Teď mi to poslali.
Přátelé ve Finsku jsou fakt dost odolní.
Tohle je šéf vývoje, Vile :-)
https://m.youtube.com/watch?v=EqtACzgNRfs
Šéf vývoje z ledu? (Ne z Pod ledu) Skoro jako Krónerová. A ty titulky, čínský?
Jaký si zapneš, takový máš :-)
Kdyby byl rozhicovanej ze sauny, tak se to dá pochopit, ale zdá se, že není nějak červenej, prostě náš Vile je asi finský otužilec.....
Malej Venca si dělal zálusk na to, že by jel do Finska na pár měsíců programovat, ale jak to viděl, zůstane radši s náma.....
A to nevíme, že se až šestá klapka povedla...
Dyk není vůbec zdravě promodralej. A ten radostnej výraz! Zvláštní lidská sorta tihle otužilci, ani Darwin na ně nepamatoval s nějakým extra poddruhem.
Soňa vyslovila domněnku, že měl neoprénový podvlíkačky, zkusím se ho zeptat, až se někdy uvidíme....
Jj, bába z ledu. Rozsypanej čaj mě taky dostal, jen jsem hned nevěděla, zda je to čínština nebo korejština:-))
Asi to vážně souvisí s nastavením systému.
Mám český Android 8.0.0, a Vile mi tam cpe francouzské titulky. Na Windows 10 (Eng) titulky nemám, kromě těch default English.
Proč vám tam leze Čína nebo Korea netuším, jestli to nejsou nějaké špinavé rejdy Hradu :-)
Jinak, Vile byl 5 let na HQ Trimble v Denveru, než se vrátil domů, a přesto si ponechal tu finskou verzi angličtiny, jejíž skvělou ukázku lze slyšet, takhle, až na jednu holku, mluví všichni Finové co jsem kdy potkal...
vysočina cituji :
Kolego, tvé příspěvky jsou dost jednotvárné a nevnášejí do diskuze nic nového. Zkus je trochu revidovat.
Na okraj - Ruské územní zisky po r.45 - Německo, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko - země se kterými byli ve válce a po jejich dobytí v nich nechali armádu. Rakousko podle dohody opustili v r. 1955 výměnou za neutralitu. Od nás odešli v r. 1945 - my jsme s nimi nebyli ve válečném stavu. Když potřebovali na našem území rozmístit rakety a Novotný, ani Dubček nesouhlasili, tak nás "zachránili před kontrarevolucí", to už byla jiná opera!
Reviduji tvůj příspěvek :
1. takže Československo nepřišlo o nic ?
2. Polsko tedy dle tebe napadlo SSSR, takže to nebylo naopak a to polské území si SSSR nedomluvilo s Hitlerem před tím, než Polsko společně napadli ?
3. Finsko napadlo Sovětský svaz jako první a přišlo o území až po 2. světové válce ?
4. |Které maďarské území připadlo SSSR ?
5. Jaké Bulharské území připadlo SSSR ?
6. Ztráta území Rumunska před druhou světovou válkou, kdy jim SSSR zabralo Besarábii, byla hlavní příčinou vstupu Rumunska do války proti SSSR...
Takže kolego díky za připomínky, máte ještě nějaké přesné postřehy ?
Kolego, já nemám zájem vést neplodné diskuze. Oba víme jak to bylo. Zmíněné země byly se SSSR ve válečném stavu a jejich statut byl v r. 1945 tedy jiný, než ČSR, které mělo od r. 1943 uzavřenou Smlouvu o přátelství a spolupráci. Navíc tady byly nějaké výsledky Jaltské Konference.
Když nechci pochopit, je to horší, než když nemůžu!
HOWGH!
Kolego, neplodné diskuse vedete sám a klidně si můžete používat i jiné indiánské projevy, co třeba umbaj umbaj umbaj-kví ? :)
Polsko, Rumunsko ani Bulharsko nebyly v roce 1945 s Sovětským svazem ve válečném stavu ani náhodou, Finsko taktéž, naopak byly spojnci a jejich armády bojovaly proti Říši
Polsko, Rumunsko a Finsko byly o jejich území okradeny SSSR již v roce 1939-40.
Bulharsko a Madarsko žádné území rusům neodevzdalo
ČSR, které jak správně říkáte, s krásnou smlouvou o spolupráci o velké území přišlo.
Když se chci o něčem bavit, je to horší když o tom nic nevím!
Umbaj umbaj umbaj-kví
ps : ztráty rumunských osvoboditelů ČSR 67 000 padlých a zraněných.
Bulhaři po boku Rudé armády došli až do Rakouska
Poláci měli jednu armádu po boku Rudé armády, druhou po boku spojenců, takže rozhodně nebyli se SSSR ve válečném stavu atd :)
Nechápu tvoji reakci, vždyť Vysočina píše jasně:
"Ruské územní zisky po r.45 - Německo, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko - země se kterými byli ve válce a po jejich dobití v nich nechali armádu."
Čachry s finským územím vynechal, o Jaltě nemluvil, ale hlavní problém bylo vytvoření a ovládnutí t.zv. východního bloku a přítomnost sovětských vojsk na tomto území, viz později ČSSR a 1968.
Tak proč si nerozumíte?
No nic, takže znovu, SSSR bylo po roce 1945 ve válce s kým ?
Pojem územní zisky je asi něco jiného. Takže ty tvrdíš, že Velká Británie,USA a další spojenecké země, které měly v Německu posádky, porážkou Německa získaly " územní zisky " ? hmm
Americká okupační vojska jsou v Německu pořád (kdyby sis třeba chtěl ujasnit pojmy jako "dočasný pobyt" nebo "na věčné časy"), zatímco Sovětský svaz nejen že opustil Východní Německo a Východní Evropu, ale přišel na západě o velkou část svého území - "shodou okolností" o tu, kterou v letech 1941 až 1943 "spravoval" Hitler.
Když to srovnáš s dohodami z Jalty, něco mi tu neštymuje. Odtud pramení moje utkvělá představa "revize výsledků 2. světové války"...
Cloveku, jako jses ty, marno vysvetlovat, ze amici v Nemecku zustali pro konsolidaci situace po prohre nemeckeho agresora. Pozdeji tam uz zustali jako spojenci.
K nam ty ruske hordy vtrhly, aniz bychom neco zacali a prohrali. Proste okupanti, slo jim o sferu vlivu, zakladny a naraznikove pasmo mimo jejich uzemi (tim se moc netajili, tloukli to do nas na vojne). I tehdejsi zdejsi komunisti je tak vetsinou nazyvali, krome vlastizradcu (ke kterym po tvych zdejsich jednoznacnych projevech v teto veci radim i tebe)
Marno ti to vysvetlovat proto, ze ty to dobre vis. Akorat ze tvoji ideologii a demagogii se to nehodi do kramu, ta to popiras a prekrucujes a ve jmenu tvych svetlych zitrku jses ochotnej tvrdit naproste bludy. Tragicke na tom je, ze jsi pedagog. Stesti v nestesti, ze (alepon doufam) nemas moc sanci pusobit pedagogicky na deti a mladez.
Aha, najednou je Německo agresor... A já tu od lidí jako ty slyším, že Druhou světovou válku začalo Rusko někde ve Finsku nebo v Polsku...
Spojenci? Evropské země se v druhé polovině 40. let snažily vytvořit evropský vojenský blok (jak jinak - opět samozřejmě zaměřený proti Rusku), ale Američané jim to zatrhli a přinutili je vstoupit do zakládaného NATO.
A jestli si myslíš, že současní Němci americké základny na svém území chtějí, tak jsi hodně vedle. Pročpak asi nevypíší referendum? Jsou to okupanti jako kdekoli jinde na svém území (a vlastně i na části svého - podle mezinárodního práva vlastně mexického).
Že mě považuješ za vlastizrádce, je tvoje věc. Jen netuším, kdy a jak jsem svou vlast zradil. Já naopak považuji za vlastizrádce lidi, kteří rozprodali náš státní majetek včetně bank, nerostných surovin a pitné vody do zahraničních rukou. Za vlastizrádce považuju ty, kteří bez souhlasu obyvatelstva rozdělili Československo. Za vlastizrádce považuju vedení České národní banky, které svými intervencemi proti koruně uměle udržuje české obyvatelstvo v chudobě. Za potenciální vlastizrádce považuju lidi, kteří podporovali americký radar, případně jinou přítomnost cizích (rozuměj amerických) vojsk na našem území. Za vlastizrádce považuju lidi, kteří bez souhlasu obyvatelstva učinili naši zemi součástí mezinárodního teroristického paktu NATO.
Ty jsi fakt ode mne četl nebo slyšel, že druhou světovou začalo Rusko ? Odpověz mi poctivě.
Nebylo snad Německo ve druhé světové agresor ?
Mám ti dohledat, kde jsi pochvaloval příchod armád v čele s SSSR k nám v roce 68, že se tenhle humus o jednadvacet let oddálil ? To si tehdy dovolil akorát Bilak a pár dalších šmejdů kolem něj. No a ty bys zvací dopis ochotně do Moskvy odvezl na kole...
Ta protiruská fronta mi tady dost splývá, takže třeba dost obtížně rozlišuju tebe a třeba Újezďáka. Nechtěj po mně, abych ještě rozlišoval nějaké odstíny rusofobie, které mezi vámi mohou být...
Německo BYLO v Druhé světové válce agresor. A zasloužilo si na nějakou dobu pobyt vojsk vítězných mocností. Ale vysvětli mi, proč Rusové ze své okupační zóny (NDR) odešli už před desítkami let a Američané se prohlásili za "spojence" a smrdí tam dodnes.
Já na to svou odpověď mám: Tendence přepsat výsledky Druhé světové války a snižovat zásluhy Sovětského svazu na porážce nacistického Německa našla také své vyjádření ve vytlačení Ruska z Východní Evropy a dokonce i z části jeho vlastního území. Teď to skutečně vypadá, jako by Druhou světovou válku vyhráli západní spojenci v čele s USA a ponechali si i Hitlerovy územní zisky do roku 1942.
