Ještě k Trojské lávce
http://www.nakole.cz/diskuse/22329-zaujalo-176...
Nedokážu odhadnout, do jaké míry byly zátěží cyklisty, ale řekla bych, že chůze ji rozkmitala víc.
Přes tu lávku se ani moc šlapat nemuselo. Stačilo se vyhoupnout na první kulminační bod a středová část se dala projet takřka bez šlápnutí a poslední část z kopečka rovněž.
Hlavně aby nám nezakázali jezdit po všech pražských mostech ve stejném nebo horším stavu než byl ten kontrolní v roce 2016... to by jsme byli v jeteli, je jim mrak :(
Už jsem slyšel se vyjadřovat někoho z magistrátu, že udělají důsledné revize všech lávek a mostů a nebudou váhat se zavřením.
Máte se na co těšit :-))
V radiu uz hlasili prvni tri "obeti" silenstvi. Radka se na Vaclavak asi par let nepodiva :-)
Tak teď jsem poněkud mimo...
A navíc my Pražáci na Václavák nelezem.
Že prej už nějaký tři lávky máte od včerejška zapovězený, nebo nějak omezený.
Tak jsem zachytila, o jaké tři lávky jde.
Lávka v Radotíně - ta už je v havarijním stavu pár let http://www.praha16.eu/Kriticky-stav-lavky-v...
a teď je dokonce na Radotínské zavěšené straně i podepřená.
Hlávkův most - tam se prý zvažuje vypustit tramvaje - o tom se zvažuje z důvodu nedobrého stavu mostu už od povodní.
Železniční most Výtoň-Smíchov - ten se uzavírá pro pěší z důvodu plánované rekonstrukce.
Takže nic, o čem by páni radní nevěděli.
Jasně, věděli, ale ani to jim nezabrání hledat viníky úplně jinde než u nich doma na MHMP, který to už vloni "vzal na vědomí" :-/
https://www.novinky.cz/domaci/456809-kvuli...
Mno, tak tohle mi toho přímo odpovědného trochu rozmazává, pravda.
https://zpravy.idnes.cz/troja-lavka-zriceni...
Mlho :o)))
http://www.nakole.cz/diskuse/22329-zaujalo-176...
Ale je fakt, že to jsem dávala do minulého Zaujalo :o)))
Tak už zavřeli první https://zpravy.idnes.cz/cernosice-lavka...
Teda né že by nebyli páni radní připosr... :o)))
Hele, to jsme už zažili při povodních. Navíc Vltava se pořád dá podjet krtkem.
To jsem zvědavej, jak dopadne Novotného lávka. Na to jsem teda móc zvědavej.
NEZAPOMEŇTE !!!
Dnes se trhají "Barborky"
https://praha.idnes.cz/zriceni-lavka-troja...
Dvojče Trojské lávky - Nymburk
Jedna by měla být i v zahraničí :o)
- konkrétně v Brně:
http://www.shp.eu/strasky-husty-a-partneri...
Kreativita, znalost, zkušenost, poctivá práce
Několik jich má Stráský i v opravdové cizině:
http://www.shp.eu/strasky-husty-a-partneri...
U těch novějších realizací a návrhů (třeba Krumlov) už mají předpínací kabely zvenku, takže kontrolovatelné a vyměnitelné. O možném problému tedy museli alespoň uvažovat ...
Jestli se to provozuje jako všechno u nás, postaví se to a má to být nafurt, tak tohle stavět tady je holý nesmysl. Nějaká životnost a pak to poslat k zemi, nějaké kontroly na prodloužení životnosti jsou k prdu, ví se jak to funguje a odpovědnost nulanula prd. Komančové dávali stavbám na prdel a dnes je to v bledě modrém, viz dálnice a přivaděče v Ostravě - z ocelových nosníků po pár letech odpadávají pláty rzi, vlny na vozovce atd. Vědět o tom spadlém mostu jak je starý a o jeho konstrukci jde tak bych po měn přecházel už několik roků se staženýmy půlkami a na konci děkoval bohu ač jsem neznaboh.
Obdobné je to s architektem Rajnišem. Ten se vzhlédnul ve stavbách "z třísek". Jeho poštovna na Sněžce z lamel je total na houby - v nerestaurační části závětří nenajdeš.
Rozhlednu Báru mu sfouknul vichr za dva dny. Ale ve svých "třískových" projektech pokračuje dál, i když jsou problémy i s dalšími projekty. Holt když je ochoten za to někdo zaplatit...
