Je u všech hydraulických brzd, na brzdové páce kolečko na seřízení jak daleko má být brzdove destičky od kotouče??Je to u všech hydraulik????
U magury julie určitě ne.
U Avidu treba slouzi to kolecko na serizeni pomeru pritlaku pistku, tj. jak dlouhy pohyb brzdove paky je treba od "nuly" do maximalniho zabrzdeni. Jinak si myslim, ze snad u vsech hydraulik existuje moznost nastaveni vzdalenosti paky od riditek, treba u vsech tech zminovanych Magur je v pacce schovany maly inbus.
Zminovane Magury maji snad vsechny automaticke nastaveni vzdalenosti desek od kotouce v zavislosti na jejich opotrebeni- aspon tomu tak je u mych M.Marta nebo manzelcinych Louise.
A co u brzd HAYES Sole Hydraulic Disc je tam kolečko čí jiné seřízení?
U Sole to není.
to se nedá nijak seřízovat, divné ne jak to pak je když bzdové destičky se trochu sjedou?
Ať mě někdo opraví jestli kecám, ale Hayes Sole jsou hydry pracující na principu mechanik, to znamená, že jedna destička je pevná a druhá pohyblivá přitlačuje kotouč na tu pevnou. V tom případě by tam měla být jako u normálních hydraulik vyrovnávací nádržka.
Vyrovnávací nádržka tam je. A pracuje to tak, jak píšeš. Ale není tam štelovací šroub. Ten konečně není ani u nejrozšířenějších hayesů - nine.
trochu se do toho zamotávám:) na páce (aspon si to myslím) bývá štelování na "polohu" kroku, tedy jestli ta páka chodí v rozmezí např. 3-5cm od gripu nebo 2-4cm. vůle mezi kotoučem se vymezuje automaticky, tedy tím jak postupně ubývá obložení tím se dostává do systému další olej (kapalina) z expanzní nádobky na páce. řekl bych ale, že u sole, kde je jedna destička pevná, by měl být na této destičce nějaký štelovací prvek pro doladění při sjetí. nebo nemusí a dolaďuje se to posujutím třmenu? to by ale nebylo dost citlivé. to sou ale jen moje úvahy, jak to u sole je, to nevím:) možná hby nebylo od věci zajít do prodejny a podívat se:-o)
Je to tak,u Sole je na každé destičce inbus a tím se přibližuje destička ke kotouči - vyrovnává se tím sjetí obložení.Ale vyrovnávací nádržka na páce teda není.....A opravdu fungují na principu mechanik - brzdí jedna destička a přitláčí /ohýbá/ kotouč ke druhé destičce. A brzdí dobře,jsem spokojený....
u HFX 9 XC to taky neni a seřízení se provadi povolenim dvou sroubu na trmeni brzdy
Tak si myslíte, že HAYES Sole Hydraulic Disc jsou celekm o nicem?Když brzdí jen jedna destička a nema vůvec štelovani
Čteš si vůbec ty odpovědi?Včera jsem ti psal,že seřizování u Sole má každá destička zvlášť a to že brzdí jen jedna destička není pravda-pravda je,že jen jedna destička přitláčí kotouč,ale vlastně brzdí obě dvě.Na co by tam taky byla......neboj,brzdí to dobře, já jsem jezdil do teďka na véčkách a jsem teď spokojený. Zase máš jednodušší seřizování oproti dvoupístlovým a koneckonců i jednodušší servis.
Tak jsem si to tu přečetl a mám podobný problém. Hydr. brzdy nemám dlouho a tak je teprve dá se říci poznávám. Sjel jsem brzdový destičky u mých brzd Hayes 9, v prodejně mi je vyměnily a kompletně brzdy seřídily a odvzdušnily, páč to bylo třeba. Ale dnes jsem si kolo odvezl domu a až tehdy jsem zjistil, že zadní kolo se jaksi nechce točit a brzdí to furt. Pomůžu si sám nebo to tam mám odnést, aby mi to dali do kupy. Děkuji za odpovědi.
měl by tam být inbus kterým si seřídíš vzdálenost destičky od kotouče....to by měl být ten problém
Já jsem na tu techniku volako blbý. Jsem tam imbus nenašel, kterým bych ty destičky oddálil. Brzdu mám na zadku Hayea HFX XC. Jestli jsem to předtím nenapsal blbě.
skus http://obchod.paul-lange.cz/www/service.php