Ahoj, sháním nové tretry jako doplněk ke klasickým sportovním, takže něco pohodlnějšího s možností chůze a co při ní taky trochu podrží. Vyzkoušel jsem v krámu několik scottů, ale mám širší nohu a nesedí mi. Nemáte nějaké tipy na značky co dělají větší ploutve? Zatím mi padly do oka tyhle https://www.spoke.cz/northwave-outcross...
Údajně dělají širší boty, tak by mi byla užitečná zkušenost se značkou, případně jakou velikost oproti běžné obuvi zvolit.
Co tyhle ?
https://www.zbozi.cz/vyrobek/specialized-tahoe...
Já i brácha už je máme přes deset let na treka a zatím drží. Mají měkčí ohebnou podrážku, ale do chodidla netlačí. Celodenňáky v horách v pohodě, i první čtyřiadvacítku.
To jsem rad za pozitivní zkušenost, tahoe mám totiž jako druhého favorita v pořadí, konkrétně tyhle http://www.specializedkolokram.cz/tretry... Ale nevím, jestli budou k vyzkoušení. Jaké máš prosím číslo oproti obuvi?
Vezmi si o 2 čísla větší. Zvlášť jestli máš širší chodidlo nebo vyšší nárt.
Akorát počítej s tím, že jsou (nebo alespoň tehdejší model byl) krapet těžší, než ryze sportovní tretry, nebo tenisky. Ale nic tragickýho.
Nejlepší si je jít do nějaké prodejny nanečisto vyzkoušet. Jestli ti sednou na nohu a jak se ti v nich bude chodit.
A pozor ! Neutahuj tkaničky. Nech je úplně volné, jen ať drží tvar boty. Na noze je podrží ten pásek na sucháč. Jak je utáhneš, po pár kilometrech chcípneš bolestí od nártu. Já je ani nerozvazuju, mám je tak akorát, abych do nich vklouznul a přehodím sucháč.
Hmm, ty nové modely jsou lehčí, ale nemají ten pásek se sucháčem, pouze tkaničky ..
Tyhle pásky mají.
https://cyklisticke-tretry.heureka.cz...
Hmm, to jo, ale jsou jen v okrajových velikostech :-( ..holt doprodej
Jojo super 47 mají. Za ty prachy je tam nenecham i když je teď nutně nepotrebuju
Dá se s takovou nohou vůbec používat klasický spd pedál :)
47 je reálná velikost 45 a to zase není nic až tak vyjimečného
Bych se nedivil, kdyby mi byly dokonce malé
Pokud se vejdeš do 45,5 tak by to snad mělo být dobrý
Lelku, dík za tip! V dámské verzi jsou už doma! Teď se ještě přiřadit i těm nebožákům, co se zacvakávají do pedálů a na hrad musí pajdat. No a hlavně se nezabít hned při prvním pokusu! :-)
https://www.kola-atrex.cz/cyklisticke-tretry...
Poprvé s SPD ?
Tak si maximálně povol zámek na pedálu - a pak se nestyď pochlubit, kde a jak jsi se vyválela.
:-)
Teprve prolitá krev udělá z kousku oceli vztah na celý život
Teorii mám zmáknutou, co milého přinese praxe, se hukáže.:-)
Zpočátku při zastavování včas pamatovat, že na vypnutí nohy před zastavením a až se ti to zažije, tak pak už to jde samo :-)
Ony jsou chvilky, kdy ani nácvik, ani instinkt nepomůže.
Jedu si tak do kopce, vedro jako kráva, řadím si na menší tác, a najednou řetěz dole. Dvakrát prošlápnu a padám na bok, šance vytrhnout nohu z nášlapu už není.
Muselo to působit jako by mě kleplo, cyklista jede celkem v klidu, a najednou padá do strany a leží.
Hned u mě zastavilo nějaké auto, a ten chlápek mě nevěřil, že nemám infarkt, že jsem prostě jen nevyndal nohu z nášlapů, protože jak jsem ležel, a snažil se uvolnit ty nohy, divně jsem sebou škubal.
Když se to vyjasnilo, nasedám a pokračuji, kontroluji škody, co kde je přihnuté po tom pádu, lížu si rány, a najednou zase prošlápnu, a zase ležím. Asi po 100 metrech. Tentokrát o dost bolestivěji na loket.