Nojo, když ale ono je to tak "moderní" :o(
Pohádku O třech prasátkách jim nikdo nečet.
https://www.veselepohadky.cz/o-trech-prasatkach/
Koukám, že kolem těch lávek se rozpoutala obdobná hysterie, jako kdysi okolo azbestu v boletických panelech ve školách. Média mají obrovskou moc a některé redaktory by za to měli pověsit :-)
tady máš lepší téma :)
http://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/83579...
No jestli ta robotka umí vařit, seká trávu, hrabe listí... já bych ani proti tomu snad nebyl :-)
aspoň chvilku dají pokoj s máslem :-))
Novinkou budou nové spoje pod názvem Noční víkendový rozjezd, které budou ve 2:30 hodin z pražského hlavního nádraží jezdit do Kladna, Kolína přes Nymburk i Český Brod, do Berouna, Benešova, Kralup, Čerčan a do Mělníka.
Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika...
Dnešní cesta do práce autobus klasika - slyšet je převážně ruština ,na křižovatce bilboard - otevírá se česko-čínská školka, v metru školáci, půlka šikmookejch nebo přičmoudlejch, tak jen doufám, že si můj čerstvě narozený vnuk najde jednou ve školce kamaráda s kterým se domluví česky.
Soutěž dětského literárního projevu
Náš svět 2011-2012 – výsledková listina
Oceněné soutěžní příspěvky – kategorie III. – 14 – 15 let (8. – 9. Třída)
Čestné uznání
Dang Phi Long *1998 G, tř. Kpt. Jaroše 14, 658
70 Brno
Okouzlující krajina
To je úžasný - třída ze školky kdysi- Martin,Petr, Lenka, Jana, Luboš, Tomáš,Honzík Tonda, atd.
třída ze školky dnes: Nguyen, Vasil, Laco,Trang,Dong, Ahmed...
To bych blil.
Si to ani nedovedu představit. To je taky jedna z věcí, která mě drží na venkově, sem to jde pomalej a snad stihnu zmizet.
Co byly naše holky na gymplu, zažil jsem jich docela dost, s některými kamarádí dosud. Byla třeba sranda slyšet zpívat typickou asiatku naše koledy :o)
Jména používali hodně počeštělý, třeba Anička a Honza, co si tak pamatuju. Na mě to působí, že tady jsou (a chtějí být) doma a cítit se "místní", když už né přímo jako Češi. Do večerek k rodičům sice chodili po škole vypomáhat, ale míří jinam - na školy, za odbornými profesemi. Stánkaření už je neláká.
Takhle kdyby fungovali Cikáni ...
Přesně, když jsem tady kdysi nahodil větu, jak je možné, že děti rodin žijících tady 50-60 let jsou na tom podstatně hůře než děti vietnamců nebo etiopanů žijících zde třetinový, čtvrtinový čas....
Navíc místní kritici si neuvědomují jeden zásadní bod celého programu ty ahmedové, nguynové, voloďové, vasilisy a t d se potřebujou domluvit i mezi sebou a představa, že jeden bude mluvit čínsky, druhý rusky třetí vietnamsky , svahilsky nebo kirundi A VŠICHNI SI BUDOU ROZUMĚT mi tak nějak nedává smysl :)
Ono hodně záleží, mírně řečeno, na "talentu", když teda nechcu říct přímo na vzdělání, vzdělatelnosti a IQ. Někdo se naučí, někdo nenaučí.
Z Vietnamu sem nejezdí žádní blbci a jasně ukazují, že jsou inteligentní. Stejně tak spousta Voloďů a Vasilis, koneckonců školství tam u nich fungovalo a jsou gramotní, někteří s vysokým vzděláním, a rozložení zdejší populace je po této stránce stejné, jak rozložení místních (dobří, horší i špatní).
Jak je to s Romama, Ahmedama, Kirundi Burundi atd. je otázkou, reference nejsou nic moc.
Fůra těch z druhé, třetí generace jsou ale potomci dělníků a průmyslováků z fabrik, co sem přišli makat a doškolovat se v sedmdesátých a osmdesátých letech. Vysokoškolská elita národa to nejspíš nebyla. Takže spíš bych to tipnul na obecnou národní náturu.
No, tak ono dostat se v těch letech sem bylo dostatečně motivující a stejně jako u našich jdoucích na západ byl i v této vietnamské populaci spíš nadprůměr. Bez ohledu na to, co tady dělali.
