Ahoj
prosím, poraďte mi, kde se dají dokoupit samostatně takové ty krátké pásky, kterými se připevní kola k držáku kol na střeše auta. Časem se nějak poztrácely a zatím se nám nepodařilo zjistit, kde by se daly samostatně koupit - už jsem uvažovala i o výrobě doma - z popruhu.
Vím také, že se to dá řešit gumicukama, provázkama apod., ale chtěla bych ty pásky ....
Díky !
My už několik let používáme držák na tažný zařízení - je to mnohem bezpečnější, snadnější přidělání kol a taky není taková spotřeba benzínu (což je na delších cestách docela citelně znát).
Vždycky když vidím, jak se někdo řítí s kolama na střeše po dálnici jak blázen, otvírá se mi kudla v kapse.
Ale jo, věřím. My holt máme nosiče na střechu a měnit to budeme, až se to zničí.
Dají se takto vozit 4 kola na 1 autě?
A pozor na tu kudlu v kapse :-)
My máme držák jen na dvě kola. Co vím, tak dělají na tři kola. Na čtyři si nejsem jistá.
Pokud je kvalitní držák, tak je to i na střeše v pohodě, ale musí se holt jet opatrněji. Dost často vídám, že to kolo na střeše drží jen silou vůle a když se pak řítí jak šílenec (a ještě po těch našich zdevastovaných silnicích) - tak je docela velká šance že to kolo ulítne. Už jsem tomu byla i svědkem - třeba na dálnici jednomu řidiči ulítli čtyři kola i se zahrádkou. Měl kliku, že zrovna nejezdilo moc aut, takže se nikomu nic nestalo.
Nám kolo právě už jednou spadlo, bohužel moje :-( Nebyla jsem u toho přítomna, ale bylo to proto, že se to na krátkou vzdálenost nezapáskovalo.
A když vidím, že někomu na střeše kolo vlaje nebo nějak kymácí, tak se ho snažím na to upozornit.
Docela výhoda je mít střešní okno, alespoň je vidět, co se na střeše děje.
Držáky máme průměrný a 4 kola to v pohodě uveze. Co na to říká střecha auta, nevím, ale zatím drží :-) Samozřejmě, čas od času se někde zastaví a vše se zkontroluje.
Gumicuky místo pásků nouzově používáme taky, ale nebaví mě to pořád omotávat :-)
No ja jsem tyto pasky ihned po koupi nosicu vyhodil, protoze jejich pevnost a zpusob zajisteni proti rozepnuti me nepresvedcil. Vymyslel jsem a poridil si upinaci pasky mnohem lepsi. Kup si par metru suchace - suchy zip. Potrebujes obe casti, tu s chlupama i tu s hackama. Nastrihej na kusy dlouhe cca pul metru a otoc rubem k sobe, pak sesij podelne. Snad by to mohlo jit i slepit chemoprenem, ale to jsem nezkousel. Vhodny je suchac o sirce tak dva az tri centimetry, sirsi se mi prilis neosvedcil. Pak tim proste obtocis kolo kolem te lyziny na aute a je to. Pevnost dostatecna a vyzkousel jsem to i ve vodě a v mrazech a je to v pohode. Mam tech pasku asi dvanact a kdyz vezu \"plnou polni\" = ctyri kola, tak je jimi i spojim pres ramy - cele se to pak spevni a neklepe se to tolik. Jinak se da takovy kousek suchace pouzit i k vytvoreni tzv.. rucni brzdy, ktera zde byla pred casem resena. M.
Díky za radu, s tím sucháčem mě to už taky napadlo. Super, že to někdo vyzkoušel za mě :-))
PS: Většinou taky vozíme 4 kola .... :-) Zpevňujeme je k sobě normálním krouceným zámkem.
PS2: Ruční brzdu mám řešenou jinak, taky už to tu bylo řečeno .... :-)
PS3: páskům věřím, za 5 let ježdění s koly na střeše auta jenom jedna "nehoda" a to zrovna v momentě, když se kola nezapáskovala ....
Já jsem si koupil řemínky ke klipsnám.
Taky pouzivam reminky ke klipsnam,jsou na podobnym principu jako ty puvodni ale jsou bytelnejsi.
já taky.
Jako náhradní příslušenství je prodávaj v centru střešních nosičů Neumann v Holešovické tržnici. Měl jsem je na starejch držákách. Neumim tu tkaninu popsat, ale bylo to dost pevný a ty přezky taky. Narozdíl od těch držáků ty řemínky byly super.Netřepily se, držely,vydržely. Ale myslim, že by tohle měli mít v každé specializované prodejně na střešní nosiče jako náhradní díl. Jo a jsou černé s bílím nápisem.
taky se dají použít pásky se suchým zipem, které jsou na stažení lyží
Mohu jen doporučit řemínky ke klipsnám, které už léta používám. Jednou když soused dělal střechu, nechal přes vjezd do dvora u naší chalupy trčet neuříznutej trám. Já zapomněl, že do dvora vjíždím se třema kolama na střeše a kola šla dolů i s nosičema a příčníkama. Na střeše zůstaly jen podélné lyžiny, ale řemínky kola z nosičů nepustily.