reklama

Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

Výuka jízdy na kole u malého synka či dcerky je pro nejednoho dospělého sérií ponižujících úkonů. Doprošování se, přesvědčování, vyhrožování, slibování nemožného a přesto ten malý zarputilec mnohdy odmítá jakýkoli kontakt s kolem. S tou báječnou věcí, o které jsme si naprosto jisti, že ho uchvátí a nepustí, jen kdyby si dal říct a zkusil to (…sám, …bez koleček, …bez mámy, táty …dosaďte si své).

Datum: 12.05.2006
Autor: Redakce
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    ...s helmou.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.05.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      Napadlo mne úplně to samý...
      Ještě fotit bez helmy na ulici je krásný důkazní materiál pro porušení zákona (Matěj nevypadá na 15).
      Škoda, jinak dobré postřehy, díky.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.05.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (paroch)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • většinou ji mívá

             

        Helmu Matěj většinou mívá, ovšem ne vždy se zadaří. Tyhle fotky vznikly při souhře výskytu digitálu, všech pojíždědel, slušného počasí a Matěje a mne na jednom místě. Na helmu jsem ani nevzdech. Přitom, když to tak vezmu, měli jsme ji tam vlastně taky.
        Otcové a mamky pochopí, puristé ať se vyřádí, jak jim se to určitě stát nemůže a zvlášť ne pro focení ke článku.
        Apropó jsem rozhodným zastáncem používání helmy a rozhodným odpůrcem povinného používání helmy.
        Je to laciný trik na voliče, který jde ovšem v důsledku proti používání kol.
        Líčí cyklistiku jako velmi nebezpečnou činnost, jíž není. Rozhodně riziko nepohybování se a tím pasivního životního stylu je vyšší než riziko jízdy bez helmy.
        Na léčbu koronárních a podobných chorob dá stát rozhodně více než na léčbu úrazů hlavy z kola.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.05.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (lada lehokolo.com)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        a musi byt prilba i na trojkolce?

        [ Zpět ]
        Datum: 26.07.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (pavem)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Já své dvě dcery naučil asi tak okolo 5ti let jezdit na tom nejmenším kole tak, že jsem budoucí cyklistku držel "za flígr" a šli jsme na procházku.
    Jak jsem nedržel kolo za sedlo, musela sama "zadkem vyrovnávat" a držet co nejvíce rovnováhu. Obě jezdily během snad tří procházek samy. Obě měly taktéž předchozí zkušenosti s klasickou tříkolkou (jiné v té době ani nebyly).
    Ta fintička "držení za flígr" vznikla z mé lenosti ohýbat se k sedlu. Možná by na to nebyly špatné nějaké kšíry (Ty z kočárku?).

    [ Zpět ]
    Datum: 13.05.2006
    Autor: Krata
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      Co je to flígr?

      [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Ekscel)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        ... za límec ...

        [ Zpět ]
        Datum: 22.05.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (lada lehokolo.com)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    To bylo krve, když sem se v 5 učil na kole, to byla síla...
    Ale taky mě to naučilo! Ale tenhle postup je daleko míň stresující a pohodlnější, no prostě pohoda!