Oni museli bejt na jejich straně "prověření" na rozdíl od těch Ahmedů migrujících živelně.
Věc je taková, že úplně to samé se děje v USA, děti z asijských rodin tam většinově patří k elitě třídy či školy a to tam ani zdaleka nemají systém šprtání který by to podporoval tak jako u nás.
Dokonce tam zkoušeli na asijské rodiče různé habaďůry ve smyslu " je to vlastně šikana vlastních dětí vy jen chcete ABY se učily až moc a neměly volný čas A KDE JSOU TA PRÁVA DÍTĚTE :)" .... :)
Prostě v některých kulturách je vzdělání potomků až na prvním místě :D
Stánkařenení je pro blbce, inteligenti podnikají - pěstování marihuany, výroba pervitinu, dovoz padělků a tak.
"Takhle kdyby fungovali cikáni ..."
Největší "vinu" vidím v dávkách.
Ukrajinci, Vietnamci, Indové a co já vím, jaké další národnosti (a etnika) tu jsou, je nedostávají. Z toho plyne, že se musí SAMI postarat, aby jednou bylo líp.
"Chytré" cikánské (romské) děti (pro které se zavádí inkluze) záhy pochopí, že dávky jsou jistota
(nemohou být nezaměstnaní a budou-li se snažit nedochodit ani ZŠ, "jen" nezaměstnatelní)
Ano, a proto je to hlavně naše chyba, takhle jsme si je vychovali. Ale co s tím? Mluvilo se o snížení dávek a doplatků na bydlení, možná i o pár procent klesly. A minulý týden vláda projednávala zvýšení příspěvků na bydlení sociálně slabých ...
Chtělo by to radikální řez, který by sice bolel, ale pokud se neřízně teď, bude to v budoucnu bolet víc.
Zavři oči a zkus ji poslouchat. On mluví hůř :-) Neměl bych tyhle obavy.
https://www.youtube.com/watch?v=0n8-SuxOZsQ
Ona mluví perfektně, ale je vidět, že to není její jazyk. Nemá cit pro ironii, pro vtip atd., to se utváří v útlém věku.
1. tréma?
2. tenhle cit nemá hodně lidí, jen se koukni na výkony některých ve zdejší debatě a vlastně máš možnost jednoho takového si na jít na youtube nebo na ČT. :)
Krásně Krause utřela, měl co dělat aby ji stíhal :-)
A to jsme nikdy nebyli koloniální mocností (kromě legendy o Togu - http://www.rozvojovka.cz/clanky/1021-ceska... Srovnej s Británií, Francií, Holandskem, To jsou teprve babylony národů. :-)
Koloniální mocností jsme nebyli, zato přes nás špacírovaly armády ze všech směrů. A pokaždé se tu někdo usadil, nebo něco "zapomněl".
Naštěstí se k nám nedostali senegalští střelci. https://manzelka.wordpress.com/2008/02/06...
Zaujal mě prozatímní výsledek ruského vyšetřování nedávného neúspěšného startu rakety z nového kosmodromu Vostočnyj.
V software rakety údajně zůstaly souřadnice Bajkonuru a raketa pracovala dobře, ale s tím, že startuje z úplně jiného kosmodromu.
Nechtěl bych teď být v roli programátora ...
z devatenácti družic jsou ponorky (v tom lepším případě) :o(
Snad se to někomu bude hodit...
https://epochaplus.cz/jak-probiha-poslednich-24...
K čemu? Nemyslím, že by bolševník chtěl zavést nejvyšší trest.
Asi uniklo, že už zase vystrkuje růžky a začíná si vyskakovat.
To jako myslíš těch necelejch osm procent?
Nebo mně fakt něco uniklo?
Pokud to posuzuješ jen čistě matematicky, tak je to "jen" 8, ale za určitých politických podmínek to může být a dnes už je mnohem víc.
No jo ale jak je ty hazly rozenat když jsou rozlezí napříč všema stranama?
Snad jedini píráti tam věkově nemohli stihnout vlézt.
Kdyz budes chtit byt prikladne paranoidni, tak i tam. Ta prava kovana stalinisticka KSC ma svuj Svaz komunisticke mladeze. Tam se kadry urcite najdou i dnes :-)
Včerejší debata v událostech-komentářích o státním rozpočtu. Valachová tam působila jako žačka u tabule, co se vůbec nepřipravila. O to víc působila na "city", přitom vymýšlela úplný nesmysly, jako třeba "investice do důchodů", placení sestřiček z rozpočtu, racionálnější nárůst počtu státních úředníků ...
