reklama

Desetikolečko

Na netu jsem četl zajímavý článek o možnosti z osmikolečka upravit kazetu na desetikoločko. Já mám Deore s devíti, ale do desátýho bych šel. Máte někdo úpravu na desetikolečko? Doporučíte to i ostatním?

[ Zpět ]
Datum: 25.08.2004
Autor: Neregistrovaný uživatel (Alex)
  • Re: Desetikolečko

         

    hm, tak to muselo být aprílové vydání :) . Na desítku jde upravit tak max. Campa

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (dyem)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Desetikolečko

         

    Můžeš mi osvětlit význam desetikolečka?Předpokládám,že jej chceš užít na silničním kole.10polohové řazení na MTB snad ještě neexistuje.Není mi docela jasná převodová skladba vzadu na kazetě,co tam chceš dát za pastorky,navíc se mi zdá,že užitná hodnota bude stejně na úrovni 8kolečka.Mě se zdá zbytečná už devítka.Na silničce mám 8kolo 14-23,vepředu 52-38.Na horáku vozím jen 7kolo 13-30,trojtác 22-32-42 a věř mi nebo ne,s takovými převody vyjedu vše co potřebuji,a co se absolutní rychlosti jízdy po rovině-bez problémů.Silnička jede 65,horák 45km/h.Víc opravdu není potřeba.Docílíš jemnějšího odstupňování,klad na silničce,na horáku třeba v alpách by jsi byl možná rád,kdyby jsi mohl vzadu vyhodit řetěz i o 4 zuby,aby jsi vůbec poznal,že jsi přeřadil.A k čemu jsou na kazetách pro normální lidi 11z(i 12 je těžká)pastorky.Takový převod turista neutočí ani z kopce,a když je to fest dolů,jsi rád,že svěsíš nohy.To je můj názor,také má zkušenost s problematikou zpřevodování kola.Mládžníci-závoďáci na silnici mají hodně omezené převody(nechci Tě podceňovat),ale možná by jsi jim nestačil.Vím to,jezdím s nimi,např.kadeti(15-15 let)mají nejtěžší převod 52/16 a jezdí po rovině 60km/h.Podle mě je to jen obchodní lobby výrobců,prakticky pro nás nemá toto význam.Ahoj.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Tak jsem si všiml,že Tě zajímá desítka na bajka?Čím budeš řadit?Silničníma dualama?To bys musel montovat oblouky(na bajka???)To jsi opravdu přečetl nějakou hloupost.Tohle neřeš a kup si na kolo nebo na sebe za ty prachy něco koludného.V.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (VojtaDua)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Verim ze na horaku je 10kolo zbytecne, ale na te silnici nevim, ja mam 9kolo 13-23 a neumim si predstavit ze by mi tam neco schazelo (no asi bych si musel zvyknout). Zaroven jsem z Beskyd kde zadne rovinky nejsou, a muzu rict ze jsou tu kopce, ktere na 39/23 frekvencne proste nevyslapu, zvlast uz s nakyma kilakama v nohach, takze to 10kolo bych vazne moc uvital.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.08.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (notakale ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Desetikolečko

             

        Na silnici to asi neni uplne zbytecne (sam mam devitku), pokud zavodis a potrebujes jemnejsi razeni. Ale rozsah zustava stejny, takze do kopcu to nepomuze - tam, je resenim vymenit prevodniky, pripadne sahnout po trojprevodniku i na silnici. Na biku se mi to zda uplne zbytecne (i kdyz treba nejaky vyrobce jednou bude jineho nazoru). Navic kdyz porovnam zivotnost retezu a pastorku na sedmikolecku a devitikolecku, pak bych mel hruzu z toho, ze pri desitce jezdene v terenu bych musel menit v retez a kazetu a kazdou chvili.