    [ Zpět ]
    Datum: 13.05.2006
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Male se na kolo taky moc nechtelo, okazdy se hrnula pro trikolku, tak jsem ji vynesl na pudu at ji nevidi a zacali jsme s kolem, motivoval jsem ji osobnim prikladem, proste se opici po tatovi :-) Tady na webu jsem se docetl o paradnim figlu, sundat kliky a udelat z kola odrazedlo, tak jsem sundal kliky z jejiho a z myho taky, narazili jsme helmy a dva dny krouzili po dvore a davali si "zavody" . Jak pochopila jak drzet rovnovahu, tak kliky zpatky a behal jsem za ni a pridrzoval za sedlo... par dni a uz jsem ji jistil jen pri rozjezdu a zastavovani. Ted dostala novy a rychlejsi kolo, tak kdyz ujedem par kilaku, tak uz bezet ani nestiham, potvurka si klidne stoupne do pedalu a drabe jak o zivot, tak bud za ni jedu na kolobezce, nebo jedu na kole. Jde ji to a bavi jak hrom, par drstaku, ale kolo ma ted vzdycky prednost. Roste mi doma pokud to bude takhle pokracovat dalsi bikerka, chce po me uz dres, kratasy, rukavice jak tata a chce se mnou na zavody :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 14.05.2006
    Autor: Stana
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      To máš super. Moje taky. Když se loni po měsíci ježdění vymlaskla a získala nějaký silniční lišej na puse, měl jsem strach, že to znovu půjde ztuha, ale otřepala se rychle. Letos byla chvilková krize, když jsme malinké kolio vyměnili za větší. Ale trvalo to jen jedno odpoledne. Pak pochopila, že se jí jezdí lépe s nižší námahou a že dojede do hospody na limonádu a k babičce na návštěvu sama. Teď se zrovna chystáme odjet na oběd. Jediný problém je, že ať jedeme kam chceme vždycky musíme kus po frekventované silnici plné děr.
      Jinak k samotné výuce, u kluků jsem nedokázal proti manželce a jejím rodičům ustát výuku bez postraních koleček, u holčičky jsem kolečka "ztratil", takže jsme je nemohli namontovat a jezdit se naučila rychleji. Akorát toho držení za límec a bylo víc.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.05.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (petrp)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      My bydlíme ve svahu. Na odrážedle prošoupou boty jako nic a většinou ty nový. Ale postup výuky byl podobný. Snížil jsem sedačku až dolu aby dcera došahla na zem anechal ji odrážet. Nohy na šlapky si pak už dala sama. Ještě sem jí předtím ukázal, že pokud roztáhne nohy nemůže na kole spadnout. párkrát to skusil sní ve stoje a pak už ji nechal jezdit.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.07.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (asy)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      Konečně někdo,kdo uvedl do praxe starý a osvědčený "fígl"-odmontovat kliky a snížit sedlo-z kola je "odrážedlo" a rovnováhu se tak dítě naučí bez jakékoli pomoci,držení za límec a zbytečného běhání.Pak namontovat zpět a je hotovo-bez bolení zad.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.05.2009
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Me táta proste jednoho krasneho dne kolecka odmontoval a zamknul je ve sklepe! Ja mel ale jizdu na kole tak rad ze jsem to proste musel zkusit bez nich... no a ono to slo! Sice pak jeste bylo par krvavych kolen a loktu ale vzdycky jsem se otrepal a znova nasedl! Jezdim s tatou dodnes a vertemi neni nic lepsiho nez koukat na svet ze sedla kola!

    [ Zpět ]
    Datum: 14.05.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Neprihlaseny Michal II)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Já jsem se naučil držet balanc na koloběžce, takže aklimatizace na kolo (bez postranních koleček) mi trvala tak jedno odpoledne.
    Když tak sleduju děti na kolech s postranními kolečky, nemůžu se zbavit dojmu že kolečka jsou jenom na škodu a že děti učí úplně opačné návyky než jsou potřeba bez koleček. Dcera jednoho známého po sundání koleček nebyla absolutně schopná udržet rovnováhu, když začala padat doprava, otočila řidítka doleva...

    [ Zpět ]
    Datum: 15.05.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (VR)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      Postranní kolečka NEJSOU pomocí pro začínajícího cyklistu (jak nám vmasírovává reklama), je to alibi a pomoc pro lenivé rodiče (prarodiče atd., atd. - doplň dle libosti ...)

      [ Zpět ]
      Datum: 24.06.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        Postranní kolečka jsem ve svých počátcích neměl ani já (tehdy nic takového nebylo), neměly je tedy ani naše děti. Protože co dítě, to originál, každé z našich dětí se učilo jiným tampem. Mladšímu synovi to trvalo nejdéle, ale byl dost tvrdohlavý, takže se naučil. Fascinace kolem mu vydržela do 15ti let (tak jako mně), kdy přešel na motorku.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.06.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (El)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Já jsem sedl na kolo a jel. Pravda, měl jsem před tím koloběžku (rovnováha) a na kole jsem jel z mírného kopečka (při jízdě se lépe drží rovnováha a snáz se šlape) a na trávě (neměl jsem strach).
    Děti jsem učil s postraními kolečky, která jsem nenápadně dával výš a výš, až za pár dní spíš překážely než pomáhaly.
    Ani nevím jak se naučily jezdit.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.05.2006
    Autor: Bejbís
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    PŘILBA JE NUTNOSTÍ!

