Příští víkend mám pro jednoho kamaráda přestavět jeho silničku na fitko = místo beranů tam dát rovná řídítka. Chce tam dát MTB řazení Shimano SLX, protože ho má nové doma.
Což o to, zadek mám vpohodě - dáme tam MTB kazetu + MTB přehazovačku, takže to s MTB řazením chodit bude
Nevím ale, jak přesmykač: zůstanou tam silniční kliky 105 (kompakt 50/36) a silniční 105 přesmykač. Bude to chodit s MTB SLX řazením?
:-)
Řekl bych, že bude. Na kazetě musíš řešit krok. Ale u přesmyku jdeš na dvojtácu přece od dorazu k dorazu. Když je dobře nastavíš, musí to fungovat.
Mildo - hned, jak jsem to tady napsal, tak jsem si vzpomněl, žes tohle dělal pro Ivku, takže jsem i čekal, že zareaguješ, dík.
Mimochodem - u té Tvé přestavby - nechal jsi silniční komponenty, nové dávals asi jenom řazení: jaké konkrétně? :-)
Ano, vyměnil jsem jen řazení. Původní 105 dualy jsem nahradil páčkami Tiagra. Někdo mi to tady (nebo na b-f) poradil. Brzdové páky jsou samostatné. Jo a původní 105 dualy i s berany jsem prodal, takže náklady na přestavbu byly nízké.
Link na řazení...
https://www.kupkolo.cz/razeni-shimano-tiagra-sl...
Nemusí, pokud je krok přesmyku u silničky delší než u mtb.
Ale není pro to technicky důvod, což ovšem nic neznamená :-/
...on je nějaký rozdíl v mezeře dvojtácu u silničky a MTB?
To asi ne, já mám silniční dvojtác asi 20 let starý Suntour a tam chodilo SIS úplně v klidu. Ale možná dnes i to bude jinak. Ale leží u táty v garáži, tak to teď nezměřím.
Pokud by na silničce byla menší mezera mezi tácy (to by mělo i logiku, možnost zúžit šlapání pro jezdce), tak by to nevadilo, velkou placku našteluješ přesně, dolní dorazem a při zařazení dolního převodu bude holt trochu volný lanko.
Naopak to nejspíše nebude, to by šlo proti té logice.
Spíše bych se bál té délky kroku (délky lanka potřebné k posunu přesmykače o jeden převod). Pokud ti mtb páčka dá víc lanka, než potřebuješ, není to problém, uděláš to stejně jako v předchozím případě. Pokud ti dá míň, máš problém. Technicky pro to není důvod, ale je možné, že tam něco takového bude z historických důvodů.
Musíš zachovat délku silničních pák, která se započítává do celkového převodového poměru brzd. Když tam dáš kratší páky, třeba elegantní dvouprsté, tak neúměrně stoupne ovládací síla nutná pro brzdy.
Já bych si tipnul, že silniční řazení nebude mít větší krok než mtb, takže velký tác nastavíš přesně a dolní přinejhorším dorazem. Tak na 95%.
Když už ty díly máš, tak to zkus, nic jinýho Ti nezbývá ;-)