A taky těch floskulí: štíhlejší a dynamičtější státní služba, systemizace ...
I moderátor se připravil líp.
To na Kalouskovi bylo vidět, že přesně ví o čem je řeč, čísla znal, nebo koukl do papírů a Valachovou neustále opravoval. A Pirát? Ten se jen zubil :o)
Poraďte prosím!
Jaké základní vybavení dílny (no spíš dílničky) pro kluka cca 12-ti letého?
Děkuji, Pavel
CNC frezku.
Zapomnel jsi napsat, v cem se chce doubat.
Chce si, bez znalostí z elektrotechniky a truhlařiny zhotovit kolejiště
Tak aby získal alespoň základní znalosti o dřevu, plechu, EPS ...
Ať si trochu zagůgluje a ty si připrav kešeň. Možná se ti uleví, až ho to pustí. :-)) https://www.firmy.cz/Obchody-a-obchudky...
Děkuji ti za varování, ale:
má 3 dědečky, 3 babičky (jedna je nefunkční - ta se nepočítá), 6 strýců, 6 tet, maminku a tatínka ...
Mě šlo spíš o to, co měli (někteří) v jeho věku (i později) v nějaké své dílničce.
Lupínkovou pilku, Piko vrtačku, pájku, pilníčky, skalpel, ocelový pravítko a pracovní (rýsovací) prkno. Asi už jsem na něco zapomněl ...
Hlavně ať to neuspěchá a nepodcení rovinnost a tuhost kolejového spodku i svršku!
Šroubováky, štípací kleště, vrtáky, závitníky, svěrák, dlátka, štětce, pilku na železo, svěrky a další se dokupuje dle potřeby.
...To máte vápno, cement, cihly, tvárnice, překlady, trámy, krovy, latě, tašky, odpad, hřebíky, vruty, šrouby, dráty, dvojlinky, trojlinky, okapy, elektroměr, pojistky...
Jindra sice tvrdí, že panely jsou na houňo, ale tady by u některých staveb snad tolik nevadily.
Ve zdejší speciálce prodávají roztodivný dílky Lego na váhu - 100 gramů/150,- Kč. Mají je v takový půlkubíkový bedně a nabíraj se kelímkama.
100g za 150,- Kč?!? To je teda pěkná drahota.
Na bazaru běžně seženeš za poloviční cenu i míň.
A to jsou použitý, protože ve vedlejší místnosti je herna pro děti a tak se to obměňuje. Já mám dojem, že silně podražili, protože (krk na to dám) na podzim za ně chtěli desetkrát míň. Ale čím už si stařec nad hrobem může bejt jistej? Chtěl jsem koupit čtyři kila vnukovi, tak nakládám do igelitovýho pytle a při sedmým kelímku mě prodavačka upozorňuje na cenu! Měl jsem na sobě kamufláž bezdomovce.:-))
Paneláky jsou na hovno, panely jsou občas užitečné.
Ale ukázalo se, že navlékat panely na ocelová lana a tvořit tak mostovku se moc neosvědčilo, vypadá to, jakoby těma mezerema mezi panelama zatejkalo... :-)
Snad příští genrace inženýrů pochopí, že plácat mosty z betonu je vůbec k ničemu, protože theorie "umělého kamene co stářím jen tvrdne" se po 100 letech užívání ukázaly chybnou, a tak za dalších 50 let možná pochopí, že všechny ty skvělé a smělé mosty z předpjatého betonu mají slabinu v těch předpínacích kabelech z oceli. A ty stárnou, podléhají únavě a rezaví.
A lze je jen obtížně vyměnit, ta závěsná lana na visutýxh ocelových mostech se totiž pravidelně vyměňují, stejně jako se vyměňují i jiné prvky z ocele. Když to není oplácané betonem, jde to snáze.
A jednou, až takový most doslouží, vrátí se ocel do hutí. Ty betonové končí na nějaké skládce,
To vše se ví léta, a před 35 lety nám to s velkým zápalem a zanícením přednášel prof. Antoním Schindler, muž, na kterého mostaři naší generace nikdy nezapomenou.