    Vymlouvat se nelze. Věty jako \"on ji většinou má\" nic neomlouvají!!!!

    [ Zpět ]
    Datum: 22.05.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Martin.T)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      nedá mi to
      .. přilba je VHODNÁ
      NUTNOSTÍ JE JEZDIT

      [ Zpět ]
      Datum: 22.05.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (lada lehokolo.com)
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        No, pokud vím, tak do 15 let je přilba na kole už povinná...

        [ Zpět ]
        Datum: 22.05.2006
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • ... OK

               

          takže s přilbou

          [ Zpět ]
          Datum: 22.05.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (lada lehokolo.com)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

               

          Sem koukal co si to zas vymysleli v tý vládě za věci :)) Ještě že za mě nic takovýho nebylo, neumím si představit jezdit v tý strašný, nepohodlný přilbě... Chudák bratránek neměl takový štěstí a ještě neměl dost let když ten zákon prošel, takže přilbu musel nosit, ale už se nemohl dočkat 18tejch narozenin aby jí mohl zahodit :)
          Přilba by měla být pouze dobrovolná, a určitě ne něco co se musí dětem vnucovat a znechucovat jim tak jízdu... a krom toho kdy ste naposledy bourali tak, abyste si skočili šipku hlavou na beton? Já teda nikdy a to sem boural ani nespočítám kolikrát... pokud má člověk funkční ruce přilba je zbytečná. Jen z vás tahají peníze :)

          [ Zpět ]
          Datum: 22.06.2010
          Autor: Mike-Anix
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                 

            Přilba není strašná ani nepohodlná ;-) Musí se hlavně vybrat taková, která správně sedí na kebuli a pořádně děrovaná, rozuměj odvětraná... Samozřejmě ale nemůžeme očekávat, že takové požadavky (lehká, dobře větraná, pevná, hezká atd.) splní jakákoli mrcha za pár stovek ze supermarketu ;-)

            No vidíš, to mne se ten zákon nikdy netýkal, a přesto jsem si ten blembák na hlavu dal, dokonce dobrovolně a bez něj na kolo nevlezu.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2010
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                 

            A jéje, to zas bude debata... :-O

            [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2010
            Autor: k.vl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                 

            U nás před čtrnácti dny nehoda - paní nedala přednost zprava a nabrala babetistu - nejel rychleji než-li by jel na kole. Ten měl ale blembák jen nasazený a ne zapnutý pod bradou. Blembák mu odlít z hlavy a on nyní leží s nějakým těžkým úrazem hlavy v umělém spánku kdesi na intenzivce a má to hondě nahnutý. :-((( Právě pro tyto případy náhody či neopatrnosti jiných při tom dnešním šíleným provozu a naprosté bezohlednosti k cyklistům prostě blembák nosím a tvrdě ho učím nosit i svoje děti. Jdem pro odrážedla a první k čemu se děcka hrnou nejsou kola ale je "hmáá" a stahují si běžné čapky sami z hlavy, odkládají je a dožadují se svých blembáků. Musím říci, že jednou si malá odložila blembák u garáže když běhala a pak ji napadlo, že popojede kousek na kole a vzala to čelem nepěkně o zem. Zákony schválnosti fungují prostě dokonale...Od té doby opravdu bez helmy ani ránu.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2010
            Autor: Martis
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                 

            Já jednou- před deseti lety a stálo to za to. Kdybych tenkrát měl přilbu, tak to odnesla ona, ale tehdy to byl velký luxus-stály nad 1500Kč.Od té doby jsem o 5cm menší,na hlavě podložku 8x5cm místo kosti,zlomená klíční,hrudní kost i krční obratel, na plném inv. dúchodu a jediný sport, který mohu provozovat bez problémú, je cykloturistika- a to mohu být rád, že jsem se z toho tak dobře dostal (díky výborné fyzičce a doktorúm). Od té doby bez přilby ani krok. Jen je problém vysvětlit dítěti,tak aby to pochopilo, proč ono musí přilbu mít a táta(máma)ne.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2010
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                   

              Omyl-přehlédljsem, že se píše r.2010- tedy před 20-ti lety(24.5.1990).

