Čaute, trošku tápu nad výběrem kola. Nyní mám levnější kros (před pár lety stál cca 7000) a chci něco nového.
Hodně přemýšlím nad 29 MTB. Najezdím cca 1200 km/rok a 70% po asfaltu. Zbytek polní a lesní cesty. Žádná divočina. Nadře se člověk o dost víc na 29 MTB než na krosu?
Měřím cca 185 cm a váha je lehce pod 100 kg.
Kupovat budu muset asi jen z axit.cz, protože chci platit paypalem a jiný shop, který by bral paypal jsem nenašel. Za nové kolo bych chtěl dát max 13000 Kč.
Zatím se mi nejvíc líbí tohle: http://www.axit.cz/K150884_Leader-Fox_arezo_29...
Jaké jsou vaše tipy, doporučení? Díky
Koukám, že se na tebe odborníci vyprdli! Nedokážu ti poradit odborně, možná jen odporně. :-) Přesně před rokem jsem desetileté krosce za 8500,-Kč pořídila kamaráda MTB 29" za 18000,-Kč. Nemám žádný odpor k valivému odporu, ale přesto jsem si myslela, že bude horák pomalý i díky lehčím převodům. Asi nadšením z nového kola jsem ale jela rychleji než kdy na krosce. Širší pláště s hrubším vzorem na asfaltu hučí jak roj včel. Aspoň jsem slyšet a všeci uhnou. :-) Za rok jsem na horákovi najezdila tolik co na krosce za 5 let. Ve velikosti kol rozdìl necítím. Rozdíl v převodech, hlavně do kopce, velký. Při jízdách na těžko-spoleh. Na terén moc nejsem, ale bláto, šutříky horák ukočíruje líp. Kotoučové brzdy-bomba! Celkově se mi jeví jízda pohodlnější. Když sednu zase na krosku, nejsilnější vjem je,jak jsem děsně vydrnkaná! Když se ti nebude zamlouvat jízda na tlustých pláštích, můžeš přezout tenší pláště na 28". To je výhoda. Ale ne všichni jsou s devětadvácou spokojeni. Záleží jen na tobě, čemu dáš přednost.;-)
Moc díky za názor. Přiznám se, že mě to táhne k MTB. Hlavně když zajedu do lesa, tak do toho slapnu i když jsem si předtím myslel že uz nemůžu :) pak jsem ale strašně roztřepaný a musím si vydechnout někde u piva..
U nás na jihu Moravy máme většinou rovinky, ale lesních stezek je tady hromada, takže s MTB stačí jen změnit trasu.
Takže teď už zbývá jen vybrat to správné kolo
Pokud na kole chceš opravdu jezdit, tak sáhni do peněženky hlouběji. Kolo, na které jsi dával odkaz, je fakt bída s nouzí.
Za tyhle peníze bych už raději vzal bazar.
Diky, a nějaké doporučení na kolo z Axit.cz bys měl? Jsem ochotný něco přidat, ale třeba 30K za kolo už mi přijde extrém. Vím, že spousta z vás tu má mnohem dražší kousky, ale já najezdím cca 1000km/rok..
Dají se koupit kola s mnohem lepším poměrem cena/kvalita, než zrovna v Exitu.
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/222700/kolo...
Nové, s plnou zárukou, od člověka, který tomu opravdu rozumí.
To vypadá dost dobře a pro účely Martinse určitě plně vyhovující.
Vypadá dobře, ale jak jsem psal, tak se potřebují zbavit peněz z PayPalu a axit je jediný, který jej akceptuje a nebo jsem jiný shop zatím nenašel.
Když se potřebuješ zbavit peněz, tak je pošli nějakou charitu.
Od něj je i ten můj krasavec. Není jiná cesta, jak se k těm penězům dostat?
Mělo by to jít převést zpátky na účet
No tak o čem je řeč! Neváhej a kupuj, ať se Zelenáč ( myslím kolo ) může prohánět nejen u nás na jihu po rovině!;-)
Paypal má bohužel limit na výběr a ten je 2500 Kč/měsíc. Právě proto hledám shop s možností platby paypalem.