A že jsem si nedávno o "pochvaloval" příchod armád Varšavské smlouvy do Československa? To je delší historie. Jsem z rodiny, která si od komunistů dost vytrpěla (včetně mě osobně) kvůli ODPORU mého otce proti vstupu vojsk. Za to, že si navzdory tomu dnes myslím, že ta tehdy kontroverzní operace dávala smysl, protože na jednadvacet let zachránila v Evropě mír a naši zemi uchránila od toho hnusu, který nás v posledních třech desetiletích obklopuje, tak za to můžeš poděkovat našemu polistopadovému vývoji. V roce 1990 jsem si to ještě nemyslel... Je to prostě moje zobecněná osobní zkušenost z poslední doby. A zobecnit svou zkušenost - na to má snad každý právo. Já přece nebudu podporovat korporátní fašismus jen proto, že TOBĚ tento režim vyhovuje...
Aha, nerozlišuju, pálím od boku, valím kobercové nálety obviňování a ideologické demagogie.
Tak to pak ale nechtěj ani po mě, abych se zabýval nějakýma hrubšíma podrobnostma, vezmu to tvoje Rusko i tebe šmahem, tak jako bereš všechno ty. No uznej, bude to fér, ne ? :-))
jj, podobnejma plakátkama oplývaly nástěnky "Varšavské smlouvy" na PVS :-))
Tak to velmi špatně slyšíš a nebo, což je o hodně pravděpodobnější,zase vědomě zavádíš do debaty tezi, která nebyla řečena, jinými slovy vědomě lžeš.
Na tomhle principu má přece vše vystavěné. Nahrne hromadu lží a některé se holt nepovedou hned vyvrátit. Tak ty pro další agitaci už bere za potvrzenou pravdu.
Tvoje velká vlast už se připravuje jak s námi na Rudé Plóščadi provede "konečné řešení":
Hned ta čtvrtá vlajka by mohla být naše, Česká. Ale asi bude spíš Polská, ti leží diktátorům v žaludku víc než my ...
Ale jistě, Rusové jsou rozhodně připraveni se bránit v případě napadení. A celkem logicky doufá, že úspěšně. Ta symbolika rozhodně není v tom, že by Rusové ty země symbolizované těmi vlajkami chtěli napadat.
A on je tady někdo kdo je chce napadnout? Teda mimo to co se děje v chorých mozcích jejich válečných štváčů co udržují v jejich lidech obavy a strach, že je chce celý svět napadnout a zničit.
Zrovna tak jsem nikdy nikde neslyšel, že by od druhý světový chtěl někdo napadnout Rusko (ve smyslu obsadit, okupovat). Akorát Rus tím furt sám sebe straší. Nějaká úchylka či co.
Ne, kdepak. On Sovětský svaz přece nikdy nebyl napaden a kolem současných hranic Ruska vůbec nejsou stovky nepřátelských vojenských základen NATO... Vůbec žádné napadení nehrozí. Dneska se to přece dělá jinak - pěkně zevnitř, aby to vypadalo jako rozpad z vůle "utiskovaných národů".
Já tam tu touhu napadnout a zničit Rusko vidím. Jen si zatím netroufají. Proto jim Putin tak vadí, že postavil na nohy armádu. USA jako země, která má víc zbraní než celý zbytek světa dohromady, označuje za největší hrozbu pro světový mír Rusko, které má ve světě stokrát míň základen než ona. Tyhle jednoduché počty by pochopil i sedmiletý školák a musel by dojít k logickému závěru, kdo koho skutečně ohrožuje.
Já to opět vidím jinak: Ano, Rusko je určitou hrozbou pro USA. Je spolu s Čínou totiž poslední zemí, která Spojeným státům brání ovládnout ten svět úplně celý. Až Spojené státy vojensky porazí Rusko a konečně se zmocní Sibiře s jejími surovinovými zdroji, budou do světa hlásat, že zlikvidovaly poslední ohnisko válečného napětí. Já jen doufám, že k tomuto scénáři nedojde.
Realita je taková, že Rusko o Sibiř připraví Čína.
1. Nikdy Rusům nezapomenou, že je v letech 1858-1860 připravili o tzv. Vnější Mandžusko ( z větších měst tam dnes jsou Vladivostok původně čínsky Chaj-šen-waj a Chabarovsk).
2. Mao roku 1964 řekl : „Velikou část našeho území okupuje Sovětský svaz. Před 100 lety se zem na východ od jezera Bajkal stala ruským územím a od té doby jsou Chabarovsk, Kamčatka a další součástí území Sovětského svazu. Ještě jsme jim nepředložili účet,“
3. 1969 Válka mezi SSSR a Čínou kterou vyhráli sověti je v podstatě nedávnou vzpomínkou prastaré " čínské kultury".
4. Čínská ekonomika je zhruba 5x produktivnější než ruská.
5. Čínský vojenský rozpočet je 3x větší než ruský a přesto dává na armádu 2x méně v poměru k HDP než Rusko
6. Na dálném východu ruské obyvatelstvo razatně ubývá, od roku 1989 odešly 2,5 milionů lidí z původních 8,3 milionu Rusů.. Číňanů přibylo 30 procent na 130 milionů lidí v příhraničí s Ruskem.
7. čínské investice tvoří 3/4 všech investic dálného východu Ruska
8. „ Čínští migranti jsou dobře organizovaní a žijí podle svých vlastních zákonů, přičemž čínské orgány migraci podporují. Číňané, kteří se oženili s Ruskami, dostávají speciální prémie, jejich děti se automaticky stávají čínskými občany a spadají pod ochranu ústavy ČLR...
9. Dmitrij Medveděv řekl v roce 2010, že "pokud nezvýšíme úroveň aktivity naší práce na ruském Dálném východě, pak tam v konečném důsledku můžeme přijít úplně o všechno.
10. Rusko s Krymem ukázalo Číně, jak se to má udělat, když chcete zpátky " jen své území plné svého obyvatelstva"...
Člověče, ty už jsi snad úplně zešílel ... to je asi už normálně diagnostikovatelný!
Také mám ten pocit, že úplně zblbnul. Na druhou stranu, pokud je placený za propagandu NaKole, tak prostě zahodí logiku do koše a maká. Tohle asi nejde zdálky rozlišit.
Jsem přesvědčený, že to dělá zdarma.
Což je možná ještě horší (pro něj).
Možná se cítí jako "posel míru":
No, já mám zase podobné pocity o některých z vás... Tedy s tím rozdílem, že vás považuji za posly války. Tak si říkám, kdo to rozsoudí... Asi si budeme muset počkat na výsledek té války, kterou se USA a Velká Británie tak usilovně snaží vyprovokovat. Dějiny ale píší vítězové, tak nevím, jestli to pak bude pro vás (nebo pro mě) dostatečně objektivní interpretace.
Možná ale bude problém v tom, že už nebude kdo by to posuzoval... Proto je dobré se tím zabývat už teď a včas odsoudit krajně agresivní kroky Velké Británie a teď i USA a většiny Evropy zahájené na základě domněnek a nepodložených obvinění. Proč mě v tuhle chvíli pořád napadá slovo Gliwice?
Já být Ruskem, tak jsem nečekal na to, až ti dva šašci v čele britské vlády vznesou svá nepodložená obvinění, a rovnou bych podal protestní nótu na britské velvyslanectví v Moskvě, jak to, že Velká Británie není schopna ochránit ruské občany na svém území...
https://i.pinimg.com/originals/6e/58/ab...
Se ti ta Mayová nějak zvošklivila, což, ty náš válečný štváči :o)
Ženská, která neporodila a nevychovala jediné dítě, vystavuje zcela svévolně děti stovek milionů jiných lidí smrtelnému nebezpečí války, si nezaslouží, abych ji jakkoli šetřil. Je to zrůda.
Prispevek od prispevku se blizis uvazovanim, retorikou i slovnikem Palmicovi :-)))
Nenávidí ženu, která neporodila děti?
Nejní von nějakej islamista?
Ne, pokud bych použil slovo "nenávidět" vztahovalo by se k jejímu nezodpovědnému počínání, které vystavuje evropskou a možná i světovou populaci (včetně dětí) smrtelnému nebezpečí. Kromě toho jsem nepsal jen "porodila", ale také VYCHOVALA. Psychicky zdravá žena, která dala někomu život a svého potomka skutečně vychovala, by si nikdy nedovolila takhle nezodpovědně hazardovat se životy dětí jiných žen. Její bezdětnost jí v tomto ohledu rozvazuje ruce: Svoje potomky svým počínáním neohrozí. Prostě je to o jednu velmi důležitou zábranu méně.
Ne, ne. Vlastička nepoužil slovo nenávidět. Použil slovo zrůda, která neporodila a nevychovala děti. A teď ta "zrůda" rozpoutává válku a žene statisíce dětí do neštěstí.
A proč?
No proto, že, potvora jedna, nechce se podřídit a uznat, že Skripala Rusům zabili Češi novičokem.
No,
chápu, že tě pře-expresivvní výrazivo Vlastičky trochu rozhodilo, ale ten skluz do demagogie je až příliš okatý.
Nejde o nějakýho ruskýho špiona ale to, že Merkel pozvala do Německa miliony nepřizpůsobivých, z nichž, a to nepopírá nikdo, je minimálně pár stovek, ne-li tisícovek potenciálních teroristů.
Že si tím Evropa zadělává na problémy pochybuje málokdo, že se tím přibližuje hrozba možného vojenského střety minimálně na úrovni občanské války se už také hovoří.
Nějakej přeběhlej ruskej agent je, řečeno na rovinu, většině Evropanů u prdele.
Tak i ta anglická lady už chystá světovou válku...
To jsou mi věci
A co ty, Vlastičko, ty si dítě z vlastního lůna porodila?!?
Děti?