Mám několik dotazů:
1. Proč se ta lana dovnitř mostu nedělají z nerezu? Má špatnou pevnost? Je to moc drahé?
2. Nejdou ta lana mít v mostě natažená v přístupném kanále pro kontroly a výměnu? Musí se to zalít betonem?
3. Když už jsou ta lana z reznoucí oceli, proč nejsou na povrchu ošetřená nějakým plastem, který my je chránil?
4. Když se to lano zeslabí korozí, tak by se mohlo více protahovat. Proč se to nepoznalo při těch zátěžových testech mostu? Ono se to možná poznalo, ale nikdo to nedokázal vyhodnotit, jak moc je to špatné. Jde to vůbec?
5. Proč "římský" beton stářím zpevňuje a současný beton nikoliv?
Jestli můžu trochu fušovat Jindrovi do řemesla:
1. co si pamatuju před pár lety: obyčejné konstrukční oceli 35Kč/kg, nerez 130Kč/kg.
možná má nerez i nějaké nevhodné vlastnosti.
2. ve velkých mostech jsou lana přístupná, na lávce o tloušťce 30cm holt ne. U nových konstrukcí je maj pod panely v trubkovým kanálu (odkaz jsem už dával, máš tam i řezy).
3. určitě by měly mít protikorozní nástřik, ale při pohybech lávky se asi dře. A taky osmdesátá léta - nástřik mohl skončit u někoho na plotě ...
Když se ta lanová lávka houpe a prohýbá, beton pružný neni, takže to pracuje ve spárách. Různě se rozevírají, panely se o sebe odírají, vniká atmosférická vlhkost (pokud nezatéká přímo shora).
1. cena
2. někde ano, jsou i mosty s volnými lany co se měnilit tuším někde v Pardubicích byl takový, ale je to drahá sranda
3. ano, dělá se lecos, pro ochranu předpínacích kabelů, co přesně nevím, není to můj obor
4. K "protahování" lana dochází vždy, říkají tomu pokles předpětí, počítají s tím. Nejde jen o to, že se lano tahem protahuje, ale i ten tlačený beton se stlačuje - dotvarovává. Mají na to výpočty, a někdy i lana dodatečně znovu našponují. Ale jednou si lano řekne dost, a je potřeba vyměnit.
Co chtěli na té lávce naměčit moc nechápu, připadá mi to, že potřebovali "proinvestovat" než aby něco dělali.
5. No to je taková "urban legend". Římané přidávali do vápna sopečný prach a tím vlastně udělali takový cement. Dneska místo pucolánu přidávají do cementu elektrárenský popílek.
Ono theoreticky ten beton vlastně pořád tvrdne, i ten co uplácáš na dvorku sám. Ale je tam ale.
To by musel být v ideálním prostředí, chráněn před okolními vlivy a ještě v mokru.
Jenže na beton působí atmosfera, a dost mu škodí všechny ty kyseliny co prší a ty jedy, co dejcháš a remcáš proti tomu. Takže betonové konstrukce ve městech distávají fest zahulit a podobně jako ocel korodují, oxidují, oddrolují se.
Proto když je beton použitej jako nosná kce někde uvnitř baráku, je to celkem v pohodě, mosty jsou na tom podstatně hůř, a to nemluvím o solení a jinejch chemickejch sračkách co na to furt lejou.
Proto, stejně jako prof. Schindler, jsem přesvědčen, že na mostní konstrukce se ocel hodí lépe.
Když si přečtěš ten seznam pražských mostů v havarijním stavu, jde téměř výhradně o betonové konstrukce, překvapuje poměrně nový Barandosnký most. Že se na železničním mostě vysrali na ´držbu a hnijou jim lávky je proti tomu poměrně zanedbatelný problém s jednoduchým řešením.
Nerez je mnohem dražší než rez. A také měkčí. Není nerez jako nerez. Něco jiného je víceméně slušně opečovávaný švýcarský nožík a něco jiného aplikace na venkovní stavbu.
Nerez odolávající solím a kyselinám, se špičkovými mechanickými vlastnostmi, je dnes technicky možné vyrobit. Jen by to asi nikdo nezaplatil.
(Z téhož důvodu se pokud vím nikdy nedělaly nerezové rámy kol, byť by to byl sen mnoha milovníků oceli.)
V ocelových konstrukcích se kdysi využívala ocel typu Atmofix. Není to nerez, zrezaví to, ale nějak se tím vytvoří jakási ochranná vrstva a dál už koroze nepostupuje.
Nejznámější užití, prp laiky, asi bude obklad DBK na Budějovické v Praze. Arch.. Machoninovi tím ten barák obložili, tak bacha když prší, poteče na vás rez a blbě se to pere.
