Máte nějaké zkušenosti s odpruženými vidlicemi Suntour? A co říkáte levnějším modelům této značky? Třeba Suntour XCM-LO. Jsou lepší než RST?
Jsou všeobecně tvrdší než RST,tedy méně citlivé,ale daleko méně náchylné na provozní vůle.Hodně se dá "nahnat" tuningem,zejm. u modelů v provedení olej-vzduch.
Než levnější modely RST nebo Suntour, to běž raději do Manitou, Axelku pružina+olej koupíš od 3990,- a nedá se srovnávat...
Na většině for je zvykem reagovat na vidlice SR Suntour přesně jak se dočkáš od většiny lidí zde:-).
Mám XC PRO S TR..olej vzduch.Ne..žehlička to sice není,ale můj prodejce,který sám aktivně závodí a sponzoruje MTB oddíl mi na rovinu řekl,že jeho Marzochi není o nic lepší.
Mám 98kg...vidlici jezdím druhým rokem,najeto cca 3500km..bez jediné vůle..Jednou byla na seřízení v servisu,krom běžného promazání nebylo potřeba nic měnit a vidlice podle mechanika byla "jako nová"..Tak si to přeber..
Sice vůbec nechápu, že ta marzochi není o nic lepší než Tvůj sentůr, nicméně s ohledem na Tvou váhu ta sentůrka pod Tebou chodí (jsem na tom podobně, je sice tvrdší, ale šlape).
...no já mám taky tu suntourku 75 s lockem a myslim si, zě za tu cenu to zas neni tak špatný, ona chce hlavně před jízdou hodně přimazávat aby chodila...žehlička to taky samozřejmě neni, ale to se od vidlice této nejen cenové kategorie neočekává....a hlavně má velkou životnost
....já jezdím vesměs hlavně po silnici, někdy dost rozbité, a na lesních cestách...na horších cestách a silnicích přivírám lock...pak víc tlumí a nebrní do zápěstí...
...já jsem spíš dálkojezdec než terénojezdec, takže pro mé účely mi zcela vyhovuje
nevite jestli je nejaky kvalitativni rozdil mezi SR 7500 a SR 8100 ?
Když se SR XCM-LO zamkne, jakou může mít pak vůli? Zkoušel jsem to a měla tak možná i 2cm. Je to normální?
...já mám XCP 75 LO a po zamknutí se kupodivu chová jako zamklá, tedy bez vůle...to už bych na ní musel skákat, aby se o kousek pohla, ale při normální jízdě se zamčená nehne
Je to fakt různé,ne snad kus od kusu,ale některé mají úplně zamčeno a některé mají malou vůli na tzv."proražení" při nárazu.Když si vezmu takovou RS-J2,ta ani vlastně zamknout nejde-má tak 3-4 cm vůli a když na ní lehneš,tak hodně líně jde dolů.Vychytaný jsou Marzzochi-po zamčení se sníží na cca polovinu zdvihu(MX COMP),takže po silnici se líp jede-změní se geometri kola.A myslet si,že drahá vidle je lepší vidle je trochu omyl.Letos jde bohužel do kopru s kvalitou Manitou-R7 jsme už posílali na reklamace kvůli vůlím všechny,potíže jsou s LO ovládaným z řídítek i přestavování zdvihu z řídítek blbne moc.Jsou to vidle do 15000Kč a to by snad už mělo chodit.Blacky se zatím drží.Já mám osobně 3 roky Manitou Black a nemám problém,je to dobrý dělník,ani po ničem novějším netoužím.
Tak já jsem tenhle rok koupil Splice Super RTWD (2006 model) bez LO. Dal jsem ji na kolo a vůle tam byla, tak jsem ji odnesl na reklamčku -> poslali to do ProgressCyclu, kde reklamaci uznali a dali mi do vnitř nová pouzdra a už je v pořádku.
Tak už tuhle Suntourku mám, když jí nastavím na měkko, ta i žehlí, když jí zamknu, tak má zdvih asi 1cm, možná míň. Ale za ty peníze ujde.
...tak mě teď (blbě) napadlo....nejsou vidlice Suntour nebikerské? :=)
Za shittourku nemá cenu vyhazovat prachy, radši bych šel do Judy od RS, nebo do Marzzochi Gran Fondo za 6 000,- Je to kvalita co ti na xc vydrží, a co si budem povídat, je to zavedená a kvalitní značka.
Vidlice známých značek do cca 10000,- jsou vyráběny většinou v Asii. Když si člověk přečte na co ji výrobce doporučí tak je to rekreační jízda po městě :-). Taky moc nevěřím, že značková vidlice za 3000,- (což jsou pružiňáky max. do 70kg) bude lepší než Suntour vzduch/olej za 6000,-. Pokud si kupuji kvalitu tak začít např. na REBA a výš. Pokud bych chtěl levnější tak raději Suntour. Toť můj názor.
"Toť " a taky kolikrát ten LO využijete,co bikeři?Dobře naladěná vidlice-a teď myslím vč. odskoku to snad ani moc nepotřebuje.A o přesunech po našich silnicích by se o tom zamykání taky asi dalo diskutovat. A taky bych mohl vyprávět o reklamacích na zamčené a následně poškozené vidle-to by jste se asi divili,co výrobce doporučuje.A propos pro ty co nevěří praxi obyč. lidí-mrkněte do posledního VELA na testík tří výrobců-hádejte kdo z toho vylezl nejlépe?Výrobek koncernu SAKAE-RINGIO-vidlice SUNTOUR.
Ty mě teda strašíš s těmi poškozenímy při zamčení. Zamykám (Sunt.7500 LO) na asfaltu vždycky, bez toho se to v kopci, zvlášť ve stoje, děsně houpe.
Dá se u hydraulickýho LO zamknout třeba jen napůl?( něco jako přitvrdit)
No neznam tenhle typ do podrobna, ale moje XCP 75 LO tou 3/4 otackou plynule reguluju prutok, takze si ji udelam linejsi nebo uplne zavru. Myslim ze by to melo byt stejne.
Se zase tak neděste-to se týká bohužel drahých vidlic jiných značek.Jak říká kolega-po asfaltu do kopce zamykám,ale z kopce si to na českých cestách nelajznu jet zamčený.....
Jinak u SR skutečně postupným otáčením doprava přivíráš průtok oleje a vidlice postupně tuhne.
...já si suntourku normálně mírně přivírám....systém tlumení v podstatě naladim, aby nekopala do zápěstí na nerovnostech...plně otevřená na českých silnicích rezonuje a bolí z toho zápěstí (mám XCP 75 LO)