Přátelé, co jste chytřejší a zručnější, než jsem já - prosím, prosím:
v červenci jsem zakoupil novou devětadvacítku, má natočeno 9 tisíc, tak jsem si řekl, že preventivně vyměním řadící lanka, abych předešel tomu, že se přetrhnou v řazení za hlavičkou.
Ovšem nevím jak. Obě řadící lanka jsou zavedena do spodní rámové trubky a vycházej z ní zase až dole nad středovou osou. Bowdeny nejsou uvnitř vedeny, jdou tam pouze samotná lanka. Copak nahoře, to mi je jasný - prostě ho tam zastrčím a posunuju dolů.
ALE JAK HO DOLE DOSTAT Z TÝ MALINKATÝ DÍRKY ZASE VEN???
Koukejte mi to povědět, nebo se dneska fakt už zblázním - Mášová je naprostej magor, tu už ani nevydýchávám, a teď k tomu ještě ty lanka :-)
To je přece jednoduché - když vytahuješ staré lanko, tak si na něj přiděláš drátek nebo provázek, který si protáhneš trubkou. Samozřejmě ten vodicí špagát/drátek musíš nechat koukat z obou těch dírek v rámu.
No a když zandaváš nové lanko, tak ho nahoře zase přiděláš k tomu drátku/provázku a jednoduše to protáhneš zase zpět.
A co když se přetrhne uvnitř rámu? Jedině frikčka a svářeč, jinak to nevidím. :-)
Když se přetrhne v rámu, tak to vytáhneš kus dolů a kus nahoru. Není problém :-)
pokud se Ti přetrhne "vodící" lanko
tak jedině sundat středy vymontovat osu,
natáhnout 2 vodící lanka od konců (malých dírek) a uprostřed spojit.
Jinak šťournu si - proč jsi si kupoval něco neservisovatelné ?
Ještě jsem nekutil, takže konkrétně neporadím. Hledal bych asi inspiraci tady :
http://dopice.sk/kIc
http://cykl.cz/item/vymena-lanka-tazeneho-ramem
Tady je to popsaný, ale než se s tím takhle srt, tak bych raděj koupil jiný kolo.
jj, sice je to elegantnější, možná i líp chráněný před čurbesem (sporný, vstup do bowdenu je furt stejnej) - zlatý venkovní vedení, zvlášť na horácovi, kde ta lanka zas víc trpí a častěji se mění. Praktičnost u mě vítězí.
Kdo se vším ale utíká do servisu a pár kaček navíc ho nepoloží, tomu to může bejt šumák, může jít s trendem.
Díky za rady. Věřte, že mi tohle idiotský vedení lanek - slušně řečeno - se.e!!! :-)
Prosím - to mínus jsem dostal za slovo "se.e" nebo je tady někdo, kdo vedení lanek v rámu preferuje a tím pádem se mnou nesouhlasí? :-)
Občas mám podobný problém, když musím měnil šluslý kabel u měřicího stroje. Tam jsou kabely protažené různými loomy, dírami v portálu apod. Řešim to tak, že konec kabelu rozpletu, pomocí pájky spojím nový kabel se starým tak, aby to průměrově sedělo. Pak máznu mýdlem a protáhnu.
Takže rozpleť konec lanka, stačí 1-2cm a odštípni asi polovinu drátků. Vezmi nějaké staré lanko, které použiješ jako protahovací, uprav konec stejně a spájej oba konce k sobě. Pak vytáhneš staré lanko a to protahovací zůstane v rámu. Odštípni konec, vezmi nové, uprav zase knec, spájej a protáhni. Ajeto :-)
Pokud chceš pájet nerezové lanko cínem, tak doporučuji zakoupit v GM Electronic pájecí vodičku na nerez. Jde to s ní náramně. Od té doby co jí mám, tak konce lanek proti roztřepení zaliji cínem. Lanko není tepelně příliš vodivé a tak ho výkonostně snadno ohřeje i obyčejná pistolová trafopájka.
Mildo, díky!, tohle se mi zdá nejsnadnější způsob :-)
Jak zmiňuje ten návod. Použije se tzv. brčko z jiného bowdenu (já ho měl ke kolu). Na staré lanko se navlíkne brčko - tím mám zajištěnou cestu. Staré lanko vytáhnu a strčím tam nové s horním bowdenem. Dělal jsem to nedávno, práce na 10 min. A vnitřní vedení řadících lanek je skvělá věc - nechytá bordel a líp to vypadá. Jiná věc jsou brzdový hadice, tam upřednostňuju vnější vedení.
Taky jsem to dělal brčkem.
Jenže já kupoval jen holý rám a brčko v něm bylo už zastčené.
Ke koupi třeba https://www.koloshop.cz/servis,-naradi-bowdeny...
Vytahnul jsem si omylem bowden z rámu koloběžky a chvíli se trápil,jak ho zas správně prostrčit.Nakonec jsem protahnoul provázek tak,že jsem provázek strčil nahoře do rámu a vzadu cucal vysavačem trubkou obalenou k rámu lepící páskou.během půl minuty hotovo
Navíc máš teď v rámu pěkně uklizeno. :-)