Poradíte, které kolo vybrat? Máte nějaké zkušenosti? Jak jsou kola poruchová, jak moc se musí seřizovat apod. Vybrala jsem si tyto modely:
Anlen Respect Cross
Gt Nomad Sport
Ravo Mercury
Gt Timberline Ltd
Acstar Florida SX
Nějak moc nevím jaký je mezi nimi rozdíl a tak bych potřebovala radu - ohledně vybavení, výdrže, možnosti použití (jestli lze jezdit i na horších lesních a polních cestách),.... Nevíte, kde zjistím jejich váhu? Na stránkách výrobce většinou není uvedena :o(
A nevíte někdo, kde by se dal ten Anlen sehnat? Nejlépe v Praze :o)
Anlen je asi odnož Galaxy, na stránkách Galaxy, je uvedeno: Galaxy - série Anlen 2006
Odkazy:
Anlen Respect Cross - http://www.anlen.cz/anlen.php?akcia=detaily&...
GT Nomad Sport - http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=949...
Ravo Mercury 3 - http://www.progresscycle.cz/firma.asp?ID=1&...
GT Timberline Ltd - http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=945...
Acstar Florida SX - http://www.acstarbikes.com/detail.php?polozka...
Předem děkuji za názory, doporučení, ....
???
Anlen je nejlepší a taky nejdražší.Na tehle kolech už trváš?Co třeba http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module...
Na Kellyse sem taky koukala, ale oproti ostatním nemá odpruženou sedlovku ani nastavitelný představec, což je pro mě dost nevýhoda, kvůli problémům s páteří. Nevíš, kde by se dal v Praze ten Anlen sehnat? A jak je to u něj s převody? Nemá težší než ta ostatní kola, když má 27 převodů? To bych byla totiž fakt nerada.
Tak to mění situaci.Kde by jsi ho mohla v Praze sehnat bohužel netuším,protože jsem od Kralup a tady jsem plně spokojen a tak se na na Prágl moc nesoustředím.Co na těch stránkách Anlenu nemají prodejce?Jak je to s převody netuším,ale z vlastní zkušenosti vím že na mém Airlinu (LX) jsou dole docela těžký ty převody.Dole mám 48x11 a ten používám jen z kopce.
Janulko,koukni se na ty stránky Anlenu a tam jsou prodejci jejich kol.V Práglu jich tam je několik tak si jen vyber.
Jak jsou těžké tyhle převody? Má to ten Anlen a nějak mu nevěřím, že na něm vyjedu kopec :o( převodník 48/38/28, pastorek 11-32, počet rychlostí 27
U 27 rychlostí bývá na krosu převodník 48-36-26, u 24 rychlostí bývá 48-38-28. Na MTB je to 44-32-22 pro 27 a 42-32-22 pro 24 rychlostí. Některé krosy se ale prodávají rovnou s těmi lehčími, "horskými" převodníky (dámské krosy Authorovy i jeho nejdražší kros v r. 2004). Budou-li tam ty těžší, nech si je rovnou při koupi kola vyměnit za ty lehčí, "horské". Mě to vyměnili zcela samozřejmě. Ona je to taková skládačka, ty kola. :')
A na jaké převody bych to měla nechat změnit, když teď to má 27 rychlostí, převodník 48/38/28 a pastorek 11-32? Tyhle čísla jsem našla někde na netu. Co konkrétně budou měnit? Jen kolečka, nebo celé? Nevymění mi to třeba za horší model Alivio? A nebudou za to chtít nehorázný peníz? To by se mi totiž moc nelíbilo. Už teď to pro mě znamená naprosté finanční vyčerpání a zadlužení :o(
Měli by tam dát převodníky 44-32-22, jako jsou na horském kole. Patrně by vyměnili ty ozubený kola i s klikama a celým středem. Za Alivio to nevyměmí, na Alivio je širší řetěz. V ideálním případě by to měli vyměnit za to samý, jen s jiným počtem zubů. Za práci se neplatí nic, jen se upraví cena o případný rozdíl v ceně součástek. Nakonec může být cena i nižší, pokud by ta vyměňovaná součástka byla levnější. Kdyžtak po nich můžeš chtít, ať ti to všechno napíšou, co by vyměňovali, aby sis to mohla doma rozmyslet. :')
A není to zbytečně moc malý? Přeci jenom horské kolo má i menší kola, takže cross s těmahle převodama musí jet skoro sám, ne (lépe než horák)? Aby se zas dalo šlapat. - ale vůbec tomu nerozumím, tak asi jen plácám....