A do toho to vedro a já si říkám:
"Chlape, máš tohle zapotřebí, rvát se v pravé poledne do nějakého kopce někde v Tramtárii, dojet celej zničenej, nechodící, odřenej, a pak dát za jedno řidký kafe u Esmeraldy jako za pět poctivých plzní doma?"
Neodpovíš si, víš že jsi pitomec, ale že to zase příští rok uděláš znova, jak nějakej závislák.....
https://youtu.be/592ohvlkC9g
Když je krizovka a podobný problém, tak se stím toho moc nenadělá, jen snad zkusit příště jen víc si trhnout nohou :-)
Už si mi poradil tenkrát, potřebovalo to všechno pořádně pročistit a promazat.
Pak se to dá....
No a taky seřídit a zkontrolovat doraz na přesmykadle, ono stačí malinko, trochu se to pootočí, a pak o člověka překvapí.....
Naučit se stát na tom kole a ne hned z něho padat jak shnilá hruška :D
Když už jedeš pomalu ve větším stoupání a k tomu ti spadne řetěz z převodníku a ty prudce prošlápneš, tak si nejsem tak jistý, že se to podaří vybalancovat stáním na kole, spíš bych to u většiny lidí viděl na velký problém :-)
Ano, ale Jindra jel po silnici, takže to stoupání nebylo nijak dramatické. Ale máš pravdu, nečekaný prokluz řetězu je nepříjemný. Ale když uprostřed kopce řadím na talířích, tak něco takového asi můžu čekat.
...zvláště pak když to neumí a řadí v tahu....
si neodpustis rypakovani, stale cekam omluvu za tvou pomluvu, ze jsem spatne zvolil velikost kola :-)
No, Frantici na severu zeme maji natrasovano trochu jinak ney jsme zvykli, nestoupaji po vrstevnicich, proste vedou silnici rovne, primo proti kopci.
Takze stoupani nebyvaji dlouha, ale celkem dost strma, obcas.
Němci nebo Italové se taky se serpentinama moc nemažou a jak to jen trochu jde, tak napřímo :-)
Jo, my jsme byli zrejmě k vozkům šetrnější, ale i tak je markantní rozdíl mezi trasamj na severu a na jihu země.
Po první válcena severu bylo všechno na hadry, tak místo aby se silnice klikatily, natahali je podle pravítka.
Když tak jedeš naší krajinou, mnohdy vidíš, že se cesta klikatí "zcela bez důvodu" i na rovině. Třeba u nás nad Bartoškama je krásné esíčko na rovině, jako lapač kamionů.
Cesta sledovala nějaké bhranice pozemků, meze či co, a už to tak zústalo nafurt.
To v Lotrinsku nebo Champagne-Ardennes či Pikardii ne. Podle pravítka, pokud to jen trochu jde.
Si upad, ne?
Ja mam problemy stat na nohach, natoz pak na kole.....
Ja ti byl dobitej jak pes, to vedro a je fakt, ze jsem pred tim vecere musel s recepcnim, patriotem z Mieux, ochutnavat jejich mistni mok a to nekolikrat dokola vsechny tri typy, a nechtel jsem udelat ostudu.....
Jenze na 9% fakt nasinec neni stavenej......
To jsem zažil úplně stejně:( a loket po pádu na něj se ňák zanítil a uzdravoval se několik týdnů. Od začátku jsem s eSPéDéčkama jezdil bez pádu, ale na se spadlým řetězem jsem dopadl stejně. Od té doby se bojím a vycvakávám málem už v půli cesty:)
Takže teď hupsneš do potoka už jedině s kolem?!? :o)))
Tož jedině do potoka. Jen bych vynechala 3m sráz k onomu potoku. Nemyslím ho úplně přeplachtit, myslím do potůčku s nízkým břehem, porostlým mechem a kapradím. Prostě přistání jako do peřinky. Do vody jen kolo, sebe ne! :-D:-D:-D
vypadají moc hezky, tak držím palce, abys co nejméně padala, ale pádu se nevyhneš. hodně si to povol a raději nižší převod, hlavně, když bude trochu kopec. můj první pád byl přesně proto, že jsem včas nepřeřadila na lehčí.
Nechodil bych v tom a po dlažbě nebo asfaltu už vůbec, teda dál než kolo povodit do kopečka.