              [ Zpět ]
              Datum: 22.06.2010
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                   

              No tak já se dítku nedivím že je zmatené, když rodič káže vodu a pije víno :))

              [ Zpět ]
              Datum: 22.06.2010
              Autor: Mike-Anix
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                   

              tak řekl bych že tohle se vysvětlí celkem jednoduše ne? Asi stejně jako proč prcek má kruh nebo rukávky, když se koupe a já ne apod.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.06.2010
              Autor: Jurimír
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                     

                Jo, takový věcí, kdy dítě něco nemůže co může rodič je spousta. Myslím, že duševní vývoj dítěte to neohrozí. I když já jsem třeba helmu začal nosit i kvůli dětem (abych se jako živitel zbytečně nezrakvil)

                [ Zpět ]
                Datum: 22.06.2010
                Autor: petrp
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                       

                  Přesně tak - dítě podle mě docela dobře pochopí, že některé věci musí a dospělý ne, v tom není problém. Větší nebezpečí vidím v tom, že časem začne považovat nenošení přilby za znak dospělosti a ve snaze vypadat "velkej" tu přilbu někde odloží z frajeřiny, až bude jezdit bez dozoru. Což ho tak snadno nenapadne, když vidí od malička přilbu jako samozřejmost na hlavách malých i velkých...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.06.2010
                  Autor: k.vl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        Líp to napsat nejde. Bod.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.05.2009
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • PŘILBA

         

    Musím se připojit. To dítko se evidentně prohání někde po veřejné komunikaci a nemá přilbu. 15let mu evidentně nebylo a tudíž - JE PŘILBA PRO NĚJ POVINNÁ.

    Uvidíme tatínku co budete řikat, po těžkém úrazu hlavy. redakce by měla tento článek upravit. Podle mne cyklistům škodí a ukazuje, že nejsou schopni dodržovat vyhlášku. Tady navíc nejde o nějaký nesmyslný bod, ale o bezpečnost dětí.

    Podle mně fotky malých dětí na kole by měly být automaticky zafixovány jako ty s přilbou a ne bez ní. OMG!

    [ Zpět ]
    Datum: 23.05.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jana.V.)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: PŘILBA

           

      Trošku mi to podle některých reakcí připadá, jako by lada lehokolo.com mohl za všechny (nejlépe minulé i budoucí) úrazy dětí na kole.
      Myslím, že svou chybu uznal hned zpočátku, tak je lépe vzít si z článku to pozitivní a neplnit diskuzi zbytečnými výlevy. Případně byste něco milí kritici mohli zkusit sepsat sami a lépe.
      Vždy se lépe kritizuje než něco tvoří. Jak říkal Karel Čapek - kritik je ten, kdo autorovi vyčítá, že to nedělá tak, jak by to dělal on - kdyby to uměl.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.06.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Pretec)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: PŘILBA

             

        IMHO blbost. Smáznout jednu nevhodnou fotku nebo přidat novou by neměl být problém.

        Ostatně mě taky přijde fotka rozesmátého chlapečka na kole na cestě+ moc super. Už jen chybí ta s tím rozmázlým mozkem...

        [ Zpět ]
        Datum: 24.06.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Martin Tyler)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: PŘILBA

           

      Děláte z autora kriminálníka, jak kdyby provedl nevím co. V článku jde o radu jak nejlépe naučit dítě jezdit na kole a ne o nošení a nenošení přilby. Nehledě na to, že hned v začátku bylo vysvětleno jak k tomu došlo.
      Jinak k článku: svou dceru jsem začal učit jezdit ve 3,5 letech na kole s kolečky a ani po 2 měsících se jich ne a ne zbavit. Tak jsem si od kamaráda sehnal staré kolo, odmontoval z něj řetěz a šlapky a měl odrážedlo. Po týdnu byla schopná udržet balanc a jezdila z kopečků s nohama nahoře. Takhle jsme jezdili asi 2 měsíce na vycházky. Pak jsme zkusili přejít na kolo bez koleček a ejhle ono to šlo samo, jen jsem jí pomohl do sedla a rozjet a šlapala už sama jen jsem za ní jedno odpoledne běhal pro jistotu aby nespadla. Druhý den se naučila i sama rozjíždět a zastavit. (pro rýpaly: vždy s přilbou)
      Takže odrážedlo jen a jen doporučuji, levnější ale je ho vyrobit ze starého kola té nejmenší velikosti.
      Kolu zdar
      Karpi

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2007
      Autor: Karpi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: PŘILBA

           

      Boha jeho!
      Takovychhle chytraku taku fakt v Cechcach potrebujem! Az pane kolego napisete par uzitecnych clanku, zacnete se navazet hnidopissky do jinych, schopnejsich a ochotnejsi napsat neco pro ostatni!

