké béčkové reklamy (které se taky z hlavy těžko dostávají), a to i když si odmyslím tu interpretaci.
Ty určitě taky víš, proč "chopper". Sloveso chop znamená rozseka nebo rozkrájet něco. Ty motorky vznikaly tak, že se vzal Harley, rozřezal se, upravily se ty části co píšeš (sklon vidle, poloha sedla) a znovu se to svařilo. Tím vznikl název chopper, což ovšem znamená i sekačku na trávu nebo vrtulník, což může někdy dělat trochu komunikačních zmatků:-). Ale to už jsme od CV 2006 odbočili opravdu hodně.
Jo, vím, tak to vzniklo. Tyhle mašiny mě v určitým období mýho života opravdu hodně zajímaly.
Odbočili jsme ale fakt hodně :o)) Jenže koneckonců to se v normálním rozhovoru děje taky ne :o) Pro mě jsou tyhle dvě věci navíc podobný ještě v jednom. V pocitu pohodlí a hlavně nezávislosti a svobody. Jenže to tak můžu mít hozený jen já, nevím. Prostě když jedu na svým Azubu, tak mě nic nebolí (na rozdíl od normálního kola), vyprchaj ze mě starosti, díky posezu mám nádhernej pohled do krajiny a je mi děsně fajn.
Připojuju své poděkování organizátorům zájezdu a neméně též Azub Teamu za přátelský azyl. A samozřejmě též organizátorům CycleVision, kteří si to tu ale asi nečtou:-) Akce byla výborná (až na počasí), přátelské prostředí, možnost svézt se na/v různých báječných strojích (akorát versatilku mi nepůjčili a back-to-back jsem si taky nevyzkoušel:-((( ). Sledování závodů bylo taky zajímavé. No a ještě malá oprava: z Brna byly stroje 4, když se počítá i můj Azub, na kterým jsem přijel.
omlouvam se PavoviŠ, uplne jsem zapomel na po vlastni ose jedouci azub max, jez dojel v poradku z cr az do zandvoortu...
Nebudu nic opakovat po ostatních, ale přidám poděkování Sjaakovi (třeba mu to Eva přeloží do té jejich hrdelní choroby) za super ubytování na první noc ve studentském jednopokojáku co je lepší než panelákovej třípokoják.
Vyřídím. Akce se vydařila, no a k počasí, to je v Holandu stálé - stále je proměnlivo.
Také jsem moc ráda, že jsme byli s to se dohoudnout, dojet tam, vyřádit se a vrátit se bez úhony zpět do Brna.
PavloviŠ gratuluji k výkonu! Za 5,5 dne (je to tak?) ujel 990km. Nechtěl by jsi zveřejnit tvé kilometrické, strategické a jiné poznámky z cesty?
Lehni!
Nink spáchal menší článek o CV. Přečtěte si tady:
http://www.blids.nl/o106/news.shtml