Dobrý den, chtěl bych si pořídit tento pohon,ale odrazuje mě údržba převodovky po 1000km. To je motor tak špatně zatěsněný že se do něj dostane prach? Škoda že nejde udělat olejová náplň,protože vazelína odlétá stejně z ozubení a běhá to na sucho jako např. u úhlové brusky.A když se vazelíny dá hodně,tak se tlakem vytlačí kolem hřídele.
Zdravim.
Problem neni v jen prachu! Ten prach tam dostane a udela s bile vazeliny cernou vazelinu, jen trochu hustejsi. A motor vpohode bude jezdit 10000km.
Problem je v prehrati motoru. Kdyz teplota kostry motoru bude nad 50C, bila vazelina stane brousevom. A pak za nekolik stovek km ozubeny kola jiz budou ojety.
Pokud budete pouzivat motor vice nez na 500W v zime a 300W v lete, tak musite tu vazelinu menit za 1000km.
Rozebíral a mazal jsem sousedovi BBS-02 750W(zakouupený na jaře 2017) po 2000km a už tam byla z výroby červená vazelína ,soused má 120kg a moc to nešetří, žádné opotřebení nebylo znatelné ,nyní má přes 3000km
Pročítal jsem to zde a i baterie bude slabým článkem,nechtělo by se mi dávat každé dva roky za ni 15000kč.Pohon Cyclone se zdá být z pohledu údržby lepší.
Akumulátor do rámu je fajn vzhledem k jízdním vlastnostem, bohužel je drahý a moc nevydrží, po ujetí cca 5000km, tj.cca 200 cyklů má poloviční kapacitu! Ale pokud chci ušetřit, tak v přepočtu za cca 7000,-Kč mám dvě tyto:https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... jízdou spojím je do serie, po jízdě opět rozpojím a nabíjím každou zvlášť dvoukanálovou nabíječkou:https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... Pokud nejezdím, tak nabíjím na "storage", před jízdou nabíjím cca 2 hodiny na 4,15V/ článek. Za cca 10000,-Kč mám baterii s nabíječkou s kapacitou 20Ah, které nevadí větší proudy. Pravda, je s tím trošku víc práce - baterie se před nabíjením musí rozpojit a nabíjet každá zvlášť tou dvoukanálovou nabíječkou, musí se připojit nejen silový kabel, ale i balanční konektor, takže místo jednoho konektoru připojuji 4 a navíc je to dobré nabíjet pod dozorem a v nehořlavém prostředí. Ještě to chce sehnat vhodnou brašničku na uchycení do rámu. Není to ale rozhodně pro laika a není to "blbuvzdorné" jako standardní Lionky montované na kolo, jsou na to potřeba určité elektrotechnické znalosti, samozřejmostí je zařazení pojistky do obvodu (tzv.autopojistka 30A v pouzdře), jelikož modelářské LiPolky nemají BMS, tak je nutno používat vhodný měřák, aby nedošlo k podvybití baterie (i když standardně nastavená ř.j.u BBS-2 vypíná při 41 V, takže by k tomu nemělo docházet). Sice tady nehrozí úraz elektrickým proudem, ale riziko požáru tu je, ať už vlivem zkratu, nebo poruchy uvnitř baterie. Baterie je potřeba nabíjet a skladovat v nehořlavém prostředí, osobně je mám uvnitř krbu (samozřejmě pokud v něm netopím :-) S motorem BBS-2 48V/750V jsem za 3 roky najezdil 10000km a zatím naprostá spokojenost. Ale je fakt, že jezdím "na pohodu", většinou si vystačím s výkonem kolem 350W, jen do kopců jedu krátkodobě na 500-700W. Ale ten Cyclone bude asi trvanlivější,zvlášť při vyšších výkonech.