      Kdyz uz pisu; myslite nekdo, ze by nase dcera mohla zacit rovnou s kolem (s tim nejmensim)? V parku zkousela cizi odrazedla a na to, ze poprve sedela na necem vratkem a ze mela problem dosahnout na zem, to nebylo spatne, chvili se na tom udrzela a bavilo ji to (nejradeji se ovsem vozi na brachove kole). Kdyz uz, tak si rikam, ze by to chtelo bez postrannich kolecek, to je jasne.

      Nebo nejdriv koupit aspon na kratko to odrazedlo, a pak kolo (treba jeste letos do prazdnin)?

      Dik,
      CePal

      [ Zpět ]
      Datum: 27.05.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (cepal ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: PŘILBA

             

        Staci ze spravne maleho kola na nejaky cas sundat slapky. Musi ale byt spravne male (dite doslapne plnym chodidlem na zem) a nesmi to byt furtoslap.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.11.2008
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: PŘILBA

           

      Nezlobte se, ale tohle u uplny gejzir nesmyslne politicke korektnosti.

      Zakon mi nema co nakazovat jak se mam chranit nebo jak mam vychovavat ci chranit me deti. To necht necha na me uvaze. A pokud rodic uvazi, ze je v danem miste pro dite bezpecne jezdit bez helmy, tak prosim.

      Pro zajimavost co ja povazuji za klicove pro bezpecnost deti (ale i dospele) na kole (v poradi podle dulezitosti):
      - umet padat. Nechte dite skakat, behat a vubec jakkoliv se naucit ovladat sve telo. Nestujte pod nim na prolezckach, nechte ho nekdy dopadnout, natlouct si na odrazedle atd. Ucte ho kotrmelce, vodte ho do sokola. Uz u triletych prcku poznate, kdo se pri padu skuli do klubicka a bezi dal a kdo se rozplace jak mrtva zaba.
      - mit respekt - az bude trochu umet jezdit, vemte jej do tezsiho terenu (trochu z kopce s bahnem nebo kaminky). At se uci a pripadne at si natluce. Musi vedet ze z kola se da spadnout a boli to.
      - mit disciplinu - dite musi na kole v blizkosti provozu bezpodminecne poslouchat. Pokud se rozjede na chodniku a vlitne pod kola auta tak je rozdil s prilbou a bez prilbu zanedbatelny.
      - mit chranice nejexponovanejsich mist. Tedy helmu a pripadne neco na ruce a kolena. Ale i tady s mirou. dite by melo vedet jak boli natluceny loket.

      Moje deti tedy prilbu v drtive vetsine nosi. Ale ten duvod neni, ze bych to povazoval za povinne. Povazuji to za rozumne.

      Jinak clanek vyborny - jen bych doplnil pravidlo platne pro me deti. Ivestujte svuj cas a energii abyste z jezdeni na kole a uceni udelali hru, lumparnu a dobrodruzstvi. Deti to fakt oceni ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2008
      Autor: lester
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: PŘILBA

             

        DEKUJU, moc pekne receno, souhlasim vsemi deseti.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.05.2009
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: PŘILBA

               

          Přidávám se- čím víc se dítě chrání, tím je z něj větší nemotora(a suverén na druhé straně), protože nepozná následky na vlastním těle!