        [ Zpět ]
        Datum: 26.08.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Glum)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Desetikolečko

               

          Souhlasím,životnost úzkých řetězů a o dvě desetiny užších pastorků je mizerná.Také jsem názoru,že jemnější odstupňování převodů na kazetě je na silnici k duhu.Na bajku to až tak důležité není,jak jsem již psal,jsi rád když v terénu poznáš,že jsi vůbec přeřadil.V Beskydech to platí také,ale jezdil jsem párkrát v alpách,jedeš hodinu a půl po šotolině nahoru 32/23,32/26 a když se ta cesta zlomí,jsi rád,že tam máš 30 nebo 32zubů,pokud nechceš shazovat na malou,tu si vždy musíš nechat do rezervy,protože když se to opravdu zvedne,tak máš bradu na představci,poposedneš dopředu aby jsi se nepřevrátil za zadní kolo,a jsi rád,že tam dáš 22/30 a jedeš takhle třeba dvacet minut a neujedeš ani dva kiláky.Ale myslím,že 8kolo na silničce s pastorkem 24z stačí.Lysá tím jde vyjet,trochu je potíž posledních 700m na Javorový,to by asi chtělo 26z,aby jsi udržel frekvenci,ale kvůli tomu kopci(nejezdím tam dvatrát týdně)nebudu investovat do devítky,nebo pořád překopávat kazetu.To pak jsou problémy s řetězem a různě jetými kolečky po výměně.Tom.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.08.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Desetikolečko

                 

            Chudák Armstrong, ještě že skončil, s Vámi by neměl šanci...

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (prdelka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Sám sebe tedy každopádně považuji za turistického jezdce, ale mám vzadu 11-32 a vpředu 28-38-48, zadní kolo 26". To dává dost velký převodový rozsah, ale i tak bych snesl i větší (třeba 34 pastorek a 26 místo 28 vpředu směrem dolů, těžší převod by taky šel). Cestovní rychlostí 32kmh jezdím ta převod 3-5 a jedenáctizubový pastorek řadím už kolem kousek nad 50kmh. Momentální rychlostní rekord mám 79,5kmh, při kterých jsem ještě šlapal. Jsem spíš frekvenční jezdec, takže na nejlehčí převod jezdím tak 8 až 9kmh, proto by se do hodně prudkých kopců hodil ještě lehčí převod než 28:32. Na druhou stranu kdyby byly k dispozici i těžší převody než 48:11, dalo by se při prudších klesáních dosahovat vyšších rychlosti i bez kadencí nad 140ot/min, které už jsou protivné. Na tohle jsou tedy turistům 11ti zubové pastorky a velký převodový rozsah. Na druhou stranu chápu, že na vzpřímeném kole, navíc horském s bačkorovými plášti, pořebuješ z kopce odpočívat od té dřiny vynaločené při jízdě po rovině a do kopce. Také jsem to dělával, a to jsem měl trekking.
      Desetikolečko bych ale koupil opravdu jedině v případě, že by zajišťovalo výrazně větší převodový rozsah, aby nahradilo snížení životnosti a zvýšení ceny. Jinak stačí i osmikolečko.

      [ Zpět ]
      Datum: 27.08.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Zaujal mne "zasveceny" nahled a vyklad pritele Toma na vyznam desetikolecka. Jelikoz s nim vrele nesouhlasim, jen par poznamek. Bachorka ovci babicky, pojednavajici o tom, ze "obycejny turista" neutoci 11 na kazete ani z kopce mohu smele vyvratit. Jsem cykloturista s velkou nadvahou a vekem se kvapem blizici padesatce, navic jezdici s velkym batohem (fotaky apod.), a jedenactku utocim celkem normalne i na rovine (ovsem ne na konci streky, protoze jezdim pres dveste za den). O svesovani nohou z kopce se mi taky muze jen zdat (jaka je to pytlovina). Mam vzadu Campu desetikazetu a jsem moc rad, ze mam jak 11, tak i 23, jen mne obcas mrzi, kdyz jedu z kopce, ze tam nemuzu dat uz 10zubu. O tom, jak jezdi kadeti lze take s uspechem pochybovat. Je prece znamo, ze kazdy cyklista ma jiny styl jizdy, nekdo rad toci vysokou frekvenci (Lance Armstrong budiz prikladem), nekdo zas bejdi ty nejtezsi prevody za kazdou cenu i do patnactistupnoveho stoupani (Jan Ulrich, treba). Kazdemu proste vyhovuje neco jineho, je to treninkem, ale hlavne konstrukci tela, vahou atd. Takze pausalizovani bych na Tomove miste radeji necinil. Takze nejde o lobby vyrobcu, ale o skutecne individualni preference kazdeho jezdce. J, ktery vyjedu na silnici tak maximalne dvacekrat do roka (vzdy mezi 150-250km) se svym skoro metrakem plus dvaceti kily v batohu a padesati krizky na krku, bych uz dneska desetikolecko nesundal ani kdyby mne mucili. Cau Tome, a polepsi se!!! Zadne kategoricke usudky, please? Jawohl?

