Zvažuju dvojpřevodník k mému Apache HAWK MX. Je tam středový pohon Bafang Max Drive a kliky s převodníkem Spectro 38 zubů. Našel jsem převodník Shimano SLX 48 zubů, který by měl pasovat na unašec bafang max drive a na Spectro převodník, který tam mám z výroby.
Je to vůbec technicky možné provést? A jaký přesmykač pak vybrat k tomu? Po rovině z toho kola nevyždímu více jak 35 km/h. Řešil toto už někdo? Díky. Tomáš.
Ja by nabidl reseni jak ja mam na jednem svem kole:
Nemam zadny presmykac, ale delam to rucne.
Pokud mam vylet v kopcovitem terenu - stavim lehci prevod. Pokud pojedu jen po asfaltu - tak vetsi. Malo kdy musim zmenit prevod za cestu.
Delka retezu musi byt spravna pro oba prevody:)
Otázne je či je to dobrý nápad, ten motor je slabý na jazdu vysokou rýchlosťou a pri ťažšom sprevodovaní bude preťažovaný a nadmerne namáhaný a samozrejme až tak moc rýchlejšie to už asi nepôjde (leda tak dolu kopcom alebo po vetre...). Na horskom bicykli pre rýchlosti okolo 40km/h už treba takmer 1kW výkonu.
1kW pro 40km/h ja bych rekl to neni pravda i pro 30kg elektrokolo:) Pro 40-50kg jiz bych mohla byt pravda.
Pri rychlosti 40km/h po rovince:
ja mam spotrebu 450W + prislap 150W na horskem celopere.
ja mam spotrebu 200W + prislap 150W na fitness kole.
Napísal som takmer 1kW, a vychádzam z toho že nie vždy to bude za ideálnych podmienok. Ja viem že na 40km/h stačí niekedy aj 500W, ale to je buď z kopca alebo po vetre a hlavne v lete keď je menší odpor vzduchu... A samozrejme treba poctivo šliapať...
Inak na hmotnosti pri jazde po rovinke moc nezíde, to má malý vplyv, podstatný je odpor vzduchu a typ, šírka a nahustenie plášťov. Ja mám širšie/zubatejšie a tie výkony mám odsledované za 3,5 roka.
Nejsem Cech, tak slovensky rozumim jeste hur nez cesky:(
Na 50mm++ horsky plast - jiste spotreba 1kW muze byt i na 40km/h:)
Tim, ze z toho kola nedostanu po rovine pres 40 km/h, tak mne to dost limituje. Kolo i bez pripomoci proste vic jak 40 km/h neda i na nejtezsi prevod. Rychleji uz slapat nejde.
Jezdim denne do prace 15 tam a 15 zpet, z toho 70% silnice a zbytek lesni cyklostezky.
Na klasickem kole mam 3 talire, ten nejvetsi ma tusim 42 zubu a to mne vyhovovalo.
Pomuze napriklad vymena prevodniku 38 zubu na 42 zubu?
Kdyz jsem mel BBS-02, mel 52z vepredu a 11 zadni - bylo spravne.
Ted mam pomalejsi kolo, 50z vepredu a 12-13 zadni staci, 11 pouzivam opradvu jen s kopce.
Jezdim denne 25 km a 25 zpet i v zime:)
Jazdiť BBS-02 na 52/11z je čisté trápenie motora. To už nie je ani na rovinku, iba ak dolu slušným kopcom alebo riadne po vetre... Také prevody by dobre nezvládal ani BBS-HD.
Na tom prevodu motor toci predni talir s 80-90rpm a kolo jede po rovince 45-50km/h. Proc je to trapeni motoru? Podle meho nazoru, je to docela spravni volba prevodu.
Ale mate pravdu, dlouho ten motor to nevydrzel, prvni motor projel 10000km, druhi jen 5000km. Ale je to byl problem chlazeni.
RJ nemela byt vedle motoru! Je to nejhorsi vlastnost, kterou maji skoro vse stredovy pohony na trhu.
To že sa motor prehrieva pri vysokých rýchlostiach a ťažkých prevodoch je práve dôsledok toho že nejde v optimálnej účinnosti, teda nemá na daný príkon dostatočné otáčky. Podľa skúseností kamaráta ktorý "zjazdil" 1ks BBS-02/500W, 1ks BBS-02/750W a teraz jazdí na BBS-HD, trvalý príkon bez prehrievania je pri BBS-02 pri dostatočných otáčkach 500-600W a pri BBS-HD 1000W...
Muze byt, ten motor jsem pouzival pri trochu mensich otackach nez bylo optimalne. Ale vice nez 90rpm trvale ja ne vyslapam:( Tak jsem pouzival motor pri tech 80-90rpm.
