Ahoj, na biku jsem zjistil, že mám zadní kolo vůči stavbě o 2,5 mm mimo osu směrem od kazety blíže ke straně s brzdou. Kolo je vycentrované dobře. S plášti 2,25 jsem si toho vůbec nevšiml, až po přezutí na 2,1. V průchodnosti pláště ve stavbě teda problém není, víc jak 2,25 nevyužiju. Je to podle vás velký problém a řešit to v rámci záruky nebo neřešit a jezdit?
To vycentrování máš kontrolovaný pravítkem ?
Nebo jak víš, že je ok ?
a když tam dáš zadní kolo z jiného kola, je to nakřivo taky?
pokud ano, je to rámem, pokud ne, je to blbě vycentrovaným kolem :)
Viz výš, podle mě je to rámem, hlavně koumám, zda to řešit. Zajímá mě názor druhých.
Divný. Pokud by by nějak křivý rám a kolo jelo ve dvou stopách, na širších MTB gumách by to při pohodový projížďce nejspíš vliv nemělo žádný - při divočejší jízdě mohlo mít vliv na skládání kola do zatáček.
Zvlášť pokud je to kolo nový, snažil bych se zjistit, co má na to vlastně vliv.
To vyosení pozoruješ kde ? Kde měříš těch 2,5 mm ? Ráfek vůči zadní stavbě nahoře i na dolní vidli stejně ?
Ten rozdíl je znatelný ve vzdálenosti ráfku a postranního okraje stavby.
Lepší to poměřovat k holému ráfku. Ale to jsi asi dělal.
Osobně bych začal tím pravítkem (zdaleka nejjednodušší a rychlé). Kdyby to bylo v cajku, tak bych zul obě kola, posadil je do rámu, bicykl otočil kolama nahoru, srovnal kola do roviny a pozoroval z odstupu, jestli jsou v jedné stopě. Pokud ne, hledal bych asi příčinu v patkách, v rámu.
Stejně jako dole u středu to švindluje i nahoře u sedlovky ?
Odmontuj nebo jen odehni přehazovačku a nasaď tam to kolo opačně. Pokud je správně vycentrované, tak se ta odchylka na ráfku nehne a je to křivým rámem. Ale já bych spíš očekával sice dobře vycentrované, ale s odchylkou, kolo.
Čili očekáváš nedobře vycentrované. Proto se používá to pravítko, aby šel ráfek přesně na střed náby. Nezávisle na kazetě nebo kotouči.
Výplet je zkrátka málo asymetrický. Otázka je, jestli se ještě dá pravá strana víc utáhnout a levá povolit, aniž by někde něco ruplo nebo naopak plandalo. Odpovědět může jedině někdo, kdo umí centrovat a na to kolo si sáhne.
Můj osobní názor: 2,5 mm vůbec nemá cenu řešit, na jízdních vlastnostech se to nepozná. Jezdím i na horších křivotinách.
Divil by ses, co s tím udělá jedna otočka na všech niplech. Na posun o jednotlivé mm to opravdu stačí dávkovat po půlotáčkách.
Taky bych to moc neřešil. Moje současné kolo má zadní kyvku kvůli chybně navařenému pouzdru pro hlavní čep, zadní kolo mimo osu zhruba o 10 mm. a jezdím tak vlastně na dvoustopém kole. Ani při vyšších rychlostech nad 30km/h jsem nepostřehl že by to něčemu vadilo, ani v zatáčkách. Jen to blbě vypadá při pohledu zezadu. Ale zatím si toho všimlo jen pár cyklistů perfekcionistů kteří musí mít vše přesné.
Ono je to asi jako s řidítky která jsou trochu křivě. Když na ně koukáš, vadí ti to. Když na ně nekoukáš, nevadí...:=)
Kolo mimo osu musí být při rychlejším průjezdu zatáčkou určitě znát.
Křivý řiditka ti vážně nevadí?
Ono je to pak o "ochote" nebo "neochote" kola jit do zatacky. Na kazdou stranu trosku jinak. Ale spis se tyhle milimetry projevi n ziletce, nez na mekkem bantamu.
Akorát, že ta ochota k zatáčení se mění dle toho, které kolo zrovna nese víc váhy - vstaneš ze sedla a všechno je trochu jinak. Samozřejmě většinou je víc zatížené kolo zadní, jenže člověk díky tomu neustále jakoby padá k jedné straně - zvyknout se na to dá, ale jen za cenu, že si člověk krapet křiví páteř, aby to těžiště vyrovnal(podvědomě), a na normálním kole se pak cítí divně a poměrně dlouho trvá, než si na něj zvykne.
Jsem Povaleč a do zatáček jedu v rychlosti víc tělem než rukama....
dotaz mimo mísu - Tvé kole se našlo nebo máš nové?
Kolo se bohužel nenašlo. PČR případ odložila, pachatele se nepodařilo vypátrat. Ani městská kamera nepomohla, prý byla zrovna natočená jiným směrem.
Kolo mám nové.Mírně upravený prototyp Azub Max.