Jaký je rozdíl mezi řetězy IG a HG?
Jaký je trozdíl mezi převodníky IG a HG?
Jaký je trozdíl mezi kazetou IG a HG?
Jde mi o to, že tam mám řetěz CN-IG51 (alivio) a potřebuju k tomu vhodný kliky, objevil jsem Shimano FC-M411 a nejsem si jistej, jestli je můžu použít, protože na shimano.com píšou, že je na HG (alivio 2006), ale třeba na http://www.bike-eshop.cz/produkt_det.php/koupit...
píšou, že je na IG, tak v tom mám trochu guláš...
Tyhle řetězy se od sebe liší pouze názvem (interactive glide, hyper glide) a asi nepatrně tvarem hran vnějších destiček. Můžu tě ujistit, že jich lze použít na komponenty i ostatních značek, protože jsou s nimi kompatibilní. Někdy je na převodnících Shimano samolepka "for IG only", ale není to závazné. A CN IG 51 je určen pro sedmi a osmikolečko. Nedělal bych z toho vědu.
Taky mě napadlo, jestli není nějaký rozdíl v šířce těch retězů...
Jak už bylo řečeno výše-jsou na 7-8 pastorků a basta!A propos-proč nejezdíš SRAM?Kompatibilita 100%ní a navíc skvělá spojka umožnující nejdokonalejší vyprání řetězu.........
Ta spojka od Sramu je sice lákavá ale při méně šetrném řezení se někdy vylomí! Vrátil jsem se k Schimanu, např. HG 51 nebo52 je dobrý kompromis. Dražší řetězy se dle mého soudu nevyplatí. Radek
Co se týče kompatibility IG a HG, pátral jsem, ale prodavači mi vždy řekli, že je to totéž..ale k oné chválené spojce u Sramu:(budu mluvit pouze pravdu)..jednou jsem v Českém středohoří sjížděl prudký terénní sjezd, ten mne pak hodil na silnici, která mne též prudkým sjezdem dovedla do vesnice. Zde jsem šlápl do pédálů a nic ! Řetěz nikde. Musel jsem pěšky téměř nahoru na kopec, kde jsem na pěšině objevil svůj řětěz, spojky nikde. Naštěstí vozím nýtovačku. A od té doby spojky nepoužívám a raději používám pračku řetězu...ahoj Hynek
To je zajímavé info. Taky těm spojkám moc nevěřím, ale tohle bych nečekal
Pro meridu: Kola v krabicích přijdou od výrobce k prodejci zkompletovaná s výbavou podle katalogu, nebo se výbava doplňuje na prodejně? Proč se ptám; kolegyně koupila loňskýho Authora moduse ASL, kterej měl řetěz IG 31! Přesto to řadilo bezvadně. Podle katalogu se tohle kolo vybavuje řetězem IG 51, což mi nesedí s devítkou. Ale slyšel jsem tvrzení, že osmičkový řetězy choděj na devítce kazetě. Jak je to tedy?
Takže jestli to dobře chápu, co se týče převodníku, je úplně jedno, jestli je to IG, nebo něco jinýho? Nemá to jinou rozteč jednotlivých táců?
ad SRAM: jednou je tam osmikolo-shimano, až odejde řetěz, klidně půjdu příště do něčeho od SRAMU...
Řetězy na jízdní kola se vyrábějí v jediné rozteči článků, a to 1/2". Podle určení se liší materiálem a šířkou. Devítkové řetězy jsou asi o 0,2 mm užší než osmičkové, ale osmičkové chodí i na devítkách kazetách.
Chlapi,teď jsem to tady prošvihl-je třeba uvést pár věcí na pravou míru.Předně-rozdíly mezi řetězy IG a HG už tam někdo vysvětlil.V praxi je to tak,že na IG převodníky nesmí dle výrobce řetěz HG,ale naopak to možné je.V praxi to nikdo nedodržuje-zdá se ,že se moc neděje.
To Hynek-dělám mechanika 12-tý rok,ještě jsem neviděl rozpojenou spojku SRAM-vím samo,že se tak dlouho nedělá.Jen to uvádím ohledně praxe.Lidi nám na tom závodí,všichni kolem mně jezdí výhradně SRAMy-NO PROBLEM.Tím ale nechci řící,že kecáš,to ne.Možná je jen špatná montáž a délka řetězu????Dělal jsi to sám,nebo někde v servisu.Znám tady v okolí pár "taky mechaniků",kteří se tedy "vyznají".Neví nic,ale opravují.
