Čelovku na kolo a ještě na celonoční jízdy?
Proč čelovku a ne světlo na řiditka? Aby čelovka vydržela výkonně svítít musí mít velký zdroj a velký zdroj je hodně těžký a zbytečně to zatěžuje hlavu a krk a dost to bolí. Navíc čelovka je hodně vysoko a dost oslňuje ty proti.
No čelovka neni k zahození,když potřebuješ sledovat i věci ne jen před předním kolem. Ideální je se zdrojem v kapse v bundě na hlavě stačí váha čelovky
Abych mohl sledovat i to co je z boku kola, tak to by nejdřív čelovka musela přesvítit světlo z řiditek a aby to dokázalo, tak to by muselo být hodně výkonné světlo a hodně silný a tak i těžký zdroj od kterého by k čelovce musel vést kabel a ten by už zase bránil ve volném pohybu hlavy a někde nějaký zavěšený těžký zdroj by taky překážel.
Pořád nemůžu přijít na to k čemu by na kole byla dobrá čelovka a byla by výhodnější než pevné světlo na řiditkách.
Napadá mě jen jedno využití, pro sportovní účely, třeba noční orientační závody, ale to už je jen pomocné světlo, když se musí sledovat mapa, buzola, značky mimo cesty a vyhledávání kontrolních bodů když se sleze z kola.
Jinak skutečně nic jiného, ale to rozhodně nebude ten případ z dotazu, protože ti co provozují tenhle sport, tak určitě mají vyzkoušené osvědčené čelovky a informaci si řeknou mezi sebou.
A co třeba situace jedeš po rovné cestě z kopce najednou překážka potřebuješ objet mimo cestu, hned za krajnicí díra, než tam natočíš řídítka se světlem tak už je pozdě. Hlavu natočíš dopředu, řídítka ne.
Vždyť to píšu, že aby čelovka přesvítila světlo z řiditek tak by musela být tak silná a výkonná, že už musí být zdroj na kabelu mimo čelovku, kabel bude bránit v pohybu hlavou a tak těžký zdroj někde na opasku nebo v kapse bude dost protivný. 10 minut to půjde zvládnout, ale už po hodině to s radostí zahodíš.
A druhá věc aby čelovka přesvítila světlo z řiditek, tak bude tak strašně silné, že teda bude hodně hnusně oslňovat ty proti tobě kam jen hlavu natočíš a takové oslňování je minimálně hodně bezohledné a sprosté a koleduješ si.
To co píšu nevymýšlím, to mám opakovaně vyzkoušené. Mám čelovku se slušným výkonem, ale nemám šanci s ní vidět něco víc přes světlo z řiditek.
Není nad kvalitní švětlo na řiditkách, čelovka na kolo je jen pomocné a především pro chodce.
Nebudu se s tebou hádat. Světlo na riditkach mám v lese vyple tím pádem nemám co presvicovat :-)
Netuším čím si svítíš, když vypínáš světlo na řiditkách, ale tak výkonná čelovka těžko bude levnější než světlo na řiditka. A navíc mám vyzkoušené, že hlavou za jízdy točíš na různé strany a nahoru a dolů a to světlo musí hodně lítat, tak těžko budeš vidět víc, to by musel být hodně velký reflektor a to ti zase utrhne hlavu.
Ale je to věcí každého co si pořídí a co bude vozit, jeho hlava a jeho peníze.
Čelovka je teď v zimě na kolo pěknej nesmysl!Pára z dýchání ve spolupráci s čelovkou vytvoří přesně před očima pěkně bílou mlhu. Stačí vyzkoušet:-)
A nevadí, že vodní pára je okem neviditelný plyn?
Asi máš na mysli kondenzované kapičky vody :-)
Promiň, ale jet v noci po neznámé cestě tak, že mě překvapí překážka, to je samo o sobě blbost. Ale je to tvůj boj...
občas se stane, že člověk jede po známé cestě, za tak snížených světelných podmínek, že je až tma a přesto ho na známé cestě překvapí překážka. Já vím je to blbost ale stává se to co chvíla. Třeba takhle v oblasti kde žijou bobři je to celkem běžné.
Přesně tak jezdím po té samé cestě do práce a z práce každý den bohužel ráno na šest celoročně a někdy jw to spadlý strom někdy zátarasa teď momentálně zamrzlé kaluže a zmrazky takže potřebuju vidět daleko před sebe potom během vteřiny pod kolo a někdy i mimo cestu.
Na to stačí nějaké slušně světlo na řídítka. Nemluvím teda o ludrach za 3xAAA :))
Dobře už mlčím nebo mě tu ukamenujete argumenty. Já používám světlo s aku a čelovku se zoomem, zdroj vydrží asi čtyři hodiny.
Já ti rozumím. Některým zdejším jde víc o své argumentační výtězstvi než o pravdu. Ovšem na silnici by dobré světlo na řídítkách mělo stačit. Mimo silnici to asi neplatí, ale to neznám. V noci mimo silnici nejezdím.
Je vidět, že "to neznáš". Mimo silnici to totiž platí dvojnásob.
Paní když už něco neustále hloupě a tupě komentujete, tak si to alespoň přečtěte a nechte někým inteligentnějším vyložit význam jeho sdělení. Nebudete se pak tak často blamovat.
Tak vzhledem k tomu, že moje slova potvrzuje i níže Lelek a Hulič, zřejmě tak hloupě a tupě nekomentuji.
... a ještě to říkala Růžena z prasečáku, tak to musí být pravda... ACHT
co říkala? že jsi blbý jak malovaný sáně? na tom něco bude :-)))
když vona se ta otázka sama nabízela :-))
Nemá tu Palmovku, tak prudí tebe, jsi další na řadě.
Ach jo, nečet a přesto zase rozmrazil.
Á, brahmič, ochránce "utlačovaných" a "pronásledovaných".. :-DD
Dobré světlo na řídítkách je plně dostatečné i mimo silnici typu lesní cesta. Pochybuji, že tazatel jezdí po tmě nějaké "vraždy" typu vracečky s kořeny v šutrovém poli ve svahu se sklonem výtahové šachty. Na proplétání se mezi stromy se čelovka jako doplňkové světlo hodí, ale dá se to i bez ní, zejména pokud se jezdí známým "terénem".
A opět nepochopil...
Nečte, rozmrazuje a PAK SE DIVÍ!
;-)
PS a EDIT: příště se na nějaké rady fakt vyseru, budu už jen čistě brahmovit (=prudit).
A vůbec, vánoce se blíží, vyrazím na sever nakrmit Santošovi sobů. ;-)
Tak až vyrazíš, tak si nezapomeň zasnout hlavní světlo, pak tě nepřekvapí žádná překážka.
A hlavně nebrat čelovku, nehodlám furt poslouchat jako pozdrav "Zdař bůh!".
Pravda, tam asi ještě pár děr v provozu zůstalo :-)
Tady radíš tak málo, že to stejně nikdo nepozná. Tak šťastnou cestu.
Beru tě sebou. Bude tady klid, spoustě lidí se uleví a hlavně, na severu je miliarda míst, kde se jedno tělo ztratí. ;-)