Zdravím, rád bych zakoupil tříkolku. Ale ještě jsem na ní neležel.. Je to dobrý? Dá se na tom jezdit do práce? Stojí to za tu investici?
Všechny tyto otázky budou (snad) zodpovězeny, pokud by byl někdo ochotný se se mnou projet, abych si vyzkoušel "WO CO GOU". BRNO, nebo občas Zábřeh na Moravě, možná i Olomouc by šel.
kontakt na mě viz fotka..
Beudu za cokoli rád, LuboO
Není to přímo Brno, ale v Azubu v Uh. Brodě Ti tříkolku "na chvíli" (hoďka- dve) půjči bezplatně na víkend taky , ale za peníze...
Za mne - samotná jízda dobrá, vstávání - je to nízké... ale je to individuální.
O tom vím, ale bez auta je to trochu z ruky. Max od babičky by se tam dal udělat výlet ;( :/
Do Brodu jezdí i vlak. :-)
Očekávám vyjádření tříkolkářů jestli je vůbec někdo kdo na tom jezdí do práce (bez mnotoru).
Na některé výlety to může být určitě hezké, ale třeba na cestu do práce si to moc nedovedu představit, pokud pro to nejsou vyjimečně příhodné podmínky.
Když jsem tu svoji dostavěl, tak jsem sice počítal do budoucna s motorem, ale začínal jsem jezdit bez motoru. Denně jsem vyjížděl v 5:00 do práce a po 14:00 zpět. V podstatě od 20.února 2014 do 23.června 2017, kdy se mi podařilo utrhnout kolenní šlachy jsem měl sezónu neustále. Nebýt té nehody, tak jezdím doteď. V zimě, je to mnohem bezpečnější na třech kolech. Chce to jen se dostatečně zviditelnit.
V zimně to je pro stabilitu rozhodně bezpečnější, o tom žádná :-)
Jenom si to z pohledu bezpečnosti jízdy na tříkolce nějak nedovedu představit někde v hustém provozu a ještě ráno za šera.
Tady máme vyhrazené pruhy pro cyklisty, takže to je v klidu. frontu co stojí před Pisárkami objedu bez nutnosti šlapat do kopce;)
Vyhrazené pruhy, to beru. Jinak vidím v té viditelnosti zásadní problém. Z počátku jsem měl problém si vůbec na silnici troufnout a to jezdím na lehouši.
Měl jsem půjčenu tříkolku asi rok a do práce jsem na ní téměř nejezdil. Jezdím na východ, takže ráno proti slunci, večer opět. Za mnou auta která to nízké vozítko nečekají. Navíc na kole skloníš hlavu a jakž takž se proti slunci dá jet. Tady jak sedíš nízko, tak vidíš prd, často jsem řídil jednou rukou a druhou si clonil.
Ale na výlety jsem na ní jezdil rád a těžce se mi s ní loučilo. Ta tři kola, to je velké pohodlí a při troše cviku se dá jezdit i terénem. Vlastně je to lepší, nespadneš z výšky. Jen je jasná že mnohem pravděpodobněji trefíš nějakou díru.
Závěr: Kdybych měl možnost, tak si ji koupím.
Mám dvě možnosti, jak se dostat do práce. Jedna je kratší trasa, kde jezdí auto za autem. A druhá trasa je o cca 1.5 km delší, kde občas auto nepotkám. Jezdím tu delší. Chápu ale, že každý tuto možnost nemá.
Na tříkolku praporek a pořádnou blikačku. Moje zkušenost je, že řidiči většinou nevědí co to je nebo si myslí, že to je postižený a vyhýbají se daleko větším obloukem než normálnímu kolu. Na tříkole mám hlavu asi stejně vysoko jako dítě na malém kole. A kdyby šlo o vynucený úhybný manévr do pankejtu, tak tam raději seknu tříkolu nohama napřed než letět z normálního kola přes řidítka.
To byl můj velký zážitek ze setkání lehokol. Najednou jsem měl pocit, že těch pár cyklistů na klasickém kole, co jelo s námi, sedí hrozně nebezpečně vysoko, že kdyby spadli, je to z velké výšky.
Určitě je možnost vyzkoušení po domluvě u výrobce lehokol pana Štercla ve Šternberku. Na jízdu mimo provoz perfektní, ale na silnici mám trochu (spíš hodně) strach, že mě někdo přehlídne.
Člověk, který přehlídne na silnici tříkolku by měl odevzdat ŘP. Nebo jinak, když někdo přehlídne na silnici tříkolku, velikosti ležící skříně, tak snadno přehlídne i dítě v kočárku. Takový nemá na silnici co dělat.