Mám hodně bolestivou zkušenost....
Než uplynul víkend a já se dostal někam, kde šlo koupit sandálky.....
Když už jsne u těch botiček, jezdívám s mtb Shimano botkama co mě kdysi poradil Heky, ale protože mtb, tak chodit po tvrdém dlouho bez následků nelze.
O malinko lepší jsou sandály,
https://www.heureka.cz/?h[fraze]=Cyklisticke... to je typ od Jurimíra.
Jenže ono je to furt jako křížit prase s krávou, ve snaze získat dvojí užitek a to nelze.
Na delší štreky na kole jsou asi lepší tretry s co nejtvrdší podrážkou, což je kontraindikace pro chůzi.
Zdá se mi, že nejlepší je vozit botky dvoje, tretry na jízdu, druhé na chůzi. Podařilo se mi objevit takové superlehounké botky VANs, vypadá to skoro jak cvička v černém (16o g) a prostě jak je nutno kousek popojít, sundám ty silniční mučidla a kráčím jako král. To je řešení do města a s minimem zavazadel.
Pokud někdo hodlá kombinovat cyklistiku s pěší turistikou, navrhoval bych mu pro obojí zvolit ten ideální typ obuvi.
Ono to špatné namáhání kloubů se nemusí projevit bezprostředně po tůře, ale střádá se to jak do kasičky a jednou se to sečte, tak je lepší to nějak moc nedráždit.
Zdar, mám taky místo nohou ploutve a mám problém všeobecně ze všema botama. Když jsem si před časem kupoval tretry, jediný z mnoha, který mi sedly byly od Spešlu a asi o dvě čísla větší. Nemají pásek na sucháč jen tkaničky. Ta bota vypadá tedy napohled jak menší kajak a paradoxně působí dost úzkým dojmem, ale pohoda, mám je asi osm let a i se v nich dá docela chodit a pořád drží.
Když slyším o botách ve kterých se docela dá chodit a o botách ve kterých se dá i nějak šlapat na kole, tak je mi vás všech turistů líto. Nemáte to vůbec lehké s těmi pokrokovými SPD, které vám prodejci natlačili.
No není řeč o nějaký turistice, ale občas je holt i v tretrách potřeba udělat těch pár kroků, aby se člověk šel třeba vymočit nebo si došel na jídlo.
No, Ronda psal o celodeňácích po horách.. .
Na to bych mtb tretry fakt asi nebral, i když, kdy já napisled chodil po horách
Na to jak ty píšeš, sesednout, popojít, jsou OK a dá se s nima najet i slušná vzdáenost.
Ale na tech horach, kdyz jedu na treku, dam nohu na zem, jen kdyz potrebuju vybocit. A na horacovi jen v polomu, nebo vytahove sachte.
Ale jsou lidi, co to jezdi pohodove v keckach a na platformach - me to vyhovuje s SPD. Mam vetsi jistotu na pedalu. Kazdy to muze mit jinak.
Kdybych skoro vsechny zvedacky chodil pesky (i to jsem videl na Drtici), tak bych taky radsi vyracil v pohodlnych keckach s hladkou podrazkou.
Blbě si to pochopil, to nebylo o celodenním chození po horách, ale celodenním ježdění na kole po horách.
V těch tretrách se dá dobře jezdit a bez větších problému se v nich dá ujít pár set metrů, když potřebuješ do obchodu, projít se po hradu nebo projít pěší zónou přes náměstí.
Jo aha, taky mám ty tretry na MTB, proti silničním jsem v nich jak v bačkůrkách.
Dostala mě ale několikahodinová procházka po dlažbě v Marseille. Na to to fakt není určený.
V ryze silnicnich (karbonova podrazka, nizoucky podpatek, vysoky kufr) sotva dolezu je krovi a schodum se obloukem vyhejbam :-)
Já z nich těď asi budu dělat sandálek, ne na chůzi ale na jízdu.
Všude dobrý, sedí ok, utažené fajn, akorát na patě ostruha, menší nebo větší podle toho, jak na patu tlačím.
tak musím kus paty vyříznout a pak to bude pohodička
A třeba takový lezci co lozej po skalách, ti mají Lezačky. Boty které se pořizujou i o 2 čísla menší, protože i pak se dá stát na špičce na 5mm. výstupku skály.