      [ Zpět ]
      Datum: 04.10.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Pepa Bervid)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Desetikolečko

             

        no sice taky mám desítku, ale kazetu vozím 13-26 nebo 13-29(alpy) (někdy to přeskládám na 12-26) a vepředu většinou misto 53 vozím 49 placku a nemám potřebu šílenejch :) těžkejch převodů. Je to dáno možná i tím, že dost sleduji i kadenci a uržuji ji průměrně na 88-92 za vyjížďku, na rovinkách klidně kolem 100-115. Je to údajně lepší i na kolena. Já to vidím spíš tak, že dost lidí jezdí až nesmyslně těžký převody, protože nemají šanci to utočit frekvenčně. PS. já opravdu neutočím 53/11 na rovince kadencí 90-100min :) PS.2 desítka je výborná, menší převodníky jsou taky dobrý, ale hlavně že nás baví jezdit

        [ Zpět ]
        Datum: 04.10.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Desetikolečko

               

          Uz jsem se taky setkal s tim,ze nektery lidi povazujou za hrdinstvi vyjet nejakej kopec na co nejtezsi prevod,uz jsem dostal i vyhubovano ze jako jestli se nestydim si tam dat tak lehkej prevod.To ze jsem ten kopec vyjel treba i rychlejc uz je vedlejsi...

          [ Zpět ]
          Datum: 05.10.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Desetikolečko

         

    Díky za vaše názory a rady. Jak řekl VojtaDua " Koupím si za ty prachy něco kloudného." Třeba SPORTTESTER.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Alex)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Desetikolečko

         