Tříkolku nebo hand bike jsem ještě nikdy nepřehlídnul, anžto ve dne mají nad sebou (aspoň tyhle vždycky měly) takovou tu žlutou třepetalku a v noci blikačky/světla. Pindu s kočárkem - bez výstražných prvků - jsem teď v sobotu už za podvečerní tmy u nás mezi Poříčím a Nespekama přehlídnul a vyhnul jsem se jí na poslední chvíli :-)
Hlavně, že ses vyhnul. Dostat se do problému díky něčí nezodpovědnosti je vždycky na hov...A přitom ve většině případů stačí to co jsem psal nahoře. Dostatečně se zviditelnit.
to chce pořádné světlo na slepice...
https://www.kronium.cz/fenix-tk75-4xcree-xhp35...
No jo, ale tímhle nemůžeš svítit za sebe, nebo do boku, to by tě sice nepřehlídli ale určitě by tě neviděli.:-))
Nedávno jsem instaloval na náboje kol žluté blikačky: https://www.aliexpress.com/item/1pcs-Mini...
Jsou celkem dobře vidět a je jedno, jestli kolo stojí, nebo jede.
Tý jo, 7600,-!
Není lepší (levnější) po sraženém kusu couvnout?
První dvě auta za Tebou Tě vždycky vidí, třetí už nikoliv. Praporek nevozím, ale snažím se svítit jak kolotoč.
To máš asi pravdu, ale když auto přede mnou se něčemu vyhýbá, tak zpozorním, určitě nepojedu naslepo přímo.
V běžné situaci asi nebude problém. Ale při složitější, kdy může odvádět pozornost víc náhlých a rychlých vlivů z různých stran už může při vší koncentraci a pozornosti k přehlédnutí dojít.
Kdyby nebylo na českých silnicích zvykem bezpečný podélný odstup dělit dvěma až čtyřmi, ani situace, kde pozornost odvádí současně víc vlivů naráz by téměř nikdy nebyla problém. Ale jsme zvyklí jet půl sekundy od sebe a pak na takové situace prostě nemáme mentální prostor.
"...by téměř nikdy nebyla problém"
I v úplně ideálním světě stále zbývá to "téměř nikdy", téměř... A o to právě jde. Co průšvihů se takhle stává i těm vzorným a pozorným. Svět už je holt takovej.
Dokud budou auta řídit lidi, bezpečné to nebude nikdy. Proto to slovo "téměř". Je ale brutální rozdíl, jesti náročná situace nastane jen 1% času, ale vždycky je to honička a pokud to projde, tak jen na těsno, nebo jestli náročná situace nastane 0,1% procenta času a téměř vžy je jen lehce nepříjemná, ale vlastně skoro nic nehrozilo. A to je právě rozdíl mezi člověkem co dodržuje odstupy a soustředí se na řízení a člověkem co na odstupy dlabe a soustředí se na svůj mobil/rádio/navigaci/spolujezdce... Společenskou normou je bohužel to druhé.
Cyklista má přece, když je to nutné, nulovou šířku a je dokonale stlačitelný. Jak je to trojkolkou, to nevím.
S jednostopým potřebuješ šířku řídítek plus trošku pro chytání rovnováhy, s tříkolkou jde ustát i škrtnutí bokem předního kola o něco. I tak je šířka tříkolky kousek větší, ale hlavní rozdíl je v tom, že nemůžeš tak snadno přečuhovat částí své šířky přes asfalt do prava. Nicméně pokud člověka na jednostopém kole považuješ za stlačitelného na nulovou šířku, nevidím důvod, proč bys nedokázal stejně stlačit i tříkolku. O moc tužší nebude :-).
Dokud nebudou vozidla jen robotické, tak ten faktor smrti cyklisty bude vždy vysoko, od robotizace řidičů očekávám do budoucna v mobilem režim cyklo, jako že wifina nebo blůtů v mobilu budou nějak charakteristicky vyhledávat a ty počítače za volantem vždy budou vědět, že je tam nevyzpytatelný lidský prvek, který budou dohledávat senzorama. Samozřejmě se to bude dát rušit jako GPS nějakýma debilama v okruhu 20 km... Popřípadě bude v navigacích nějaká standartizace ala velký bratr, kde budeš zadávat cyklo dopravu a online se bude dělat přenos poloh všech účastníků provozu. Pořípadě "sdílení" výsledků práce senzorů po různých vozidlech, jako že si toho cyklistu budou předávat. Osobně si myslím, že se toho dá v Evropě dočkat po Japonsku a jiných celkem rychle, jak budou ty vozidla homologována pro provoz po světě. A pak sbohem důchodci, manažeři, opilci, hormónci, matky kontrolující děti, zapalovači cigaret, pojídači svačin, honiči trik a další "slepí a nepozorní" za volantem :-D
No, toho už se asi my, co tady klábosíme, nedožijeme. Dobře, že jsem si svoje už z největšího odjezdil. Furt je to utaženější a utaženější.