Jiste nechci a nebudu jet jen na motor s 100rpm a tlacit pedali naprazdno!
Tie motory nie sú ideálne sprevodované, hodil by sa tam väčší prevodový pomer vnútri aby sa tanier točil pomalšie ale mal väčšiu silu. A to keď kamarát začal jazdiť na 14s LiPo tak sa to prejavilo ešte viac... Motor ide na ľahkom prevode vytočiť do takých otáčok že ani náhodou nie je možné nohami stíhať... A práve v tých vysokých otáčkach má najvyššiu účinnosť a najmenej sa hreje aj pri vysokom výkone (dá až 1700W s plne nabitou batériou). Takže potom je to dilema či ísť tak aby sa dalo ešte solídne šliapať alebo to vytočiť a viezť sa len na motor...Toto je jedna nevýhoda stredového motora, že otáčky motora sú pevne spriahnuté s otáčaním kľúk.
Je to tak, sprevodovani udelano spravne pro 36V baterku, ale 48V a vice - jiz spatne.
Pokud nebudete jezdit větší kopce, tak by ta výměna převodníku na 42 zubů měla pomoci. Ještě by asi bylo řešení zadní náboj s převodovkou, pokud se nějaký dělá s ořechem na kazetu.
42z je o 10,5% rýchlejší prevod než 38z. 44z by bolo necelých 16%. To už by mohlo zvýšiť rýchlosť z 35km/h na 40km/h (či na to bude stačiť výkon záleží na okolnostiach, ale aspoň sa to bude dať stíhať nohami) Ak je vzadu kazeta s dostatočným rozsahom (megarange) tak by to mohlo byť stále použiteľné riešenie aj do kopcov.
Každopádne musím konštatovať, že na to ako by ste chceli jazdiť to nebola moc ideálna voľba motora.
Psal jsem ještě vyrobci a odpověděl mně, že dvojprevodnik na ten typ kola nejde, ale maji převodník se 44 zuby, který montují na ten samý typ kola, ale krosové. Motor max drive, převodník 44 zubů, kazeta 10 kolecek 11-36.
Ja mam kolo 29 horské, převodník 38 a kazeta 10 koleček 11-36. Jezdím ale dost i hory, tak zvazuju. Když bych dal ten převodník 44 zubů, musím prodlužovat i retaz?
Dej převodník 44z a dozadu místo 11-36 kazety a stávající přehazovačky dej přehazovačku RD-M6000-GS a kazetu 11-42 10-kolo, předpokládám, že máš Shimano, páčka řazení zůstane. Tím získáš rychlejší převod a zároveň lehký převod zůstane cca stejný jako máš. Řetěz asi bude potřeba delší.
Toto bude asi nejlepší varianta. Ano mám tam Shimano Deore kompletní řadu. Vyměním teda kazetu, přehazovačku a převodník. Možná i řetaz nově KMC x10e.
Teď mám přehazovačku Deore M610 a řetaz E6090.
Snad si to sedne.
Bude mně pasovat tento převodník :
https://www.kupkolo.cz/prevodnik-shimano-deore...
To je převodník do trojtácu pro použití s přesmykačem, převodníky do 1x systémů vypadají jinak. Si psal, že výrobce kola má kompatibilní 44z převodník co dává na treková kola, tak to vem od něj, to je jistota.
Technik od vyrobce mně ještě psal, ze mohu použít jakýkoliv jiný převodník s roztečí 104 mm, tak jsem předpokládal, že jsou všechny standardizované. Nevím v cem se liší převodník na trojtac od jednoprevodniku.
Převodník na 1x může mít střídavě široké a úzké zuby (narrow-wide), široký zapadá do vnějšího článku, úzký do vnitřního, líp to drží. Převodník do 3x systému to logicky kvůli řazení mít nemůže.
Neznám to kolo, nevím jak tam převodník na kliky zapadá. Pokud se dá koupit originální díl, nevymýšlel bych nesmysly.
Objednal jsem teda ten od vyrobce. Napsal mne, ze to neni narrow wide (nepadaci), ale bezny. Je tam teda jeste kryt, tak ten snad bude branit padani.
A jeste mne napsal, ze je mozne pouzit jakykoliv nepadaci jednoprevodnik (to chapu jako jakykoliv teda i na trojtalire) s rozteci unasece 104 mm...
https://teslabike.sk/forums/topic/bbs01-montaz...
Takže pánové, kolo je po upgradu. Vepředu jednopřevodník 44 zubů, vzadu kazeta 11-42. Řetaz KMC jsem koupil dlouhý 136 článků, ale musel se zkrátit na 134. Na ten těžký převod 44 - 11 je to znatelně lepší než původní 38 - 11. Bez asistence už můžu konečně normálně šlapat a trochu to i jede.