Potřebuji poradit . Rozebral jsem motorek, vyčistil dal nová maziva a po montáži na kolo motor ani ťuk. Displej normálně reaguje a žádnou závadu nehlásí. To samé jsem již provedl loňskou zimu a bylo vše v pohodě.Na kole jsem jel naposledy loni a baterii uložil a kontroloval. Ta je vpořádku . Když jsem čistil patici držáku baterie tak to zajiskřilo. Zřejmě nejaký kondík ještě byl nabytý. Může mi někdo poradit, zda to mohlo něco provést s kontrolerem? A co teď s tím? Děkuji za radu.
S istotou môžem povedať iba to, že to iskrenie skutočne boli nabité kondenzátory v riadiacej jednotke motora. Nemyslím si ale že by ju to malo poškodiť. Ak rozoberanie zahŕňalo aj rozpájanie nejakých konektorov v motore skontroloval by som či sú správne zapojené...
Zkuste overit, je li vse draty pripojeny spravne. (pravdepodobne ano)
Pak bych jsem doporucil trochu vybit baterku odporem/zarovkou, to muze pomoc BMS v baterce pokud ta BMS zlobi.
Moc děkuji za radu byla to ta pravá.Už se točí- sláva. .Opravdu to dělalo to BMS.Pročítám vaše příspěvky a je vidět , že tomu rozumíte.Ještě jednou díky.
Mohl by jsi popsat co ta BMS vlastně udělala?
Skvele:)
Ja mel podobny problém když na skoro prazdne baterce zmacknoul plyn - BMS blokuje baterku kvůli podpeti na nejakem clanku.
V mem pripade neslo zapnout i displej.
Ale stacilo pripojit svetlo, a pak mohl ještě 10 km jet na vykone 200-300W.
BMS nic neblokuje ale balancuje napětí na sadách článků při nabíjení. U prodavných baterií se nikdy nehlídá jednotlivý článek ale celá sada.
Dále hlídá nastavené podpětí celé baterie (ne jednoho článku)u 36V to bývá většinou nastaveno na 31V. Při přebití BMS nabíjení vypne. Blokaci na odběrové větvi nemá (nešla by vybít).
Dále tam bývá ochrana maximálního odběru.
Není to ale u všech balanceru. U některých nejsou žádné ochrany.
I v řídíci jednotce jsou nastaveny krajní meze přepětí a podpětí. Při překročení jejich hodnot řidící jednotka přestane pracovat.
Tak že buď mám baterií podbitou (BMS ji odpojí) a dál už se jet nedá ani po zapojení nějakého zdroje (světla) a nebo je baterie přebitá a blokuje to řj. nikoliv BMS.
Na druhou stranu BBS to může mít ošetřeno i velmi netradičním způsobem:-)
Já nevím kde to bylo zablokovaný ,ale hlavně že to podle rady Battle pomohlo. Ochrana max. odběru tam určitě je . Ve velkým stoupání při velkým proudu se mi stane ,že ta přípomoc vynechává .
BMS - Battery Management System je v prípade Li-Ion a LiPo v prvom rade systém ochrany jednotlivých článkov. V praxi sa paralelná skupina článkov s napätím 3,6V chová ako jeden, a tak je pojmom "článok" väčšinou myslená jedna paralelná skupina. Každá táto skupina je monitorovaná aby nedošlo k jej prebitiu ani nadmernému vybitiu - pokiaľ sa to stane odpojí elektronika nabíjaciu alebo vybíjaciu vetvu celej batérie. Prúd prechádza celou batériou rovnaký a tak je monitorovaný v jednom bode a v prípade nadprúdu je príslušná vetva (nabíjacia alebo vybíjacia) odpojená. Tieto funkcie sú nutné inak by ľahko mohlo dôjsť k zničeniu celej batérie a prípadne aj požiaru.
Balancovanie článkov nie je nutná a samozrejmá funkcia, mnohé BMS ju nemajú, ale v prípade väčších a drahších akumulátorov ako sú práve aj tie na ebike je vždy prítomná.
Ochrany v BMS v batérii sú "posledná záchranná sieť" pokiaľ spotrebič alebo nabíjačka zájdu za vhodnú hranicu, prípadne ich tam dotlačí užívateľ. Batéria by mala byť používaná tak aby bežne k aktivácii ochrán nedochádzalo a s tým súvisí aj správne nastavenie spotrebiča, nabíjačky a ich vhodná obsluha.
Ani ta BMS není nutná protože i některé řj. to co popisuješ dokáží ošetřit samy.
Např. kelly pokud bylo napětí baterie nižší tak ti omezila odběr proudu tak aby pokles napětí na baterii nepřekročil nastavený limit.
Hlídala podpětí i přepětí a proudy.
