Ahoj,
V létě 8. června 2017 jsem se zúčastnil #TAW2017 (TransAtlantic Way Bike Race) což je silniční bikepacking závod bez dopomoci okolo Irska a úspěšně jsem dokončil na 5. resp. na 4. místě z 86 startujících z celého světa.
Celková vzdálenost: 2 545 km
Kumulované převýšení: +20 200 m
Můj čas: 7 dní, 11 hodin, 32 min (340 km denní průměr, cca 3,5h spánku denně)
Po půl roce jsem konečně dopsal reportáž ze závodu na svůj blog, tak to sem házím do pléna. Kdyby si to chtěl někdo přečíst tak zde na mem blogu BeranyDuc: https://goo.gl/jNbqwi
Bylo to úžasné, závod hodně náročný, ale strašně dobrodružný. No přečtěte si. Je to trochu delší, je tam hodně fotek. V záveru je tam i něco málo o výbavě.
Kdyby vás k tomu cokoliv zajímalo, ptejte se.
P.S.: Před čtením blogu se můžete navnadit i mým videem ze závodu: https://youtu.be/RJfnyEXzScY (zvuk nutný! ;)
To je něco! Před Tvým výkonem se hluboce skláním! A krásný fotky :-)
Přečtu si to až zítra, ale ze sumáře parádní výkon.
A chci se zeptat na tu rámovou brašnu. Co je to zač?!? Ta je moc pěkná.
Ahoj, díky. Všechny brašny mám od anglické značky Apidura, což je top značka v tomto oboru. Do ČR to dováži Bikebrothers, mrkni na http://www.bikebrothers.cz/eshop/beznosicove...
Brašny to nejsou nejlevnější, ale hold kvalita materialu a provedeni při minimální váze něco stojí. Já jsem z těch brašen nadšený a určitě doporučuji.
Díky, najdou se tam opravdu zajímavé kousky. A cenově mi to až tak hrozné nepřijde.
V tom pripade navahej a neco si kup, nebudes litovat. Ja bych je nejradsi z kola ani nesundaval :)
Pěkné, moc pěkné. Až bude čas někde v autobuse, moc rád přečtu.
Já už se půl roku kopu, že napíšu něco málo o mé účasti na letošním London-Edinbugrh-London.
Tak to urcite sepis, rad si to prectu. Ja teda psani blogu v podstate nesnasim, strasne mi to trva (tento jsem sepisoval vice nez 4 mesice), ale kdyz to mam hotove jsem za to hrozne rad, ze uz to nikdy nezapomenu, ze se muzu k tomu vracet a hlavne, ze to muzu jednoduse sdilet s ostatnimi a rodinou. Tak good luck ;)
Vynikající výkon, kilometrově, ale především morální, zkrátka beran :-))
Moc hezký popis, krásně napsané, velmi pěkně se to čte.
Pěkný závěr a dobře udělané zhodnocení.
Akce tak trochu mimo moje obzory, máš můj obdiv, text jsem ještě nečetl (určitě přečtu), jedna věc mne zaujala na první pohled na fotce, silniční oblouky (berany) máš stejné, jako já. Dodnes jsem si nezvykl na jejich spodní úchop - je moc krátký, konec oblouků mě tlačí uprostřed dlaně. Tobě to neva? Něco dělám špatně?
Ahoj, diky:) Nevim, me prijdou ty berany uplne v pohode a v nicem mi nevadi. Nemas ty berany moc nahoru? Ten spodni uchop by nemel byt na konci tech beranu, ale jakoby za vnitrky tech oblouku. Tím se k tomu musis vic natahnout, coz zpusobi, ze ti trup pujde niz a získas víc aerodynamickou pozici, nez kdyz to proste capnes vespod za konce beranu. Takze tak, ne za konce, ale za vnitrky tech oblouku.
Super čtení.A to jsem chtěl před hodinou už jít spát...Blahopřeji k 5. místu (teda 4.).
Úžasné, obdivuji tě. Blog je skvělý a přečetl jsem ho jedním dechem. Díky.
perfektní čtení.
Dík za něj.
Jak to že zvládáš fungovat po tak krátkém spánku?
jinak - jsi magor, ale ten správnej druh!