A co něco v zahranicí? Německo, Anglie...
Tam bývají občas zajímavé výprodeje.
Zajímavé zhodnocení od "jen" nadšené uživatelky. Co se týká převodů je to jasné, jen mi pořád nejdou do hlavy ty pláště. Nějak pocitově čekám na těch balónech větší jízdní odpor, než na, řekněme, 35tkách co mám na crossu. Soused 29 MTB pořídil asi před rokem, a taky si ho chválí. Krom toho jezdí ještě na staré silničce. Asi ho budu muset ukecat aby horáce půjčil a jedno odpoledne se svézt.
Ono to nebude o valivém odporu, ale nejspíš o subjektivním pocitu. Když s horákem a na širokých a měkčích gumách pojedeš po rozbité a hodně hrubé cestě, tak budeš mít dojem, že to jede snadněji a hladším způsobem než když jedeš na úzkých nabouchaných gumách a naopak.
Neříkám, že tam valivý odpor není, jen k němu nemám odpor.:-) Před první jízdou jsem si myslela, že ho budu pociťovat mnohem víc. A ono nic. Už ten rozdíl-nový seřízený Forsík, kde vše chodilo na ťuknutí a rozvrzaná Kellyška léta bez údržby, nějaký valivý odpor totálně potřel. Je to jen můj pocit, že to s tím odporem není tak odporné.;-)
U těch plášťů ani tak nejde o valivý odpor, aspoň mi to tak přijde. Mám dvě kola, jedno s 35, druhé s 22. Jedou stejně rychle po rovině (když jsou nafoukaný). S kopce je možná i to širší rychleji, bo je na tom "bezpečnější pocit" a je to těžší. Do kopca je podstatná váha, to s uzšíma gumama je lehčí, ale kdyby vážily stejně, pojedou nejspíš obě stejně blbě.
Ten hlavní rozdíl je v reakci, lehčí gumy rychleji roztočíš, při změnách jsou čipernější. Tlusté gumy lépe tlumí rázy a jsou pohodlnější, ve změnách línější.
Podle toho, co preferuješ a jakým motorem disponuješ, ti budou ty nebo ty připdat lepší. Nadupané prokrmené mládí nebude mít s balónama problém, těch pár vteřin při rozjezdu má z čeho dupnout, a pak se pohodlně veze. Vysušenej senior možná zvolí lehčí model (nemá moc z čeho dupat) a na rygólu zvedne prdel.
To jde opravdu na 29" nahodit pláště z crosse?
jasňačka, ráfek je úplně ale úplně stejný :-)
dokonce jde nasadit i silniční. jen to nesmíš nafoukat na 10 barů, jinak ti ráfek pravděpodobně bouchne :-))
Průměr ráfku ano, šířka se může lišit...
většinou bývá 19 mm, ne? na to by měla jít obout bez problémů 28 mm silnička i 2,1 palcový balón
Mám na tom i 23 mm (s drátem).
..no, a máme v tom jasno :-))
Některý kovový oř z tvé stáje je 29"?
Ráfky maj oba moji oři stejný :-)
Když bych na to praskla dvoupalcový gumy, tak je z nich 29 jen to hvízdne. Akorát by se ty gumy asi nevešly do Růženčiny zadní stavby, tak je 35mm natěsno.
dej dvoupalcové 27,5, to by mohlo vyjít ;-)
Já tlustý gumy nechcu!!!
Já jen píšu, že by na ty ráfky šly dát, ale do Růženčiny zadní stavy by se to nevešlo, do arabovy možná jo, ale mě to nikdy ani nenapadlo. Akorát vím, že když jsem ze začátku dala Růžence starý arabovy 35mm gumy, tak tam na to moc místa nebylo. Růženka měla 32 mm zteřelé barumky, když jsem ju dovezla, dala jsem jí elegantní 23 mm taneční :-)
Já jen tak, že z toho, co jsi kdy psala, jsem usoudila, že Růženka i Hucul nejsou už jankovité hříbata. Tak jsem se podivila. Ale jj, 29" dělá ta tlustá guma.:-)
"Oba dva" jsou kola s "normální" velikostí kol (Arab a Růženka), Hucul (s malejma kolama) je jak kůň hucul (s krátkejma nohama) :-)
Ale šíře gumy rozhodně z kola nedělá 29 MTB nebo naopak silničku.