např. pro připomenutí
http://1url.cz/@rychlostni_limit
Problém bude asi v tom, že to bude také sbohem cyklistům na silnicích společně s auty. Leda, že bys to kolo také nechal řídit robotovi.
Stejnou logikou bys musel zakázat pěší chůzi. Je to omyl, který je slyšet často a podle mě vychází z naprostého nepochopení toho, čeho je robotický "řidič" schopný. Zjednodušeně se dá říct, že pomocí kamer a jiných senzorů konstantně sleduje celé svoje okolí, u všeho co vidí dokáže během desítek milisekund poznat, jestli se to vůčí svému okolí pohybuje nebo ne, a pokud ano, začne si k tomu "dokreslovat" odhadovanou dráhu pohybu, u které ví, jakou přesnost má ten odhad jak daleko do budoucnosti. Odhaduje to na základě dosud pozorované trajektorie a stávající ryhlosti a přihlíží k rozpoznání o jaký objekt jde, ale nespoléhá na něj. Takže když mu do cesty z pole vbíhá zvíře, jaké nikdo z programátorů nikdy neviděl, nenarve to do něj jak kdyby tam nebylo, poradí si s tím stejně dobře jako s autem/kolem/chodcem co mu tam vlezli bez dání přednosti. A dělá to pro všechny věci kolem sebe současně a pořád. To je základ toho, proč je to bezpečný systém. Jeden z vedlejších efektů téhle bezpečnosti bude to, že zatímco dnes jde snadno autama šikanovat chodce i tam, kde by měli mít přednost (v podstatě "nelez tam nebo tě přejedu"), tak s robotickým autem by naopak chodec mohl šikanovat to auto, protože když vleze do silnice bude tam stát, ten robot nebude ochotný na něj najíždět, vytlačovat ho nebo tak něco. Takže se možná dokčkáme updatu zákona v tom smyslu, že tohle se nesmí, ale zakazovat jiným dopravním prostředkům než jsou robotizovaná auta vstup na veřejné komunikace by tak nějak zcela porazilo potřebu ta robotizovaná auta mít.
Právě pro tu nevyzpytatelnost a často podivné chování budou ty roboty muset na cyklisty silně reagovat. Budou je objíždět hodně opatrně, aby stihli adekvátně reagovat. No a to bude způsobovat neobvyklé záškuby v celkem plynulém toku robotických aut. Bude snaha tyto nebezpečné podivíny z hladké dopravy eliminovat.
Pěšáci jsou už eliminováni i nyní. Tam kde je jich hodně, jJsou dopravně odděleni a tak zbývají na silnicích nejnižší třídy a i tam se snaží raději nebýt. Na dálnicích jsou dokonce eliminována i veškerá pomalá vozidla.
Je jasné, že oba spekulujeme. Snad se dočkáme vyřešení našeho "sporu" :)
Autoskoly učí v Brně rychle projíždět před Hlavním nádražím, že chodci nelezou na přechod. Toto pořád můžou doprogramovat pro "specifické" potřeby České republiky. Já by ty indy programátorské nepodceňoval :-D
Jak je to s odpružením na městských(upravovaných) silnicích? Je skutečně třeba? Nabízené kolo je bez odpružení :(
A je i "levnější/jinak lepší" výrobce, dovozce? Asi i co se týče srovnání v cenové úrovni okolo 35k kč?
Vím že mnoha lidí leží na samo-domo, ale je to tak trocha nelagální, zvlášť dnes...
Když-už, tak pořádně >>
https://www.youtube.com/watch?v=WhbcWlA_Rfc
Díky za rady
než aby mi takhle řval motor, tak to už je lepší si koupit auto.
gabryjolet, že?
seděls někdy v gabrijoletu? asi ne :-)
O víkendu si můžeš poslechnout Broňu. Ten má s tříkolkou největší zkušenosti.
http://www.cyklocestovani.cz/festival...