To se mezi ruskými trolly nenosí. Ona porodila pouze ruské vodníčky. A teď je tady kojí z mostu. Vlastička:-))
Nejhorší na tom je, že tuhle přiblblou propagandu mu snad ani Rusové nemohou platit. To je tak blbý, že on to snad fakt dělá zadarmo:-))
Nemůže, ale usiluje o to.
https://www.youtube.com/watch?v=dH-A9YBsrwo
Medvěde, to že jsi demagog všichni víme, ale nebyl jsi blbý demagog. To je v tvém případě veliká změna. Od té doby, kdy jsi zahodil logiku a rozum a už jen tupě vzýváš Velkého bratra, už jsi tu jen pro smích.
Už ti diagnostikovali tu demenci? Obrať se na Ǔstav duševního zdraví v Klecanech. Tam umí diagnostikovat Alzheimra i v časných formách. A tohle sdělení myslím zcela vážně a bez postranních úšklebků.
Ono to souvisí s velikostí nebezpečí, na která upozorňuji. Situace je taková, že nemám čas ani chuť si brát servítky. USA ženou Evropu do války proti Rusku.
Že by USA hnaly Rusko do války proti Evropě? No, asi taky... Ale není to jedno? USA potřebují zničit Rusko a oslabit Evropu. Vzájemná válka Evropy a Ruska, do které USA opět jako vždy chystají zasáhnout až v okamžiku kdy bude rozhodnutá, je pro USA hotové požehnání.
Vím naprosto na beton, že Rusko tuto (ani žádnou jinou) válku nechce. Ani si ji z ekonomických důvodů nemůže dovolit. Rusko by tu stálo proti celému NATO, které má sedmkrát víc obyvatel osmadvacetkrát vyšší HDP a dvanáctkrát vyšší výdaje na zbrojení. Proč by to sakra dělalo? Nejde o to, že by ji muselo nutně prohrát, ale i vítězství by bylo za neúměrnou cenu. V téhle válce mohou být jen poražení.
A hlavně: Rusko by si v takovém případě nemohlo dovolit, aby USA stály mimo. Ví, že válkou vyčerpané Rusko by bylo pro USA snadnou kořistí. Rusko nebude mít jinou možnost než Spojené státy do té války vtáhnout. Nevím, jestli si to uvědomují i "stratégové" v USA.
Spojené státy jsou natolik zbabělé, že kdyby si toto uvědomovaly, rozpoutání této války by si nedovolily. Jenže ony spoléhají na to, že jsou "za vodou" a že se jich ta válka týkat nebude a že na ní jen vydělají. V tom se ale šeredně pletou. V případě války bude Rusko za svého nepřítele považovat CELÉ NATO, jehož největší část představují právě USA...
Mají. Nejsem odborník, ale rád se nechám poučit, Proto sleduji vystoupení ruských analytiků, komentátorů a vojenských stratégů, kteří se těmi základními věcmi nijak netají. Takže nejedná se o plod mého strategického uvažování, nýbrž o teze, které jsou potvrzené od zdroje.
Co se týče obsahu: Přesvědčit USA, že případná válka v Evropě se automaticky přenese i na území Spojených států, je jedním z hlavních cílů vojenské propagandy Ruska. Pokud tuto tezi Američané přijmou, válka nebude. A to myslím není tak úplně k zahození...
Ochránit před nimi samotnými? Jo to měli vznést nótu a hlavně ji doplnit o hodně hlasité a pro nechápavé a pro proruské tydýty sdělení, že kdo nebude poslouchat a bude zlobit, tak ho zabijí :-)
Proč před nimi samotnými? Už zase vycházíš z něčeho, co nebylo prokázáno.
Srovnej si v hlavě logické postupy: "Stane se nějaký trestný čin mezinárodního dosahu. Následuje jeho mezinárodní vyšetření podle předem stanovených pravidel. Na základě nezvratných důkazů je usvědčen pachatel. Ten pak může být nezávislým soudem potrestán". Takhle nějak by to mělo probíhat v civilizované zemi.
A co se děje ve skutečnosti? "Stal se trestný čin. Vyšetřování vůbec nebylo zahájeno. V rozporu s mezinárodními úmluvami se toho ujala parta laiků - politiků a novinářů, která na základě zcela irelevantní informace označila pachatele a okamžitě jej potrestala". Nikomu absolutně nevadí, že nikdo neví, jak se čin stal ani kdo je skutečně provedl. Není to pro nikoho důležité. Účel byl splněn.
Tedy pardon: Zjistit pravdu je samozřejmě důležité pro nespravedlivě obviněného a dokonce už i potrestaného DOMNĚLÉHO pachatele. Ale proč by se mělo něco vyšetřovat a zjišťovat, když pachatel byl již nalezen a potrestán? Hotovo, fertig, skončeno, basta, finito, game over, конец фильма. Pomohlo Polsku nějak, že se nakonec zjistilo, jak to bylo v těch Gliwicích?
Tak si ten druhý odstavec hodně dobře zapamatuj a připomínej si ho pokaždé až budeš psát o Rusku, jaký to je vzorný a demokratický stát, který dodržuje pravidla, tedy pravidla mezinárodní ne ta svoje.
No a výrok, že vyšetřování vůbec nebylo zahájeno je fakt perla hodná blouznivého demagoga.
O ostatním snad ani nemá cenu psát.
A buď tak laskav a se svým zasraným Ruskem zajeď do tématu o Rusku.
Buď té lásky a už tady o Rusku zmlkni.
Debatu o Rusku tu zahájil tento příspěvek zakladatele tématu:
https://www.nakole.cz/diskuse/24765-zaujalo-188...
Takže tady někdo pláče na nesprávném hrobě.
Doufám, že souhlasíš, že tímhle ji tady ukončíme a klidně můžeme pokračovat vedle.
Válka? Proboha!
Kde se vydávají plynové masky a kam, prosím pěkně, patřím do krytu?
Tak, tak, jen to stále přikrmuj ať má ten magor kde šířit tu svou propagandu.
Zajímavý, že jsem nikde nenarazil na žádný obrázek, třeba od nějakých ujetých amerikánů, jak západní/američtí/nato-vojáci vztyčují na Kremlu svojí vlajku, nebo jak pálí rudé hvězdy a prápory. A že jich v Rusku ještě je ...
Zato Ruská propaganda se vůbec nestydí za svou militantnost a zrůdnost :-(
Je jasné, že tyhle obrázky (na zámku jsme podobnými měli komplentní výzdobu stěn, za jejich pobytu) míří na vlastní lidi - ukázat jim nepřítele a svou sílu. Holt mimo Rusko to působí dost odporně, je to totiž srovnatelné s nacistickou propagandou (ti se chudáci vlastně taky "museli" jen bránit, žejo).
Opět to vidím odlišně: Viděl jsi někdy nějaký americký akční (nebo i jiný) film? V kolika z nich najdeš Rusa jako kladnou figuru? Když pominu, jak zkreslené jsou představy amerických filmařů a propagandistů o Rusku, VŽDYCKY je v jejich "dílech" Rus jako ztělesnění zla, případně omezenosti. Vidíš snad něco jen trochu podobného na druhé straně?
Posloucháš někdy, jak se vyjadřují američtí politici (od prezidenta, přes státní department až po Pentagon nebo OSN) o Rusku? To je jedna velká řeka nadávek, urážek, výhrůžek, sankcí, poučování, trestání, pomluv, lží a výmyslů. Setkal ses s něčím podobným na této úrovni u Rusů? Nejčastější termín, který například v diplomacii používají, jsou "naši američtí/západní partneři".
Nejsmutnější a také nejnebezpečnější na tom je, že Američané (politici a vlastně i velká část obyvatelstva) se považují za vyvolený národ, který může diktovat svou vůli celému světu - jejich slovy "vyvážet svobodu a demokracii" kam se jim zachce. Už to dokonce v diplomatickém slovníku dostalo svůj termín: Americký excepcionalismus. Je to ale jen jiný výraz pro pocit národnostní a politické nadřazenosti. To je politický rasismus.
Ale hlavně se podívej na proporce: NATO se svou miliardou obyvatel v členských zemích, se svou obrovskou ekonomickou silou se obává napadení ze strany sotva stopadesátimilionového Ruska se čtyřikrát nižším HDP na hlavu?
Rusko vs. NATO:
Obyvatelstvo - 1:7, HDP- 1:28, výdaje na zbrojení - 1:12
To se Západ jako celek nestydí mluvit o Rusku jako o vojenské hrozbě?
Není tedy divu, že Rusko logicky jen reaguje na kroky Západu. Jen se zajišťuje proti možné agresi. Nebo snad máš na základě výše uvedených čísel pocit, že by si Rusko trouflo napadnout některou zemi NATO, když ví, že by proti sobě mělo mnohonásobnou přesilu? Troufla by si snad země velikosti České republiky na válku proti zemi velikosti Německa, Turecka nebo Spojených států? Byla by to sebevražda. Myslíš, že Rusko takovou sebevraždu plánuje?
Němci nechtějí, aby amíci odešli, taková americká základny živí celej region. Stačí přemístění základny, a už mají problémy.
Ty bys to mohl vědět. Také jsou v Německu v místech, kde mají Amíci základny dlouhé úseky silnic, kde se nesmí zastavit jako to bylo tady za časů ruských okupantů mezi Mimoní a Mnichovým Hradištěm?
Nemysim si to.
Velké kasíno je v Crailsheimu, přímo ve městě, mají tam neprůhledný plot, a to je tak celé. Fotil jsem se tam někde s kolem a problém nebyl.
Pak se projíždí nejakou základnou po dálnice A6 kousek před Kaisserslautern, je tam snad i omezená rychlost, ale určitě ne kvuli základně.
V Porůří jsou Britové, ale vůbec netuším kde jsou zalezlí, za čtvrt století jsem žádného nepotkal, ale posloucháů v autě jejich radio BFBS, to v Norirmberku mužeš na amíky v civilu trefit snadno, choděj na Guiness ke King Arms, normální gumy jak z americkejch filmu
Přišel na západě o velkou část svého území - "shodou okolností" o tu, kterou v letech 1941 až 1943 "spravoval" Hitler....