Chodit se v nich taky nedá...
S lezečkama je to vůbec vtipný. Někteří výrobci se drží normy, délka podešve xmm = velikost y, a když v tom chceš mít natěsno nohu, tak si kupuješ lezky opravdu o dvě čísla menší než ostatní boty.
Jiný výrobce se snaží přizpůsobit a trefit číslováním takovou velikost, jakou obvykle nosíš. Takže třeba Triopy jsem měl 45, La Sportivy 44, loni jsem vyhrabal a nechal znovu podrazit Rock Pillary 43, protože jsem začal tahat děti na skálu.
Obdobně je to s běžeckýma botama, ty se zas kupujou o číslo větší.
Myslím, že tohle už se tady s tebou docela dost propralo a pokud si správně pamatuji, tak ti bylo doporučeno, že pokud si nevyzkoušel, je nesmysl kritizovat.
Já si zase myslím paní, že byste se konečně mohla zdržet komentářů vůči mně. Jsem na to už docela háklivý a mohla byste si zase přečíst, co si o vás myslím.
Ono tě asi neštve to, že má 100 % pravdu jako to, že si dovolila ti ji takhle sdělit?
Já vím, šestka, už mlčím, tématem jsou tretry, které si ty nevyzkoušel :-))
V klipsnách by mu byla spd zarážka stejně k prdu
Lelku, mne štve zejména to, že Radka jen otravuje. To je totiž jediný smysl toho příspěvku.
Jinak když si přečteš, co jsem napsal, tak jen píšu o své lítosti nad vašimi problémy. Nic nikomu nedoporučuji, nepíšu, že se v klipsnách snad lépe šlape na kole. Dá se pouze odvodit, že v botách bez kufru se lépe chodí po zemi. Žádnou polemiku nerozpoutávám. Kdyby do mne hloupě neryla (ona to chudák jinak neumí), tak bys nereagoval ani ty.
Ještě že tě máme, jinak bych vůbec nevěděla, jak myslím, co napíšu. Zkus občas číst písmenka a nehledat za tím něco, co tam není.
Ano, napsal si, že je ti to líto, ale vyznívá to poněkud ironicky. Zejména pak s ohledem na to, co všechno si tady na téma SPD už napsal.
Ano je to směšné. Pro turistu je totiž potřeba také občas chodit po zemi a ne jen jezdit sportovně na kole. Proto se směji, když píšete, že s sebou taháte náhradní boty na chození. Patrně to v těch tretrách s kufrem zas tak skvěle nejde.
No a o tom, co si myslím raději paní nespekulujte, poněvadž na to vám schází základní nástroj a pouhou agresivitou se nahradit nedá. Prostě komu není shůry dáno ...
Aha, takže přece jenom si to myslel ironicky.
Někdo psal o tom, že sebou vozí dvoje boty?!? To mi nějak uniklo.
Jezdím v botách s SPD od roku 2005, první byly tretry, dál už si pořizuji jen turisty nebo sandály. Běžně se na svých výletech jdu i někam podívat a v botách s SPD chodím bez obtíží. Jen na kamenech musím dávat větší pozor. Nikdy jsem neměla potřebu tahat dvoje boty.
Já s sebou tahám náhradní boty na chození :-)
V těch tretrach, co tu jsou nalinkovaný a hoši popisují se chodit trochu dá, ten kufr je zapasovanej jako do tý podrážky, takže to ani neklape, ani neklouže.
Tak dojít si na nákup, nebo vystrkat kolo do kopcem či takové drobné pochůzky jsou OK, a jezdí se s tím lépe než s klipsnama, blahé paměti.
Protože noha drží na pedálu pevněji, a navíc, když potřebuješ, vycvakneš ji rychleji než vytrhneš nohu s utažené klipsny.
Pamatuji si ty doby, kdy když se projíždělo městem, člověk si povolil jednu klipsnu, aby mohl stavět na křižovatkách, nebo když se jelo někde, kdy se nevědělo, jestli nebude muset noha ven, jelo se s povolenejma, pak když se do toho šlapalo, hezky se utáhly a pak to zabíralo.
Člověk nad tím nepřemýšlel, povoloval, utahoval podvědomě automaticky, ale byl to větší voser, než to dnešní nacvakávání a vycvakávání.
