Chci si koupit po 15 letech, co jsem jezdil na starém horáku, krose do max. 12000 Kč a mám dotazy:
1. Je sedlo na sportovnější jízdu lepší odpružené či neodpružené? Jaké jsou výhody a nevýhody?
2. Jak moc velké výhody má uzamykatelná vidlice? Můžete mi taky někdo vysvětlit, zda je lepší tužší vidlice a jaká výška zdvihu?
3. Čím se plní a jak se udržuje vidlice a náboje u těchto nových kol?
4. Mají všechna kola nastavitelnou výšku řídítek a dají se na všechna řídítka dát rohy?
Díky moc za odpovědi. Chtěl bych se rychle v kolech zorientovat.
Zatim nikdo neodpovida? Ach jo, tak ja :) aspon na neco, teda, jezdim jenom na biku.
1/ dej do vyhledavani (okynko uplne nahore na strance) treba "odpruzena sedlovka", probiralo se to tu myslim dostatecne.
2/ uzamykatelna vidlice je fajn predevsim pri slapani ze sedla, neponoruje se pri kazdem slapnuti. Nekomu to ale nevadi a tuhle funkci nevyzaduje. Tuhost vidle- je vhodne, kdyz jde nastavit na tvou vahu a styl jizdy, tim je zodpovezena i vyska zdvihu. U krosse bude stejne jeji zdvih nizky.
3/ udrzba vidle a nabu- viz (ne)oblibene vyhledavani, navic zalezi na samotnem systemu konkretni vidlice.
4/ predstavec se da namontovat az o nekolik cm vys nebo niz pomoci podlozek, eventuelne otocit dolu. Pokud by ti to nevyhovovalo, muzes dokoupit i predstavec s volitelnym sklonem, pokud na tom kole uz primo nebude. Rohy jdou namontovat na vsechna hlinikova riditka, problem je jen u nekterych karbonovych.
Snad jsem ti aspon trosku pomohl. Hezky den :)
Několik subjektivních názorů
ad 1) odpružená sedlovka mě moc nepřesvědčila, nevidím v ní moc velký přínos, po čase chytí vakl, takže se sedlo kýve, každá pr..l má rada jiné sedlo, tady nezbývá než zkoušet
ad 2) při nezamčené vidlici se ti kolo může rozkývat nejen při jízdě ze sedla ale i při do kopce , takže doporučuji uzamykatelnou vidlici; v téhle cenové relaci ovšem nemáš v těch vidlicích stejně moc na výběr
ad 4) doporučuji představec se stavitelným sklonem/výškou; dá se tak regulovat = optimalizovat posed na kole
4. Některá kola mají ten starší typ představce "na závit", který se dá zasouvat či vysouvat do/z vidlice (případně ještě navíc měnit výšku řidítek sklonem otočné části představce). Jiná jsou novějšího typu ahead, kdy představec je pevně připojen k vyčnívající vidli a posouvat se nedá, jen se vidlice dá kdyžtak trvale zkrátit. Výška řidítek se pak reguluje volbou představce či jeho otočením, a také i zde jsou regulovatelné představce, u kterých lze měnit jejich sklon a tím i výšku řidítek. Představce stojí tak okolo pěti stovek. Rohy se dají dát na všechno, ale není zvykem dávat je na širší prohnutá řidítka typu vlaštovky.