Zdravím
Začal mi semtam nezabírat cvrk. Vždy na těžším převodu a při větším záběru. O jeden až dva "zuby" to přeskočí a zabere. Rozebral jsem to. Je to 20let staré šimano a 7mi kolečko.
Sundal jsem osičku(rychloupínák) a položil kolo 7mi kolečkem nahoru. Vzal jsem šroubovák a kladivo a v protisměru hodin jsem vyklepal prachovku, která je zároveň doraz na vnější ložiska. Otočením kola 7mi kolečkem dolů kazeta bez cvrku vypadla. Na ořechu je drážka, ve které je kruhová pružinka a ta přitlačuje praporky tak, aby byly směrem od ořechu a mohly zabírat v ozubení v ořechu. Jenže se mi zdá, že ty praporky neodlízají. Že by to mělo odlízat více.
Je to pročištěné. Může být nějak vychozená ta kruhová pružina? Unaví se časem a změkne? Trochu jsem ji přiohnul, ať je menší v průměru. Ale nezabralo to. Všiml jsem si, že v místech, kde se dotýká praporků, že je pružinka trochu jakoby přištíplá. Možná je to vydřené. Ale jsem si skoro jistý, že kdybych v těchto místech pružinku ohýbal, že se to v tom místě zlomí.
Praporky jsou lehce přihoblované zhora. Ale to je buď od toho jak to sem tam přeskočilo, nebo prostě lehký oděr. Misky na ořechu i bříška praporků se mi nezdají nějak zvlášť vychozené. Těžko říct. Mělo by to být zároveň s tím okolím ořechu ty praporky. A jsou. Spíše podezírám tu pružinku.
Dají se tyto pružinky ještě sehnat?
děkuji
Bohužel, co vím tak "střeva" nejdou ani objednat.
(Shimano centrum)
Ještě se podívej, zda nemáš zaoblený některý zub do kterého praporky zapadají. Pokud ano - tak vzhledem k tomu že je kalený tak zapilovat diamantovým pilníčkem.
Je možná únava pružinek+ mírné opotřebení praporků a problém je tu. Pružinky se asi sehnat samostatně dát nebudou- sháněl jsem je před rokem po zlomení a znefunkčnění cvrku bezvýsledně. Buď použít nový ořech, nebo vybrat z nějakého staršího šroub. pastorku- já nakonec koupil nový ořech a je pokoj..
Před časem jsem řešil to samé. Na málo používaném starém horákovi se sedmikolem občas nezabraly praporky. Sundal jsem kazetu, rozebral ořech - a příčinou bylo staré mazivo uvnitř. Praporky se prostě občas přilepily a nezabraly. Pomohlo důkladné vyprání všech dílů v benzinu a následné namazání olejem. Při montáži jsem si taky všiml lehce omletých praporků, ale zatím to šlape dobře.
Jo a kdysi, ještě u favori´táckých vícekoleček, jsem prasklou pružinu nahrazoval drátem z rozpleteného lanka. Fungovalo to stejně dobře, jen se musela trefit správná délka.
to když nezaberou, to je takovéto střílení? :-)
bráchovi to na starém horákovi dělá taky, ale taky jen na 2 nejtěžší převody (nejmenší pastorky). měl jsem za to, že má vytahaný řetěz, ale po výměně to pokračuje dál... takže zrada je v ořechu? to už mu tam můžu strčit nějaký nový osmičkový a dát novou kazetu (řazení už osmičkové má, to se sedmičkovou kazetou funguje dobře :-)
Pokud to dělá jen na dvou nejmenších, jsou tyto v háji (opotřebené zuby). Pokud by byla vadná volnoběžka, je jedno co tam zařadíš, bude to střílet v celém rozsahu.
Na určení opotřebení řetězu je nejlépe použít měrku, popř. posuvku; na jetý zuby stačí kouknout - zlobivec bude výrazně jiný (na záběrovém zubu je úbytek materiálu pěkně patrný), oproti málo jetému.
měrku mám, podle ní byl v cajku i ten původní řetěz - druhý zoubek. ale říkal jsem si, co kdyby..
kazeta byla taky skoro nová - měla za sebou jen ten první řetěz
Pokud nejvily zuby znatelné známky opotřebení, může to být i přehazkou. Teď jsem si vzpomenul - minimálně dvakrát sem to potkal - střílení na dvou nejmenších. Zuby mírně jetý, řetěz taky. Vždycky problém řadíci kladky - jednou namotaný vlasy z jedný strany řadící kladky, podruhý kladka obalená vrstvou šmíru (přemazáno, majitele jsem pochválil za skvělou, pěkně tuhou brusnou pastu - oboje vyřadí z funkce plovoucí uložení kladky a to se projeví špatným nabíháním na zuby pastorků.
díky za tip, zkusím na to příležitostně kouknout. zatím doma bráchovo staré kolo visí na háku, pořídil si v létě nové.
ale i ten starý 26" olpran jezdil super :)
Spolucestovatelka Pavla Knebla ("Cesta pro nic a za nic") jela do Číny (PRC) na Olpranu (s vícekolečkem).
tak pokud rám není shnilý, tak kolu přece nic není :-)
jen dneska, pokud nejsi "in" na 29" s odpruženou vidlí, tak na tebe prostě koukají jak na vraha :-D
..hejtman Ságner, kterému přinesl batalionsordonanc Matušič ze stanice večerní vydání „Pester Lloydu“, řekl, dívaje se do novin: „Tak vida, ta Weinerová, kterou jsme viděli v Brucku vystupovat pohostinsky, hrála zde včera na scéně Malého divadla..
