Jak sedí většina z nás ?
Zadek vzadu zarovno s hranou sedla, zadek přečnívajíc přes hranu sedla, že hrana není skoro vidět nebo hrana sedla přečnívá zpoza zadku a zadek více vpředu? (Vycházím z normální velikosti mužského trénovaného zadku - \"bez tukových přídavků\")
Dále - kde spočívá váha těla na sedle? Spíše na nejširší části sedla, někde uprostřed nebo více vpředu na úzké části sedla?
No záleží na tom jak a kam jedu,Když je to lehká vyjížďka tak mám zadek zároveň s koncem sedla,ale při svižnějším tempu se automaticky posouvám do předu a kousek sedla za mnou kouká.Váha mého velkého těla spočívá myslím někde uprostřed sedla.Teda takový je můj dojem.
Zajímavej dotaz. Vlastně zjišťuju, že si nejsem schopnej vybavit kam mi na tom sedle zadek přečnívá nebo nepřečnívá. Zkusim zejtra poprosit kamarády ať mi to okouknou (to zas bude keců). Váha spočívá nejčastěji na té široké části sedla. Ale je možné, že mé sezení bude značně nestandartní, protože jak nepoužívám tu vložku, tak mám tu řiť možná nějak zdeformovanou. Dokonce mě tady jednou Žofka obvinil z jakési vrozené klempířské úpravy zadnice. :-)))
Snad neobvinil, jen jsem takovou možnost připustil. Ale pamatuju si to jako informaci, že elasťáky s vložkou nejsou nutný pro každýho. Pokud někdo nemá problémy s odřením či opruzením, tak není potřeba mu elasťáky dogmaticky vnucovat. (http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=858...
Jinak sezení asi závisí taky na sedle. Mě vyhovuje ten poměrně placatej Spešl a při pohodlné jízdě sedím kostma v nejširším místě sedla. Takže něco určitě za sedlo přečnívá. (Při zběsilé jízdě možná dokonce vlaje?) Do kopce se samozřejmě sunu dopředu, jinak to nejde.
Zajímavé - to znamená, že máš asi sedlo níže a sedíš poměrně vzpřímeně? A jaký sklon sedla máš? Asi vodorovně?
Já mám totiž pocit, že sedím více na kostech někde v mezinoží, jsou-li tam nějaké. Když bych seděl na kostech od zadnice, tak bych musel sedět vzpřímeněji.
Na zadní části pánevního oblouku jsou symetricky umístěné dva hrbolky, na kterých by se mělo sedět. Myslím že wewerka si podle jejich změřené rozteče kupovala sedlo, ale to je v jiném tématu. A to, že se při jízdě do kopce posouváš dopředu, dělá většina cyklistů, mrkni se na přenosy závodů v televizi, tam je vidět, jak kdo sedí. Každej jinak. :-)
No, u toho sportovněji koncipovaného kola mám řidítka o osm centimetrů níž než sedlo. Takže vzpřímeně se tomu říct nedá. Ale asi mám dost prohnutou bederní část páteře, možná celou páteř. Takže pánví pak vlastně trochu vzpřímeně sedim. Sedlo mám nepatrně skloněný dopředu, ale jak je ta nejšitší část přece jen vypouklá, tak vlastně sedim na rovnym, aspoň myslim. A sedim samozřejmě na těch hrbolcích, měkké mezinožní části šetřím. Ony by se snad ani neotlačily, ale prý se tam při blbém sezení ucpávají cévy a skřípou nervy. A z toho pak může vznikat ten pocit, že sedlo "tlačí".
Tak já osobně sedím podle momentální situace a potřeby. Při jízdě do kopce spíš vzadu, při plném tempu po rovině na špici sedla a při sjezdu na hladké silnici si na sedlo lehám břichem kvůli lepší aerodynamice, ale jak přijdou nerovnosti, opouštím sedlo a přenáším váhu na pokrčené nohy abych to vypružil.
Do kopce vzadu? To pak musíš dost pracovat rukama aby se ti nezvedalo přední kolo né?
To by musel jet do neceho fakt prudkyho, aby mu to zvedalo predni, ale taky to nechapu. Poridil jsem si treba sedlovku s primym zamkem, tim se mi posunulo sedlo o kousicek dopredu a musim rict, ze uz i ten 1-2 cm jsou ve stoupani znat hodne. Jde celkove o presun teziste, do kopce je logicky mit vahu co nejvic vpredu, kvuli efektivite slapani. I kdyz treba lehocyklisti slapou pred sebe vlastne porad :)
Ale na silničce, viď. Jestli do kopce měníš i držení, tak je to třeba jinak, než s rovnejma řidítkama.
Tak já se taky do kopce přesouvám víc dozadu (sedlo mám trochu výš než řidítka a ještě trochu skloněný špičkou dolu) a ještě si přehmátnu až dopředu na rohy, zdá se mi, že tak mám víc síly. Ale nesmí to být kopec jako dneska od Zadní Doubice, začlo se zvedat přední kolo (pak člověk už moc neřídí směr), tak jsem si do toho stoup a šel víc dopředu, zas na štěrku prokluzovalo zadní. Nakonec jsem to vytlačil a bylo to lehčí, než to kašpárkování před tím. Příště to zkusim s uzamčenou vidlí, třeba to bude lepší.
Jinak sedim asi na těch kostních hrbolcích na širší části sedla.
Než zamykat vidlici zkus jinou věc- takovou, jako všichni, co mají v terénu už něco naježděno: posaď se doslova na špičku sedla, nevstávej, tělo přehni přes řidítka dopředu a dolů. A šlapat pěkně dokulata a citlivě. Tím, že dostaneš váhu dopředu se ti nezvedne přední kolo a tím, že vlastně pořád víceméně sedíš, se ti ani neprotočí to zadní. Chce to trénink, cit a smysl pro rovnováhu, časem uvidíš pokrok.
http://www.specialized.com/bc/microsite... je to sice reklama, ale třeba to někomu pomůže, sám jezdím jejich rukavice i sedlo a naprostá spokojenost
na křesle u televize