Shodou okolností se tam asi Sovětský svaz předtím choval tak dobře, že ty části neváhaly ani vteřinu a přišly s tím, že raději budou samostatné.
Mimochodem, když už jsme u té " shody okolností", tak dle tebe Hitler obsadil asi i Kazachstán, Kyrgistán, Uzbekistán, Azerbajdžán, Turkmenistán ,Gruzii a Armenii což ? :)
Tedy státy, které "SHODOU OKOLNOSTÍ" vzaly nohy na ramena ve stejný čas jako tebou uváděná území.
Za prvé: psal jsem, že Sovětský svaz přišel NA ZÁPADĚ o velkou část svého území. Tebou jmenované země opravdu nejsou na západě bývalého Sovětského svazu...
Za druhé: O oddělení sovětských republik rozhodli politici, nikoli obyvatelstvo. Podívej se na výsledky referenda obyvatelstva. Oddělení Ukrajiny šlo PROTI VŮLI lidí. A to byla otázka v referendu položena hodně návodně, aby lidi hlasovali pro samostatnost. I na Krymu tenkrát proběhlo referendum a dopadlo zhruba stejně jako v roce 2014 drtivou touhou zůstat součástí Ruska/Sovětského svazu. Rozpad Sovětského svazu byla akce zvenčí. A Putin to velmi dobře ví. Proto mluví o největší tragédii po 2. světové válce.
Za třetí: Podívej se, kam to země, které se od Sovětského svazu odtrhly, vlastně dotáhly. Střední Asie se stala semeništěm islámského fundamentalismu a terorismu, o Kavkazu ani nemluvím. A Ukrajina by si zasloužila celou knihu o tom, jak to po roce 1991 vedli a jak to dotáhli až na občanskou válku a totální rozvrat ve všech sférách života země. A Pobaltí? Litevci, Lotyšové a Estonci odtamtud utíkají, jak mohou. Počet obyvatelstva se oproti stavu z roku 1991 snížil o celou třetinu. A jejich současná státnost stojí na potlačování lidských, občanských a politických práv ruskojazyčného obyvatelstva.
A co teprve u nás, kam jsme to dotáhli za ruských poradců a vzorů.
No, rozhodně si myslím, že například naše armáda i s těmi sovětskými poradci byla tehdy bojeschopnější než dnes. Ale možná se mýlím, na vojně jsem nebyl...
A co se týče dalších (například ekonomických) parametrů, rozhodně nás ti "ruští poradci" nenechali zadlužit, nezmocňovali se národního majetku jako "investoři" ze Západu. Naopak nám poměrně levně prodávali své surovinové zdroje a odebírali naše výrobky.
To je pravda. Spousta fabrik tady levně dodávala své výrobky do Sovětského svazu. Levně tak, že za suroviny se platilo, ale sověti za zboží zůstávali dlužní. O uranu ani nemluvím,
(ostatně to si lze přečíst třeba tady
https://www.databazeknih.cz/knihy...
)
stačí výběžkový textilní průmysl, který na strojích ukradených kapitalistům lacině vyráběl pro SSSR. Takový STAP se udržel, protože zároveň měl výrobu i pro západní Německo, ale třeba rumburský Bytex na to, že mu po bratrském SSSR zůstala hromada dluhů dojel.
Já jsem, nejspíš na rozdíl od tebe, pár fabrik za předchozího režimu prošel.
jj, v tom to bude. Nikde jsi nebyl, prd o všem víš, ale prakticky stejně jako Palmič "si myslíš" - a myslíš si, že si myslíš správně :-))
Musíš mít hodně neschopné špióny a informátory, když ti donesou informaci, že jsem nikde nebyl a že nic nevím... Co s nimi? Nechceš to udělat jako Britové? Zbav se jich pomocí nějaké chemikálie (nebo je třeba jen někam schovej) a pak mě obviň z jejich smrti. Spousta zdejších diskutujících ti určitě (stejně jako s Británií solidární Evropská unie) jako jeden muž dosvědčí, že smrt tvých špiónů nemůže mít na svědomí nikdo jiný než já. Budeš "in". Takhle se to dnes dělá...
Rozumíte někdo tomu, co a proč blábolí ?
Jestli tu někdo blábolí, jsi to ty se svými "prověřenými informacemi", že jsem "nikde nebyl a nic nevím". Jediné, co nevím, je, kam na tyto "informace" chodíš, a proto předpokládám existenci nějakých tvých informátorů. No a protože tvé informace jsou přinejmenším nepřesné, počítám, že práce tvých informátorů stojí za hovno. Takových je lepší se zbavit. No a podle logiky Velké Británie může jejich likvidace ještě posloužit "dobré věci", tj. pošpinit jméno sice nevinného, ale nepřátelsky naladěného soupeře...
Matně si pamatuji, že Rusové se zmocnili našeho uranu.
Si myslím, že to byl bartr za plyn a ropu.
Si myslíš špatně, dokonce od roku 1965 naše vlast těžbu musela přímo dotovat. Od roku 1965 do roku 1989 činila dotace 38 miliard kčs, tedy více než 1,58 miliardy korun ročně.
Jáchymov napřed žil z práce německých zajatců, ale od roku 1949 již plně jel na otrocké práci československých vězňů, již roku 1950 jich tam bylo cca 5000
Cenu ustanovovala komise, kde měli hlavní slovo Sověti a nakonec platili za uran československému státu necelou polovinu toho, co platili Američané tou dobou Kongu...
Ale zase nám tady po těžbě zůstalo pěkně zamořené podzemí kyselinami, a to se rozhodně počítá, to každý od svých přátel nezískal.
Tak ono stačí jen vzpomenout, kolik stála asanace Milovic a kolik stála záchrana vodního zdroje Káraný od znečištění bratrským vojskem...
Diskuse poslanců o škodách způsobených sovětskou okupací za pouhých 22 let...
http://www.psp.cz/eknih/1990fs/slsn/stenprot...
Pak tedy díky za to, že jsi mi potvrdil to tvoje vysvětlení, na západě ty země odešly, protože je okupoval 1 až 3 roky Hitler a po těch letech se jim to zdálo lepší než když je desítky let okupoval sovětský svaz :)
Teď vidím, na které straně pražských barikád bys stál v roce 1945... Pro tebe je prostě "pár let okupace Hitlerem" lepší než doba "sovětské okupace". Přiznám se, že pro mě ne. V květnu 1945 bychom holt stáli na opačné straně barikády...
No a to je právě ten zdroj naší vzájemné neshody: Po listopadu 1989 nám vládnou opět ti, co za Protektorátu. Jen se teď ta někdejší Třetí říše jmenuje Evropská unie a zase stojí na hranicích Ruska... Naštěstí v historii platí, že někdejší tragédie se po letech odehraje znovu v podobě frašky. Kéž by to tak bylo. A tak doufám, že se novodobým úprkem vojsk sjednocené Evropy od ruských hranic směrem na západ (na rozdíl od let 1943-45) tentokrát aspoň dobře pobavíme.
Tvoje sdělení čtu tak, že doufáš že ruská vojska překročí ruskou hranici a budou pokračovat v útoku proti ustupujícím EU vojskům. Protože "úprk OD ruských hranic" se jinak vysvětlit nedá. Jak tedy mám chápat tvůj předchozí komentář, "...ta symbolika není v tom, že by Rusko chtělo někoho napadat...".
Jediné vysvětlení je, že Rusko nikoho napadnout nechce, ale ty bys sis to přál. Koukám, žes pěkný válečný štváč.
To čteš dost špatně. Když je nějaká země napadena, její obrana nemůže skončit tím, že agresora zatlačí za své hranice. Útok by se mohl opakovat. Vítězství nad agresorem je dokonáno až jeho totální porážkou. A ta v Druhé světové válce skutečně nastala nikoli na ruské či sovětské hranici, ale v Berlíně. Takže pokud si sjednocená Evropa dovolí ten luxus znovu napadnout vojensky Rusko, bylo by jen logické, kdyby taková válka skončila totální porážkou agresora třeba v Bruselu nebo Washingtonu...
Nebo snad chceš říct, že ti, kdo vítali postup Rudé armády proti nacistům přes Polsko, Slovensko a další země, byli váleční štváči?
A sakra, slušná progrese pane Dostále...
https://www.youtube.com/watch?v=j4UpBVN-qE8
"Evropa dovolí ten luxus znovu napadnout vojensky Rusko, bylo by jen logické, kdyby taková válka skončila totální porážkou agresora třeba v Bruselu nebo Washingtonu..."
Ona už EU někdy napadla rusko? To mně nějak uniklo.
Má na mysli samozřejmě Napoleona, kterej jen tak mimochodem napadl i nás, Británii a spoustu dalších zemí. Jenže jeho ideologickou optikou to nebyl Napoleon, ale ta hnusná Evropa.
Totéž s Hitlerem, ale mongoloskému nájezdníkovi tohle nevysvětlíš ...
Ale prd, děda byl v koncetráku, takže dobře vím na které straně barikády bych stál, když bych byl v tom věku.
Na druhou stranu teď už vím, kdo by v roce 1968 pomáhal ruské invazi do naší vlasti, kdo by jim naváděl letadla, kdo by jim pomáhal vydávat lživé zprávy a kdo by jim přisluhoval ...
No a bavit se můžeš čím chceš, na Prahu míří ruské rakety z Královce, bývalého českého města.
Nojo, Kaliningradská oblast. To bude nějaká podivná časoprostorová anomálie, protože Medvěd i Vlastička svorně tvrdí, že Rusko, ani CCCP, se na západ neposunuly ani o píď.
A tahle píď je velká skoro jak Morava a má milion obyvatel.
Dnešní Kaliningradská oblast byla po 2. světové válce součástí Sovětského svazu. Kam se tedy ty hranice od té doby na ten západ podle tebe posunuly? Takže ano: Od konce 2. světové války se ruské hranice neposunuly na západ ani o píď. Naopak Rusko/Sovětský svaz přišel o rozsáhlá území v důsledku svého zvenčí řízeného rozpadu, v důsledku čehož se hranice tohoto státního útvaru posunula o tisíce kilometrů na východ.
