Ahoj,
tak další off-topic (ale jedno cyklistické jsem před chvílí taky hodil :-)
Musím na autě vyměnit oba blatníky. Prostě ty potvory prohnily a nevypadá to moc hezky :)
Blatníky jsem splašil kolem 600,- za kus nastříkané základovkou. Já vím, žádná sláva, nicméně to auto dá možná ještě jednu technickou a bude po něm. Takže potřebuju, aby to na technické nějak vypadalo.
Upřímně řečeno se mi za lakování jednoho nechce dávat kolem 2000,-.
Tak co s tím? :-D
Mám být svině, koupit váleček a černý Hammerite (auto je stejně černé) a vyřádit se? :-))
četl jsem i varianty o broušení pod vodou, plničích, základovkách, padesáti vrstvách laku ve spreji a průhledného laku...a na to nemám nervy. nehledě na to, že to množství laků, plničů a brousků by mě vyšlo asi jako nalakování v lakovně, že? :-D
nějaké praktické zkušenosti, jak to odrbat, aby to fungovalo?
o vzhled jde až v druhé řadě, hlavní je funkčnost.
stejně jsem projel autem okolo křoví a poškrábal ho z jedné strany, a na druhou nám někdo udělal dráčka klíčem :-D
tak do mě....
Dík, Brůča
Kdyz jde jen o starou vranu na dojeti a nechces se s tim sam babrat, vykasli se na nobl lakovnu a poohlidni se po nejakem garazovem klempiri-lakyrovi v okoli. Sice vysledek nebyva zrovna jako limuzina na svatby (cest vyjimkam), ale taky si berou o dost min.
Sprejem, plnicem a brusnym papirem to taky tak nejak jde, ale spis je to reseni na mensi opravy nebo tuzing. A jak kdyz se na to budes ucit, zas tak moc neusetris, nemluve o casu a nervech.
o ten čas a nervy jde taky. nehledě na to, že na to není místo. i když v práci v garáži bych to udělat mohl, ale tam momentálně mrzne, takže by to nebyl nejlepší nápad.
V garáži mrzne?
To ji máte chlazenou? Všude okolo je nad nulou. :-D
Jestli potřebuješ, poštu ti odkaz na firmu, co ti zdarma auto ekologicky zlikviduje. :-D
To bude určitě nejlevnější řešení.
No - s tím lakýrníkem souhlas. Jednak jde o odstín, tak i to chce alespoň vypalovací lak a ten doma nezabezpečíš. Sice je možno nějaké urychlovače, ale to je třeba znát jak s typem tak poměrem míchání. A pro novější auta je třeba i special lak a ten bývá mastnej. Jak cenou tak technologií nástřiku. Takže opravdu zbejvá jak vypalovák, tak hlavně nástřik vnitřku. A to je možná ještě větší problém. Jeden mechanik tam dokonce lepil i gumu či gumoasfalt či co podobnýho....
Tohle můžeš použít oboustranně. :-)
https://www.barvylakyjanu.cz/ochrana-prahu-auta...
Ikdyž pokud to auto máš na dojetí, ani bych to nelakoval.
To udělej centropenkou z práce
Pokud je blatnik v cerne "zakladovce" tak bacha - neni to zakladovka, ale "transportni barva".
Nechrani pred korozi.
Pokud tuto prelakujes , zacne Ti to pod ni reznout. TJ odstranit.
(vim ze ji pouziva VW, Skodovka, Ford taky)
Asi bych uvazoval o "stetkolaku" resp valecku.
Strikani sprejem podomacku je na 1 zimu max.
je to v nějaké šedé.
takže koupit barvožrouta, natřít, odmastit, lehce obrousit a pak natřít hammeritem nebo alkytonem?
a pod ně se používá nějaká základovka? já měl za to, že to jde přímo na kov. aspoň teda u hammeritu...
Bacha, hammerite sice bez zakladovky, ale na dusledne orezly povrch. Jinak se poradne nechytne. Taky je zbytecne draha.
takže ten alkyton a pod něj nějakou ředidlovou základovku?
už to mám, jmenuje se to Primer :-)
Hamerite je dost drahý a výsledek bude dost hrozný. Vem to tou základovkou, přebrus to, stříkni to plničem, ten přebrus pod vodou nějakým jemným papírem a pak to stříkni akrylovým sprejem. I když to nebudeš umět a občas ti to steče, tak to bude hezčí, než tím hameritem jen štětcem.
Návod na lakování nejdeš na internetu. Vlastě se tě týkají jen ty jemnosti papírů, abys to nebral nějakým rejžákem. Nemůže to dopadnout hůře, než tím hameritem.
Smirgly ne z zelezarstvi nebo Obi, ale ze specialky pro lakyry. A dat si zalezet na brouseni pod vodou. Hodne trpelivosti pri brouseni i strikani. Nevyhoda spreje, ze je ridky, vsechny rejhy po brouseni, vystupky i drazky zvyrazni, odhali. Pri strikani se hustsi barva nanese ve vetsi vrstve a neco malo schova.
Nestraš ho, nějak to dopadne. Blbý je jen to, že ten lak ze spraye pod tlakem lepí ještě po 1/2 roce. Když si sednu na delší dobu na horní rámovou trubku, tak se mi přilepí kalhoty a ten lak pak zmatoví. Ale ty na těch blatnících asi sedět nebudeš, tak je to jedno.
co přesně si představit tím broušením pod vodou? strčit to do vany? :-D
Přetřít broušené místo houbou s vodou. Šmirglpapír před broušením smočit ve vodě a brousit. Obroušený lak stírej tou mokrou houbou a z papíru to také spláchni vodou. Potřebuješ na to kýbl s vodou, houbu a brusný papír. "Papir" musí být pro broušení pod vodou, to znamená že to brusivo je na tkanině a ne na papíru! Obyčejný papírový se hned rozmočí.
Smirgl pro lakyry je na papiru, ale pro to urcenem. Na hadru jsou brusny sutry s hrubosti zrna kolem 300. On bude na zaklad a plnic potrebovat 1000 a jemnejsi.
Jo a ta cerna transportni by mela sklouznout pri omyti cisticem na stetce. Asi se to prodava i v kamystricich, ja to bral vzdycky ze stacirny redidel. Jedinej humus, pod kterym se deformovala PET lahev. Ale jen se asi o ctvrtinu smrskla a dal slouzi :-)
Když se do toho pustíš sám, tak to nebude skvělé, ani moc levné, ale naučíš se to. Po 3. stříkání rámu mého Favorita to už vypadá k světu a lidé se zastavují, jak je pěkně lesklý a hezký.
a co kdybych ti ty blatníky poslal, když už to umíš? :-))
Když já už jsem zase strašně drahý, když to konečně umím :D
Vem to Latexem https://www.het.cz/cs/latexove-barvy/product...
natřeš to malířskou štětkou (jestli to je taková "past", jaxi výše psal ...)
Už to asi máš nabarvené (od 1.2.2018), ale nešla by použít černá samolepící tapeta?
Na zborcené plochy bys ji musel "napáskovat", ale jinak by ta tapeta prodloužila životnost tich blatníků ...
8-)
Reklama, neklikejte mu na to!