Přátelé,chtěl bych to tu malinko rozhýbat!! Napište,zda už jste vyndali kola a někam alespoň malinko vyjeli!!Já chci jen říci,že jsem přes zimu udělal přestavbu na kolo mojí ženy a zdárně jsme to už před 14 dny vyzkoušeli na cestě od nás z Děčína podél Labe do Německa....a zpět.Manželka se nejdříve velice bála,jak to zvládne,jak řadit a jakou přípomoc mít.Vše zvládla...na rovině to jde.A na konci cesty ,kde je k nám veliké stoupání(kdo to zná,ví,že hned u starého mostu přes trať nahoru na Čer.Vrch,je krpál jak hrom)..tak to vyjela a....byla na kopci úplně nadšená.Máme oba motory BBS-02B 750W a baterie LiPo-12000mAh,které stačí pro nás v pohodě.Tak a já jezdím pravidelně každý víkend a i v týdnu,pokud je čas.Minulý týden jsem dal okruh přes Hřensko a Jetřichovice asi 52km.Zkoušel jsem baterie,zda mi to v těch kopcích bude stačit,abych se do nich tolik nedřel.A vše ok.Dnes jsem vyjel nad Děčín,přes čtvť Maxičky,dále po cestě do německé Sho"ny(přehláskované o) a podél Labe domů.Zima na ruce jako sviňa,ale krásná cesta..kdo to zná,ví sám.A tak přátelé! Všem vám přeji ,abyste měli čas a chuť,aby bylo už teplo a vy mohli užívat ty najkrásnější chvíle na projížďkách a měli čistou hlavu i dobrý pocit,že vám něco přineslo radost.To vše vám přeje Jiříczech.
Krása :-) Já jsem měl včera půl dne volno, tak jsem vyjel taky na svou cestu na chatu a zpátky, bohužel při zpáteční cestě mě chytnul slejvák, tak jsem šel do sprchy já i kolo, co bylo celé od bláta... Přes týden je hezky a je nám to prd platné, protože jsme zavření v práci a když přijde víkend, tak se to zkazí, co naplat, větru dešti neporučíš, to chtěli komouši a ti už tu zaplaťpánbůh nevládnou. Tak ať nám to jezdí a ať někdy vyjde i sluníčko na výlet :-)
Já si před 14 dny dal 2 noční vylety tesně za hranicemi polska .Noční výlety sou podle mě nejlepší bez rušivých aspektů :D Začínam na nich být závislý .Je to adrenainová záležitost.Jen taková vyjíždka okolo 30 km okolo města která skončí většinou na 97 % baterie a začíná to pomalu klesat. Do 25km to drží a vrací se zpět na 100% ( Jinak baterie li-on 15.4ah samsung 22P od července 2017 doted naprosto v pohodě takže můžu zaklepat že to terno kolem toho není zcela tak oprávněné.Ujeto zatím 3000km tak se uvidí ale už budu oslavovat 2 roky :P
Samozrejme že drží keď je 7p... keby bola 4p už dožíva...
K tomu dožívaniu tiež doplním praktickú skúsenosť, ide jar, tak som to celé meral a kontroloval.
Pôvodná baterka z roku 2014, vtedy papierovo 11,2Ah má teraz odmeraných 8,5Ah.
Na prvý pohľad slušné, v skutočnosti už za moc nestojí, je hrozne mäkká a BMS ju vypne už pri 44,6V.
Ale tých 75%, ktoré sa lionkám pripisujú to asi spĺňa. Opakujem, že jazdím s citom, nikdy som ju nežmýkal.
Je to 13S4P , články údajne Samsung bez bližšieho určenia, ani po rozobratí som ich nedokázal identifikovať, je to celé zatavené vo fólii. Dnes by som už od predajcu, čo neuvedie takýto základný údaj nenakupoval, ale vtedy som tomu až tak nerozumel.
Btw Lubo, vyrozumel som správne, že sa venuješ aj repasom batérií? Môžem sa na Teba obrátiť cez súkromnú správu?
Vrátim sa k pôvodnej otázke:
Nedávno som prvýkrát rozobral som svoj BBS-02 kúpený v roku 2014 po cca 20 000 km a stav je bezchybný. Biela vazelína je stále biela, ozubenie (vrátane nylonového kolieska) bez opotrebenia.