          [ Zpět ]
          Datum: 22.06.2010
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Učit dítě jezdit na kole "klasickým" způsobem tak, že jej člověk drží za sedátko a v pozici typu "paragraf", kdy záda bolí v podstatě ihned se pokouší klopýtajíc každý druhý metr utíkat a u toho ještě povzbuzovat a chválit , je zoufalý zážitek pro oba zúčastněněné. Mi osobně se velmi osvědčilo použití inlinů, kdy jsem naučil "jezdit" dceru na kole asi za 15 minut.Při dosažení potřebné rychlosti jsem přiměřeně přidřepnul, opřel lokty o kolena a chvíli fungoval v podstatě jako přídavná kolečka. Postupně jsem kolo pouštěl na delší a delší vzdálenosti, až jsem jej pustil úplně a vyjel vedle něj. Dcera jen pronesla "Jé ja úmím jezdit sama..." Nesporná výhoda tohoto způsobu je také v tom, že se dá lehce vyvinout větší rychlost než při klopýtání za kolem po svých, což usnadňuje rovnováze. Přilba je samozřejmostí. Přeji pevné nervy a mnoho následných společných kilometrů s Vašimi ratolestmi.

    [ Zpět ]
    Datum: 14.06.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Fanino ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Dobrý den, článek je sice už prastarý, ale třeba se ještě dočkám reakce :)
    Jsem ráda, že postupuji naprosto stejně... Obyčejnou tříkolku máme od asi 20 měsíců, ve dvou letech dcera jakž takž ovládla šlapání. Teď kupujeme Azuba (dceři 2 roky a dva měsíce). Jen by mě ještě zajímalo - jaké konkrétní kolo jste pro Matěje pořizovali? Z Vašeho popisu je mi velmi sympatické a na léto ho chci dceři pořídit.

    Díky, Hanka

    [ Zpět ]
    Datum: 09.03.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (zani)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      no to bohuzel, chodil jsem po bazarech (jdu-li okolo nejakeho temer vzdy se tam podivam) tak dlouho az jsem potkal spravne male kolo za cca 500 Kc
      Takze neumi doporucit zadnou znacku
      tohle kolo jsem ulovil na strakonicke sinici v cimelicich oprene o zed bazaru u silnice

      [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    v článku doporučuješ kolo kde dítě dosáhne nohama na zem. Nevím zda to je správné- myslím že od začátku by se mělo učit správnou šlapací techniku a to s nízkým sedlem nejde. Navíc je s tím spojená i únava a celková výkonnost- s nízkým sedlem se pořádně nevyužívá největší stehenní sval- díky tomu se přetěžují jiné, mnohem slabší svaly a dítě se rychleji unaví. Takže pokud jezdí jen po Stromovce, vypadá jako frajer, ale na delším výletě ho po dříve utavíš.
    Když jsem v 15 začal jezdit sám na delší trasy, měl jsem se šlapací technikou (zejména správná poloha chodidla vůči pedálu) dlouhou dobu problémy. Věděl jsem o tom, snažil jsem se to naučit správně a trvalo to velmi dlouho.
    Nevím zda za to stojí za "rodičovskou prestiž".

    [ Zpět ]
    Datum: 19.05.2009
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      No tak kámo promiň ale 15 a 5 let je dost rozdíl... v takovým věku se na výlety jezdí v sedačce. Až faganče :) vyroste že je mu viditelně malý pořídí se větší (nejlepší je starý malý Sobi, na tom sem jezdil já) a pak až zase vyroste opět větší (pak přišel Bikros nebo jak se to menuje oficiálně, moje nejvíc milovanější kolo na světě, pustilo mě až po pubertě kdy se pode mnou nadobro rozpadlo na kusy). Bikros doporučuju všem, jenom je třeba pořešit řiditka který měli tendenci se pořád samy ohýbat - řešešní provrtat a zafixovat pořádným šroubem, nebo aspoň pořádnej šmirgl, ale dopřejte to vašemu sigříkovi, ne nějaký globusovy radoby horsky sračky, ty Váš lump na BMXu rozcupuje : )

      [ Zpět ]
      Datum: 19.05.2009
      Autor: Egesi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        tak přesně tímto stylem jsem si kazil styl od tří do patnácti. A nějak mi není jasné proč dítě, které chce jet na kole, cpát do sedačky...

        [ Zpět ]
        Datum: 20.05.2009
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

               

          Aby sis mohl kazit styl, musíš se na kole udržet. Jízda odrážením (a ne šlapáním)učí dítě držet rovnováhu- až ji má naučenou, múže tříbit styl!!!