Budu trochu OT, ale bydlím v Náměšti nad Oslavou a nemám tříkolku. Tříkolka je věc, ale špatně se s ní jezdí po lese, bo cestičku nedáš, není to líniové. Jen tak. Pokud chceš jezdit na mém ECU, tak dej vědět dopředu a půjčít Ti ho u nás i s výkladem. U baráku mám bezpečné dopravní hřiště základky.
Tříkolku co tě zajímá trochu znám a s dojížděním do práce přes Brno na různých lehokolech a tříkolkách mám rozsáhlé zkušenosti (i když už rok v Brně nebydlím).
Vhodnost té tříkolky na cestování do práce bude drasticky záležet na trase, kterou si na to dokážeš najít. S tříkolkou jsem se vždycky vyhýbal místům, kde jezdí auta a není tam na šířku prostor na předjíždění. Potřebu tě předjet bude dřív nebo pozdějí někdo mít i kdybys zrovna jel 40km/h a 150m před tebou svítila na semaforu červená. Takže takovéhle ulice mají tendenci být na tříkolce o něco protivnější než na jednostopém kole. Na druhou stranu za mokra a hlavně v zimě za mokra si do zatáček troufneš vjet "odvážněji" než na jednostopém kole, takže tříkolka nemá jen nevýhody.
V podstatě pokud si dokážeš najít trasu, která není zbytečně moc dlouhá a přitom ji poskládáš z ulic dostatečné šířky a/nebo malého provozu, cyklostezek, cyklopruhů a podobných věcí, nebudeš mít s celoročním ježděním na tříkolce žádný problém, který bys neměl i s jiným kolem. Za kluzkého počasí se ti pojede naopak lépe, dokud nenapadne hlubší sníh - to pak prokluzuje jediné poháněné kolo a děsně se nadřeš.
Na tříkolce ještě trochu víc než na jiných kolech je potřeba nepodcenit osvětlení, mě se v městském provozu osvědčilo mít světla dostatečného výkonu na to, aby jejich blikání bylo vidět i za slunečného dne (za tmy se pak musí ztlumit), proti různým přehlédnutím jinými účastníky provozu to funguje ze všeho nejlépe. Vlaječka na prutu je podle mých zkušeností užitečná jen na to, aby ti lidi nevysvětlovali, že bys ji měl mít. Pravděpodobnost nehody reálně nijak nesnižuje, jen furt zavazí při parkování, brzdí za jízdy atd. S vlajkou bez světel mě na lehokole (tehdy Azub 4) lidi přehlíželi furt stejně jako bez ní, se světly bez vlajky problém prakticky zmizel.
Nejezdí na tomhle strejda Libor.
Jo,jo jezdím.A mohu srovnávat z vlastní zkušenosti meodpruženou a odpruženou tříkolku - odpružení samozřejmně vede - je to mnam jízda.A už jsem od několika řidičů slyšel,že mne skoro přehlédli - řek jsem jim co výše píše Papji - at vrátí řidičak,že se neumí dostatečně věnovat řízení auta.
Jako cyklostařík už na jiném kole jezdit nebudu i když má tříkolka své limity při jízdě terénem.Přijedeš-li do Přerova,půjčím Ti k odzkoušení tříkolky Azub Eco - ta je pevná a Azub Ti-Fly - ta je plně odpružená.
Mě vždycky nejvíc dojme komentář "viděl jsem tě tam a tam, nejseš vidět". Vždycky tomu člověku řeknu, ať se trochu zamyslí nad souvětím, které právě pronesl, ale ne každému ten protimluv dojde.
Zajímavé je, že ze zimního ježdění na Snowzombii s rozsvícenou zimní helmou mě vždycky všichni říkali, že jsem parádně vidět, a nikdo nic nevykládal o výšce. Jedinou výtku co jsem kdy slyšel bylo, že vedle blikaček na tříkolce a helmy na hlavě není vidět upaženou ruku, když ukazuju změnu směru jízdy. Ale to dokážou celkem slušně řešit reflexní nášivky na rukávech nebo rukavicích.
Blikačka na tříkole je stejně vysoko jako na běžných skládačkách a když ji dám na vršek sedačky, tak bude ještě víc na ráně než na běžném kole. Z odbočování doleva mám trochu strach i na normálním kole a když si nejsem opravdu jist, tak radši zajedu doprava a počkám, až bude klid.