Červená vazelína na pravej strane bola špinavá, ale tam je ozubenie kovové a tiež nepoškodené. Tú som menil raz za dva roky (Mobilgrease 28), lebo sa to dá ľahko rozobrať. Asi by bolo lepšie raz ročne- ani nie kvôli vplyvu na ozubenie, ale motor má taký príjemnejší chod a zvuk.
K tesneniu: s údivom som zistil, že tá polka motora s kontrolerom utesnená nie je. Sú tam dve diery, ukryté v drážkach na spojovacie skrutky. Kontroler je zaliaty v silikóne, voda pritečie a odtečie (ale to by musel byť motor ponorený vo vode, naprskať tam veľmi nemá ako). Utesnená je až polovica z motorom- gumovými prechodkami a silikónom, a naozaj dôkladne.
Záverom: evidentne záleží na spôsobe použitia. Mám 70kg, kontroler 18A, rýchlosť nastavenú na max. 25 km/h, používam prehadzovačku:-), jazdím rekreačnú cykloturistiku. Pre takýto účel je to perfektný motor.
70kg, rekreačná jazda a limit 25km/h jednoznačne predstavujú pre motor tak 20% záťaže oproti 100kg, hory-doly a rýchlosť bez limitu... To potom motor pochopiteľne nemá problém vydržať. Tieto odomknuté systémy lákajú k používaniu nadoraz, nakoľko je ľahké to nastaviť a výrobca to takmer nijak neblokuje. Ale ako všetko čo ide nadoraz to potom dlho nevydrží.
A proc pri limitu 25km/h, vaze 70kg a rekreacni cykloturistice vubec pouzivat tezky stredovy pohon?
Ach jaj, to ešte aj na elektrofóre musím odpovedať na otázku, prečo používam ebike?
Ale dobre: Pre dojazd. Dostanem sa tam, kam by som inak nedošiel.
Naprosto souhlasím,jedu tam,kam bych bez motoru nejel.....kopce,rozhledny a vyhlídky do kraje.Ten motor mám a jsem naprosto spokojený.Zatím najeto 800 km, přes zimu jsem trochu jezdil.Limit mám taky 25 km a tak i tak to stačí...ale je to jen můj názor.na páčku to však jede i 55 km, ale to nedělám,ještě rád žiju.
Tak jsem mel na mysli neco uplne jineho.
Zkusim jeste jednou:
A proc pri limitu 25km/h, vaze 70kg a rekreacni cykloturistice vubec pouzivat tezky stredovy pohon (4kg) misto maleho hub motoru (1.5kg)?
Aha, ok.
Pôvodne som mal priamy motor v zadnom kolese a nebol som s tým spokojný, do kopca to strašne žralo a aj tak neťahalo.
Tak som si kúpil stredový, kvôli využitiu prevodov. Pri pomere 42/36z to aj s naloženými cyklotaškami vylezie všade.
Váha motora mi až tak nevadí, ťažisko je nízko. Viac mi vadí váha baterky, aj keď je v ráme. A s druhou baterkou na nosiči je ten bike už otravne ťažký.
Možno by mi stačil aj sprevodovaný hub, neviem posúdiť, jazdil som na požičanom iba párkrát a nemal som som príležitosť otestovať to v nejakom extrémnom stúpaní.
DD motor do kopce je to spatna myslenka:)
Pokud mate 2 baterky (6kg?) + naklad + kopcy, tak stredovy pohon je rozhodne dobra volba i pri limitu 25km/h:)
Mam evbike na 750w. Drtim max z toho. Radne radim. Ted zacinam 3. sezonu, najeto 8500km. Nechal jsem to promazat a servisak,ze tam zadne mazivo nebylo,ale ze kolecka ozubene jsou v dobrem stavu. Baterie uz uz slabsi,ale nabijim v praci,tak i pri plnem vykonu tech 23km po rovince dani bez slapani. Co jsem presel z retezu shimano na Sram, tak nemenim po 2tisicich kazetu a retez. Uvidime letos jestli dam opet 4500km,spis ne,uz uz mam zpozdeni s tou zimou, pri nule C to neni ve 40kmh zadna prdel