52-36 mají těžší převod. Do kopců ber ty druhé.
Na současném kole máš jake?
Rozdíl je dva zuby, na větším tácu 4% na menším necelých 6%. To je tak na hranici toho, co laik je schopen detekovat, když se na dvou kolech s různýma dvoutácama svezeš s týdenním odstupem, imho nebudeš schopna poznat rozdíl a říct, který mělo těžší převody.
My, starší kluci vozíme (kdybychom momentálně měli silniční kolo) něco jako 48-36-26, ideálně se 175mm klikama. Vůbec to nevypadá závodnicky, ale i na Praděd vyjedeš s prstem v nose :-)
Ale tady je řeč o silničce, tam krosové kliky nedáš. Maximálmě silniční trojtác 50-39-30z.
Rozdíl dvou zubů na malém převodníku je už docela poznat. Na cyklokrosce jsem měl původně 46-36 a malý měnil za 34. Takže můžu srovnávat.
Proč by nešly krosové kliky (např. těch 48/36/26) na silničku?
Levá páka horských a silničních sad má jiný krok. Nejde to pořádně seřídit.
Jardo - nerozumím.
Předloni jsem montoval kamarádovi na silničku právě 48/36/26 s dutou osou a normálně to chodí.
Mám opačnou zkušenost. Kdysi jsem to také zkoušel a nešlo to pořádně seřídit. Ptal jsem se na to zkušeného servisáka a ten mi potvdil, že to spolu nechodí.
Pokud to ostatním funguje bez problému, tak se omlouvám za mystifikaci. :-(
Já myslím, že by mělo jít o převod páka a přesmykač. K silniční páce musí být silniční přesmykač. Délka fyzického kroku přesmykače = vzdálenost mezi převodníky je snad stejná.
Ještě se dá pohnout tím převodem posunutím lanka na táhlu přesmykače. Nepoužít například vytvořeného upevnění lanka ke šroubku a chytit lanko rovnou namotáním na ten šroubek. Pak hraje roli, zda se to lanko na šroubek namotá pravotočivě nebo levotočivě. Táhne to na jedné, nebo druhé straně, kde to opouští ten závit. No a kdyby to nestačilo, tak se někde dá ten upevňovací šroubek lanka posunout. = Navrtat díru, zaříznout závit, přemístit šroub. Chce to trochu zaexperimentovat :)