Z toho plyne také můj postoj: Stejně jako rozpad Československa nebo Jugoslávie neuznávám ani rozpad Sovětského svazu. Obnovení hranic Sovětského svazu na evropském kontinentu bych tedy rozhodně nepovažoval za žádnou tragédii. Zvlášť pokud by proces proběhl tak mírumilovně jako nedávné navrácení Krymu.
Mimochodem - co brání například Ukrajině udělat referendum o tom, zdali by se obyvatelstvo nechtělo stát součástí Ruska? Podle toho, co vím o náladách v různých částech Ukrajiny, by z této země zbyla jen Halič, na kterou si stejně brousí zuby Polsko.
Řeč je o Východním Prusku s hlavním městem, Královcem (Königsberg) založeným Přemyslem Otakarem II, v současnosti okupovaném rusáky a pojmenovaném po komunistickém zločinci?
Tam se rusáci vážně předvedli.
Vítęze za válečné zločiny nikdo nesoudí, ovšem.
Zajeď s tou propagandou do Ruska, tam ti bude nejlíp.
Tak si zopakujeme dějepis, protože četba by mohla být únavná, zkus třeba tohle:
https://youtu.be/N8GQhGqngh0
tak ty 4 palečky jsou už opravdu na ústavní léčbu....
Když na ty prášky nebudeš chlastat, můžeš zůstat v domácím léčení....
Prošlo ti to? Nechali tě doma, tedy zatím?
Já tušil, že se k nim přiznáš.
No tak si hraj....
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ohrozeni...
Pomáhat a ...
Neuvěřitelná fotka, neuvěřitelné myšlení policie
takovej velkej kluk a furt se domnívá, že policajti myslí....
netrpělivý cyklista :)
https://www.youtube.com/watch?v=XIpKP7sdyeg
a Pražský cyklista, třeba čas 0:50 jak se zjevil tomu dítěti, krásná propagace jak se má prasit ve jménu cyklistiky, prostě jeden z těch na které se dá hodit proč se v centru Prahy nebude dát jezdit na kole....
Naprosto záhadný je mi důvod, proč prasí na chodníku, i když má volnou silnici 98 procent lidí by normálně jelo po silnici, ale on prudí chodce....
https://www.youtube.com/watch?v=ph80u-OnbAA
Není to náš cykloaktivista na elektrokole?
Vzal bych ho hrdinu na pařížské kolečko.
https://youtu.be/UQj8jggUJo4
Houby hrdinství takhle po směru. Co to příště zkusit "proti srsti" ?
Zrovna před půlhodinkou jsem projížděl autem zatáčkou na obrázku, proti mě nějakej (podle vzhledu echtovní) bezdomáč na kole se dvěma naducanejma taškama na řidítkách. Viděli jsme se dost z dálky. Jak jsme se blížili, najednou dal levou do silnice, jak naznačují tečky, na pár metrech mi plynule překřížil cestu a zas pěkně při kraji (ale já musel do protisměru) mě dal zprava. Kouknu do zrcátky, při výjezdu ze zatáčky už se zase napřímo šinul na správnou stranu. Ušetřil cca pět metrů jízdy.
Furt jezdíme někam do hor a skal za adrenalínem, přitom ho neumíme nacházet v nejbližším okolí...
No, počkej, jestli do Města světel dojedeš, kolečku neunikneš, ono to vypadá jako prd, ale prdelka střihá drát, auta prostě ze všech stran a moc se s tím neserou.
Ale možná na kole je to víc v klidu než autem.
jak se to jen říká snažit se kolo udělat "konkurenceschopné" za každou cenu ? :)
Tak klika, že se nic nestalo
https://www.theatlantic.com/photo/2018/03/bike...
To jsou ty čínské shary.
Zaplavují Paříž. Napojené na nějakou tu mobilní aplikaci, žádná stanoviště, dojedeš, necháš. Něco takového u nás zkoušeli kluci z Rekola.
Uvidíme jestli to rozhodí, nebo doplní systém Velib. Podobné jsem viděl v Miláně.
Je zajímavé, že ti Číňáci jdou do měst, kde už sharovej systém celkem dobře funguje. Zřejmě proto, že lidé už jsou naučení kola používat, tak se je snaží přetáhnout k sobě.
Už ji máte ve Vaší knihovničce? Tak šupšup k dobrýmu knihkupci. Tak dlouho kolem toho jezdím do města...
Zemřel další z hrdinů naší armády a politický vězeň prosovětského režimu pan plukovník Josef Holec.
Tak se prosovětský režim u nás odměňoval těm, co pro nás prolévali svou krev, poslal je do Jáchymova aby nakopali zadarmo uran pro ruské atomové zbraně...
Cestou tam vagóny klapaly "Uran zlato, uran zlato" a na zpáteční cestě "Hovno za to, hovno za to".
V podstatě je to náhoda, ale v rámci diskuse s Vlastičkou o tom, co Sovětský svaz prováděl obyvatelstvu vlastní země , se docela hodí tenhle příběh obyčejného volyňského Čecha, on hrdina odboje proti náckům a Svobodovec velmi dobře věděl, co u nás lidi čeká viz :
Josef Holec dnes vzpomíná: "Roznášeli jsme letáky, scházeli jsme se a varovali jsme lidi před kolchozy a před združstevňováním.
A říkali jsme jim pravdu o tom, co jsme zažili na Ukrajině. Že nenechali žádnému nic soukromého, a že ty, kteří měli větší majetek, vyváželi na Sibiř. Tak jsme lidi varovali, protože tady byla velmi prokomunistická nálada
Pro Josefa Holce si přišli tajní 18. listopadu. Výslechy vedla mostecká Státní bezpečnost, následně bylo 43 lidí (mezi nimi 31 volyňských Čechů) obžalováno z velezrady podle zákona na ochranu republiky (č. 231/1948 Sb.).
Všimni si, 31 čechů kteří měli přímou zkušenost se sovětským režimem se snažilo lidem vysvětlit co je čeká a soudili je rovnou za " velezrádu"...
Fotogalerie idnes z 20/3/2018 , jak je to dlouho, co byl pan prezident v Rudolfinu kypící zdravím ?
https://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=domaci&...
Jak reportáž z domova důchodců.
Měli by začít generálkovat to dělo od Dukly, co na něm vezli Svobodu. Pro tohohle rusofila by se mohlo hodit.
Já myslím, že Svoboda si s dělama prošel svůj kus života a nemusel by sis o něj otírat hubu. Nevidím důvod, proč by nevojáka měli vozit na lafetě.
Já si o generála Svobodu otírám hubu? Nějak nevím, jak bych to mohl učinit prohlášením, že ho na pohřeb vezli na lafetě děla od Dukly. To dělo a Dukla k němu určitě patří, ale také patří k Sovětskému svazu a jeho následovníkům. Laskavě mi vysvětli, čím pana generála či tebe urážím.
Všimli jste si?!?
Změna času a tady se nevysypala stará sluníčka!!!
:o)))
Dřív se to objevovalo při každé změně.
Já to zas až tolik nesleduju, tak nevim. Jen mě logicky napadlo, že když se ta hodina přeskočí, tak v tom čase nemoh nikdo nic napsat.
Oproti tomu, když je ten "jeden čas" dvakrát.
Aha, takže ty vůbec netušíš, o jakých sluníčkách mluvím.
Předpokládám, že v souvislosti se změnou času o těch u "nových" příspěvků v tý "hluchý" hodině. Tak blbej zase nejsem.
A tím, že to tak nesleduju, jsem myslel, že nevymejšlim žádný vzorce a kdovíjak nešpekuluju nad tím, proč to tak je, kdy, kde, od koho se jaký sluníčko objevilo, jestli se mělo, nemělo objevit, atakdále.
Kapišto?
Ne, vždycky při změně času se tu obnovila stará sluníčka u příspěvků už přečtených minimálně měsíc zpátky. Byl to vždycky binec a docela to otravovalo.
No a dneska nic. Čisto.
Takže mě zaujalo, že na to admini při úpravách systému mysleli a tuhle chybku odstranili.
Kapišto?
Překvapivé, že tebe, "počítačovou expertku", to překvapilo ...
Někde jsem něco takového o sobě tvrdila?!?
O tom se (bohužel) v Dějepisu žáci škol základních ani středních nic nedozví:
https://www.stoplusjednicka.cz/lesk-bida...
Zatímco tenkrát v rusku. .
https://technet.idnes.cz/za-tri-roky-zemrit...
(mám za to, že si se překleb, protože bolševická agitace má vlastní chlívek..
To já ne, mě sem nějak zavanulo z té bídy předmnichovské masarykovské republiky, to víš, co se v mládí naučíš....
a tak mám zkraty, slyším bolševický slinty a hned se mi před očima vybaví ten bradatej plešou s čepicí a NEP....
Ten z Ječný? Tys to ještě nevydejchal? Že už se na to nevy...
To bude ta skleroza, nepamatuku si francouzský slovíčko co jsem se naučil ráno, ale myšlenky z Manifestu hrnu po celých odstavcích.
Tak hlavně se nic nedoví o letech před rokem 1989m o první republice se v učebnicích ještě něco najde...
Dle dnešních agitátorů vlastně vůbec zázrak, jak jsme tu dobu mohli přežít.
Fronty na maso (kromě tý na Letný) se pořádaly každej čtvrtek, nemýlím-li se, hihi hihihihi.
Matně sipamatuju, že v těch masnách se prodávaly buřty z masa, chleba se dělal z kvásku a ne z mraženejch sraček a mlíko bylo fakt mlíko. Je tedy fakt, že v zimě třeba člověk nekoupil rajče. To dneska si ho klidně můžu koupit- nějaký co přejelo půl světa poté co vyrostlo někde pod zářivkou v kyblíku s chemií.
Myslis to mliko ve smradlavym igelitovym pytliku, nad jehoz nekvalitou a nezavadnosti se pozastavovalo i Rude Pravo sveho casu ?