Díky. Nejít jednu noc spát vůbec mi nedělá vůbec problém. Jsem na to zvyklý z běhání ultratrailů. Když jsem běžel 170km okolo MontBlancu (viz https://beranyduc.blogspot.cz/2013/09/utmb... tak jsem nespal 2 noci v kuse a taky to nějak šlo. Tady jsem spal každý den alespoň ty 3-4h, což krátkodobě stačilo. První 4 dny uplne bez problému, ale pak už krize byly, jak jsem psal v blogu. Nicmene v dalsim zavode, nechci prvni noc spat vubec, druhou noc 6h na místo 4h a pak zase po tech max. 4h denne. No uvidíme, jestli po tak pujde :)
Mej se
Úžasnej výkon! Celé to jde mimo mé chápání, mám potíž to vzít, že je to vůbec možné. A ještě se to fajn čte. Jojo, ještě že jsou na světě mezi námi takoví magoři, hned je ten svět veselejší.
Tak jsem to konečně dočetla - měla jsem to vytištěné a louskala jsem to jen cestou do práce a z práce. A měla jsem občas na mále, abych nepřejela :o)))
Jsi magor :o)))
Tohle absolvovat je opravdu šílenost, ale jak sám píšeš "když to miluješ..."
To stravování je děs, ale chápu, že to jinak nejde. Já bych z toho měla žaludek rozhašený ještě půl roku.
A spaní... Tak to jsem tě jen tiše obdivovala. Spát 3,5 hodiny a dávat takové porce, o tom se mi ani nezdá.
Jo a dost jsem se divila, že jsi v tom servisu při výměně pláště nenechal kolo i seřídit přehazku. Ale je fakt, že bys pak přišel o další dobrodrúžo :o)))
Gratuluji k výkonu a jestli do toho půjdeš znovu, tak držím palce, ať se dostaneš až na tu bednu :o)))
>>Jsi magor
Diky beru to jako lichotku, byt normální je nuda ;)
Krom toho, ze jsem beran, tak mam jeste asi kachni zaludek, protoze ja muzu jist cokoliv a kdykoliv, klidne i za behu a nikdy zadny problem. Takze zaludek uplne pohoda, naopak me to bavilo si na bezinach kupovat naprosto vsechno na co jsem mel chut. I tady si ale hodne pomaha telo samo, kdyz chyni cukry mam horznou ut na sladke, kdyz mineraly tak na slane atd. Tzn. chut mi rekne co mi chybi a to si koupim. Spanek je taky ok, jak uz jsem tady psal. Staci mi malo. 3,5h kratkodobe jde.
Znovu do toho letos nepujdu, ale nekdy se tam chci jeste vratit, ta trasa je uzasna. Nicmene vcera jsem se zaregistroval na jeste vetsi silenost 4200km napric Evropou z jihu na sever. NorthCape4000 se to jmenuje viz: http://www.northcape4000.com/en
To bude urcite taky pekna sranda a makacka minimalne na 11-13dni uvidime.
Mej se a at to slape
A.
Základní předpoklady pro zvládnutí podobné trasy, bez toho to asi fakt nejde.
Tak ať se ti na trase jih - sever daří a úspěšně a ve zdraví dojedeš.
Doufám, že pak taky podáš report.
Nerozumím, nechápu, polykání kilometrů na čas mi nic neříká, závody jakéhokoliv druhu mě neoslovují, takže reporty z tohoto prostředí obvykle nečtu ani neotvírám. Avšak po komentech tady v diskusi jsem svůj vnitřní odpor přemohl, tvůj odkaz prokliknul, a rozhodně nelituju.
Sice pořád nerozumím ani nechápu, hlavně ty vnitřní motivace k účasti na takovýchto zběsilostech, ale obdivuju – nejen ten sportovní výkon 300+ km/den a celý týden prakticky bez spaní a jídla, ale hlavně to sebemrskačské beraní mozkové zatemnění se kterým jsi za svým cílem celou dobu šel, a to i přes všechny ty smolné události, rozedřenou zadnici a ne zrovna ideální počasí.
Jinak ten román je skvěle sepsaný, úžasně jsem se při tom bavil. Přeju ať se i na dalších akcích tohoto typu daří, určitě to nebyla poslední. :-)
Diky za komentar, udelal mi radost, vzhledem k tomu, ze reporty za zavodu nectes a muj si si precetl a nelitujes.
