Zdravím všechny. Potřeboval bych radu ohledně hlavového složení, nebo spíš jen části. Přišel jsem o prachovky v miskách hlavového složení (ty které kryjí věnečky) a nikde jsem nenašel zda se dají koupit aniž bych musel kupovat celé hlávko. Párkrát jsem je demontoval bez problémů ale naposledy mi jedna praskla. Moc děkuji za rady.
Nikdy jsem tam prachovky neměl a to ložisko tím nijak vážněji netrpělo. Pokud s tím nepojedeš na poušť, tak bez té prachovky vydrží to ložisko déle než rám kola.
Ahoj,
výborně funguje když vezmeš starou duši, sundáš vidlici, a navlíkneš to zespodu přes hlavko - hlavovou trubku - stačí délka 1,5cm - já používám 2 vrstvy přehnuté v jednu -tzn. ustřihneš 3cm a přehneš v půli - lepší je vnitřní stranu duše použít jako pohledovou.
Jak pěkně si to vyrobíš je jen na tobě - jen připomínám že na rozměr trubek rámu u silničních kol (trubky menších průměrů) skvěle postačí silná silniční duše, pro velká hlavka doporučuju něco kolem 35-40mm duši.
Dříve jsem to vozil tak, že guma pokrývala jak hlavko+rám, tak vidlici, dnes již vozím variantu která funguje jako dotykové gufero k vidlici.
Pokud chceš, jednou za čas je dobré podstříknout to trochou WD40, nebo maziva které nenarušuje gumu.
Když to není namazané a je tam velký překryv na vidlici, funguje to jako výborný tlumič kmitů od šlapání do řízení (na silničce to jde k meritu věci).
Samozřejmostí je, že ložisko je před instalací řádně promazáno vazelínou.
Právě vazelína je chytačem a roznaščem bordelu do ložiska - ten bordel se tam dostane nejvíc většinou při jízdě v dešti, nacáká ho tam voda , která se setrvačnou silou odstřikuje z předního kola.
Slyšel jsem také o jednom výrobci ,který to dělal z Neoprenu - asi proto že se používala třecí vrstva s tkaninou, voda se tam dostávala a měla asi tendenci tam zůstávat a nevyschnout, proto pod tímto výrobkem ložiska rezla - řešení co ti nabízím je vůči tomu imunní.
Takové řešení ti vydrží 1-2 sezony
Abych to doplnil, řez gumou nůžkama musí být bez vrubů a otřepů - ty jsou startérem pozdějších trhlin.
Jinak kdybychom byli moc kritičtí, řeklo by se že guma poškozuje lak korunky přední vidlice - ale v reálu, pokud je to namazané, tak to není v životnosti kola problém.
Hlavko se ti odmění větší výdrží a hladším chodem, navíc u něj prakticky nebudeš muset provádět údržbu.
Neduhem mnohých nových kol s velkými ložisky hlavka je propustnost vody - prudký liják nebo wapka po závodě - přispívají k tomu jednak nesprávně mazaná ložiska, ale i ložiskové prostory + používání wapky pro čištění kola.
Výsledkem takového čištění jsou totálně zkorodovaná ložiska - s tím bohužel kus duše nic nezmůže.