Nápodobně. Hodně záleží na rozdílu rychlosti vůči autům, ale pokud je to v obci a jedu 30+, prostě v zrcátku prohlédnu rozestupy aut za sebou, když mě vhodný kandidát předjíždí tak upažím vlevo a kolem jeho pravé zadní svítilny se protáhnu na levou stranu pruhu, furt s upaženou rukou. Rozdíl rychlostí se postará o to, že mezera od auta přede mnou se během zlomku sekundy natáhne na bezpečný odstup a to projetí natěsno kolem jeho rohu zase zařizuje, že řidič dalšího auta bude mít několik sekund aby zjistil, že jedu doleva a má mě podjet zprava. Ale jsou situace, kdy tohle nejde. Obvykle do kopce nebo mimo obec, kde rozdíl rychlosti versus odstup mezi auty prostě nedávají dost času ten manévr udělat bezpečně.
V zásadě dobře a správně. Stejně je to ale tak trochu ruská ruleta light, při představě, že ten vzadu se zrovna mrknul třeba na navigaci, aby si ujasnil, že ještě má jet rovně :-)
Nikdy nevjedu někam, odkud bych neměl kam utéct před takovým co "zrovna mrknul na navigaci". Vždycky je tam dost času/místa na to, aby dokončil svoje mrkání a znovu se podíval před sebe, jinak tam nepolezu. Proto mám ta zpětná zrcátka, neumím si představit, jak bych tohle zvládal odhadnou s ohlížením se za sebe. Samozřejmě nemůžu zcela bezpečně postihnout někoho, kdo je ochotný jet po slepu třeba 10-15 sekund. Jenže ten tě stejně snadno sejme když jsi u pravého okraje jako když odbočuješ vlevo. Párkrát jsem už před takovým uhýbal. Máš jistou šanci v zrcátku poznat, co se na tebe chystá, pokud jsi zvyklý všechny blížící se auta prohlížet, a pak tu šanci máš zhruba stejou ať už se chystáš odbočovat nebo ne. Bez rizika nebude jízda na kole nikdy, ostatně ani pěší chůze ne, ale jde ho citelně zmenšit, když si zvykneš na to dávat bacha.
Nic není stoprocentní, ale určitým řešením je oční kontakt, nebo alespoň zjištění, že po tvém upažení ten za tebou zpomalil zhruba na tvoji rychlost.
Tak jak jsi to popsal by to fungovalo při velkém odstupu toho za tebou. Pokud by se jen vetknul do běžné (nemyslím nebezpečné, nějak nesmyslně natěsno) mezery, tak při rozdílu rychlostí 15 až 20 km/hod moc prostoru a času na zmizení teda nemáš. Možná tak v představách, v reálu určitě ne (při rozdílu rychlostí 15 se mezera za tebou zmenšuje o víc jak 4 metry každou sekundou)
Kdybych po upažení čekal, až jsem si jistý, že ten za mnou zpomaluje, doleva bych neodbočil nikdy nikde. Takže pokud je tam místo podeélně a/nebo příčně tolik, že pokud na mě bude muset reagovat, bude na to mít několik sekund, tak prostě jedu. Čili problém je nejčastěji tam, kde jsou úzké pruhy a hustý provoz. Ale jesti je tam kam se polohovat tak, aby mě dokázal i náklaďák podjet zprava, tak se tam narvu. Ve zkratce by šlo říct, že se chovám podobně ostatním kolem sebe, protože to je nejvíc předvídatelné. Určitě za volantem nemáš rád, když někdo před tebou ve vedlejším pruhu dá blinkr a pak čeká půl minuty než si je stoprocentně jistý, že jsi začal zpomalovat a děláš mu tam místo jak na náklaďák. Většinu řidičů tohle štve podobně jako opačný extrém kdy někdo dá blinkr a rovnou se tam cpe.
Jde nějak odpružit neodpruženou tříkolku?
Jakkoliv... napadlo mě vyrobit silentbloky pod sedlo. Nebopružiny nebo listový péra.
Ať se nohy klepou jak chcou, ležet chci být vibrovaný co nejmíň.
Tak udělat by to šlo, ale už by to byl jiný stroj. Zvedla by se výška sícu a každým šlápnutím bys propínal to dodatečné "odpružení". Jako cvičení ve stylu "co všechno dokážu" by se to prosadilo i na youtube.
Myslím si ale, že ta výkonová linka síc - šlapání, musí být "pevná".
Představ si odpružené křeslo řidiče autobusu anebo náklaďáku, jak místo pedálů mají šlapání na pohon. A nyní to zapruží a on musí šlapat. To jen pro ilustraci. To prostě ani ergonomicky nenastavíš.
Na YouTube si "vyvolej" Miloše Jurigu a uprav si sedadlo podle jeho "nejlepšího kola"
Viz:
https://www.youtube.com/watch?v=7iMaRaY11fQ&...