Neni to malý, ale ptáš se správně. Skoro celý rozsah převodů by ti zůstal, jen bys přišla o necelé dva nejtěžší převody, a to by ti přibylo v nejlehčích převodech. Ten nejtěžší bys mohla postrádat až tak při rychlosti 60 km/h, ale ten nejlehčí se občas hodí. A horská kola mají ty převody díky menším kolům ještě trochu lehčí. Ale je to má zkušenost, někdo na to může mít jiný názor. I když takového ďábla, kterej na krosu běžně používá nejtěžší převod bych rád viděl. :')
I s horskym kolem se dá jezdit pěknym fofrem, ale že by nestačily převody, na to si tu nikdo nestěžoval.
Tak to u mě fakt nehrozí. Má průměrná rychlost je něco kolem 12km/h, takže něco jako 30, 40 nebo dokonce 60km/h mi vůbec nic neříká. Mám totiž silně vyvinutý pud sebezáchovy a s věkem se to ještě nějak zhoršuje :o( No, ale doufám, že to kolo vůbec někde seženu a když jo, tak že mi to bez řečí vymění. Docela se toho bojim. A taky doufám, že v reálu nebude ošklivý nebo moc velký, nepohodlný a tak... Nerada bych zase vybírala něco nového :o( Tak snad už to konečně vyjde. Měj se a dík za rady a porady :o)
Ještě takovej hloupej dotaz. Právě jsme volali do prodejny www.cykloseky.cz, kde nám řekli, že kolo mají, ale jeho cena je přes 14000 :o( Myslíš, že by se to dalo nějak ukecat, aby stálo stejně jako všude jinde 12.790??? Čtrnáct totiž už fakt nemám :o((( I takhle jsem zadlužená na dva roky dopředu :o(
To bude snad nějakej omyl. Ještě jsem neviděl, že by někdo prodával kolo dráž, než je doporučená cena výrobce. Levněji to taky nejde, to zas výrobce/dovozce nedovolí (kromě slev na loňské modely).
Leda jestli to neni nějakej jinej, starší model stejného jména. Ale model 2006 by měl bejt všude stejnej. Proto ta cena je stanovená dostatečně vysoko, aby se prodejci předháněli spíš kvalitou služeb, než nízkou cenou. Aspoň myslím.
Všude je původní cena nějak okolo 14.500, úplně původní pak okolo 15.500, ale teď nová je 12.790. Ale oni mají asi pořád tu prostřední :o(
Tak to doufám, že budou a taky, že mi vymění ty převody. Nechci už nic hledat a vybírat.... Tak hlavně doufám, že se mi bude líbit a bude mi sedět velikost a všechno. Drž palečky. Ještě sice nevím, kdy tam půjdu, ale můžeš i dopředu :o) Dík za rady. Pa
Napsala sem jim mail a odpověděli, ať přijdu na prodejnu a dohodnem se i na ceně :o) Tak to snad vyjde. Hlavně teď doufám, že ve skutečnosti nebude vypadat nějak hůř než na obrázku. Měj se fajn a dík za rady.
Tak s tím jedině souhlasím :o) Jen doufám, že se to vážně nikde nepokazí.
Díky, díky za rady :o))) Už je doma :o))) Sice není tak super jako na obrázku, zvlášť když stál venku pod plachtou - celej špinavej a tak, ale tu cenu jsme nakonec dali na těch 12,790 jako na webu + bezplatný záruční servis :o) A přesvědčili mě o tom, že převodníky měnit nemám a nemusim, že bych akorát litovala. Tak nevim. Uvidim, třeba to bude v pohodě a když ne, tak za pár let :o) až to kolo splatim, tak vyměnim převody :o) Ale to už snad budu mít dobrou fyzičku, tak ani nebudu muset :o) Každopádně myslím, že to byla dobrá koupě (z původních 15,600 na 12,750), i když mohlo být hezčí :o) Ještě jednou díky, díky, díky :o)
Tak to jsem asi slepá... :o((( Nikde jsem to tam neviděla... Napiš prosím odkaz, nebo kde to najdu. Dík
Převody to nejsou nejlehčí,ale u toho prodejce si to myslím budeš moct vyzkoušet.Tady máš ten okaz tak na to jukni :-))) http://www.anlen.cz/anlen.php?ie=prodejci
Našli moji rádcové ? :-))))
Jo, jo :o)))) Díky moc :o) Dobrou
Nejdůležitější je jak ti kolo sedne - geometrie (a velikost) rámu. Blbinky jako je sedlovka a stavitelný představec neřeš. Buď si rovnou při koupi domluv jejich výměnu podle své chuti, ať je nezaplatíš a neleží ti doma, nebo nakup s vědomím, že příjdou vyměnit. Např. taková odpružená sedlovka, která se vleze do ceny 14 tisícového kola, nebývá zrovna špička mezi odpruženými sedlovkami. Sedlovku bych neřešil a pružení řešil např. vyšším pláštěm zadního kola a měkčím nahuštěním.