To abernathy:moc to nezkoušej-ty řetězy na 8mi kolo a 9ti kolo právě spadají do té kategorie mechošů co píšu.Ani převodníky 8 a 9 nejsou stejné-9ka je užší,natož kazety,někdy to zdánlivě funguje a jednou se to hezky namotá i s přehazkou,vlítne do drátů a je vymalováno-jak je komu libo,dopadnout to může i hůř-myslím tedy když ještě letí biker ze sedla.Dále kola jsou v krabici tak nějak "zkompletovaná",ale je tam vše co má být,nic se nedává zvlášť a je velmi nutné ho udělat od A do Z.Ovšem tenhle řetěz tam být nemůže ani omylem.To nejsou řetězy na 9ku.Přehledy jou hezká věc,specifikace kol taky,ale uvědomte si,že to většinou dělají lidi,co o tom moc neví a taky tiskař se může seknout a je to.Dále k těm řetězům Shimano-rozhodně jsem jich viděl dost "přetržených",nejvíce HG53,právě jeden rok to byl problém u Authorů.Byla to asi fakt špatná serie řetězů,protože nám to přetrhly i ženský,jedna dokonce 2x.Tohle je pak taky problém péče,stylu jízdy a nejvíce používání převodů-NEKŘIŽIT!!!Pak jdou strašně rychle do kopru a uvolní se v čepech natolik,že povolí-on nepraskne v článku,to jen vyjímečně-spíše se vlastně roznýtuje,obvykle to opět končí namotanou přehazkou.Tak jsem to nějak shrnul-snad jsem na nic nezapomněl,když tak příště:-)))))))))))
Tak já tam ty kliky (SHIMANO ALIVIO FC-M411) lupnu, pak tam ňěkdy můžu dát řetěz HG, nebo nějakej SRAM...
Jinak je mezi HG 50 a IG 51 nějakej extra rozdíl?
Kvalitativně ne,mají každý trochu jiný "náběhy".Jo a IGčko máš stříbrný....:-)))))))))
To Hynek:ještě jedna možnost tu je,znám taky vykuky,co strčí novou spojku do kapsy a na nový řetěz dají starou.Sice nevím k čemu jim je,ale je to fakt.A ono pokud ji použije vícekrát,je možné všechno.Nutně musí být uvolněná.Když dáš novou,tak drží jako čert,většina lidí to ani není schopna rozpojit.Běžná praxe na závodech je při prasklém řetězu použít spojku,vynýtuješ vadnou část a dáš spojku-je to rychlejší než zanýtování.SRAM spojku můžeš u 9ti kola použít i na řetězy Shimano,je to vyzkoušené.U 8mi to nejde na IG 51,u ostatních nevím.Takže chlapi,až vám někde budou měnit řetěz na spojku,tak se mrkněte jestli je hezky zlatá,neodřená-u 9ky.Stará je hodně ošoupaná,je to vidět.U 8mi je to horší,je stříbrná a není to tak poznat.
No, takže co je lepčí?
myslím ty řetězy HG50/IG51...
Pokud máš kazetu s označením HG,tak teoreticky lépe bude fungovat řetěz HG,jelikož náběhy řetězu i kazety jsou optimálně sladěny.
Jsou to teda pěkní šupáci, klidně můžeš koupit kolo s komponenty, které tam nemají co dělat a většinou asi s horšími. Kdybych si teď kupoval kolo, tak vím, na co si dát bacha, ale když ho kupuje začátečník? Je to pěkná všivárna.:-(
Já jezdím jedině SRAM (P59,p69 - niní 971). Najedu na nich ročně kolem 5000 km (závody,bahno ....) a ještě jsem neměl problém s rozpojením. Na rozdíl od shimana se dají krásně sundat a vyprat. Taky povrchová úprava je lepší.
On za to nemusí nést odpovědnost výrobce.Nám se jednou stalo,že už jsme neměli jeden model kola a dodavatel ho "stáhnul" z jiné prodejny.Nejen,že byl vyměněný řetěz,ale ten byl dokonce už vytažený,byl pečlivě vypraný,ale když to děláš denně,mrkneš a vidíš.Pak vezmeš měrku a je to jistota.Dále byly horší upínáky a chyběly rohy.Tak teď se jen dohaduj kdo to byl?Mechanik?Majitel?Oba?Ale to je naštěstí velká vyjímka-asi si řekli,že když to jde pryč,tak si pomůžou.Na tom kole to člověk aspoň vidí-nechci domýšlet co se asi děje v nesolidním auto servisu....A tak člověk musí chodit tam,kde je spokojený,vyjdou mu vstříc a zkrátka jsou dobré reference.Drtivá většina lidí jsou nadšenci a poctivci-jinak by to ani nešlo dělat.Je to zkrátka "kůň".