Co se tyce tech vnitrnich motivaci, ja nevim, proste jsem to v sobe nejak objevil a jsem za to strasne rad, protoze me to velmi naplnuje. Je v tom touha prozit to dobrodruzstvi, soutezivost, odepreni si a sahnuti si az na dno, samota a klid, poznani, priroda je v tom vse. Je to pribeh, ktery me bavi prozivat a ktery me motivuje vstat a jet dal.
Jsem rad, ze te muj "roman" pobavil a ano nebyl to urcite posledni. Jak uz jsem tu psal letos mirim z jihu na sever viz: http://www.northcape4000.com/en :)
Diky a at to slape!
Já radši bez davů, v poklidu, neřešit čas, nemuset se vázat na přesně vytyčenou trasu, užít si neplánovaně volného dne v lese ve stanu když od rána do večera prší nebo třeba zrovna jen není chuť ten den někam šlapat, být mile potěšen když funící do strmého hrbolatého stoupání najednou kde se vzala tu se vzala předejde mě opěšatělá místní tetka, nebo když trochu zakufruju a objevím tak díky tomu nějaké úžasné místečko o kterém ani na netu dosud jediná zmínka není – takovéhle věci zase naplňují a obohacují mne.
Přeju ať se letní závod na Nordkapp obejde bez defektů a karambolů, ať přeje počasí, a až tam sám s číslem na zádech pod tím glóbem budeš stát, ať tam nemusíš na ostatní moc dlouho čekat :-). Dorazíš tam přesně 20 roků po mně, dodnes si ten večer na konci července 1998 živě vybavuju – když jsem tam kolem 19.00 přijel, mlha jak v prádelně, nebylo vidět na 20m. Pak se to ale začalo pomalu rozpouštět, padat dolů, a na půlnoc už byly všechny peřiny pod útesem, obloha vymetená, slunko se ani nedotklo obzoru a hned zase začalo stoupat – nádhera. Úžasné na té cestě bylo i to že ačkoli v červenci se dny už zase pomalu začínají zkracovat, mně se naopak pořád víc a víc prodlužovaly. Tohle ty budeš díky svým denním porcím vnímat o to víc, protože začneš u Gardy s 9 hodinami slunka pod obzorem, a během pouhých 2 týdnů se prošlapeš do krajin kde vůbec nezapadá. :-)
Ty jo parada, jen jsem si to od tebe precetl a uz se tam zase o to vic tesim. Jak dlouho si tam jel, odkud a kudy?
Jinak z toho co pises, tak ja jsem asi tvuj presny opak, ja objevuji tyto mista, jak pises, prave pri zavodech, diky nim jsem se dostal tam, kam bych se nikdy jindy asi nevydal. Ta motivace zavodit je ale pro me jeden z hlavnich hnacich motoru.
Drz mi v lete palce, abych tam 20let pro tobe taky dojel. Cau a at to slape!
Tenkrát to byl můj vůbec první větší kolmo výlet za hranice (když nepočítám 3 týdny po Slovensku rok předtím :-) ). Začínal jsem v Helsinkách, finskou Karélií přes lesy a jezera na sever ke glóbu, centrálním Švédskem pak dolů, trajekt na Rujánu a přes Německo zpátky do Čech, celý výlet 10 týdnů.
Zvládnul jsi Irsko, Skandinávií taky prosvištíš jak žíznivá čára, ani komáři tě nedohoní – těch si pořádně užiješ jen když budeš za keříkem tlačit šišku nebo večer a ráno při stavění/balení stanu. :-)
Doufam, ze mi ty sisky tlacit vubec pujdou! V Irsku zacpa, 3 dny nic, premyslim si s sebou vzit i projimadlo. :)
Jinak to musel byt paradni vylet, jak si to jel ty. Njn uz aby bylo leto, nemuzu se dockat.
Tohle by tě také mohlo zajímat
https://www.sport.cz/behani/odjinud/clanek...
Také slušný nářez.
to si piš:)
ale toto uz je taková haluz, ze to muze zvladnout pouze Palonc. Znam ho osobne, on neni normalni! :)
Ja jsem bezel v terenu nejvic 190km v lete, 440km v zime je naprosto nepredstavitelne. Jinak Palonc to uz bezel po pate, 3x 1. misto a 2x 2. misto. Rikaji mu tam Czech Machine :)
Rozhovor: Jan Kostaa a jeho putovanie na sever Európy
Jeden kontinent, 7 krajín, cez 4 000 kilometrov na vlastnú päsť, s cieľom na legendárnom nórskom North Cape. To je v skratke podujatie North Cape 4000
https://www.mtbiker.sk/clanky/9614/rozhovor-jan...