Používalo se to i na stožáry dálkového vedení a v Italij jssm z toho materiálu viděl i svodidla.
Aha, tak takhle je to. Jsem si říkal, že by italové nechávali rezavět svodidla od Brenneru až dolů ke Gardě.
Ano, přesně tam to je, u Trenta
Mimochodem, pěknej humus tahle jejich dálnice dolů. Uzoučký pruhy, bez odstavnýho, vlevo i vpravo natěsno hned svodidla. Pokaždý když jsem se chystal předjíždět kamion, podvědomě jsem si sedal bokem :-)
Stačil jsi se někdy podívat z okénka na to nádherné údolí úplně zničené tou dálnicí? Je tam vlak, stará silnice a ta dálnice často středem údolí po mostě. Už nic jiného se tam nevejde. Přitom to údolí bylo opravdu krásné. Bylo.
No, je to tam hnusný protože tam mají bordel, škaredý stavby a celý takový humusácký. Praští tě to do očí, protože opouštíš spořádané a uklizené Rakousko a tak mylně přisuzuješ devastaci údolí dálnici.
Především jsou Italové alespoň v téhle hornaté části ukrutně úsporní. Žádné pásy trávy, žádné lesíky. Každý centimetr půdy do mrtě využitý. Sady kam se podíváš. I v třímetrovém ostrůvku mezi dálnicí a tretí, nebo okresní silničkou. A vesnice a malá městečka až v sesypané hlušině pod kopcem. Na plodící hlíně tak maximálně maličká kůlnička.
I tam níž je to daleko víc využívané, než u nás. Vedle silnice žádná krajnice nebo zarostlý příkop. Hnedka pole nebo zídka a za ní olivový sad. A když už náhodou hřbitůvek, tak jen pár náhrobků těch nejbohatších a ostatní mají jen šuplíčky ve zdech.
Nenazval bych to bordelem. Prostě je to i z nutnosti úplně jiný životní styl. To konec konců ve Francii i jinde taky.
To jsiu věci, které vidíš z kola, ne vynervovaný za volantem.
Dïk za připomenutí proč tak rád jezdím do dálav, z auta vidíš málo, pěšky je to pomalu, kolo, to je fajn
Jo, a ještě jezdí jako magoři.
Jezdím už jinudy, na Mnichov, Bregenz a pak Švýcarskem přes Lugano a pak už je to kousek do Milana.
Švýcarská dálnice taky nic moc, úzké a občas seberou pruh, ale jede se tam klidněji než mezi těma taliánskejma magorama.
Vidíš to - a mě se zas v Itálii jezdilo docela hezky. A ze Švýcarska jsem nijak nadšený nebyl. Zvlášť ne z té jejich červené vlny v Curychu. Semafory časované tak, abys musel na každé křižovatce tutově zastavit. Jednou jsem to pak stihnul a napotvoru tam měli jejich městský manévry. 120 CHF...
Já nemám rád ten hektickej způsob jízdy, huku cuku, brzda plyn. Švýcaři jsou suchaři, jedou předpisově, a tak celkem plynule.
Byl jsem varován naším Švýcarem Pod ledem, že nějaké překračování povolených limitů nemám ani zkoušet, tak zatím to prochází.
Když už mám tu jejich známku, taky cestou přez Švajc ušetřím když jezdímm na jih, na Sluneční dálnici se připojím až u Valence jižně od Lyonu.
Mě to zas v Itálii docela bavilo. Jsou to sice živlové, ale plynulí a bezpeční. Do křižovatky přiletí jako velká voda, ale na dání přednosti se můžeš spolehnout, i když se bloucáš na kole a čumíš po památkách. Úzkou nepřehlednou zatáčku v horách říznou svižně s rukou na klaksonu, ale s přehledem a bezpečně reagují. Kdo je upnutý jen na náš styl jízdy, může z toho být krapet nesvůj. Ale má to svoje kouzlo :-)
Jo, to troubeni me taky dostava.
Jel jsem na kole jen kousek, z Janova na francouzskou hranici, ale rolik klaksonu jsem neslysel snad za celej zivot, ale netroubili na me, proste snad jen tak, pro radost.
A co ti nebožáci, když o ní budou vědět, mají udělat? Patrně se mají vznést.
Tohle mne v Čechách vždycky naštve. Nejprve se leknu, co se děje a když zjistím, že na mne troubí jen tak pro svou radost, tak mu pro mou radost ukážu fakáče a taky na něj zatroubím.
https://www.youtube.com/watch?v=Uz5uxAsrbwI
Tak to pár metrů popovedeš, kolo nemá na pěší zóně co dělat, pokud není Strida.