Nevidím v tom nějakou módu nebo něco, co nám vnucuje reklama, ale praktickou věc a to i na běžnou cykloturistiku, kdy se spíš jezdí než chodí.
Jistě že bych nereagoval, protože řeč byla o tretrách na občasné chození a k tomu jsem už napsal co jsem považoval za potřebné ze své mnohaleté zkušenosti.
K politování je spíše ten, kdo by nechtěl co nejlépe vyřešit problém bot, když velkou většinu času sedí na kole a pak občas potřebuje někde kousek dojít bez větších potíží.
Ano, na to ježdění a jen ježdění a pak dojití domů je to výborné. Ale proč pak někteří turisté ještě s sebou vláčí další boty? To aby měli větší a těžší zavazadlo?
Jde o tu tvrdou podrážku, která lépe roznáší sílu do pedálu. Zhruba po 140-150 km mě začne i v měkčích SPD tretrách bolet ploska, a to tak že fest. Se silničníma tretrama to nastane až po 200 a to dřív odpadám já.
Prostě boty jsou určené výhradně na kolo.
Silniční na 100 procent, ty MTB připouští nějaké ty pochůzky.
Ale bota je tuha, našlapuješ jinak, jiný úhel došlápnutí, a ten mě po jisté době dělá problém v kotnících. Lepší jsou nějaké pohodlné kecky, na chůzi, ale ty mají zase měkkou podrážku na jízdu, plosky to odnesou mnohem dřív.
Proto je lepší si vzít na sebe lehké silniční tretry na jízdu a lehké botky na chůzi. A předpokládám, že boty na chůzi po horách asi taky potřebují mít jiné vlastnosti než ty na kolo.
Když si jedeš 20 kiláků za den, ja možná zbytečné se tahat s přehazovačkou, stačí furtošlap a tenisky
U silničních treter ani jiná možnost není než buď jít bos nebo si vozit nějaké lehké druhé boty. Tretry jsou lehounké a tak druhé lehké boty váhově vydají za jedny turistické.
MTB tretry jsou přece jenom jinak postavené aby se s nimi v terénu celkem dobře přejít nesjízdný úsek, vyběhnout kopec nebo přejít někde ulici a dojít na jídlo. Tretry jsou také masivnější než silniční a tak i citelně těžší.
Turistické tretry už jsou zase něco jiného, ty jsou dělané pro "nenáročnou" jízdu na turistickém kole a také občasné chození po městě, parku, obchodech, hradech, apod. Tretry mají víc utopený kufr, mají výrazně vyšší a silnější podrážku s měkkou vrstvou pro lehčí chůzi a tak jsou také o dost těžší než MTB
Je na každém co mu vyhovuje, podle toho také musí volit v čem bude jezdit.
Je to tak.
Navíc se fakt dají sehnat velmi lehounké nahradní botky, váha nehraje roli, spíše objem.
Vymyslel jsem pro ně místečko pod nosičem, Soňa mi ušila takovou kapsu na sucháč, že nemusím rozhrabat zavazadlo a k botkám se rychle dostanu.
Teď jsem si všim té lahve, to fakt vozíš? Jestli dobře vidím, tak to má pevný uzávěr a kvůli napití musíš zastavit. Nehledě na to, jak příšerně na takovém kole vypadá :-)
Ne, nevozím tuhle ale origoš Cannondale kvůli parádě :-)
Jenže jsem zastavil, pil, telefonoval a něco řešil, a zapomenul jsem tu láhev na lavičce, když jsem odjížděl a myslel na práci.
Vzpomenul jsem si po 15km, když jsem se chtěl napít....
Dalo mi práci sehnat tohle, byla v tom nějaká přeslazená ukrutnost..
Tady jsem ji ještě měl.
Ale jinak, na pití si vždycky zastavím, tak jako tak...
A v tý zelený flašce bys měl mít také nějaké zelené pití, třeba Amaru, kdyby se to ještě vyrábělo. To byl nefalšovaný "Žabí hněv", to by se k tomu kolu náramně hodilo. :D
To si mě potěšil :-)
Jako krajní nouzovka může být cokoliv.
Copak Zelenáča, to když se oblíknu zaMamila do buzioblečku, tak si připadám jakokašpárek i sám sobě, ale prostě člověk musí být připraven přinášet oběti....
