Prosím o radu, mám v tom guláš. Chci si koupit 29" horske kolo, ale nevím po čem koukat. Po jaké značce? Scott, Apache, Kellys, Author nebo jiné? Jakou třídu zvolit? Může být i starší model. Budu to mít 70:30 asfalt x lesní a polní cesty, žádné praseciny. Doposud jsem jezdil na treku a pouze asfalt.
Scotta bych vyřadil rovnou, protože v tedle ceně bude mít kvůli napíšu na rámu minimálně o třídu horší výbavu.
Za sebe bych si našel kontakt na Scalara a nechal si něco postavit
Ale řekl bych, že pokud bude chtít vyjet ještě letos v létě, že to měl udělat vloni v na podzim :-)
Nebo se zeptám ještě jinak, poznám pri jizde a v cem jako laik rozdíl v kole za 15 nebo 20000?
U fungl nového a dobře seřízeného kola určitě nepoznáš, ale už se to může projevit po nějaké době ježdění.
V těhle cenách rozhodně nemá smysl koukat po hodně značkových kolech jako je Scott, Specialized, apod. Vůbec nejde o rám kola, ale o kvalitu dílů, kterými je osazený.
Jaké výrobce by si tedy doporučil?
Spis u kterych zpozornet. Specialized, Cannondale, Scott, jsou tak nejak "premiove" znacky a obvykle kola za stejnou cenu maji slabsi osazeni. Na ne ma cenu koukat az s vyrazne vyssi cenovkou. Kdyz je ale trefis ve vyprodeji se slusnou slevou, taky se da o nich uvazovat. Prusvih je ale treba u Cannondalu, ze treba nahradni patka na jeho ram stoji pres tisicovku, na ostatni bezne kolem dvou az tri stovek.
Jinak je to vcelku jedno. Vynechal bych asi z druheho konce Olpran.
Tohle kolo by mělo být dobře osazený? https://www.kellysbike.com/cs/mtb-xc-c527/gate... nevím ale co si mám představit 2x10 převody, v čem je to lepší nebo horší oproti 3x9/8
To vypadá dost dobře, slušné a vyrovnané osazení.
2 x 10 je dva převodníky a vzadu kazeta s 10 pastorky. Je to jiný než 3x9, je to o trochu lehčí a je to současný trend, plně ti bude vyhovovat.
Je to jen o rozhodnutí.Mpožnost je současný trend nebo užitné vlastnosti kola.Přírodní zákony platí mimo všechny možné trendy.
Když si přepočítáš převodové poměry u 2 x 10 a 3 x 9, tak zjistíš, že 2 x 10 plně vyhovuje. Jde jen o to správně zvolit velikost převodníků pro své fyzické možnosti a pro jaké účely se kolo použije a kde sním chce jezdit.
Pokud by někdo chtěl jezdit rovinné XC tratě a pak se taky vrhnout do těžkých kopců, tak není problém mít doma ještě jeden převodník a podle potřeby ten velký měnit. To zvládám i já, takže to musí úplně každý :-)
Převodový poměr 36:11=3,27,44:11=4,což je dost podstatný rozdíl,který se projeví při jízdě po cestách,na kterou si chce Lukáš kolo pořídit.U těžkých převodů do terénu 22:34 nebo 22:36 je rozdíl zanedbatelný.Kolo 29" má stejné ráfky ja 28" trek,takže si může snadno pláště přehodit a má prakticky trekové kolo.
Omlouvám se ale těžko chápu proč by si měl za stejných cenových podmínek někdo koupit kolo ,které je sice podle módního trendu,ale nesplňuje požadované funkce.Při cestách se časte využívají těžké převody,ale většinou se jede i s kopce dolů.Výměna převodníků při běžném užívání kola není opravdu špatný nápad.
A jak dlouho vydržíš šlapat převod 44:11?
Z kopce dlouho, dlouho :D
A zkusil sis přepočítat jen 80 otáček na 29 kole na rychlost? :-)
Já jen jak dlouho u tebe trvá to dlouho. :-))
To je individuální. Já na rovinách nerad točím vysoké otáčky, takže mám na 29 kole převod 48/11 a po rovině točím prostě pomalu, pomaloučku (a taky nijak rychle neletím). Ten trend s ubíráním převodníků a zároveň tedy snižování rozsahu převodových poměrů mě taky štve. Zvlášť když vím, že to po staru funguje. Na svém treku jsem vyměnil nejmenší placku z 26 na 22, přesmykač to v klidu pobere a může jet na stejném kole na hřebeny Krkonoš nebo ke Kolínu
Jsem rád,že nejsem sám,kdo dokáže sdělit svoje zkušenosti a bez .... úmyslů poradit.
Rady některých odborníků mě připadají jako bych si šel koupit automobil a připlatil si za to,aby z převodovky odstranily nevyšší rychlostní stupně.
Děkuji za rady i ty kritické. Já tomu houby rozumim. Chci kolo na kterém se bude dobře jezdit a vydrží a u kterého dostanu za vynaložené peníze maximum co se dá pořídit. Proto asi zvolím ten Kellys Gatě 30, nebo se mi líbí ještě toto https://www.newbike.cz/kellys-spider-90-29-2018... otázka zní jestli by to nestačilo. Pokud má Gate 30 znatelně lepší parametry tak není co řešit :-)
Já bych volil tu 30.
U nejakeho "lonskeho" modelu uz by za dvacku mohla byt funkcni vzduchova vidlice. A tam rozdil poznas.
Za 16,5k jsem koupil před 2 měsíci synovi nějakého maxbika i se vzduchovou vidlicí. Přitlačil bych u toho akorát na přehazku v případě vyšší sportovnosti syna :-)
A to sme mohli koupit levněji, ale chtěl jsem i přípravu na nosič, jinak by to bylo jen za 16k.
To ti do rámu navrtali díry a zařízli závit?
Projdi si historii. Řeší se to tu každou chvíli.
https://www.nakole.cz/diskuse/24675-vyber...
https://www.nakole.cz/diskuse/24049-29-mtb-vs...
https://www.nakole.cz/diskuse/24084-co-rikate...
https://www.nakole.cz/diskuse/24078-ktere-kolo...
https://www.nakole.cz/diskuse/24078-ktere-kolo...
Lukáši při výběru kola nehleď tolik na značku,ale zamysli se jak chceš kolo využívat.Píšeš,že 70/30 ale kolo,které sis vybral je více vybavené pro jízdu v terénu.Já první co si určuji a je pro jízdu podstatné jsou převody.Pro můj spůsob jízdy,který je podobný tomu co píšeš jsem si vybral co největší rozsah kliky 44/32/22 a kazetu 9 x 11/34.Při rozumném řazení prodloužíš životnost řetězu a při jízdě s kopce oceníš talíř 44.Pláště užívám universálí,které mají menší valivý odpor na silnici a větší výdrž a v lehkém terénu bohatě stačí.Určitě oceníš zamykání vidlice z řídítek.Je také dobré zvážit,zda jde na rám připevnit nosič.Mám kolo s přehazovačkou Alivio a funguje bez problémů 31 000km.Na kole v podstatě měníš pláště,řetěz a brzdové destičky.HLAVNÍ NÁKLADY NA PROVOZ JSOU PLÁŠTĚ A ŘETĚZ.Oproti těmto nákladům není případná výměna např. přehazovačky cenově náročná.
Závěrem:urči si co od kola očekáváš a pak si vyber v cenové relaci. Přeji ti šťastnou ruku při výběru.