    Původně jsem nechtěl reagovat na P.Bervidovo psaní,nicméně jsem získal podporu Ládi a DyEma.Nebudu P.Bervida hodnotit,na to nemám právo,jen si mohl ušetřit trapných(a gramaticky chybných)lingvistických kreací a místo toho si přečíst odbornou literaturu pojednávající o problematice pohybu na jízdním kole.Nezískal jsem trenérskou 2.třídu se specializací na cyklistiku diletantským žvaněním,ale studiem podpořeným praktickými zkušenostmi,komunikací s lidmi,mnohaletým vyhodnocováním tréninkových procesů,prací s dopělími i mládeží.Ale i přečtení takového článku je z různých důvodů poučné.Ale proč nás porovnává s L.Armstrongem?Vždyť i ten jeho ,,lehký'' převod by většinu z nás ve stejném stoupání zastavil.A po rovině běžně točit ,,velká'' na jedenáct,to je Obdivuhodné!Také použiji srovnání s profíky.Svorada s Zabelem(a jinými rychlíky)jsou hlemýždi,když takovou šajbu roztočí pouze na několika stech metrech při spurtu po rovině.A to jedou pětasedmdesát.Pepa Bervid takto jezdí normálně,udivuje mne,že to jméno neznám z čelních příček výsledkových listin silničních nebo dráhových závodů.Budeš-li to Pepo číst,tak věz,že tímto na tebe v žádném případě neútočím,každý máme svůj pohled na tu kterou problematiku,ale ne vždy je náš názor poplatný obecně platným zásadám,které by se měly i v cyklistice dodržovat.Přeji všem mnoho kiláků bez pádů a se sluncem nad hlavou.Tom.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.10.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Promluvil silničář. Nepochybně rozumíš silničním kolům stokrát víc než my ostatní, protože já teda odbornou literaturu nečtu. Navíc je nepoužitelná pro rekreační cyklisty (myslím) a pro ležaté rekreační cyklisty už teprv (vím). Desetikolečko bych u sebe použil buď na větší rozsah (34 místo 32 jako nejlehčí pastorek) nebo i na jemější odstupňování. Ovšem menší životnost a příšerná cena mi za to nestojí. To je vše, co potřebuji vědět jako rekreační jezdec s 5000km ročně. 11 zubů se nevzdám ani za úplatek, protože bez nich se mi špatě překračuje 60kmh, což potřebuji vždy, když jedu od domu po naší ulici dolů a nechci, aby mě v 50kmh předjížděla šedesátkou auta v tři metry širokém pruhu. 32 zase potřebuju, když se taková zdechlina jako já škrábe na Dlouhé Stráně. I když to Pepa B-cosi přehnal, už jsem potkal i člověka, co na treku jel na 48/12 vedle mě kdyř já tam měl 38/18 a 26" vzadu. Povídali jsme si a jeli takto po rovině pár desítek kilometrů, on se divil proč tolik motám nohama, já se divil proč si ničí kolena, já ujel 312,4km za 24h a on o šedesát víc. Je to opravdu dle osobních preferencí, alespoň mezi námi turisty.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.10.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Desetikolečko

             

        silničář:) kazety se dělají u Kampy max do 29zubů (a ocenil jsem to v Aplách). 11tky jsem se bez potíží vzdal, i tu dvanáctku použiju výjímečně. Menší životnost? Cena? řetěz origoš 10-15kkm cena cca 1100kč, kazeta 2000-3500kč na cca tři řetězy, převodník neorigoš cca 500kč. Jsem CykloTurista:) Ročně nad 10kkm, za 24hod. 628km :)

        [ Zpět ]
        Datum: 05.10.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Desetikolečko

               

          Jeste je potreba podotknout ze taky zalezi na tom jakej ma kdo nejvetsi prevodnik - rozdil mezi 48 (bezny treking) nebo 53(bezna silnice) zubu dela prave ten rozdil 11-12zubu.Taky prumer zadniho kola ma vliv.Urcite je pravda ze tocit vetsi frekvence je lepsi - setrnejsi na klouby,lip se prokrvujou svaly a vubec je to ucinnejsi,ale je potreba se to naucit.Zavodnici taky ty vetsi frekvence toci - i ten Ullrich kdyz "drti tezky prevody"tak podle me pod 60 otacek za minutu nejde.Protoze turisti ten vykon zas tak neresi tak kazdej slape jak je zvyklej a ja proti tomu rozhodne nic nemam.Jen jsem si proste vzpomel na toho typka jak me peskoval jaka ze jsem to sracka zejsem to nevyjel na velkej prevodnik (53 zubu).Myslim ze odborna literatura je pouzitelna pro kazdeho kdo ma zajem zvetsit svuj vykon,coz jsou i nekteri cykloturisti.A vubec vseobecne je docela zajimavy vedet jak ten organismus funguje..

          [ Zpět ]
          Datum: 06.10.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Desetikolečko

                 

            Pak ale hrozí, že se dozvíš, co všechno v tom tvém nefunguje:-).