Tím byla zakončena ve štábním vagónu debata o Itálii..
Ale pokud to dělá jen na nejmenších pastorcích, tak bych to spíš viděl na omletých pastorcích.
Ještě mě napadlo dát kolo do stojanu, přibrzdit zadní kolo a točit klikami. Když se budeš dívat pastorky, měl bys poznat jak na nich řetěz sedí. Na těch omletých by nezapadal do paty zubu, ale byl by spíše u vršku. Porovnej s těmi, na kterých to nestřílí.
To střílení budou nejspíš omleté pastorky nebo převodníky, které ač se to nezdá tak se také opotřebují a je nutné je jednou za čas vyměnit.
Prosim Vás, čo to môže byť pri torpéde. Niekedy zaberie dopredu až na druhé tretie otočenie? Ďakujem
Válečky zapatlaný vazelínou
Vymačkaný, nebo popraskaný válečky
vymačkaná zabírací hlava
špatný rozměr válečků
poškozená klec válečků na zabírací hlavě
Tipnul bych si vymačkanou zabírací hlavu - válečky zalezou při brzdění do druhé polohy a nejsou schopný se dostat do první, zabírací. Tam přeskočej až při větší síle záběru...
Nebo je to prostě rozbitý, vyber si :))
Hlavu som vymenil, klietku tiež, venčeky sú celé. Namazať vazelínou len venčeky a ostatné len olejom? Je to napatlané vazelinou. (Celá ta časť (hlava), na ktorej je ozub.koliesko, je myslim nová.)
Do torpéda se vazelína nedává. Pokud možno ani na kuličky ne... starý torpéda měly olejničku, aby šlo domazávat. Když už máš nutkání kuličky namazat vazelínou jen tence a teplovzdornou - lithiovou. Pokud si tam napatlal vazelínu, nediv se, že to nebrzdí, nezabírá.
Ďakujem, na tie staré si pamätám. Brzdiť brzdí, len niekedy nezaberá.Vyčistím a dám vedieť. Líthiovú mám.Dííík!
děkuji všem za podnětné reakce. Sehnal jsem starší zadní kolo s 6ti kolečkem a to jsem vykuchal. v podstatě to bylo asi unavenou pružinou. To jsem vyměnil a nyní to zabírá dobře.
Z toho starého kola jsem si mohl vzít taky řetěz. Ten můj byl na 110(+-) článcích delší o 3články :))) Nyní to jede jak má. Jak jsem někde přejel kotary, tak mi už přeskakoval řetěz po nejmenších ozubených kolečkách. A do toho mi sem tam nezabral cvrk, to bylo v záběru na zabití....
Plácnu to sem, ať nezakládám nové vlákno.
Na starém 26" horáku jsem poslední dobou začal mít problém:
Když jsem přestal šlapat a přejel jsem přes sebemenší nerovnost, tak začal řetěz skákat po kazetě jak blbý. Po nějaké době se občas stalo, že volnoběžka v náboji zabrala se zpožděním. Ale jen někdy. Když jsem vyndal zadní kolo, překvapila mě vůle na kazetě snad 1cm. po sundání kazety najednou vypadl ořech ze zbytku náby. Pohromadě to držel jen rychloupínák.
Ouha, prasklá zadní osa. Tohle se mi stalo naposledy ještě u Favorita. Za posledného čtrvt mega km nic.
Kola jsou Remerx. komplet zapletená včetně náb. Mám je 1,5 roku. Na tomhle kole moc nejezdím, tak mají najeto odhadem 5000km. Vlastně jsou ještě v záruce. :-)
No nic, zkusím sehnat novou zadní osu. Reklamovat to nebudu.
Těžko koupíš novou solidní osu. Sháněl jsem, marně, v obchodech jen nějaké totální bláto za dvacku. Snad že prý by samotná osa i šla sehnat, jenže za dlouho a v ceně celé náby.
Takže nejjednodušší bylo koupit nábu a z ní vykuchat osu.
Něco jsem doma vyhrabal.
Jestli je správná délka osy 142mm, tak je to ona. :-)
Tak nic.
Neuvědomil jsem si, že nába je na průmyslech a osa jakýsi atip.
Bude potřeba nejspíš nová zadní nába. To už by vyšlo líp koupit někde na bazaru celé zadní kolo.
no, jedna knížecí rada:
-pokud máš něco co má CZ zastoupení skus tam napsat.
-na výrobu osy s dírou pro rychloupinak radši zapomeň. Já to poptával a ceny byly kolem 1500 korun (osa pro ložiskový náboj, material 14 220,
res. 15 230 tepelně zpracovaná)
Osa by se měla dát koupit. Cena by měla být okolo 200Kč.
Osa objednána u Remerxu.
Cena 132,-Kč bez DPH. S poštovným celkově asi 290,-.