Myslím např to ve skleněný flašce se špuntem ze smetany. Apropó v těch pytlících to fakt smrdělo, páč to asi nebyl úplně nejšťastnější obal a tak to občas prdlo a mlíko se holt rychle kazí a smrdí. Dneska se to stát nemůže, obarvená voda vydrží klidně i měsíc.
Vždyť tě nikdo nenutí tu vodu kupovat, máš na výběr:
https://www.rohlik.cz/1327695-moravia-cerstve...
https://www.farmanemcova.cz/farmarske-mleko-1...
...
..
.
To vím i bez politruka, chleba s kvásku nebo buřty z masa si taky můžu koupit, když si připlatím za nadstandard.
To je tím, že ten standard strašně zdevalvoval tlakem na cenu a jen na cenu. Když to všichni chtějí jen žrát co nejlevněji, tak se jim to vyrábí co nejlevnější. Buď rád, že z pilin to už vyrábět nejde.
Ber to obracene. Chleba z kvasku, nebo burty s vysokym obsahem masa je standard za standardni ceny. Nikdo nikoho nenuti jist to lacine z nahrazek. Ale kdo chce, muze si ho koupit.
Vsak si porovnej, kolik sis koupil tech spravnych burtu za hodinovou mzdu a kolik dneska. I kdyz si koupis ten, jak pises nadstandard, tak ho budes furt mit vic, nez jsi mel tehdy. To lacine je tady tak nejak navic. Akorat ze vsichni by chteli to lacine s kvalitou spickoveho. Nesmysl.
Jenže tenkrát sis vybrat nemohl. Teda mohl, buď pytlíkový, nebo pytlíkový.
Pamatuju tedy i mlíko z konvic, chodil jsem pro něj s hliníkovou bandaskou. Ale muselo se převařovat a to mi pak nechutnalo :o(
Na dnešním mlíku mi vadí nejvíc to množství krabic co skončí mimo recyklaci v komunálu.
To je fakt, dneska si v krámě můžu vybrat, bílou vodu z krabice nebo bílou vodu z petky.
Pak ti nezbývá, než si pořídit kravku. A neboj se toho, dneska tě už za to nikdo "nerozkulačí" :o)
Mimochodem, kdybys rozlkikl ten můj druhý odkaz, tak to je ve skle, ty PETko. Tedy pokud tě to vůbec zajímá ...
Výbornej nápad, pořídím si kravku, Asi na to budu potřebovat stoh povolení od EU, ale do paneláku téměř ideální zvíře.
Odkaz jsem rozklikl, fajn-mlíko ve skle, cena dobrá. Nevidím tam sice ten špunt ze smetany jak si to pamatuju z naší mlíkárny, ale budiž. Ještě, že máme ten internet.
Co máš pořád s tím špuntem ze smetany? Že bylo mlíko ve flaškách si pamatuju jenom matně a možná víc z vyprávění než ze skutečnosti. Už jako dítě jsem neměl možnost koupit jiné mléko než v tom gumovém vemeni.
A ostatní mléčné výrobky? Hanba mluvit, jogurty jen ve čtvrtek a to jsem musel mít štěstí, že je nevykoupili ti, co to měli z práce blíž.
Možná to bylo v Čechách jiné než tady ve Výběžku. Nejtragičtější to bylo s ovocem a zeleninou, stávalo se, že mi zelinářka nechtěla něco prodat protože nemám děti!
Si teda pamatuju mlíko ve skleněných flaškách. To plnotučný mělo červenofialový víčko z něčeho jako alobal a fakt se na něm dělala vrstva smetany, která byla v tom zúženým hrdle půl cm, takže "špunt". Mělo to tuším deklarovaný 3,5 nebo 4% tuku.
jj, bylo nehomogenizované, jak dneska z těch mlékomatů. To taky když necháš chvíli stát, tak udělá vrstvu. - Ale kdyby ho taky "zašlehali", taky zůstane jen "bílá voda". Nic víc za tím není.
Horší je tzv. trvanlivé mléko. To prý prošlo rozebráním na prvočinitele a zase poskládáním bez toho, co by se mohlo během roku životnosti zkazit.
Nebylo náhodou fialový víčko od kysaného mléka?!?
Myslím, že plnotučné mělo červený pruh a polotučné modrý (u toho jsem si teda jista).
Já myslím, že to víčko na plnotučným mlíku nebylo ani fialový, ani červený, ale něco mezi tím,takže "čevenofialový" nebo "fialovočervený". Celé víčko mělo stejnou barvu. Na polotučným bylo celé víčko stříbrné.
Pak bylo ve flaškách cosi, co mělo stříbrné víčko s barevným pruhem, ale to jsme moc nekupovali, takže si ani nevybavuju, co to bylo, a myslím, že toho bylo víc, zelenej, možná i skutečně fialovej..., snad smetana na šlehání měla "červenofialovej" pruh ve čtvrtlitrový sklenici. Něco snad i dva tenčí pruhy... prostě toho bylo víc.
Tenkrát jsme ještě na chalupě kupovali o víkendu mlíko přímo od krávy a šlehačku jsme brali většinou taky odtama,stačilo se domluvit a paní toho půl litra smetany na šlehání nachystala. Jednou toho měla moc, bo chystala nějakou akci a pak z toho sešlo, tak nám vnutila v pátek dva litry a fest jsme se přežrali. Pak jsme si říkali, že v nedělu ještě litřík vezmem dom a ono už jí to zkyslo a dala to praseti! prej celejch pět litrů! takové škody, si to pamatuju dodnes.
Von myslí tu třímilimetrovou pokličku smetany, usazenou v hrdle flašky. Měla průmer cca 30 mm. A ty ryby a zimy, jaký tehdá byly. V jedenatřicátým zamrzaly muzikantům trumpety v májovým průvodu.
No fuj, tu jsem musel vždycky lžičkou odstranit. Stejně tak škraloupy se mi eklovaly ...
Ale na to současným krabicovým mlíku musí něco divnýho, Kdyby to byla jen obarvená voda, nepos.al bych se po vypití hrnku studenýho.
Asi nějaká odporná chémie ...
Tobe vadi smetana nebo slehacka ? Nic jineho si nahoru ve flasce nesedlo. Jen mlecny tuk.
Jihočeský jogurt dokonce navádí milovníky diet k jeho odtučnění :
Proces takzvaného vlastního zrání jogurtu probíhá až přímo ve sklenici. Tím vzniká vrstva jogurtu, vysoká cca 5 mm, obsahující téměř veškerý mléčný tuk. To může i přes obsah tuku 3 g na 100 g výrobku u bílého jogurtu a 2,8 g na 100 g u ovocného jogurtu, vyvolat pocit tučnosti. Pro získání nízkotučného jogurtu s obsahem 0,5 % tuku, stačí pouze odstranit tuto horní vrstvu ...
:)
Blbý je, že whisky přestane zrát, jakmile ji stočej do flašek. Ale já už bych z dvanáctiletý pětadvacítku těžko udělal. :-)
Zraje destilát v láhvi?
Zcela nepochybně, i když zrání je naprosto zanedbatelné. Jakmile je mezi obsahem a uzávěrem trocha obyčejného vzduchu, musí tam zcela logicky probíhat chemické procesy. Ještě jednou, proměna destilátu v láhvi je naprosto minimální, ale je.
A v průběhu desítek let je prostě znatelná.
Tím se liší od našeho kvasnicového Kozla (mají z tanku v Kozlovně, vedle pivovaru, zvané U kopejtka.
Ten zraje i po požití, do té doby, než je vypuštěn z tělního oběhu.
Mnozí neznalí na to občas zapomínají a to i kolegové cyklisté a pak je ta dávka lihu co v nich dokvasí překvapí.
A proč si kupuješ vodu?
Tehdy si koupil mléko 1,5 % úplně stejně jako ho koupíš dnes akorát, že dnes je homogenizované takže se ti tuk neusazuje a je rozptýlený, pak je mléko pasterovaný a vydrží tak přece jenom o den dýl než tehdy, kdy ti do druhého dne zkyslo.
Nevim jak u vás, ale my tady máme navíc mlékomaty, které každý druhý den doplňují přímo ze zemědělského podniku a můžeš si načepovat podle libosti od 1 dcl až po hektolitr za cenu 15 Kč za litr.
Takže je jen na tom vybrat si co komu vyhovuje.
A o mase, buřtech a uzeninách z masa platí totéž a možná i víc. Nepamatuji, že tehdy byla k sehnání kvalitní šunka od kosti. Vím, že to byla jen lisovaná hmota z odřezků, protože to špičkové soudruzi vyváželi na západ za nedostatkové devizy kupovali za to nejnutnější stroje aby se výroba úplně nezastavila.
Vlastně se většinu života stravuju v nějakém tom závodním stravování (školní jídelna, závodní kuchyně). Naštěstí už jen matně vzpomínám jak se tehdejší maso nedalo jíst, o REMO plátcích, REMO roládách a obdobných výkřicích socialistického masného průmyslu ani nemluvě.
Strahovský Remo plátek.....
Ty jo, celej život v závodních jídelnách, ve Francii bys dostal Čestnou legii za chrabrost
:)
Tak na ZDŠ vařili výborně, na intru to bylo k jídlu jen občas (navíc každý čtvrtek Remo plátek), na VŠ byla menza hrozná, to jsem si raději vařil nebo chodil na Václavák do řeznické jídelny. Nyní musím říct, že to není žádná senzace, ale jíst se do dá, navíc za 22 Kč (zbytek z FKSP) si líp neuvařím.
Si to blbě pamatuješ. Polotučný mlíko mělo 2% tuku. Kdy začali dělat 1,5% si nevybavuju, myslím, že až po plyšáku, ale jistá si tím nejsu. Já ještě teď mám tendenci si říkat, že polotučný má 2%, ale už vím, že dávno ne. Ale na modrejch pytlíkách bylo 2%.
Ta moje dlouhodobá..., máš pravdu. https://cs.wikipedia.org/wiki/Kravsk%C3%A9_ml...