            [ Zpět ]
            Datum: 06.10.2004
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Desetikolečko

         

    Chlapi,o tom převodování bicyklu by se jistě dalo polemizovat do nekonečna,neřešme to.Ať si každý točí klikami jak se mu zlíbí,a jak jste správně podotkli "ať si ničí kolena i jiné klouby,úpony a záda(do těch se to promítne ani nevíme jak),a že je frekvenční šlapání efektivnější pro výrobu energie(tuky,cukry,voda,kyslík,kyselina mléčná-zkrátka cely metabo-katabolický proces),nemá cenu diskutovat.Cyklistika je "běh na dlouhou trať"a proto musíme být ke svému tělu šetrní.Ale pro nás je podstatná existence velocipédu.Tak se kvůli němu nebudeme dohadovat o malichernostech,jako jsou svěšené nohy z kopce(on ten P.Bervid zřejmě nejel na kole nikdy opravdu rychle,protože by nepsal,že o věšení nohou nemůže být řeč).Bavte se s vepřem o sobotě,když jde v pátek na porážku.Omlouvám se,ale nedalo mi to.Zatím.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      pro TOMA: už ani ne desetikolečko :) ale mám na tebe dotaz: je opravdu frekvenční šlapání lepší z důvodu "výroby / spotřeby energie" ? Fekvenční šlapání = vyšší tep = jiné pásmo ALE teké lepší prokrvení/okysličení nohou, odbourávání laktátu etc.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Desetikolečko

             

        Frekvenční šlapání nemá za následek vyšší frekvenci šlapání,pokud točíš správně do kruhu a svaly nepracují takovou silou,takzě spotřeba kyslíku by při volné jízdě neměla překračovat aerobní práh.Přeřadíš-li dolů a zůstaneš na stejné frekvenci,TF jde potom nahoru,jedeš však rychleji.Při volnější jízdě dochází i k menší produkci laktátu,který tělo navíc stihne odbourat,ale na tom má výrazný podíl trénovanost organismu.Závoďáci jezdí záměrně laktátové intervaly,aby se tělo naučilo s odpadem pracovat.Takže,lehkonohé frekvenční šlapání lze jen doporučit všem cyklistům,říká se že kdo neutočí lehký převod,neutočí těžký ani když má sílu.Důvodů je spousta,ale to by nejlépe vysvětlil sportovní lékař.Zatím.Tom.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom.)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Desetikolečko

               

          Ještě poslední reakce na všechny uvedené příspěvky. Dokonale souzním s názorem Jirky, mluví mi z duše. Tedy vězte:
          1. Jsem rekreační cyklista
          2. Vyjedu ročně max. 20x, najedu do 4.000km ročně, nikdy nejezdím pod 150km a neujedu víc než 230 za den
          3. Je mi skoro 50 (takže až Tobě bude, Ty chytrý a přemoudřelý trenére-Tome, tolik co mně, tak přijď pokecat - možná už si to přihasíš na invalidním vozítku.
          4. Mám velkou nadváhu (nejméně 20 kilo nad limit
          5. Nejdu na to vědecky (i když jsem pár knih taky přečetl a pravidelně sleduji angické, německé a italské webové stránky, ale nemám potřebu to vydávat za nějaké borectví)
          6. Jezdím pro radost, ne pro chytračení a spekulování
          7. Do kopcu diky nadvaze, věku a male trenovanosti jezdim opravdu hlemyzdim tempem a vubec mi nevadi, kdyz mne vsichni predjedou, ale po rovině rád šlapu 52/12, i když třeba jen 35-40km/h.
          8. Vpředu mam trojtaliř a nic si z toho nedělám, do kopce klidně zapnu malý talíř ve spojení s 19, 21 nebo 23 zuby vzadu.
          9. Dolů s kopce opravdu často potřebuji 52/11, někdy i při mírně svažitém terénu, pak zase přesouvám na 12-13 zubů
          10. Nejde mi o to, překračovat 60km/h., proč si honit triko. Kdo to dělá, asi by svěsil uši, kdyby jel proti Cippovi, který se vyžívá v tom, že platí pokuty na italským silnicích za to, že jezdí přes obec devadesátkou. Možná jste někdo viděli nedávno na satelitu, jak Zabel jel za autem své manželky pokusně určitou dobu okolo 104km/h. Já jsem to na vlastní oči viděl, tak proč se kasat s šedesátkou. Já když někdy mám na tacháči náhodou max. rychlost 65, pak jsem to opravdu valil s velkého kopce na jedenáctku.
          P.S. Poučovat o gramatice mne, drahý Tome, nemusíš, jednak jsem llingvista, který jazyky učí, a jestli se mi někde vloudí chyba do rychlého mailu, které po sobvě nikdy nečtu, pak promiň, že jsem se dotkl Tvého esteického vkusu a útlocitu. Ale jestli potřebuješ naučit nějaký jazyk, zaskoč někdy po frekvenčínm švihu a sedmikolečku.Čiao bambino