Dost mně vadí že to nedokáže tahle řj. http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Teď lituji že jsem se kelly zbavil.
U mých lipol bateri jsem měl jen obyčejné blancery které jsem časem stejně odstranil.
Vše ostatní hlídala kelly a já přes CA:-)
U bateri z linergy (lion) byl balancer a proudová ochrana zvlášť, což byla výhoda při reklamaci když ochrana shořela.
Áno väčšina RJ má aspoň spodnú hranicu pod ktorú batériu nevybíja, ideálne by mala limitovať a potom vypnúť skôr ako zasiahne BMS v batérii. V prípade olovených batérií ktoré nemajú žiadnu elektroniku je RJ zodpovedná za to aby sa nevybili nadmerne.
BMS je nutné pri všetkých komerčných Lítiových batériách kde nie je možné kontrolovať zvonku stav jednotlivých článkov. RJ totiž "vidí" iba celkové napätie, nedokáže však rozoznať že napríklad jeden článok je slabší a dochádza k jeho nebezpečnému vybitiu alebo opačne, prebitiu pri nabíjaní. A to sú práve stavy, ktoré síce nie sú celkom bežné, ale môžu nastať a majú vážne následky. To si žiadny výrobca batérií na zodpovednosť nevezme.
My čo máme možnosť batérie kontrolovať "zvnútra" a máme aj monitorovacie zariadenia na ktorých vidno všetky elektrické veličiny pohonu za jazdy sa vieme zaobísť aj bez BMS - túto funkciu si totiž robíme sami :-)
Ja BMS nemám a RJ mám nastavenú na 48V ale LiPo má 54V takže keby som čakal kým vypne RJ asi by som si poškodil batériu. Kým som nemal ukazateľ batérie v % vystačil som si s napätím, ale aj teraz ho sledujem lebo napätie vždy ukazuje reálny stav.
Tak jeden prodejce si dovolil prodávat lionku bez balanceru i bez BMSka jen s ochranou odběru.
Byli to němci z linergy a baterie byla složená z přesných a prověřených (výbraných článků). Kapacita byla 18Ah a ta baterie je stará už 6 let a stále ma 50% kapacity. Netuším jestli by si to dovolili i dnes.
https://www.linergy-shop.de/de/Fahrradakku-LiMn...
Existuje ruzne druhy BMS.
Ta BMS, kterou jsem mam v 48V14Ah baterce, při urcitem velkem odberu blokuje další vybijeni baterky pomoci motoru, ale ne blokuje vybijeni baterky pomoci svetla.
Nevim, proc je to tak, ale je to tak:) Pomoci RJ BBS-02 motoru ji nejde vybit hned, ale po 1 vterinove pripojeni na svetlo jiz jde.
Nic jiného není mezi clanky a RJ motoru, tak nic jiného nemůže blokovat odber motoru. Podle meho nazoru RJ za to nemůže.
Ale ano v případě nadměrného proudového zatížení je ochrana funkční. Ovšem stačí ubrat "plynu" (sníži se odběr) a blokace se zruší. Předtím ale bude nutné baterii vypnout vypínačem.
Vtipne. na trhu jsou hodne druhu baterek:)
Nektery baterky nezrusi blokace po ubirani plynu, a taki nema vypinac:)
Nevím čím to mažete, na to velké kolo mám Gf 504 a co na ten silon.
Silon mažu bílou teflonovou vazelínou s prodejny kol v tubě.To velké kolo mažu takovým sajrajtem co dává syn do homokinetických kloubů poloos aut. Ten grafit je asi také v pořádku a na ložiska dávám modrou.Letos jsem to ještě chtěl vylepšit , tak jsem tam všude kápnul trochu aditivu (takového medu)co se dává do oleje motorů na zmenšení tření.
Tak díky za rady, někdy se také do toho budu muset pustit.
Dnes jsem to velké kolo zrovna mazal . Je to molybdenová vazelína.Prodává se v mototechně . Je to náplň do homokinetických kloubů předních poloos.
Já mám už koupenou tuto vazelínu https://www.heureka.cz/?h[fraze]=Faren+Vazel%C3... , asi bude podobná té vaší. Co se týká té teflonové tak jsem se na to díval v cyklo obchodě a měli tam nějakou v zelené tubě asi za 400 Kč. Pak mám ještě tuto https://www.hfservis.cz/cs/products/67-m-8052/ ,tak se budu muset rozmyslet, co tam dát.
Ještě jsem udělal takový podběh z hliníkového plechu pod motor. Uchytil jsem jej vzadu pod šroub blatníku a ve předu motex páskou k trubce rámu. Nejvíc bordelu na motor lítá od předního kola. Motor a kabely jsou tak trochu chráněny před poškozením v terénu.