Prostě když se pár cyklistů chová jako prasata, odskáčou to všichni.
No, pražský cykloterorista - nadčlověk, je celkem snadno postřehnutelnou entitou. Malou, o to drzejší.
Je to škoda.
Jinde ve světě se jezdí na kole běžně, dopravně, leckde na chodníku, jinde na chodníku ani na Stridě.
Jen u nás, z peněz daňových poplatníků vyrostla jakási "zisková" šlechta, která staví městského cyklistu nad lidi, a někteří její příznivci se tak chovajï.
To vzbuzuje averzi u většiny občanů. kteří ocykleni nejsou.
A odnášíme to my, co na kole jezdíme, ať už pro potěchu, nebo za dopravou.
Kvůli pár dojičům veřejných rozpočtů se zlodějem Fillerem v čele. To je ten, co ukradl peníze z veřejné sbírky a futroval s nima gáže militantního sdružení Automat, když jim teklo do bot.
Lomecký se jen veze na vlně obecné nelibosti, které mezi většinou obyvatel ziskovka Automat dokázala za těch pár let škození Praze získat.
Oni programově proti sobě stavěli lidi a zapoměli, že většiba z nás, cyklistů, taky dost časti jezdí autem.
No, tak až povedeš přes náměstí kolo, vzpomeň si, kdo ti to zařídil. Ne Lomecký, ale zloděj Filler.
Fillerovi bych akorát nasral.
Dal jsem v dobré víře peníze na pomník cyklistům. Na transparentní účet.
Z toho transparentního účtu ty prachy zmizely, byly vybrány a použity na krytí deficitu organizace AM, pomník se začal realizovat, až když jsem se začal důrazně zajímat.
K řádnëmu a transparentní mu vyúčtování ikdy nedošlo, jednoduchým výpočtem lze určit, že si AM, tedy zloděj Filler, zarámoval cca 150 tisíc.
Jakkkliv nebylo doloženi, kolik stál materál, práce, přesuny a tak, lze snadno doložit, že v situaci, kdy AM prokazatelně neměl na výplaty, právě zmizly ty prachy z transparentního üčtu.
Mlžení, zapínání, zpětné manipulace z webovými stránkami, to je zlodějská praktika Fillera a jeho ničemné bandy darmožroutů.
Dělají-li dva totéž není to totéž:
- Dr. Cílek minulý týden ve svém pořadu o podzemí hovořil o prvorepublikovém opevnění a o tom, že se tam pravidelně odebírají vzorky betonu a že vzorky odebrané nedávno vykazovaly lepší vlastnosti, než vzorky odebrané před 10 lety
- měl jsem tu pochybnou čest navštívit před lety v Brně "plodinovou burzu" po pouhých 40-ti letech se pod námi houpala podlaha a o pár let později šla budova k zemi. Důvod pan prvorepublikový stavitel byl gauner, chtěl ušetřit a tak nevozil předepsaný písek z daleka, ale těžil písek hned vedle z naplaveniny, samozřejmě s nedovoleným procentem hlíny.
Monolitická nosná konstrukce měla po letech krásnou žlutavou barvu, nikoliv tu odporně šedivou. :-)))
Jde o dvě odlišné věci, které mají celkem zásadní vliv.
1. Charakter namáhání
Mostní konstrukce jsou povětšinou namáhané ohybem.
Jak to funguje si vysvětlíme snadno, vem si třeba ruličku co zbyde po odmotání hajzlpapíru a zkus jí ohýbat.
Na jedné straně se ti to bude krčit, na druhé straně táhnout. Ta strana, kde se to krčí je tlačená. To betonu svědčí, tlak.
Betonu však má oproti tlaku pevnost v tahu asi desetinovou.
Tak před lety jakýsi francouzský zahradním Monier přišel na to, že mu beton nepopraská, když tam dá pletivo. A položil základ železobetonu.
Funguje a počítá se to tak, že se řekne, že beton v tahu neunese nic, a veškeré tahové síly přebere ocelová výztuž. Beton se u spodního okraje mikroskopicky potrhá, ale to nám je fuk, protože ocel tak unese, a tlak přebere ten beton.
A dál.