Když dám na mého treka 23 mm plášť tak to bude pořád jenom trekové kolo a žádná silnička a širší gumou z něho MTB taky neudělám i kdybych se snažil sebevíc.
MTB kolo ne, ale kola kola jo
8-)
Ani to ne, ještě jsou odlišné ráfky a výrazně odlišné výplety pro každý druh kola.
Šíře gumy je jen optické napodobení.
Povídal servisák, že nelze zaplést "diskový" náboj do krosového ráfku, že musí být ráfek horácký (i když budu kola používat na krosu), takže asi qůli pevnosti
Ono by to asi šlo, ale slušný servisák to zřejmě neudělá kvůli té pevnosti a spolehlivosti. Fakt je, že při brzdění jsou kotoučem výrazně jiné síly na krut ráfku proti véčkám.
jestli má náboj jiný počet dírek než ráfek, tak je to jasný, ale proč by to nemělo jít normálně zaplést, to mi hlava nebere
já mám na krosovém kole totiž normálně zapletené mtb ráfky :-D
EDIT: Lelek byl rychlejší.
tak na sebe bych si třeba jednostěnné ráfky nekoupil. radši si tam dám pevnější dvoustěnné.
ale véčkový ráfek a ráfek na kotouče se stejně liší hlavně tím, jestli tam má plošku na brzdu, ne?
To ano, ale z véčkových můžeš přeplést na kotouč, obráceně ne :-)
ale můžeš...jen ti to bude blbě brzdit :-)))
A kdo nebrzdí, přijede dřív :-)
Stačí i nižší cíle, ne až takhle absolutní a nepřekonatelné :-)
Ale skončí nuda, konečně si rozptýlen :-D
Zdravím,
loni v lednu a taky po poradě zde (http://www.nakole.cz/diskuse/21487-vyber-ze-tri... jsem si koupil GT karakoram - viz odkaz dole. Do té doby jsem 8 let jezdil na Giantu 26 palců a rozdíl je nebetyčný. Za rok jsem najezdil necelé 3 tisíce km. chybělo 150 km. Jezdím cca 20 procent lehký terén, zbytek silnice a naprostá spokojenost. Až letos dojedu pláště, koupím si Schwalbe Land Cruiser, ty jedou po silnici rychleji:-). Dal jsem za něj 17 tisíc. Technické problémy žádné, výměna řetězu cca po 2 000 km.
https://jizdni-kola.heureka.cz/gt-karakoram...
To ti věříme, že s 29" koly nemáš na silnici technické problémy.
No jo, v sedmdesáti letech už na drandění po lesních kořenech jaksi nemáš tu nejlepší kondičku :-(.
Tak zrovna na drandění po kořenech jsou 29" kola lepší než ta s menším průměrem. Ty nevýhody se pro nezávodníka projeví v ostrých zatáčkách a ve větší váze. Rozhodně ne na silnici, či na rovné polňačce.
Panove, co říkáte na tohle kolo? Odpovídá ceně? Najeto cca 2000 km a cena 11500 i s pár doplňky (bezdrátový tachometr, držák na láhev)
Rock Machine torent 50
Vidlice: SunTour xcr LR 100
Lock out na riditkach
Zadní řazení: shimano deore SGS shadow
Přesmykac: Shimano acera
Řazení: Shimano Rapid fire plus 3x9
Brzdy: Shimano BR- m355 180/160
Ráfky: weinmann
Pláště: swalbe Smart 29x2.10
Sedlo: wtb volt
Hledej dál.
Teď se dájí na bazaru sehnat lepší kousky.
Např. jsem v sobotu kupovat toto:
https://www.sport95.cz/horske-kolo-giant-talon...
Cena 10500Kč ve velikosti 16" (pro syna). Kolo vypadá opravdu jen málo jeté.