Všimni si, ani drobnost neponechám náhodě, ponožtičky Cannondale, rukavičky, prostě ústrojní kázeň :-)
Kdyby ti za to ti canondáli aspoň platili! :-)
To by se ale musel jmenovat třeba Sagan :-)
Působí to tak :-)
Do té zadní brašny smí jen 3 kila, působí to jako batoh, ale jsou tam jen lehké hadříky, cokoliv něco malinko víc váží, musí do té rámové brašničky.
Fakt docela minimalismus, ale bez druhejch bot ani náhodou...
Jirko, asi by bylo dobré dát si na přední blatník
nějaký "drát" aby Ti nelítal (a lépe kopíroval tvar kola/ a lépe vypadal) Takovéto dlouhé kmitavé blatníky se mohou zaplét do předního kola.
No a dál to znáš.
Ten blatník měl ty šprušle, k osičce předního kola, ale urval jsem je při nakládání do auta, omylem.
Měl jsem ibavy z toho, co popisuješ, ale nevyplnili se, sice vibruje, ale zřejmě díky profilu nekmitá tak, aby to bylo nebezpečné.
Blatníky u téhle silničky jsou problém, vlastně vytrvale prudí. Mezi pláštěm a tím blatníkem je snad jeden mm, a bezchybně fo funguje vlastně jen na hladkém mokrém asfaltu. Neštěstí je pískovaná cesta. Jak se nalepí písek na plášť, už to chroupe o blatník. A to i za sucha. Tak jak vidíš, mám je různě naohýbané, aby byl mezi pláštěm a blatníkem co největší prostor, ale i tak, párkrát za cestu stojím a šťourám kamínek.
Ať googlím jak googlím, žádné rozumné řešení zatím nemám, ta kola jsou evidentně dělaná pro cjlapy a ne měkoty,co jim vadí žrát bláto, jako jsem já.
To se taky divím, že tam ty blatníčky máš. Dyť v hotelu maj sprchu a ty hadříky stejně přemáchneš :-)
A takovej nahozenej Mamil musí být určitě něco víc jak nenahozenej.
Zas tak často ti přece neprší, abys musel vláčet tu hrůzu hyzdící Zelenáče. A stejně v dešti navlíkáš ten žlutej nepromok, tak vo co de?
Nemáš někde nějakej renonc? Já mám oči plus mínus v přímce "oko, řidítka, přední náboj".
Nejde mi do hlavy, jak by mi měla do očí stříkat od předního kola voda odletující po tečně od pláště. Tak vysoko se toho na plášti moc neudrží, většina jde na převodníky a na flašku, a tu trochu, co se vyzvedne výš, chytne rámová trubka, a navíc by to letělo kolmo vzhůru a spíš na bradu...
Nevím, já přední blatník vyhodila hned po prvním blatě (to se ucpal a netočilo se kolo), od té doby ho na žádným kole nemám. Do očí mi stříkaj akorát auta, ale od mýho kola mi teda do očí nestříká.
Při rychlosti 10 ro fakt do očí necáká :-)
Zkus někdy přišlápnout a opřít se do pedálu na mokré vozovce.
Zkus se někdy podívat silničářům do obličeje jak vypadají ti co jedou i za mizerného počasí.
...ono když jedeš rychleji po mokru, tak voda z pláště "odstřikuje" i na horní části pláště a to dopředu, ale proud vzduchu ji otočí na tebe(teda na ksicht)...:-(
Prosím , doplň si ho.
Proč:
Ono to "bezpečné" kmitání může vlivem díry v cestě skončit blatníkem který se Ti "přicucne" k přednímu plášti.
No a narve se mezi vidlici a přední kolo.
Navíc se může uklepat ten horní úhelníček.
No, přez řidítka jsi už šel.
Rozhodnutí je Tvé.
zatim je to dobry, on ten blatnicek, z duvodu vyse uvedenych, spise vozim na nosici
to vis, dokud clovek nehodi tlamu......
Máš blbý kolo, když se ti tam už nevejde blatník. Koupil sis kolo pro frajery, co to nevozí, tak teď trpíš.
Zase kdybys měl kolo, kam se ten blatník vejde, tak bys musel mít brzdu s delšími čelistmi a ta zase hůř brzdí. Vždycky je něco za něco.
