Pokud je rozdíl mezi původní sílou víc než 0,4mm je doporučeno vyměnit.
Jestli mají tloušťku 1,1 až 1,3 mm, tak musí být zvlněné jak dálnice u Ostravy a jsou dobré akorát tak jako podtácek pod pivo.
To právě ne. Jsou naprosto v pohodě a bez problémů brzdí, ale chystám se pomalu poprvé měnit destičky, tak se ptám i na ty kotouče. Kotouče i destičky budou mít najeto téměř 7000km.
7000 km na jedny destičky? Tak to celkem blahopřeji. :-)
Takhle od stolu se to fakt říct nedá. Obecně by ale kotouč měl vydržet násobně víc než desky, obrušuje se ta brzdná plocha destiček a ne kotouč.
Ty kotouče i destičky jsou s tou ice technologií, takže možná proto tak dlouho vydrží. Ale hlavně se snažím jezdit a né brzdit.
Na některých kotoučích je minimální tloušťka napsána. Pokud se nepletu, tak se obecně udává max. opotřebení okolo 25% - 30%, ale záleží na původní tl..
Nemělo by to spíš záležet na koncové tlouštce, kdy se už kotouč začne teplotou vlnit, než na původní tlouštce, která vlastně může být libovolná? Tedy libovolná tolik, aby se to ještě vešlo do třmenu. Definovat to jako % opotřebení mi přijde blbě.
Ano, máš pravdu v tom, že záleží na koncové tloušťce, ale ta se většinou odvozuje od původní, vzhledem k opotřebení a použitému materiálu kotouče, nebo je dána výrobcem.
Když nemáš nikde uvedenou minimální tlošťku, tak se budeš řídit podle čeho? Na ježdění kolem chalupy to může být jedno, ale stačí trošku větší sjezd a jet bez brzd je dost na .....
Tak tak. Hodně záleží na použití. Na rovinkách a při pohodové jízdě se dají sjíždět až na fólii a není vcelku co řešit. Při náročném užití lepší měnit i dřív, než by bylo nutno. Hodně napoví zkušenosti.
Taky si myslím, že je lepší vyměnit kotouč a destičky dřív, než se, s trochou štěstí, probudit ve špitále.
Nestraš, ještě se stále dá manévrovat a brzdit na pekaře :D
V některejch krajích, třeba kolem Břeclavi, kotouče i špalky na ráfkovejch brzdách vydrží klidně několik let. A nejsou vlastně ani potřeba, v nejhorším člověk přestane šlapat a časem prostě sám zastaví, v případě nouze kdyžtak patou o zem. To u nás se ale brzdy občas hodí... třeba v těch místech, kde je na kilometr 150m převýšení, je to bez nich nepříjemný.