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Pepa Bervid)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Desetikolečko

                 

            Pepovi B:
            Pepo B,jsi zcela jistě typ člověka,kterého bych nechtěl mít ve své blízkosti,byla by-li ovšem taková situace nevyhnutelná,musel bych Tě ignorovat.Zřejmě nemáš od přírody dar naslouchat druhým lidem,tudíž asi nedokážeš pochopit ani psaný projev,možná proto,že ani neumíš číst.A to prohlašuješ,že jsi lingvista.My jsme češi,moraváci a slezané,přesto,že ovládám částečně německý jazyk,nemám zapotřebí v komunikaci s cizími lidmi dávat toto najevo.Tak jako Ty,tvým ulisným projevem.Možná máš nějaký osobní problém,můžeš být frustrovaný,zamindrákovaný,mohl někdo hrubě pošlapat Tvé ego,či jinak narušit Tvou suverenitu a podobně.Já jsem se ve svém příspěvku nepitval ve Tvých schopnostech,dovednostech,možnostech,limitech.Přece jsem jednou psal,že na to nemám právo,přesto všechno Ty druhé straně neumíš odpovědět v klidu.Emoce zvítězily nad Tvým studovaným rozumem.Mít určitý kredit,v tomto případě umět se slušně chovat,vás ve škole nenaučí,k tomu člověk musí dozrát.Přesto,tak jako všem cyklistům,i Tobě přeji ty čtyři tisíce kilometrů v příští sezóně bez pádů,bez defektů a hlavně v našem věku ve zdraví."A polepši se,James".Tom.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.10.2004
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Pozor všichni!!!

                   

              Nezapomeňte Toma oslovovat (to je od slova osel) "Tome, trenére 2. třídy se specializací na cyklistiku", přestože on si na tom vůbec nezakládá a nemá potřebu to uraženě připomínat vždy, když někdo zmíní jeho excelentní leč úzce profilované znalosti výkonnostní silniční cyklistiky.
              P.S. Naučte ho někdo psát čárky ve větách, ať může doopravdy tvrdit, že umí česky, moravsky a slezsky.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.10.2004
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pozor všichni!!!

                     

                Teda nevim proc se do Toma navazis,to ze je trener tady napsal jen jednou,pokud jsem teda neco neprehlidl.Pepa B. se zase pochlubil tim ze je lingvista a cte netove stranky ve trech jazycich.Proste kazdej umi neco.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.10.2004
                Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pozor všichni!!!

                       

                  Mě se jenom děsně líbí tím, jak všechno ví všechno zná a všude byl dvakrát. Vždycky ví přesně, co turista utočí nebo neutočí z kopce a po rovině nebo co kdo potřebuje nebo nepotřebuje. Já si takovou věc dovolím tvrdit jedině o sobě, o ostatních bych prezentoval s důrazem na to, že je to můj názor, nikoli vědecký fakt. Protože každý člověk je úplně jiný a pouze výkonnostní specialisté se navzájem podobají o něco více, lze fakta vyčtená z knih o silniční cyklistice (a nepochybně jich je potřeba velké kvantum pro 2. trenérskou třídu) uplatňovat pouze omezeně, jen tam, kam jsou určena, na kom byla zjištěna. Tom zahájil tuhle válku tím, že se navezl do "normálních turistů" a shazovačným způsobem se napřel už do zakladatele diskuze. Takový jedinec je pro mě Brouk Pytlík a mám s ním jediné dilema: jestli je mi víc k smíchu nebo jestli ho spíš litovat.
                  Jo a abych se taky přidal, tak já zase umím slepit model točitého schodiště z tří set párátek a Kanagomu:-))).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.10.2004
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Apology

