Ahoj, chtěla bych si koupit nové cross/trek kolo. Cena do 15 000,-. Je mi 21, výška 162 cm a váha 55kg. Nejezdím nějak pravidelně, ale jaro a hlavně v létě docela jo (max 70km/den..ne každy den). Terén většinou silnice, ale samozřejmě sem tam i les/polní cesta apod. Docela mi sedlo kolo Ghost, ale to je cenově výš než bych chtěla. Nějaké návrhy na značky a rady, na co si při výběru dát pozor a co hlavně sledovat? Děkuji mockrát! :)
Věk, výšku a váhu víme. Ještě míry a foto v plavkách. :-D
Promiň. nedalo mi to.
Musí být krosové? Budu se asi opakovat, ale padlo mi do oka tohle: http://www.bike-forum.cz/bazar/inzerat/28767...
Tvoje velikost, můžeš si nechat dát pláště s hladkým vzorkem a bude to pohodlné i to pěkně pojede.
:D:D
No nemusí být krosové..Já tomu nerozumím, ale co jsem tak pochopila, tak krosové je na takové to když jezdíš silnice a občas terén:)
Na silnici a občas terén mám osobně cyklokrosku. :-)
Ale to bys nejpíš nechtěla.
No..to asi určitě ne :)
A néjaký tipy, na co se při výběru zaměřit?:)
Hlavně správnou velikost.
Už jsem se setkal s tím, že prodavač v obchodě vnutil 161cm vysokému děvčeti kolo s 20" rámem. Co bylo nejmíň na 180cm chlapa.
Běž do té cyklokrosky a svezeš se. Rovný řidítka si na to klidně můžeš dát taky, kdyby ti šlo jen o ty berany.
Já si taky na základě teorie "většinou silnice, občas nějaká polňačka či lesní cesta" pořídila treka (Author). Pak jsem sehnala starou favoritku a už z ní neslezla, nebe a dudy.
A kupovat dnes nový kolo vemu tuto:
https://www.zbozi.cz/vyrobek/author-aura-22...
Je to v tvé cenové relaci. S kolem stejné značky i cenové relace (trek Vista) jsem neměla za 20.000 km žádnej technickej problém.
Velikostně by ti ta 48 mohla jít. Na jejich webu jsem našla i menší rámy.
Podle mě je to nesmysl. Aby si mladá holka koupila cyklokrosku s beranama to už by sakra musela vědět co chce.
Hm, kdyby mě to někdo tenkrát poradil a já to udělala, mohla sem se vozit a nemusela se drbat na těžším kole.
Výhody: je to lehký a pěkně to jede. Není to na vožení bagáže.
Nevýhody: není to žádný kanape (je to sportovní nářadí)
Z toho plyně, že když pojede s nějakou partijou, nenadře se a pěkně si to užije. Bagáž jí poveze partner, kolo pofrčí samo a ve dvaceti letech jí určitě sportovnější posaz nebude činit problém.
Já si první kolo pořizovala téměž až v padesáti takže jsem, bohužel, zaváhala, taky mi přišy berany divný. Dneska už vím, že se to líp drží, nebrněj od toho ruce a taky vím, jak je každý kilo cejtit.
Holce radím dobře, ale když chce bejt IN, ať si pořídí mastodonta nejmíň s devětadvacítkama :-)
s pohodlností beranů se přidám.
ale nesouhlasím s tím, že to není na vožení bagáže. stačí přidělat nosič a je to :-)
i když, do 15.000,- sehnat cyklokrosku nebo "gravel" bude docela problém. aspoň pokud se bavíme o novém kole a ne bazaru
ale než novou sériovku treka, tak bych radši napsal Scalarovi. myslím, že plusjedna by kontakt a dobré reference i dala ;-)
Ta aura je za patnáctku. Já na ňu už dlouho koukám, ale v relaci s Růženkou je moc drahá :-) Vo tolik teda lepší nebude!
I když... má to trojtác (menší talíře se tam určitě dát dají), má to sedmikolo (maxiring tam asi taky půjde) a váží to deset kilo... No pěkná je, ale musela bych to zpřevodovat víc dopomala pro sebe :-)
Ale v jejím věku jsou ty převody OK, s tím vyjede všechno.
potíž je to sedmikolo. má to jiný ořech, takže když by chtěla přejít na cokoliv jiného - 8/9/10, tak ho musí vyměnit taky.
za sebe bych radši koukal už po té "osmičce", byť by to byl třeba "jen" claris nebo sora - i tak jsou tak na úrovni acery nebo alivia
Na co tolik koleček, když je tam trojtác. Na Růžence mi bohatě stačí koleček šest. Když by techniku vyladila natolik, že by potřebovaa jemné stupňování, tak pak už stejně bude potřebovat jiný kolo. Moje zkušenost je, že nevidím rozdíl v přehazkách 3-8 a 3-6. U toho osmikolečka stejně neřadíš všechny kombinace.
viz. obrázek: na Růžence tu 42:14 jezdím, ale na Arabovi kolečka 11 a 13 neušlapu, takže jak kdyby tam ani nebyly, že jo (s kopce nešlapu).
jedna věc je převodový poměr - jasně u těch 8,9,10,.. jsou jemnější rozestupy. o to se nehádám, proto jsem taky spokojený s osmičkou a nic mě zatím netlačí jít do vyšších řad
ALE v čem je sakra velký rozdíl je kvalita těch komponentů. prostě ty nízké řady už jsou "low-end" s kvalitou nic moc. alespoň u řetězů a kazet to cítím dost. sehnat slušný osmičkový řetěz, na který bych najel třeba 3000 km a víc, je velký problém. na druhou stranu má třeba vdova nebo brácha devítku a s výdrží komponent problém nemají.
kdybych si chtěl koupit něco slušnějšího v osmičkovém provedení, tak utřu nos, protože všechny rozumnější řady od Tiagry výš už jsou prostě desítky a jedenáctky
proto bych nebral sedmičku, ale sahal aspoň po osmičce.
To asi taky hodně záležá, jak to namáháš. Já mám na arabovi alivio, to drží i když dostalo teda ze začátku dost pohulit, bo jsem s tím vůbec neuměla narábat. Na Růžence mám to nejlevnější řazení (ono dnes už pro šestikolečko nic lepšího ani není) a nestěžuju si. Spíš bych řekla, že je to robustnější a tím pádem odolnější.
Hned jsem se dívala na ty šaltrpáky z Aury, aspoň levou bych Růžence koupila... ale stojí to dost peněz a tak nutně to zas mít nemusím, zvlášť, když pravou bych stejně neměla, bo mám jen šestikolo a rám roztahovat nebudu.