Přesně tak,
tohle je řešení tak napůl. Musíš si vybrat, a já radši pošťourám klacíkem, než bych žral bláto.
Na silničky obecně blatníky nepatří.
Je milé, jak lidi trápí, jestli náhodou nemám blbou velikost rámu, jakej mám nosič a jestli mám, nebo nemám mít blatník a jakou mám mít flašku na pití.....
A nebo trochu prezbroj. Porid silnicku (nebo spis cyklokrosku, modne gravel) s kotoucema a pak tam muzes mit predni blatnik jak na staricke Jawe kejvacce.
Koukal jsem na to, že už je mají s koutoučema, teď jen aby mi sedla barva k hadrům.....
https://www.zbozi.cz/vyrobek/sprej-zeleny-ral...
http://kona.cz/bikes/jake-the_snake-cr/
:-)
A budu přestrojovat?
Víš jakou to dalo práci sehnat ty fusekle?
Nebo tu bundu?
A těch prachů co to stálo a těch řečï co jsem doma vyslechnul? A teď nanovo?
Spíš to chce doladit ty tretry, všimnul jsem si, že správní cyklouni teď jezdí v zářivě žlutých, abych v těch černejch nebyl za včerejšího a Františka mě pak nevláčela Bleskem..
Proč? Nevim, budeš se muset zeptat těch co to dělají. Předpokládám, že proto, že to považují za dobrý způsob a jim to zřejmě vyhovuje.
Ono ho možná štve, že ho neustále prudí, což je pro ni typické. Nemá tu Palmovku tak Brahma je asi další na řadě.
Ono ho možná štve, že žiju.
Tahat do diskuze city je holý nesmysl. Pak se zkrátka příspěvky neposuzují podle toho, co je psáno, ale podle toho, kdo je napsal.
A pak to holt není o diskuzi.
Ale o tom ty také mnohé víš, že...
Zrovna vy paní píšete podle toho, co je psáno, nebo podle toho, co si myslíte, že si asi pisatel myslel? Zrovna v předešlém extempore je jasné, že platí to pozdější tvrzení. Tak tu neblafejte něco o citech.
Ano na vaše hloupé připomínky jsem už docela naštvaný a tak reaguji podrážděně dříve, než u někoho jiného. U toho totiž nepředpokládám zlý úmysl, kdežto u vás už je to skoro pravidlem. Neustále do někoho musíte zle rýt.
Nedus to v sobě, staň se vnitřně krásným, klidně jí pošli doprdele :-)
http://www.extra.cz/kdo-nadava-sproste-jako...
Tak vždy je to něco za něco. Pro mě je podstatná jízda na kole, pro což mi přijde spd jako ideal. Vozím dlouhodobě sport tretry pokud jedu sám a víc do toho dupu, na takové ty pohoda vyjížďky s přítelkyní, partou mám raději něco turističtějšího, bo se během občerstvování, kochání, v létě i koupání okolo kola něco nachodí.
Jeden čas byly pro širší nohu pohodlné tur. tretry Diadora- jak jsou na tom teď, by chtělo ozkoušet přímo v prodejně, např:https://www.kola-radotin.cz/cyklisticke-tretry...
Tak jsem docela prošel aktuální nabídku a asi přeci jen zkusím objednat ty northwave podle velikostní tabulky. Měly by být údajně poměrně široké. Pokud nebudou sedět, poohlédnu se po těch spešlech tahoe nebo mavic crossride http://www.ramala.cz/tretry-mavic-crossride...
Ty mavici vypadají dobře, ale jak jsem koukal co to je, tak uvádějí, že jde o enduro tretry, tak bacha.
Přímo v mavicu to mají v kategorii trail, váha cca 445 g, dle zahraničních uživatelských recenzí by měly být i pohodlné. I když počítám, že stejně jako ty northwave to bude víc tuhé, než ty tahoe.
Pokud Spešlové neudělali změnu v konstrukci bot, tak si nemyslím, že budou méně tuhé.
Ahoj, tady jsem našel (https://www.arecenze.cz/cyklisticke-boty-tretry/ ), Gira, co jsou na prvním místě, a nemůžu si je vynachválit. Jsou docela levný, a nevadí, že zbytek výbavy mám taky od shimana. Jsem s nima spokojenej, a to i po mnoha naježděnejch kilometrech. Filip