Ahoj,
nedávno se mi stala nehezký nepěkná věc, kdy jsem měl "super" nápad, že pojedeme spolu s přítelkyní na kole po městě. Já šlapal, ona seděla na zadním nosiči a asi je jasný, jak to dopadlo - ráfek je na maděru a kolo nepojízdný. Zpětně mě překvapuje, jak daleko jsme dojeli, protože to bylo městský kolo s úzkými plášti a ne extra nafouknutou duší.
Ale i přes to, mi to přišlo jako věc, kterou bych do budoucna ocenil. Sháněl jsem se po nějakých vhodně nadimenzovaných zapletených kolech, odolných duších i lepších nosičích, ale nikde jsem nic pořádného nenašel.
Proto jsem se rozhodl jako poslední výkřik obrátit na tohle forum, jestli jste někdy někdo neřešil něco podobného, nebo nemáte nápad, jak příště předejít podobným problémům.
Budu rád za každý příspěvek, jenom prosím berte v potaz, že cyklistické terminologii moc neholduji :)
Zdravím,
pokud chceš řídit a někoho vézt, bez toho, aby šlapal, tak u nás asi dostupná Christiania, ale jezdí se s tím dost blbě. Pak jsou tu samozřejmě tandemy.
Asi největší zkušenosti s tím má Jirka Cobic, který Ti poradí snad se vším okolo kol.
Před lety jsem četl článek o člověku, který na Favoritu jezdí opravdu hodně natěžko. Má na něm široké pneu, silné dráty a zdvojené zadné vzpěry.
A protože nelžu jako vypitý buran, podařilo se mi ten článek vpravo dole najít: https://www.svetoutdooru.cz/k-cemu-jsem-dospel...
Snad Ti to bude inspirací. Rozumím-li dobře, chceš prostě bytelnější kolo, které by sneslo čas od času nějakou tu pohlednou nadváhu na nosiči.
Můžeš se inspirovat zde:-)
http://www.zdravotni-prostredky.cz/trikolky...
http://hovoriaciweb.sk/tandem-alebo-trojkolka...
http://www.ecotech.cz/ukazky-aplikaci/
http://www.alternativni-cyklistika.cz/lehokola...
Zapátral bych po slově longtail, viz třeba cargobikes.cz . S předěláváním jednomístných kol opatrně, normální rámy ani nosiče nejsou na takovéhle náklady stavěné. Nehledě na to, že to dopravní předpisy výslovně zakazují (s výjimkou dětských sedaček).
Nevoz slečnu potupně vzadu na nosiči, ale pěkně hrdě na štangli. Váha bude lépe rozložená, budete svým výkonem budit větší pozornost a policajti to doslova milují. :D
https://www.youtube.com/watch?v=7nXADvEGPw0
Na nosiči vozím do školy dcerku, ale má asi o dost méně než tvá přítelkyně. Ženu jsem očas vezl na štangli, ale nic moc jízdní vlastnosti. Jinak co jsem viděl obrázky z cyklistických měst, tak dva dospělí lidi na běžném kole se vyskytují poměrně často. Myslím, že pořádný nosič a zadní ráfek by mohl stačit na občasné popovezení. Ale pozor já tak kdysi vyklopil kámošku, od té doby si troufám pouze na výrazně lehčí lidi než já.
Já jsem na nosiči vozil do školy syna do 3. třídy. Skončilo to utrženou příčkou mezi vidlicemi zadní stavby, na kterou byl připevněný nosič. Příčku jsem nechal přivařit a chlapeček od té doby chodil po svých.
pro obdobnou hmotnost (cca 130-140 kg)
používám neodpružené "horské" kolo.
Pro chvilkové použití by stačilo jakékoli
slušné horské kolo, hlavně aby nemělo odpruženou zadní stavbu a výplety s málo dráty.
Nosič mám starý Sport Arsenal- ten by myslím náklad 50 kg krátkodobě a na hladkém asfaltu (ne obrubníky) zvládl.
Zadní kolo jsem stavěl několikkrát, skončíl jsem u:
- Ráfku Remerx Jumbo 36 děr
- výpletu DT Alpine III
(3x křížený výplet 36 drátů)
(mysílm že by stačilo cokoli co má průměr hlavičky 2,3mm)
-4 ložiskového náboje tuším Novatec.
naježděno natěžko cca 2000 km, nalehko (110 kg)
tak 3000-4000 km , zatím mi zadní kolo drží.
Pláště kupuji nejrůznější, jen nekupuji Rubena a Kenda s obojími jsem měl problémy - naskákaly bubliny na bocích pláštů.
Ovšem - moje kolo je tank na dálkovou cyklistiku kde ocenňuji nosnost a trvanlivost bez problémů. Na chvilkové vyblbnutí stačí jak jsem psal výše "horák" a solidní nosič.
...A zapoměl jsem - horák míním 26" , 29" je náchylnější na "osmičku"