          [ Zpět ]
          Datum: 22.06.2010
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

         

    Ahojky,
    vím, že článek je již staršího data, ale nedá mi to abych nereagovala.
    Stejný postup jsme udělali u mladšího syna i my (krom té tříkolky).
    Míša dostal ke 3. narozeninám kolo-odrážedlo a po 3 dnech používání jsme mu koupili ještě 12ku od Authora a on skutečně sám šlapal a to bez koleček (ty jsme sundali hned před obchodem při koupi). Dneska má 3roky a 4měsíce a šlape jak drak.
    Dokonce jsem ho jednou vzala i na cyklostezku (jinak jezdí v parku nebo po chodníku..) a on ujel sám 5km. Chtěl - né že bych ho nutila. Prvně jel z města ve vozíku a kolo bylo přidělané k madlu gmicukama a pak vystoupil, vzal kolo a jeli jsme. Byli úseky (kde byla stezka třeba užší), kde jsem ho chtěla dát do vozíku, ale on nechtěl. Naštěstí ten den jezdili zřejmě všichni cyklisté i bruslaři s dobrou náladou, takže nikomu nějak nevadilo, že si jede z leva do prava a kochá se jako pan doktor v jednom českém filmu :)))
    Až si řekl, že už kollo nechce, nasedl do vozíku a jelo se dál :))
    Škoda, že jsme o tom kolo-odrážedle nevěděli už před 5 lety, jistě bychom ho pořídili i staršímu synovi.
    Teď nám to pouze 3 dny jeté kolo-odrážedlo čeká na dceru, než doroste, aby na něj dosáhla - má zatím 1rok a 9 měsíců a ještě je jí velké. Takže na přesrok už by ho snad mohla zkoušet ona :))

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2010
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

           

      My jsme koupili k vánocům měsíc před druhými narozeninami našim děckám Monz Mini Viper odrážedla a v návodu psali, že použít až pro děti od 3 let. Musím říci, že mám asi nějaké divné děti, protože včera jsem jim upravoval sedačky na odrážedlech a malá má ve 2,5 roku sedačku na max. risce a malému chybí tak 1, 5 cm a je taky na doraz. Takže po novém roce to vidím zcela jasně na 20´ šlapací kola. Odrážedla posloužila velmi dobře na naučení držení stability. VŠEM DOPORUČUJI ODRÁŽEDLO SE STUPÁTKEM = odrážedĺo-koloběžku! Kdo koupil v našem okolí to běžné, splakal nad výdělkem. Totiž jak ostatní děcka viděla ta naše a vyzkoušela stupátko, už se na klasické odrážedlo nechtěla vrátit. Takže v našem městečku jich už jezdí 5 se stupátkem. Skoro žádné klasické. Jinak opravdu hlídejte, jak vám děcko roste, protože ve 3 letech, kdy budete chtít začít s odrážedlem mu může být již malé.:-()Přemýšlel jsem i o variantě s odmontovanými pedály, ale právě pro to, že jsem tušil možnost pádu a zranění se o vyčnívající střed jsem od této myšlenky upustila a nelituji toho. Odrážedlo je dneska za pár korun....a vždy se dobře prodá dál...:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2010
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        nemusíš odmontovat celé kliky, stačí jen sundat pedály, tam pak nic nebezpečnýho nekoukáá :-d

        [ Zpět ]
        Datum: 21.06.2010
        Autor: újezďák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

               

          a co ty visící kliky - co s nimi???

          [ Zpět ]
          Datum: 21.06.2010
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                 

            nic :-D
            Ostré hrany to nemá...

            [ Zpět ]
            Datum: 21.06.2010
            Autor: újezďák
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        Myslels asi 12´ šlapací kola, že... :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.06.2010
        Autor: k.vl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

               

          Máš pravdu ve velikosti jsem se seknul ale budou to 16´ šlapací kola..... 12´ kola jsou na těch odrážedlech a to je malé.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.06.2010
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                 

            Jestli jim budou 3 roky, tak mi ta šestnáctka přijde dost masakr (i když velikost kola není jen velikost kol, to uznávám). Máš doma obříky? :-)))

            [ Zpět ]
            Datum: 21.06.2010
            Autor: k.vl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                   

              Malou jsem hlásili do školky a hádali jí 4 roky. :-() Tak asi mám tedy nějaké obříky. :-( Viz. foto z letošního květnového nakoláckého srazu. Na těch 16´kách už seděli v závěsu za tandemem na tažné dvojtyči asi před 14-ti dny a skoro jim to už bylo letos :-()./viz. fotopříloha)

