Ahojky!
Můj problém vám většině bude připadat určitě jednoduše řešitelný, ale já nějak nevím jak do toho tak se chci poradit se zkušenějšími :o))
Potřebuju poradit jak nastavit brzdy tak, aby když zmáčknu brzdovou páčku reagovali rychle (ne že ji domáčknu až k řidítkům a teprve se zastaví).
Brzdy jsou včera seřízený, ale tohle se panu technikovi nějak nezadařilo, ale asi to má každej rád jinak, nevím....
Tak kdyby jste mě "polopaticky" popsali, kterej šroubek, matička k tomu patří moc mi pomůžete - nechci se tam s tím harcovat zase znova...
Jo a jsou to brzdy "V" - ty jak mají dvě pacičky a ty chňapnou po ráfku :o))) - no zkrátka jsem odborník ;o)
Budu ti to psát heslonitě.
1)čisté brzdy-(nečistoty pryč,písek,bláto,šmír)
2)po dešti,nebo po delším odstavení-mohou zareznout brzdová lanka v bowdenech!-rozebrat promazat lanka vazelínou
3)Všechny pohyblivé části brzdy prostříknout sprejem např,WD-40
4)Pozor na větší ohyby bowdenu -každý ostřejší ohyb bowdenu brání plynulému pobybu lanka v bowdenu!
5)Záleží v neposlední řadě také na druhu a kvalitě brzdového systému
6)Pokud ti jde při zmáčknutí páčky k ráfku jedna brzdová packa dříve než druhá,podívej se právě na tuto packu(drží brzdový špalek)je na ní většinou malý šroubek,který napíná,nebo povoluje zkrutnou pružinku v těle packy a tím ovlivnuje právě přítlak jednotlivé packy na ráfek-pomalým otáčením jednoho,nebo druhého šroubku docílíš,že ti začnou packy chodit rovnoměrně,tudíž stejně k ráfku!
povol ten šroubek, co drží lanko na čelisti, lanko povytáhni o slabej centimetr a šroubek utáhni.
Když bys nechtěl hýbat lankem (viz HonzaK), tak podobného efektu (samozřejmě do určité míry) dosáhneš tím, že povyšroubuješ průchodnou matici (prochází jí lanko) na brzdové páce - tím vlastně zkrátíš chod páky :-)
To je ovšem jen tak na průběžné dolaďování (třeba i na cestě), pro základní dílenské nastavení doporučuji totéž co HonzaK. Chce to trošku si s tím pohrát.
Mimochodem - pokud jsou špatné brzdy s málo tuhými čelistmi (plechový výlisek zalitý v plastu, což je u levných kol téměř pravidlem), pořádně to seřídit asi nepůjde a brzdění bude takové "rozměklé" pořád. Pomůže vyměnit brzdy a lanka za pořádné, což ale bohužel v některých případech zdvojnásobí cenu kola.
Nejlíp uděláš, když požádáš známýho, kterej se v tom vyzná, aby ti to ukázal. U véček existuje několikero konstrukcí a takhle na dálku se to špatně vysvětluje. Stejně bys po všech radách skončil s totálně rozštelovanejma brzdama v servisu.
No kluci tak nevím nevím, jestli jsem z toho moudrá.... :o)))
V tom případku asi radši popros nějakého známého cyklistu co poradí a udělá :-))))
A víš, že po ruce nikdo takový není. Všichni stejný amatéři asi to budu muset nějak nastudovat a pak budu za hvězdu ?o)))
Důležité je že chceš,nebo spíš budeš muset.Není to zase nic moc těžkého.Utáhni lanko a pak si pomož šroubkama z boku každé čelisti,které nastavují sílu odtažení špalíčku od ráfku.Zkus to a uvidíš.Maximálně do pak dáš do servisu,ale takhle si to vyzkoušíš a naučíš a nastavíš přesně podle sebe.Přeju hodně zdaru :-))) a žádný úraz
Díky všem za radu, zítra to zkusím! :o)
Jak jsi dopadla, povedlo se?
Podařilo - hurááá!!! :o)))
Už je to úplně skvělý! :o) Nakonec stačilo jen dát brzdový špalíčky blíž k ráfku ;o)
Šikovná holka. :-)
Děkuji za pochvaly ;o)
To co od brzd chceš je tak akorát na nabití huby z brzdama musí jezdec pracovat brzda nesmí zabírat ostře ale s postupným dávkováním brzdné síly,samozřejmě že dlouhý krok páky je také nežádoucí ten odstraníš právě hvězdicovou matkou na bovdenu jejkím vyšroubováním "doleva"a tzaké možností přiblížení páky blíže k řídítkům-jeli to nutné poři malé ruce,krátké prsty,a to malým šroubkem na straně(zvenku)brzdové páky bez hlavičky jrn s imbusem či zářezem pro šroubovák,utáhnutím se páka přibližuje k řídítkům.Zkus např.www.bikepoint.cz