Lidi jak důkladně a čím čistíte kolo? Rozebírate některe časti? Na nové silničce jezdim asi 3 týdny, moc toho nenajezdím - tak 80-120km týdně a za posledních pár dní jsem několikrát zmokl, tak je kolo jak prase :D. Hlavně brzdy, záhyby na rámu v oblasti kol, středy, atd.. Před vyjíždkou jen otřu v rychlosti viditelný a snadno přistupný místa. Ale určitě jednou za čas by potřebovalo pořádně pročistit. Jak moc se tímto zabýváte? Dík
Kolo bys měl čistit (mýt) po každém švihu. Pokud jsi i zmokl, měl bys ho ukládat suché, tzn.umyté a otřené suchým hadrem. Zvýšenou pozornost věnuj řetězu (mazání !!!).
Co nejmin - cim spinavejsi, tim lepsi. Jedine co poctive pucuju jsou rafky a spalky - bahno s piskem je horsi jak smirgl papir.
Jo přesně tak bych to viděl. Tak mně napadá to asi vysvětluje, proč já mam kolo jak prase a ostatní ho mají nablýskané
No úplně zaprasený bejt nemusí, ale extrémní péče je taky ztráta času. Kolo musí řadit a brzdit, musí mít správně nahuštěný gumy a namazaný ložiska. A jestli se neblejská, je mi dnes už putna. Nové kolo jsem před první zimou rozhodil do šroubku. ač to vůbec to nepotřebovalo. Moje prostoduchost byla tak nesmírná, že jsem namazal rám jakousi teflonovou leštěnkou z Velvany!!! :-))
Když je kolo špinavé vyndám kýbl,jar,cyklostár,košťátko, hadici s vodou a jde se na to.Nic nerozebírám pokud to nevydává nepatřčné zvuky.Dokonalou očistu s rozebíráním nechávám na ukrutnou zimu.
Tu hadici ti závidím. Jáku musím sundat obě kola a rám dát do vany. A potom bys měl slyšet ten kravál od mé polovičky???
Ježkovy voči! To bych řvala dřív, než bys ty kola k vaně vůbec dotáhnul! :-)))
Me se teda vejde kolo do vany cely, teda na vysku. Tepla voda lepe smeje necistoty, ale vymyva vazelinu. Po letech mam zkusenost, ze je lepsi kolo moc nemyt.
Prosím Švestkoně, aby to bahno alespoň oloupal. Ale většinou musím počkat, až samo opadá. 1x ročně do servisu na kompletní očistu. :-)))
Pokud je kolo OPRAVDU zasraný, wapka za desetikorunu na čerpačce (bývá i na některých závodech). Opatrně, nestříkat tlakovou vodu do lanovodů a ložisek, poté prostříknout komponenty WD nebo TF2 a namazat řetěz.
Špinavý záhyby na rámu v oblasti kol bych ale neřešil...
Ahoj,na kolik čištění vám vydrží jedno balení cyklostaru?Dik
Po 12 letech ježdění na silničce jsem vyvinul celkem jednoduchý postup:
1. Kolo nijak zvlášť nepolévat (hadicí, kýblem apod.), hrozí nacákání vody do ložisek nábojů,středové osy,pedálů.
2. Kolo jen zaprášené otřít vlhkým hadrem(super jsou tzv.švédské utěrky z drogerie).
3. Kolo totálně zacákané omýt mokrým hadrem (se sundanými koly, je vhodné omýt ráfky a pláště kartáčem pod tekoucí vodou) , obtížně přístupná místa (brzdy,přesmykač,přehazovačka) čistit vlhkým štětcem.
4.Z řetězu, převodníků a pastorků pravidelně stahovat byť i jen malou vrstvu šmíru suchým hadrem, případně přimazat řetěz a znovu do sucha utřít.
5.Jakmile řetěz začne "šustit", je dobrý ho vyprat v Cyklostaru, propláchnout teplou vodou, nechat uschnout a namazat.
6.Po umytí je dobré na rám aplikovat nějakou leštěnku, nachat zaschnout a měkkým hadrem vyleštit.
Jak často tuhle složitou operaci děláš?Na zimu před uskladněním?
Tak zní to složitě, ale jelikož nejhorší smrt je z vyděšení, tak většina práce nás odradí, ještě než se do ní pustíme! :-) Ve skutečnosti, když to má člověk nacvičený a moc o tom nepřemejšlí, tak je to záležitost ani ne na půl hodiny. A jak často? No přece podle potřeby, teda jestli nejsem slepej a tu špínu vidím! :-))
To zalezi na tom, kolik mam casu. Silnicku moc casto necistim, na cestach se to moc nezaprasi, po zmoknuti otrit a maznout. Kdyz je cas, tak ji rozeberu do prvocinitele, vycistim, promazu, tohle vyjde tak dvakrat do roka. Bika podle toho kde jezdim, nekdy staci ocistit rafky, brzdovy spalky, vidlu a retez a nekdy musim vzit hadicu a nanosy blata splachnout. Potom ale cistim a mazu vsechno co se na kole hybe.
Ještě k tomu bydlím vedle truhlářství a když ho nechám přes den na dvorku tak za chvilku je na něm plno prachu a na místech který jsou mokrý nebo namazaný jako řetěz ap., tak se tam tvoří taková sračka.
Jelikož nemám nýtovačku, tak mohu řetěz čistit pouze na kole. Existuje nějaká čistička nebo máte svůj vlastní způsob?
Rozebírate i převodníky, páč bývaj dost zaneřáděný a blbě prstupný?!
Takový štěstí a ty si stěžuješ. Truhlárna! Dřevěnej prach je přece nejlepší mazivo. Dříve když měla převodovka v autě vůle, sypaly se do oleje bukový piliny. :-)
Tak tohle slyším poprvý!! Ale možný to je...No ale na rám by se to chytat nemuselo :)
Jo existuje parádní pračka na řetěz bez sundávání řetězu a není drahá. Nasadíš dole na řetěz a otáčíš pedálem tak dlouho, až je řetěz parádně čistý. Prodává se v cyklošopech.
Jak čistím kolo, no jednoduše jak je od bláta či prachu tak kýbel teplé vody s jarem a kartáček vymyju vše kromě řetězu a tachometru,, je to celkem piplačka ale de to, pak kolo ostříkám hadicí od jaru a hnedko se kousek projedu po cestě, voda rychleji okape a kolo uschne ajeto