Pokud někdo přemýšlíte o středovém pohonu, tak do 18.3. mají akci: https://www.evbike.cz/akce/
Baterie ale nejsou nic moc, pokud trochu rozumíte elektrotechnice a umíte pájet, tak doporučuji koupit jen motor a k němu baterie z hobbykingu, třeba k motoru dvě tyto spojit do série: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high...
do obvodu vložit pojistku:https://www.ges.cz/cz/plocha-auto-pojistka-fks... v pojistkovém pouzdře: https://www.ges.cz/cz/ptf-sat-c3-GES07901063.html nabíječku s balancováním třeba tuto: https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini...
Díky za tip. Zrovna uvažuji o té sadě, ale koukal jsem, že už mají i nové baterky. Pročetl jsem si dneska nějaká vlákna a na baterky od EVBIKE se tady moc óda nepěje. Je s nimi něco v nepořádku? Nerad bych manželce pořídil nějakou shitku.
Mám od EVBike jen motor, 48V/750W, za 3 roky najeto cca 12000km bez problému, jen jsem ho nechal vždycky v zimě v rámci záruky v servisu promazat, motor je fakt dobrej a spolehlivej. Ale baterku jsem měl od E-pohonu, protože před 3-mi roky EVBike dělal jen 9Ah, já potřeboval silnější, jezdím delší štreky natěžko, tak jsem koupil 13,4Ah do rámu z E-pohonu, stála 14,900,-. A po 3 letech jí klesla kapacita na cca 8,5Ah, což mě dost vzhledem k ceně dost zklamalo (mám dvě, takže na každé najeto jen cca 6000km). Ty od EvBike neznám, pokud to máte pro manželku, tak jí to asi bude stačit, pro ní bude v pohodě i ta sada s 250W motorem, ten 750W je fakt silný, mám přes metrák a jezdím natěžko a i tak plný výkon využiju jen zřídka. Jak píšu, pokud hovíte elektrotechnice, tak vyjdou levněji ty modelářské LiPo baterie, ale je s tím více práce a musí být člověk opatrný. Ale pro běžné uživatele a rekreační jezdce asi stačí ty baterie co jsou v sadě.
Manželce určitě bude stačit těch 250w, zas tak těžká není a aspoň nebude nadávat, až pojede na jaře na Klínovec. Na samotvobru baterie si určitě netroufám, takže vás příspěvek mě docela uklidnil. :) Díky
Chápu, já přítelkyni před rokem pořídil stejný motor, ale jen s 350W a i to hlavně z důvodu, aby ho měla na stejné napětí (48V), protože ta varianta na 250W se dělá jen na 36V. Takže jezdí jen na nižší stupně přípomoci a hlavně využije ty moje "vyježděné a unavené" Lionky, zatímco já jsem přešel na ty modelářské LiPo. Ono to s nimi není až tak moc složité, ale to říkám z pohledu vyučeného elektromechanika, chápu, že pro člověka "elektřinou netknutého" to může být problém. Lion baterie nejsou obecně žádná sláva a poměr výkon/cena je mizerný, je potřeba počítat s tím, že po cca 200 cyklech(nikoliv uváděných 500cyklů) jim klesne kapacita o třetinu. Jelikož na to má vliv i hloubka vybíjení (nejlepší je, když v baterii po dojezdu ještě tak třetina-polovina kapacity zbývá a dá se rovnou nabíjet), tak je lepší rovnou koupit baterii s co nejvyšší kapacitou, aby se domů nevracel s úplně vytlučenou baterií a ten pozdější pokles kapacity mu pak tolik nevadil. Ale zase jsou jednoduché a "blbuvzdorné), s vestavěnou BMS, takže stačí jen při dojetí zapnout nabíječku a ta se po nabití sama vypne. Takže na Vašem místě bych asi do toho šel a využil té akce, "každá korunka dobrá" :-)
Nedávno ma kamarát upozornil že je k zohnaniu nový typ krabice pre rámovú batériu do ktorého sa zmestí až 91ks článkov 18650. Pre 13s (bežná 48V batéria) to vychádza až 7 článkov paralelne (takmer 24Ah). To už je množstvo ktoré je použiteľné pre motory s výkonom do 1000W. Batérie s 4p sú tak pre 250W pohony a aj 5p je málo pre 750W motor. Pre 1000W sú také malé batérie nevhodné úplne ak sa ten výkon používa a veľmi trpia.
Pár krabíc som kúpil a cez zimu ich naplním, prvý kus na vyskúšanie už jazdí a zdá sa že je to niečo čo tu dlho chýbalo - veľká výkonná batéria v "klasickom" rámovom formáte. Odnímateľná, uzamknuteľná, s vypínačom a 4 slotmi pre montáž na rámovú rúrku...
Pro představu: Jde o Jumbo shark DP-9:
https://www.aliexpress.com/item/4000243765781.html
Jen škoda, že 21700 (Samsung 35E) se tam nevejdou.
Líbí se mi na těch krabicích ty mřížky. Asi by bylo dobré, pokud by byly k dostání "tabulu", ze kterých by si stavitel vyřezal požadovaný tvar.
Všechny tyhle krabice jsou bohužel nepoužitelné pro odpružená kola, kde zadní tlumič zasahuje do prostoru mezi rámovými trubkami. Proto bych uvítal spíš nějaké dlouhé, ale nízké krabice. Což by bylo také elegantnější než takováhle hrouda.
Celopéra sú špecifická skupina, väčšina má rám urobený tak že tam nič nejde dať... Kamarát zohnal celopéro, vyberal také aby batéria vošla, ale aj tak ju musel trochu upraviť a alternatívne upevniť bez tej lyže, inak by to tam nedostal. Povedal by som že tu je to väčšinou schodné iba výrobou batérie na mieru...
ted maji super slevy na http://www.slevokurzy.cz, doporucuju se podivat