Ahoj, prosím o radu. Sháním stabilizaci pro akční kameru na natáčení sjezdů a celkově výletů. Zatím jsem ale narazil jen na ruční stabilizace nebo na takové co nemají možnost se někam připevnit ať už na helmu nebo řidítka. Moje otázka tedy zní? Existuje vůbec taková? Díky Jackob
Existuje gimbal co jde přidělat na helmu.funguje ale úplně klidný spánek obraz nebude nikdy. To bys musel mít kameru úplně zvlášť. Třeba dron v režimu folow me.
A přímo na trubku? Na helmu by to asi bylo už těžké ne?
Asi ano nevím ale jak moc by to bylo funkční. Gimbal řeší velké otřesy a změny polohy kamery. Jenže přímo na kole to je spousta relativně malých otřesů. Chce to aby kamera byla spojena co nejpevneji s rámem. Něco pak probere stabilizace. Proto je lepší kamera na hlavě nebo hrudi, kdy člověk funguje jako tlumič.
Asi ano nevím ale jak moc by to bylo funkční. Gimbal řeší velké otřesy a změny polohy kamery. Jenže přímo na kole to je spousta relativně malých otřesů. Chce to aby kamera byla spojena co nejpevneji s rámem. Něco pak probere stabilizace. Proto je lepší kamera na hlavě nebo hrudi, kdy člověk funguje jako tlumič.
Hledáš stabilizaci pro kameru a přitom uvažuješ umístit kameru na helmu?!?
Tak to mi poněkud uniká smysl...
Úplný nesmysl to není, nějaký dobrý stabilizátor by mohl pohyby hlavou do značné míry kompenzovat... teda určitě nevyřeší rozhlížení o 360 stupňů, když se ztratí v lese, to by se kamera musela na přilbě točit jak korouhvička, ale kývání hlavou vlivem poskakování s kopce nebo naopak šlapání do kopce a podobně by to pobrat mohlo.
Plusem by mohlo být lepší tlumení vibrací, nevýhodou další (ale pomalý) pohyb, který by se musel kompenzovat.
Určitě lepší místo než přilba by byl hrudník, on totiž člověk hlavou dost hýbe, zvlášť na kole je dost nutné sledovat provoz okolo sebe... já bych asi spíš hledal vhodné místo přímo na kole (pokud možno né řidítka, ale spojit to s rámem), ale nejlépe vyzkoušet prakticky...
Jak už napsali jiní, gimbal ti vyřeší směr zorného pole, a mini vibrace.
Z praktického hlediska bych se ptal co bude dělat zorný úhel při sjezdu a výjezdu na kopec, bude koukat do oblohy a do silnice.
Do stran se bude snažit koukat pořád jedním směrem.
Samozřejmě to lze všechno ovládat, ale nepřijde mi to smysluplné, navíc to znamená koukat při tom na displej záznamu.
Takže zůstává jen příčná osa.
Když tohle odsekneme, zbyde jen několik pryžových silentbloků, které fungují do malých vibrací.
Dle mých zkušeností to chce externí ovládání kamerky s displejem, a vozit kamerku na helmě, nebo na hrudníku...
Navíc gimbal má pro každou osu jeden motor, takže ještě řešit baterku a její dobíjení.
A na jak dlouho by tak ta baterka mohla vydržet, nevíš? Předem díky
Nevím, to záleží na aplikaci, hmotnosti kamerky, kapacitě baterky, jak moc s tím mydlíš apod.
Od doby co jsou drony prodávané jako "plug&play" zařízení, je to všechno mnohem jednodušší a ovládání, resp. režim v kterém pracuje gimbal, je součástí GPS a ovládání letu, nepřímo - nevím jak to říct lépe.
Navíc už není třeba mít gimbal na řekněme GoPro s jejím držákem, ale kamerka je součástí gimbalu, a je to vpodstatě chip s optikou.
Pokud bys sehnal takové combo gimbal-kamerka, bude to hodně lehké a malé, a také na baterky nenáročné.
Ale teď to nesleduju a vůbec nevím jestli někdo něco takového dělá a s dobrým ovládáním.
Protože FPV na kole prostě nepoužiješ...
My stavěli několik gimbalů pro malé GoPro až po velkou REDku, a skončili jsme u 1,5kg Sony kamery, protože na tu náš (v ruce držený) 2-osý gimbal ještě stačil.
Mělo to baterku jako kráva (něco jako 4S 5Ah) a podle toho jak moc to vyrovnávalo to vydrželo asi 30-60 minut pracovat.
Ale gimbaly nejsou všemocné.
Pokud je dostaneš do úhlové limitace, tak to elektronika nedá a prostě to poskočí a je to v jiné poloze.
Taky to nemá rádo rázy - velké a rychlé pohyby - to pak motory nestíhají a prostě povolí - protože ty motory jsou stříďáky outrunnery a nemají žádný převod který by to jistil.
Ale trochu mi pořád uniká funkce toho gimbalu na kole - na lodi bych to chápal, i když i tam to vidím jako velký problém, ale není to nemožné a může to držet horizont i při hodně velkých vlnách.
Na kole bych to popravdě chtěl vidět, a co z toho leze za záznam, protože moc nevěřím že ti to přinese čistý záběr.
Zkus přidělat kamerku dopředu, natvrdo k hlavové trubce a možná budeš spokojen, zvlášť pokud máš odpruženou vidlici...
Když já už právě kameru mám, takže combo je mi k ničemu. Vidlici odpruženou mám, ale pořád to nějak není ono, tak mě právě napadlo tohle řešení – ten gimbal.
Jeden gimbal používal kamarád. Mohl ho dát jak na řídítka, tak i helmu. Na ten hrudník si nejsem jistej jestli jde, ale pravděpodobně to taky půjde. Co se výdrže týče, tak to vydrželo i přes 2 hodiny aktivního používání a to mi vůbec nepřipadá zlý.
Na yt je dost videjí, jak funguje gimbal na chestmountu, je to prostě něco jiného. Mě se na hrudníku video nějak moc neklepe ani bez EIS, to už musí být jo mordor, a myslím že EIS by tyhle pripady pobrala. Ono když se to neklepe, tak to pak na videu vypadá, že se vezeš jak páprda. Takže pokud to nechceš na nějaké umělecké dilo, tak bych na to sr@l. Nejlepší gyro je hlava
Jako ono jde o to jak jsi náročný. Na normální cestu stačí ta stabilizace v kameře, ale trochu v terénu už to tak dobrý není. Já testoval teď na lyžích a tam to taky moc velká sláva bez stabilizace není.
No jako náročný nevím, na silnici nejezdím takže asi jsem víc náročný :) Něco mi vezme stabilizace v kameře, něco ale už není možný aby zvládla. Našel jsem od feyiu wg2 tak to zkusím a uvidíme jestli bude rozdíl.
Za zkoušku nic nedáš. Mělo by to dost pomoc, tak uvidíš.
Tak myslím, že super. Jsem to vzal o víkendu na chinese dh a ty videa to je paráda :).
No tak šup link na youtube, ne? ;-)
Hodím hned jak se k tomu dostanu, ono teda celkově to video obsahem asi nebude nic moc, jsem se furt válel :D jsem to jel prvně, ale sranda to byla. No a když už jsem se nějakou hroznou náhodou udržel na kole tak mě zas sejmul někdo jinej :D
asi nejspíš sem :)
Cyclevision Edge, cyklistická helma se dvěma kamerami
https://www.svetmobilne.cz/cyclevision-edge...