Ještě se chci zeptat. Máte někdo nějaké připomínky, rady, .... k mému výběru? Máte zkušenosti se značkou Anlen? Abych nekoupila nakonec úplně špatně. Fakt uvítám každý názor. Dík.
Ještě mi tady, ale nikdo nenapsal, jestli má zkušenosti s koly značky Anlen??? Konkrétně Anlen Respect Cross, ale i zkušenost se značkou potěší. Je tu někdo takový? Plz
Tak třikrát hurá.Janulka má kolo.Přeji mnoho spokojených kilometrů a žádné bolesti zad :-)))))
Tak tedy, po první krátké projížďce, musím říci, že mě to doooost zklamalo... :o( Půl hodiny to kolo seřizovali, ale teda fakt nevím jak, protože mi nefunguje přehazovačka na trojkolečku :o( z nejmenšího to dám na prostřední jen tak, že přesmykač posunu až na největší - po chvíli se přehodí na prostřední kolečko a pak vrátím páčku do správné polohy na prostředek :o((((( na největší už to nedostanu. Zpátky z prostředního na nejmenší to jde v pohodě. Jak to vypadá vzadu, jestli je tam nějakej problém nebo ne, to moc nevím, protože tam nevidím a podle jízdy to já jako laik moc nepoznám. :o( A že by se mi teda chtělo jezdit zase s kolem do Nuslí, aby mi to seřídili, teď už teda konečně správně.... to se mi teda moc nechce :o(
A to jsem ještě zapomněla zmínit, že v tom kole něco vpředu vrže :o( nejspíš hlavové složení, či co. Nebo jsem třeba špatně nandala přední kolo do rychloupínáku? Nebo, že by to bylo tím, že jsem projela bahnem a kolo si trošku zahrálo na ponorku? Ale pak jsem všechno bahno utřela, očistila kola, ráfky, brzdy,... a pořád to vrže :o((((((
Janulko, máš přítele?
proč? :o)
Protože by ti jistě na místě poradil jak na to. Anebo by rovnou vzal kolo do auta a promluvil si důrazně v prodejně s těmi "odborníky"
Jelikož kolům taky moc nerozumí, tak mi asi moc neporadí a někam jezdit se mu už vůbec nechce :o(
S tím přesmykačem to vypadá že máš buď povolené lanko,nebo špatně seřízené dorazy.S tím vrzáním by to chtěl přesněji udat místo vrzání.Jestli je to v hlavovém složení nebo až dole v kole?Koukám že nějaký ochotný mechanik by se asi našel :-))))
To vrzání jsem teď zkoumala a je to někde v kole, asi špatně nastavené brzdy.
Jako že ti dře špalíček o ráfek?
Asi jo. Tuším i kde se to seřizuje, ale nechci na tom nic dělat, vždyť to měli seřídit oni :o(((
Na kolo bych vůbec nešáhl a nechal pracovat prodejce. Takové závady jsou zásadní věci a kolo MUSÍ být správně seřízeno. Navíc se Jana nevyzná a může něco ještě více pokazit. Kolo zpět, nechat seřídit, jezdit v blízkosti prodejny a kontrolovat, případně znovu reklamovat. Nic jiného nezbývá. NEŠAHAT, KDYŽ NEROZUMÍM SÁM.
PS. Navíc může prodejce argumentovat, když Jana začne něco dělat a se to nepodaří, že to pokazila ona, neboť už teď ví, že se moc nevyzná a může to zneužít.
A co se týče lanka, tak už v obchodě jsem říkala slečně, že mi to přijde nějaký volný... prej je to tak normální a v pohodě, pak mi to ještě ukázala na kole vedle. Mělo to lanko sice trošku pevnější, ale věřila sem, že tomu rozumí. :o( asi špatně :o(
Taky bych se do toho nevrtala a jela zpátky.
Když jsem si koupila axíska, taky sem byla asi 2x na seřízení. Nebyl to žádný problém, servisman zamanipuloval " s nějakýma šroubkama u těch koleček vzadu" (můj odborný popis, přesně tak to popisuju v prodejně) a za 3 minuty sem byla venku, pak bylo potřeba po delší době ještě jednou a teď už si to kolo hezky sedlo:)