Ahoj,
aktuálně váhám mezi těmito koly:
Canyon endurace al 0.6 wmn
https://www.canyon.com/cs/road/endurace...
Btwin Ultra 900
https://www.decathlon.cz/silnicni-kolo-ultra...
které kolo je v poměru cena/výkon tak nějak lepší? Na Canyonu se mi líbí dámská geometrie, ale "vadí" mi ta Tiagra. Můj nájezd je cca 5tis. km/rok. Btwin - na 105. Váha a cena kola prakticky stejná. Můžete mi, prosím, někdo objektivně kola porovnat?
Děkuji. :-)
Co to je za módu nacpat zadni brzdu za převodník? Už jen jak jsem uviděl tento detail vyhrál u mě Canyon.
Mildo - pouhá snaha o odlišnost, účinnost té brzdy větší nebude.
Já bych také preferoval ten Canyon: Tiagra je vynikající sada, a navíc desítkové komponenty (hlavně řetěz, kazeta) jsou z hlediska nákladů o dost přijatelnější :-)
Když je brzda takhle schovaná dole a za širokou trubkou, tak by to taky mohlo mít vliv na proudění vzduchu a menší turbulence.
Samozřejmě se to netýká téhle kategorie kol, tady to bude jen vzhledové připodobnění těm prvoligovým :-)
Historicky to bylo u prvních horáků.
V daném místě se montovala "U" brzda z trialových kol (něco jako Favorit Centric/special)
Prý byla důvodem tuhost daného uzlu.
Reálně byly v daném místě trubky více než dvounásobného průměru, než nahoře, takže na tom asi něco bylo.
U silničního kola se přikláním spíše k designovým důvodům.
No a na tom Btwinu je vlastně co horšího, nebo špatně oproti Canyonu, u kterého opomenu prestiž??
Už jsi si některé z těchto kol vyzkoušela? Jak ti sedělo?
Canyon má na webu aspoň geometrii, takže pokud už kolo máš, můžeš srovnat. Ale u Btwinu jsem nic nenašel. Záleží hlavně na tom jak se na kole budeš cítit, ne jestli bude mít Tiagru nebo 105.