Pěkné čtení. Jsi borec :-)
Budu mít pár dotazů, časem, jeden hned :-)
Mám podobně jako ty hodinky Suunto Ambit 3, jen ve verzi Sport. Ty máš, jak jsem pochopil verzi Peak.
S čím u těch hodinek bojuju, je paměť. Co jsem tak pochopil, tak hodinky mají paměť snad na 20 hodin záznamu po vteřině. Ale nikde se to nedá vyčíst a ani se nedá zjistit, kolik mají ještě procent paměti volné. Jediné co to indikuje, že při 75% zaplněné paměti na chviličku zobrazí jakési varování, které se dá strašně snadno přehlédnout. Čili když chci mít zaznamenané dlouhé několikadenní jízdy, musím každý den hodinky sesynchronizovat přes internet. Samotná synchronizace záznamu přes telefon trvá třeba půl hodiny. Párkrát se mi už dokonce stalo, že se to v telefonu nějak zaseklo a já záznam z celého dne ztratil. Jednou na tom LEL. A já jsem pak pokusy to vyřešit ztratil hodinu.
Zaznamenávat jinak než po vteřině nemá smysl, pokud chci mít smysluplná data z wattmetru, což chci. Hodinky totiž při delším intervalu záznamu nedělají průměr za předešlé období, ale vzorek z času záznamu.
Jak tohle řešíš ty?
Já jsem v pokušení si koupit nějakého Garmina, který bude mít tu paměť o dost větší a kde uvidím, kolik mi jí ještě zbývá.
Ahoj,
diky a sorry, ze odpovidam az ted.
Ano, to co pises je presne problem, ktery se budu snazit pred NC4000 nejak vyresit. Ambity jsou fajn, jako navigace maji uplne minmalni spotrebu, ale jako zaznamnik na takto dlouhe aktivity, kdy to muzes stahnout jen pres Bluetooth je to tragicke. Ja mel v Irsku zaznam po 10s, pri najezdu cca 340km/den se mi po trech dnech zacaly prvni zaznamy premazavat. Prvni den se mi jeste podaril do mobilu stahnout, druhy uz ale ne, strasne to trvalo a vybijelo mi to zbytecne mobil i hodinky. Tzn. pak uz jsem se o to vubec nepokousel a jen si ty celkove hodnoty za den prepsal do mobilu do poznamek.
Jeste nejsem uplne rozhodnuty jak to vyresim, premysim, ze koupim dynamo do naboje tzn. pak to budu moc merit treba rovnou mobilem, kdyz bude stale nabijen. Nebo poridim taky Gramina a bude to vyresene. ;)
Já používám wattmetr, takže pokud s těmi daty chci později něco smysluplného dělat, musím mít záznam po vteřině.
Pokud znovu na podobnou akci pojedu, pořídil bych na to nějakou cyklistickou GPSku. Garmin Edge 520 plus vypadá dobře, ale trošičku bych se bál spolehlivosti. Zas na druhou stranu nic jiného nenabízí možnost mít tam vlastní aplikaci. Což je pro většinu lidí asi irelevantní, ale pro mně to je celkem důležité. Mám pro Ambity udělanou aplikaci, co mi ukazuje jaký mám náskok oproti brevetovému limitu, průměrnou rychlost včetně zastávek a tak. Také mám aplikaci, co křičí když šlapu moc velkým výkonem a to v závislosti na rychlosti.
Koupit kvalitní dynamo v náboji je rozhodně dobrý nápad a k němu světla. Ale měřit mobilem mi přijde jako nesmyslné plýtvání energií. Ono se to zapnuté dynamo přeci jen na rychlosti trochu projeví.
Snad zakladateli tématu nebude vadit, když využiju toto velmi blízké téma a
dám sem odkaz na blížící se závod nonstop okolo Irska - Race Around Ireland,
který se jede 26.8.2018
http://racearoundireland.com/
do kterého je příhlášený český cykloultramaratonec Sváťa Božák z Rožnova p.R.
Jde o 2.200 km dlouhý závod, který musí ujet v čase maximálně 132 hodin a zatím to žádný náš jezdec nezajel.
Jinak je možné ho i finančně podpořit jen zasláním peněz nebo si něco koupit.
https://www.startovac.cz/projekty/svata-na-kole...