              [ Zpět ]
              Datum: 21.06.2010
              Autor: Martis
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                     

                No, jsou na tom trochu natažený, ale jsou fakt velký. :-) Gratuluju. ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 21.06.2010
                Autor: k.vl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                       

                  Vždyt´ říkám, vidím to až příští rok - to bude tak akorát;-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.06.2010
                  Autor: Martis
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                     

                My jsme řešili se synem, zda za tandem jednostopý vozík a vy tam taháte takovýhle přívěs. Jdu se stydět do kouta.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.06.2010
                Autor: petrp
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                       

                  Já nevím, ale nám se i vozík tahá za tandemem podstatně lépe než za singlem jakéhokoli druhu. Prostě na tu váhu jsme dva. A dnes, kdy každé z děcek má více než 15 kg a vozík dalších 15 , tak člověk táhne už skoro pytel cementu a to je sakra cítit. Kdysi jako bezdětní jsme tahali za tandemem výstroj na dovolenou v nákladním Croozeru Cargo = cca 40 kg. A tak dnes nám to ani nepřijde, když tam táhneme něco jiného. Prostě přepřáhnem a jedem zase s něčím jiným. Mimochodem s tou dvojtyčí se nejezdí vůbec špatně - narozdíl od vozíku ho netáhnete, ale šlapající děcka vám navíc "double" vydatně vzadu pomáhají, takže vás v podstatě ze zadu postrkují před sebou :-)))))))))))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.06.2010
                  Autor: Martis
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                         

                    Jeko odborníka na tandemy bych se tě zeptal na jednu věc(která mi nedá spát)ohledně postavení klik. Je nějaký dúvod, proč jsou na tandemu kliky obou jezdcú ve stejné poloze? Nebylo by vhodnější(z hlediska síly záběru), aby byly posunuty o 45°? Teď jsou oba najednou v plném záběru a v jiné poloze zase oba najednou v tzv. hluchém místě(minimální síla). Hlavně při jízdě ve stoupání by to mělo být znát.Taky u ručního pohonu(vozíčkáři, invalidé)se mi zdá nelogické jejich "šlapání" oběma rukama ve stejné poloze- ne jako nohama(jedna vpřed,druhá vzadu), ale obě naráz vpřed.. Má to nějakou výhodu?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.06.2010
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                           

                      Obávám se, že při posunuté poloze klik by byl na tandemu problém s rovnováhou. Kdysi jsem se ptal v Tandemservisu na jejich tandem, který má oddělené šlapání a prý se s tím dá jezdit tak do 15 km/hod. Ale na druhou stranu u tandemů, kde jsou jezdci zády to oddělené šlapání je také.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.06.2010
                      Autor: petrp
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

                           

                      Já tedy nejsem žádný odborník na tandemy - já na obyčejném tandemu jen jezdím.;-) Ale pokud jsem dobře informován, tak posunutím jednotlivých klik vůči sobě se kříží záběr jak na pohon (řetěz a talíře se středy u navigátora) ale hlavně se kroutí neskutečně rám. Takže právě naopak je souhlasná párová jízda pro maximální využití síly vpřed - myslím - nezbytná. Jednou - na počátku ježdění - se mi podařilo z neznalosti a nepozornosti posunout po výměně řetězů kliky do rozídlné polohy a bylo to o zabití se. ;-) A představ si, dalo mi dlouhou dobu přemýšlení, co jsem to s tím vlastně vyvedl, že to tak blbne (myslel jsem, že mám kratší řetězy, že jsem moc přitáhl napínák, že jsem ohnul tácy :-)))))))) ) nakonec jsem na kolo v klidu kouknul náhodně z dálky a v tu chvíli jsem to teprve uviděl a trklo mě to - to vzájemné posunutí klik. Srovnal jsem to a byl klid.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 23.06.2010
                      Autor: Martis
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak si ulehčit začátky malého cyklisty

             

        FUJ´!!!!...koukám na tu hrubku jak Brno, co jsem tam napsal...samozřejmě na max.rYsce!:-()

        [ Zpět ]
        Datum: 21.06.2010
        Autor: Martis
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
včera
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

198 cyklistů (10 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024