Neke že pamatuješ bandasky, to u nás skončilo hned co nás osbobodili Vlastičkovi kámoši, zavřeli mlíkárnu a pak i mlíkaře. .
Mléko rozlévané z konví do bandasky se prodávalo ještě tak v roce 1973.
V HK na Slezském zavřeli mlékárnu tak kolem roku 1970. A od půlky sedmdesátek už neprodávali v zelenině ani bolehošťský zelí ze sudu (to byla ňamka za pár drobáků do kelímku :-)
Já se dostal z Bráníka nejdál do Nuslí, au nás zavřeli mlíkárnu Na Zemance v 69tym, stejně jako Potraviny ve Vlnitý.
Muselo se buď dolů pod skálu, nebo na Ryšánku, a tam už konve nebyly, ale mlíko v láhvích s těma staniolovejma víčkama, žâdný rozlejvaný už nebylo.
A pak nastoupily ty pytlíky....
Babička prodávala - měla/vedla malý obchod s potravinami. Pro mléko do bandasky jsme k ní chodili s bráchou ještě ve 3. třídě, takže v roce 1973. Byli jsme vysláni vždy když jsme přišli ze školy, protože o polední pauze v krámě se vozilo čerstvé :o)))
Také měla vážené máslo a rozvažované kvasnice atd. Někde bych tu možná ještě našla půllitrovou měrku, kterou se to mléko rozlévalo.
Než postavili sámošku tak ho do koloniálu vozili, mohlo to být do těch sedmdesátých. Máslo prodávali z bloku, balili do voskovýho papíru. To byla téměř bezobalová doba :o)))
Sámošku postavili na Dobešce někdy v 73tim.
To už byly pytlíky, teda jestli se mi to neplete.
S bandaskou do 69týho, to si pamatuju dobře, s mlíkarnou mi zmizeli i dva kámoši, prý do Austrálie, ale od té doby jsem je nevidęl a bude to dkoro 50let
Slabší povahy ať tohle nečtou. Já si u svařenýho mlíka nejvíc pochutnal na škraloupu. To byla baštonka. A bloky holandskýho (?) másla a tvrdýho tvarohu. Skoro všechno se muselo vážit.
Asi bychom se u hrnce se skraloupem pekne porvali :-)
Jo, tak to i se mnou.
Ale já bych vám ho nechala - beru mléko (sýry, jogurty atd.) od kámošky, která chová krávu.
Vše poctivé, plnotučné.
Mléko vždycky "svařím" - škraloupek se udělá tlustý na prst.
Pak sleju mléko do skleněné lahve a mám v lednici. Nahoře se udělá smetanová vrstva silná i dva tři centimetry. Musím s tím při slévání mlíka počítat.
Xakru, jsem na něj dostala chuť. Jdu si nalít hrneček :o)))
A u jogurtů nebo zakysanky to samé. Pravda, horní smetanová vrstvička není tak silná, ale udělá se na všem.
Nadojený mlíko se po přecedění přes plátýnko (to dělala přímo panímáma při slívání z kbelíku do kterýho dojila) dávalo v kameninovým hrnci s poklicou do sklepa. Ráno se sebrala smetana na šlehačku.
Převařovalo se to až těsně před spotřebou. V kameňáku ve sklepě vydrželo tak tři dny, než začalo kysnout, převařený nezkysne. Zkysnutý mlíko má strukturu jak pudink, se dalo z toho hrnce vyklopit. Dalo se to jíst tak jak to bylo, říkali jsme tomu kyška a já to teda ráda neměla, nebo se to dalo do plátěného pytlíka, syrovátka odkapala a byl z toho tvaroh. Tvaroh s cukrem a žloutkama byl celkem dobrej. Já od mlíka nic moc ráda nikdy neměla. Jedině ke snídani kakao a ušlehanou šlehačku s čímkoliv, nejlíp s čokoládovým dortem, v nouzi aji s jahodama, ale s tím dortem raději, ten tvaroh jenom sladkej žlutej a jenom občas :-)
Jo, a šlupku bych do huby nevzala. Ani jako tu sebranou smetanu, jedině až "načechranou" ušleháním.
Bez sítka do hrnka kakao nenaliju. Já su ochotná jít kakao klidně podruhé přecedit, když se zakecám a stihne se mi na něm udělat v tom hrnku další šlupka, kdyby byla sebetenčí.
Mlíko je pro lidský orgsnismus strašně nebezpečný. Ani do kafe, ani do čaje.
Musím zjistit, jestli se lidským organismem rozumí i organismus bab.
Prý se mu máme vyhýbat, když už, tak v podobě jogurtu, sýrů, ale lejt to do sebe syrový je skoro sebevražda :-)
Fakt jsem to někde četl, jo a mlíko do kafe je prej zkratka do truhly.
Od malička snídám půl litru kakaa. To je asi tak z mlíka všechno, když pominu, že se něco lije do těsta a tak. Z mlíka bez kakaového prášku jsem se vždycky akorát potentovala, prostě bílé mlíko nestrávím, oslazené s hodně kakaového prášku miluju. Si to kakao musím vařit ráno sama, bo jedině já znám ten správnej poměr cukru a kakaa a umím ho udělat tak akorát teplý, aby se dalo přecedit do hrnka a na ex vypit :-)
Už táhnu šestou desítku let s kakaem k snídani, ještě se mi neomrzelo a taková snídaně mi s přehledem vydrží až do pozdního oběda, klidně i do večeře, když oběd vynechám. Když někdy nastane situace, že nemám "svoji snídani", je celej den takovej divnej a něco mi chybí, hrozný byly ty dva roky na slovači, kde jsem si nemohla uvařit svoje kakao k snídani. To je taková moje životní jistota, něco, jako když se každej den rozednívá.
No, já snídám šampaňské a kaviár :-)
Syrové mlíko taky nemůžu, zrychlí mě metabolismus :-)
:-)
Jedině k večeři! A i tak bych s tím měla problém. To šampáňo by mi v devadesáti procentech přišlo kyselé..., zychr jsou akorát "rychlý špunty", ty jsou zaručeně sladký a to vykompenzuje ostatní nedostatky.
Jikry nemusím, já raděj pořádnej kus masa.
Hrnek mlíka s prckem rumu - ňam ňam, to je dobrůtka ..!!!
Tak to musím neprodleně varovat zetě, ten si rozpustný kafe po zalití vylepšuje jedenadvaceti procenty mlíka. Můj kámoš, tibetskej trekař, zase jednou u piva hlásal cosi o jedovatosti cukru. No to jsou věci, škoda se to dovídat tak pozdě, v coffin factory už mám objednávku.
Zkousel jsi svarit homogenizovane ? Me to navrchu po vystydnuti udelalo "celofan" :-)
To mě nikdy nenapadlo. Jednou (na přelomu milenia) jsem koupil v Lidlu krabicový mlíko Pilos, okusil ho a zbytek uložil do lednice. Po tejdnu jsem se divil, kde se v tý krabici vzala Šaratice nebo Zaječická. :-)
Zrovna jsem to kousek výš psal - tfuj-tajxl, už jen ta představa. Jak by šel trubicí dolu, hned by nabral zpátečku :o)
Nezamenuj skraloup s vystouplou smetanou. Skraloup je sice totez, ale tepelne pozmenene. Smetana je ale smetana, slehacka, nebo jen tuk, rozptyleny v kazdem normalnim mleku.
No dyť jo! U nás se poctivě převařovalo, takže škraloupy znám dokonale :o)
Me zas dobrej, na prst silnej skraloup chutnal, lahudka, v podstate takovy smetanovy dezert - ale mnohem vic mi chutna nesvarene mleko. Presneji, svarene mi nechutna vubec. Takze dilema... :-)
Přesně, špekáčky, kabanos, pařížák, imitace, někdy tůrisťák, tlačenka, játrák, sekačka a to je tak asi všechno. Jo a později šunkáč, hit doby. Zapomněl jsem něco? Ten chleba, z čeho se teda dneska dělá? A to mlíko dejme tomu, ale můžeš si koupit přímo od kraviček, aspoň u nás. Ale auta už taky nejezděj na olovnatej a parní lokomotivu už vidíš jezdit kde? Posouvá se to.
Ono to ani s tim chlebem nebylo tak ruzovy, jak se s odstupem let traduje. Nekdy v sedmdesatych letech v ramci racionalizace vyroby a uspor se preslo na rychlejsi peceni. Misto standardni hodiny (ktera se i vyucovala) proficel bochnik za ctyricet minut. Ze kvalita tomu odpovidala je snad kazde hospodynce jasne. Drobil se, driv tvrdnul, nevonel.
Pekari si bezne v prai kupovali "svuj" chleba, ktery po vytazeni z pece zas jeste okynkem v boku pece vkladali na dalsich dvacet minut, takze si odnaseli pekne vypeceny - tak vypeceny, jako bezne odnasime dneska z obchodu. Pekari, kteri chteli prezit v konkurencnim prostredi se museli ke spravne technologii vratit.
A kvasek (ac jsem si to taky myslel), neni zarukou kvality. Jestli je kvasny proces nastartovany kvaskem, nebo kvasnicema je pry fuk, tvori se stejne potvory, ktere se ve finale teplem zlikviduji. Je to spis jen otazka tradice a pocitu.
Pamatuji průmyslové pekárny cca od roku 1970 zařízly místní pekárny , vozilo se to po celém kraji v nákládáku na hromadách, ten chuťový a trvanlivostní skok dolů tehdy na Policku, Broumovsku si pamatuji osobně , přišly megapekárny typu Holešovické, kde se peklo 6 tun chleba za hodinu 24 hodin denně ...
Taky pamatuji protože byl chléb dotován státem a tak se zhruba 1/5 chleba za komunismu zkrmovala, vyšlo to levněji než nákup šrotu:)
Když jsme chtěli fakt dobrej chleba, jezdilo se do pekárny do Kytlic, nějakejch 25km. Občas jsem ho odtamtud bral na kole.