                         

                    Omlouvam se vsem, kterych jsem se dotkl svym neomalenym vstupem na tyto chatove stranky. A nejvic Tomovi. Omlouvam se za kritiku, za svuj nedokonaly jazyk, za to, ze obcas kratkodobe utocim jedenactku vzadu, za to, ze mam trojtalir (coz je pod uroven vykonostnich cyklistu), za to, ze vazim skoro metrak na metr osmaosmdesat i za to, ze mi tahne na padesat a mam poslapane ego, frustrovanou mysl a usi zacpane vuci jinym nazorum. Omlouvam se za to, ze kaslu na TF, ze nedbam na frekvenci otacek, za to, ze mi jde vic o to, uzit si jizdu krasnou krajinou nez o sledovani desitek parametru, potrebnych k zavodni cyklistice. A taky se omlouvam, ze jsem si jeste neudelal trenera nejen druhe, ale vubec zadne tridy. Prominte, pratele...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.10.2004
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pepa Bervid)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Pozor všichni!!!

                         

                    No Tom je nejspis tim ze je trener profesionalne deformovan a tak cpe zasady spravneho slapani i lidem co o to nestoji a ani to nepotrebuji,pac nejezdi vykonnostne,ale pro radost.U Pepy jsem nepochopil proc nam porad cpe svoji nadvahu,trojprevodnik,padesat let,atd - podle myho se za takovy veci nemusi vubec stydet a ten trojprevodnik by mu urcite pochvalil i jeho uhlavni nepritel Tom.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.10.2004
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Děkuji

                           

                      Chlapi,
                      děkuji vám všem za upřímnost.Zvlášť Láďovi(pokud jsem jej správně oslovil).Z válečníků,kteří nakonec zůstali v nesmyslné debatě,která se ubrala jiným směrem než bylo původní,Alexem založené téma,zůstal jako jediný na úrovni.Uvažoval zcela zdravě,nebyl agresivní,nepsal hloupé,uštěpačné poznámky.
                      Osobně jsem se do debaty zapojil,abych zjistil význam investice do desetikolečka,pokud jej nezískáš s pořízením nového kola.Načež mě P.B. napadl lacinými slovními gesty.A strhla se mela.A jak píše Láďa,jsem asi deformován,uznávám,že turista tyto informace nepotřebuje,já měl snahu někomu vnutit své vědomosti a zkušenosti na nepravém místě.Ovšem moje příspěvky by neměly sloužit jako povel k neserioznímu napadání.To platí pro všechny zúčastněné,včetně Jirky,kterému v závěru chytly saze,zřejmě mu P.B.zaimponoval.
                      I přesto věřím v další konverzaci na téma cyklistika.
                      Děkuji.Tom.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.10.2004
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • :-))))

                             

                        Já myslím, že jste všichni placeni serverem nakole.cz za účelem zvýšení návštěvnosti. Tato diskuse je opravdu k popukání:-))))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 23.10.2004
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Desetikolečko

         

    a k čemu je vlastně dobré to desetikolečko?

    [ Zpět ]
    Datum: 22.10.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kovar)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Máš o kolečko víc než ten, kdo má devítikolečko:-). Já myslím, že to vzniklo pro jemnější odstupňování, ale jsou na to větší odborníci.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.10.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Desetikolečko

             

        a čemu je vlastně dobé to jemnější odstupňování ?

