Ahoj,
prosím vás o zhodnocení takového kola:
https://superiorbikes.eu/cz/2009/29/179-team-29...
Mám možnost ho koupit s nájezdem asi 1000km, ve velmi pěkném stavu.
Moje otázka: Má cenu za to ty peníze dát? Po 15letech bych rád zase usedl na kolo a začal se trochu hýbat.
Jde mi o ježdění čistě rekreační, žádné závodění, drsný terén apod. Prostě po práci nebo o víkendu, sám nebo s rodinou někam vyjet na výlet. Bydlím v Beskydech, takže cílů je tu víc než dost :-) Nemůžu teď ale mnoho investovat a taky nechci, protože si nemůžu být jistý, že mě to zase chytne jako dřív, tak aby mi neleželo ve sklepě kolo za 30tis. nevyužité.
Kdyby mě to chytlo, klidně bych pošetřil a za rok, dva pořídil něco lepšího, novějšího.
Mě to za tu cenu přijde slušné pro mé potřeby. Co myslíte vy? Zkuste mi naznačit klady a zápory.
Zatím díky Honza
Buď jsem to přehlídla nebos zapomněl uvést tu cenu. Za pětku by to na rozježdění a otestování, jestli budu jezdit nebo to hodím do kontošu, šlo. Ale stejně bych brala něco s pevnou vidlí. Bude to ještě o kilo lehčí a devítikilový kolo (s tou pružnou vidlí uvádějí něco přes deset) je už fakt dobrý na to, aby to člověka začlo bavit.
Nepřehlídla. Zapomněl jsem ji napsat:-) Cena je 10 000Kč
Neváhej a ber dokud je.
Je to určitě dobré kolo a i když tě to chytne, tak ti kolo určitě nějakou dobu vydrží a dobře ti poslouží i když ho pořádně proženeš přes Beskdy.
Neváhej a ber dokud je.
Je to určitě dobré kolo a i když tě to chytne, tak ti kolo určitě nějakou dobu vydrží a dobře ti poslouží i když ho pořádně proženeš přes Beskdy.
Dle specifikace to má velice slušné osazení. Moc nerozumím tomu "s nájezdem asi 1000 km" - to jako že to kolo má najeto tisíc km? Nebo že Ty budeš jezdit ročně tisíc km? V tom prvním případě (že má najeto tisíc km) a s tímhle osazením je cena 10 000,- Kč výhrou v loterii, bral bych ho. Ve druhém případě (má něco najeto, nevíš kolik) bych ho nechal někým zkontrolovat a pak se rozhodl podle toho: když by kontrola byla ok (= vidlice vpořádku, nemusí se hned měnit řetěz + kazeta + převodníky, destičky vpořádku,...) - tak cena je opět velmi slušná.
Potřeboval bych to kolo v reálu osahat, takhle na dálku jednoznačně nemohu doporučit/odmítnout :-)
kolo má najeto asi 1000km...já počítám ročně několik set, maximálně tisíc, dva...podle fotek kolo vypadá opravdu dobře. Jsem auto a moto mechanik a strojař, tak sjeté řetězové kolo poznám :-) Celkově to kolo nevypadá nijak omlácené apod.
V tom případě ho ber! Konečně - Lelek Ti to v průběhu 5 minut řekl dvakrát :-)))
No jo, to se zase správce vyznamenal, taková rychlá odezva :-))
1000 km je akorát zajeté kolo a když na něj sedneš a projedeš se a pojede hladce a nebudou zlobit řazení a brzdy, a z vidlice nepoteče olej, tak nemůže být problém.
Tak jdu do toho...díky za rady :-)
Jestli ho bereš a budeš si ho sám servisovat, můžu poskytnout nějaký postřeh k tomu středu MegaExo. Teď jsem ho měl v prádle, finta Fň, aby nešly ložiska zbytečně brzo do háje. Tak se kdyžtak ozvi.
Podle popisu za desítku paráda. Teda jestli nedostalo nějaký kouř a teď se ho nezbavuje.
Cau, zatim jsem presvedcen ze ho beru. Snad o vikendu bych pro nej mel jet,kdyz vyjde pocasi a nebude na D1 takova hruza jako vcera:-D
Tak se pochlub fintoz fň :-D Servisovat budu sam. Snad jeste povzpominam za ty roky:-D Kdyztak mam po ruce tchana, ten se v tom taky dost pohybuje. Nebo kamos taky dela do kol. Ale jakozto strojar a mechanik snad vetsinu zvladnu se zapojenim mozku:-D
Zas tak velká finta to není. Jde jen o to nenarvat tam kliky podobně, jako třeba na octalink nebo čtyřhran. Shimano to má taky trochu jinak, tohle nehrozí. MegaExo má samostahovací inbus v levé klice, takže zabereš a povolením jde rovnou klika dolů. Při nasazování nedotahuješ nakrev nebo na nějaký moment, ale utahuješ "na dotek" kliky k plastovému víčku ložiska. Strojaři to nemusím povídat, každý ale není strojař. Utažení víc pošle ložisko středu do věčných lovišť. Přitom ten šroub se při utahování tváří, jak kdyby byl jen tak napůl dotažený. Systém je to prima, ale shimano mi připadá v tomhle uživatelsky blbovzdornější.
Ložiska jsou v tom na rozdíl od Shimana běžná konfekce a víčko ložiska je pořád ještě (starší systém, ale třeba budeš mít už nějaký novější) u dovozce FSA na Slovensku, nebo já to bral přes náchodský Axit (mám je za kolcem)
Mám jednoho z těch prvních 29kových supů, Team , z roku 2009, tedy skoro zakladatele téhle řady :)
Najeto 8 sezon, včetně zimních posolených km. +-najeto kolem 40,000 km . Skutečně držák.
Pokud to tvé má najeto +- 1000 km tak se mi zdá slušný kolo za dobrý peníz.
Z mého pohledu je trošku tvrdohlavý, ve smyslu směr drží dobře ale nějaký rychlý kličkování to spíš ne , vidle je takový základ a počítám že už letos definitivně umře...
Nevím jak u novějších modelů, ale první 29 Teamy měly zadní geometrii ještě asi takovou přechodovou z 26 , čili mezi pláštěm a stavbou neostalo mnoho místa, při větším plášti a blbé kombinaci terénu to drhne o bordel co se tam nanese :)
Za mě ano, doporučuji