Jinak byl jen obyčejnej, vejražka a moskenskej. Nějak mi jejich "kvalita" neutkvěla :o)
A šumavskej, panáčku, šumavskej. Pro zachování objektivity.:-)
Moji spolužáci jednou udělali nějaký velký průser a ředitel školy vymyslel, že je nevyhodí, ale odpracují si to v pekárně. Nezískal jsem z jejich vyprávění pocit, že by ta výroba chleba byla něco extra. Na pátek, aby se to stíhalo, se chleba "předpekl" v úterý či ve středu, kdy byla nižší poptávka a pak se jen dopekl aby působil čerstvě.
O tom, že na brigádě v obchodě jsem zažil, že se starý chleba dal do pytle a pak se po něm prodavačka jemně prošla, aby v regále působil jako měkký ani nemluvě.
Ale třeba pivo bylo fakt přírodní produkt, ne chemie jako dneska. Každou flašku člověk proti světlu obracel aby viděl, co se tam urodilo. ;)
Zkus ale dneska nabidnut zakaznikovi pivo, mleko, jogurt nebo maslo s tridenni spotrebni dobou, s tim, ze ctvrty den je to nepozivatelne a na vyhozeni. Vsichni by chteli pulrocni zivotnost, ale bez chemie. A superlaciny burty ze samyho masa. A pritom ma dneska skoro kazdej minimalne maturitu...
Ty lidi jsou dneska fakt strašně rozmazlený. Chtěli by snad ještě nakonec poživatelný jídlo z poctivých surovin za rozumný ceny.
Tak si proboha to poživatelný jídlo jednou kup a nežer jen ty nejlacinější náhražky. Jednak toho kvalitního sníš míň a především ti to bude chutnat, ale taky tím i ušetříš.
Tak přestaň tady v ze sebe dělat magora a zkus si dojít na kvalitní nákup.
Psal jsem tady obecně o tom co obvykle vídáme v supermarketech. Nikde tady nepíšu o tom kde a jak si kupuju jídlo já osobně, takže jako obvykle nechápeš nebo překrucuješ a pak plácáš nesmysly.
Já také vídám lidi vybírat popelnice a nebo krást na poli, přesto by mě ani náhodou nenapadlo tvrdit, že to tak je obecně a neustále tady psát o tom, že to tak mají snad všichni.
Že se v obchoďákách prodávají i méně kvalitní potraviny je jasné a bylo to tak vždycky, opravdu vždycky a je to jen proto, že to lidi chtějí a kupují.
Je jen na každém jestli si to méně kvalitní koupí nebo ne,. Pokud to lidi nebudou chtít, tak to v obchodech téměř nebude.
Jak prosté, nekupuj nekvalitní a není třeba o tom vést plané a v tvém případě i občas zcestné diskuse.
Co je to "rozumna cena"
Kolik musí být pod výrobními náklady, abys jí považoval za "rozumnou"?
S tím současným pivem a jeho dlouhou expirační dobou to není o chemii v tom pivu, ale o pořádném mytí lahví a sudů. Ta těžká chemie je v tom mytí. Když je flaška čistá a naleje se tam skoro sterilní uvařené pivo, tak to vydrží dlouho. Po revoluci si všechny pivovary pořizovaly pořádné automatické myčky sudů a lahví.
Nebylo to ve čtvrtek na knížky? :-)
Nevím jak losy, ty jsem nikdy nekupoval, ale mám dojem, že to bylo ve čtvrtek co jsem párkrát stál frontu na pěknou knížku.
To já někdy i 2x. Když jsem chtěl knížku ještě pro kamarádku a oni víc než jednu neprodali.
Ale ono to bylo nejen s knížkami. Třeba jen ve čtvrtek k nám vozili mléčné výrobky a moje žena by si jistě vzpomněla na nějaký další významný den z hlediska nakupování.
https://www.youtube.com/watch?v=OyvJ3CaY3Yc&...
Jsme důkazem, že to šlo a klíčové slovo přežít jsi trefil, dávám plus bod :)
No a nemálo těch co si žili velmi dobře si dneska žije ještě mnohem líp. Stačilo převlíknout dres.
Zase souhlas, to máš už druhý plus bod dneska, jen bych dodal, někteří ho ani nepřevlíkli, jen si přes rubašky přehodili mikiny...
Jak to bylo jednoduchý, stačilo zahodit červenou knížku a oblíknout mikinu "OF".
Nepodceňovat, pánové, nepodceňovat lidi.
Ano, nepodceňovat, lidem musíme věřit.
Ano, nepodceňovat a věřit lidem.
Ale to tak bylo vzdycky, od praveku. A vzdycky to tak bude. Podlehat iluzim o zmene k idealni spolecnosti vzdycky hrozi zbytecnym zklamanim.
Proto taky žádným iluzím nepodléhám, tohle vysvětluj Pepíkovi, ten si myslí, že tady nastal ráj na zemi.
Jestli myslíš mě, taks nepochopil. Ráj na zemi slibovali komouši, ti mě z takových očekávání vyléčili ...
Ti by nás do toho ráje hnali i pod samopaly. Ale pamatuju si jedno úžasně hlubokomyslný heslo: Každý podle svých schopností, každému podle jeho POTŘEB. No nebylo by to nádherný? :-))))))) To musela bejt hlava, pane vachmajstr, která tohle zformulovala.
Přežít to šlo, ale zbytek světa nám o hodný kus mezitím ujel :o(
A když se kormidlo otočilo, vysál z nás co se dalo a pak přidal plyn.
Nemám pocit, že by se nám vyspělý svět nějak vzdaloval, spíš naopak.
Ovšem chápu, že né každému se do ideologie hodí, že jsme na tom velice dobře ...
To jistě, do každé ideologie se to nehodí ještě by to mohlo vypadat, že na tom má zásluhu i Babiš.
Koukni jak to vidí "experti":
https://www.penize.cz/ekonomika/223558-ocima...
Nejvíc hlasů dostal:
"TOMIO OKAMURA
Československo Masaryka a Beneše bylo také zemí Bati, Škody a dalších. Baťa měl první globální firmu planety – byl největším výrobcem obuvi světa a firma vlastnila pampy s dobytkem v Jižní Americe, doly v Africe, pobočky měla na všech obydlených kontinentech. Podívejte se dnes kolem sebe: vidím spoustu českých miliardářů a stamilionářů – ale vyrábějí něco? Jen kšeftují a vydělávají pouze na tom, že dobře (nejlépe od státu) nakoupí a pak výhodně přeprodají. To je realita. První republika byla co do výkonu na hlavu osmou nejsilnější ekonomikou světa. Po celé planetě jezdily české motorky, česká auta, létala česká letadla. Politici i průmyslníci měli vize – ne jak výhodně okrást republiku, ale jak nejlépe republiku budovat a udělat z ní ostrov bezpečí i prosperity. Dnešní společnost mi občas připadá jak hejno supů drásající vlastní matku."
Tak nevim, jestli nebudeš muset svůj názor poopravit :o)
Tak nám začíná další kolo soudní frašky s Ráthem.
Někdy to už na mě působí dojmem, že soudce Pacovský je také podplacený, aby to protahoval a nakonec ho ani neodsoudil.
Docela ty soudce lituji - sedět tam a poslouchat Rathovy kecy...
To je práce k nezaplacení :o)))
Rozkaz z Hradu zněl jasně, Číňané nesmí prohrát
FOTBAL ON-LINE: Česká defenzíva v nedbalkách, Číňané vedou!
:)
Zajímalo by mě, jak teď vysvětlíš, že se to nějak zvrtlo.
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=467256...
No, oni tu čekali na práci...
A to je v Německu zakázáno chodit s nožem na ulici. Vůbec ti imigranti nemají smysl pro pořádek.
To ani nevím, vím, že na Ostrově je to zločin mít u sebe nůž, ale že i v Německu...
Pár videí po netu běhá, jak se tlupa policajtů bojí nějakého toho inženýra s nožem, ale z Nemecka??
Kamarádi rybáři, co jezdí do Norska říkají, že pojmem " mít u sebe nůž" se míní i to, že když jedeš karavanem a máš vzadu v šuplíku nůž " větší než norma".
Musíš tam mít, jako minimum zabezpečení, zamykací schránku a všechny nože v ní zamknuté...
Já vozil v tý buzertašce takový větší zavírací nožík, s těmi multifunkcemi, větší než ta švýcarská ikona.
Prostě každou chvilku se potřevbuju do něčeho dostat, třeba takovej sendvič zatavenej v tom plastu je bez nože dost k nasrání.
V Anglii jsme byli s Robem někde v knajpě, on západil s nějakou cedulkou, tak vytáhnu nožík, a Roba málem omyli, jako bych vytáh z buzerky kalašnikov.
A přitom mnohem nebezpečnější pro lidský organismus je to jejich žrádlo.
Já se dostal se standardním Schweizerem i do Reichstagu. Ochranka mi ukazovala, že v tom batohu mám nůž a já jim poukazoval jejich vyhlášku o délce čepele. Pán je řekl OK a šel jsem. Ono se nesmí být zase tak moc předposraný. Němci to mají normované a kapesní nůž, který nikoho skrz naskrz neprobodne, nikomu nevadí. Ale Opočenský zabil cikána rybičkou, takže to jde.
To tam musí být film Krokodýl Dundee zakázaný jako ideově pochybený, ne?
https://www.youtube.com/watch?v=WWl8EbNN8NM
Já jsem s tím nikdy problém neměl, policie si mě nevšímá až na ten jeden případ, kdy mě přistihli s blikajícím zadním světlem, ale kolují zde historky o tom, jak při silniční kontrole se řešil nůž na chleba.
Pokud ten nůž na chleba vypadal třeba nějak podobně, tak se ani moc nedivím :-)
https://www.kapesni-noze.cz/klasicke-zaviraci...
Výuka náboženské ideologie a mírumilovný islám
"Bezvěrcům drťte lebky a pijte jejich krev, kázal islamista dětem v italské škole"
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/467529...
Myslím, že to nepotřebuje další komentář.