        [ Zpět ]
        Datum: 22.10.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (kovar)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Desetikolečko

               

          Abys celou cestu nedělal nic jiného něž vrtěl šaltrem.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.10.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Desetikolečko

                 

            Pánové,tak se mi to líbí;pěkně,konkrétně,věcně k tématu.
            P.S.Jirko,udělal jsem správně ty čárky ve větě?Prosímtě,neber si to osobně.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.10.2004
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Tomáš)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Desetikolečko

                   

              No, hlavně za čárkama, tečkama, otazníkama a tak se píše mezera:-)

              [ Zpět ]
              Datum: 23.10.2004
              Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Desetikolečko

                     

                Jak já s tebou souhlasím, McTorpedo!! Diskuse je fakt k popukání (viz 23.10.). Tak, chlapi, ať máte radost a spravená svá (ať už pocuchaná či nepocuchaná) ega: nevím, kolik mám kde zubů (kromě těch v dutině ústní), musela bych moc přemýšlet, kolik mám kde koleček (a jestli nemám náhodou o kolečko víc), ale žiju, jezdím a mám z toho radost! A to dokonce i tehdy, když mi chybí čárky, háčky, tečky....

                [ Zpět ]
                Datum: 28.10.2004
                Autor: Neregistrovaný uživatel (vla)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • dotaz na Jirku(o cyklistice)

         

    Jirko,bez póz a parafrází.Na čem to vlastně jezdíš?Asi to nebude klasický bicikl.T.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.10.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na Jirku(o cyklistice)

           

      Desetikolečko je pro nás hobby a rekreační cyklisty zbytečné.Tohle téma by mohlo zajímat nejspíš profesionálni cyklisty.Tom má ve většině příspěvku pravdu.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na Jirku(o cyklistice)

           

      Mám lehociped značky Azub, model 2002, spodní řázení, celoodpružený, nyní už s tailboxem vlastní výroby. Viz třeba http://lehobrno.borec.cz/, kam co nevidět přidám pár fotek toho boxu. Moje je to žluté hned na první fotce. Je to naprosto klasický příklad "long distance touring SWB bent":-).

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • jirkovi

             

        Konstrukčně zcela jistě zajímavé,ale přiznám se,že jsem na něčem podobném nejel(snad v mládí na tříkolece se dvěma koly vpředu,šlapalo se na tom před sebou nataženýma nohoma,ale ne do kruhu,spíš kyvadlovitě),je to trochu odlišná ergonomie pohybu,zcela jistě má své výhody i mínusy.Ale myslím,že v jiném tématu je diskuze o těchto strojích,až budu mít více času,podívám se tam.Dík.Tom.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: jirkovi

               

          Všechno pravda, a diskuzí je tady několik. Svezl se na tom málokdo, protože na cca 3,8 milionu klasických kol v téhle zemi připadá jen několik desítek normálních kole (tedy ležatých:-)). Na druhou stranu těch, co to zkusili a zavrhli je podstatně méně než těch, kteří zkusili a začlo jim to vrtat hlavou. Takže tak za tisíc let se ten poměr vyrovná tak na rozdíl dvou řádů:-))).

          [ Zpět ]
          Datum: 24.10.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Desetikolečko

         

    Stejně všichni skončíme na desetikolečku, protože tudy jde cesta výrobců a méněkolečka prostě nebudou.

    [ Zpět ]
    Datum: 28.10.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jeník)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Už jsem to slyšel o osmi a devítikolečkách, přesto se stále vyrábějí a prodávají sedmikolečka, dokonce i šroubovací náboje když máme kazetové atd.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.10.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Desetikolečko

             

        Sice se ještě prodávají, ale ve vyšších řadách se už téměř nedají koupit. Vozím na bajkovi XT kazetu (8), ale už se dá sehnat jen v některým e-shopu. Teď jsem si koupil 3 do zásoby, protože počítám, že na podzim už nebudou. Nechci na devítku, ale časem prostě budu muset :o(((

        [ Zpět ]
        Datum: 08.06.2006
        Autor: ckp13
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Desetikolečko

           

      Jde o to, jestli to budem kupovat...ja teda ne. Nevidim duvod, proc bych mel imrvere radit. A hlavne se bude muset pouzivat tenci retez...a cele to bude nachylne....U me neni duvod, proc to kupovat

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (neprihlasenej Michal)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

512 cyklistů (2 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024