Chytří pánové si řekli, kurnik, proč vůbec připustit v tom klacku nějaká tah? Narvou tam železo, a to železo našponují - předepnou tak, aby i když se to ohýbá, zádný tah v tom betonu nevznikal, a je vyhráno. Žádné mikroskopické trhlinky, kudy bude do kce vnikat voda až k oceli a bude jí poškozovat, všechno hladké.
Jenomže ocel je potvora, asi jako guma v trenkách. Prostě časem se "vytahá", předpjetí povolí, a je to nutné opravit, nebo to houupne dolu. A je šumák, jestli je to nerez nebo ne.
Tak tolik velmi laicky a zjednodušeně, proč mostní konstrukce z betonu či předpjatého betonu vlastně pořád závisí na té ocelové výztuži.
2. věc
Složení betonu, ona je to tak trochu věda, namíchat správně beton, jde o správné složení kameniva (písek+štěrk) a správném poměru jednotlivých frakcí, tedy poměr velkých a malých zrnek kameniva. A pojivo, tedy ten cement. I když se to nešidí a nejsou tam žádné hlinitanové nebo jílové příměsi, musí se při máchání konstrukčního betonu dodržet právě ty poměry frakcí, ne si myslet, že tam dám víc cementu a je hotovo.
Ale i správně namíchaný beton oxiduje, protože prší kyselina. Proto městské mosty trpí víc než bunkry
V tom veku jsem mel v dilnicce cokde zbylo a co tak nejak imitovalo naradi. Davalo to nezapomenutelny pocit naproste nesikovnosti. Zas o to prekvapivejsi byly pocity, kdyz jsem mnohem pozdeji v praci sahnul na poradny vercajk a zjistil, ze to s tou nesikovnosti neni az tak tragicky.
To jsi asi cist nechtel, ale pouceni, ze rozumne kvalitni vercajk je dulezity, nepodcenit to. Nemusi byt ani zdaleka nejdrazsi, ale nesetrit na nem. Radeji min, ale funkcni.
Hodne zalezi, do ceho bude chtit predevsim doubat, jestli dreva, kovu,nebo rovnou modelu. Abys mu neporizoval treba primocarku kvuli peti rezum a pak se nevenoval treba pajeni. To se pak vyplati si to drevo nekde nechat picnout a spis pritlacit nato preferovane.
Tak to mu držím palce a ty si najdi ještě tak dvě dobře placená zaměstnání. Ja to stavěl před 44léty a stalo mně to i tehdy majlant.
Doporučuji mu hned stavět rozchod H0, TT a N jsou moc mrňavé a nevychutná si to:-) V dnešní době mu to půjde dobře, všude je dostatek informací i materiálu. O elektronizaci ani nemluvě, já musel autoblock stavět jen pomocí telefoních relátek, nic jiného nebylo.
Jo a ještě mu postav místnost s odsávačkou prachu jinak se zblázní až bude čistit kolečka mašinek od prachu.
Fakt hezky koníček, zavzpominal jsem si na to a je mi blaze na duši:-)
Kež by se do toho pustil i můj syn, to bych se asi zbláznil radostí:-)
Spis bych se asi kluka snazil nakormidlovat do nejakeho klubu, kde uz kolejiste maji a soustredi se i na prupravu mladych. Mel by tam vedeni a hned by si taky na to sahnul, vyvaroval se chyb, ktere by ho mohly odradit. A kdyby ho to zahy pustilo, nezustala by az takova skoda. Domaci kolejiste by si pak mohl zacit stavet s nabranyma zkusenostma.I co se tyka vercajku.
Co se kolejiště týká. Doporučil bych časem směrovat k modulovému kolejišti.
Pak si může občas opravdu krásně zajezdit. Můj kamarád má půlmetrový modul, větší by se mu do jeho miniaturního bytu nevešel. Přesto si to může užít se vším všudy.
http://zababov.cz/sekce/tt-csd/ttcsd-history/
Ty, kteří potřebují naléhavé financování, ty, kteří jsou často
odmítnout banky, potřebujete půjčku za peníze
vypořádáte své dluhy nebo realizujete své projekty, půjčujeme si
5.000 € až 1.000.000 € zašlete nám prosím svou žádost přímo
úvěr a obdržíte ho kdekoliv, kdy jste v období
48 hodin bez protokolu s úrokovou sazbou 2% ročně. kontakt
jednoduše poštou a požadavek na půjčku za peníze
schválena. E-mail: [email protected]
WEBOVÉ STRÁNKY: financeexpress72h.over-blog.com
To zní super, potřeboval bych půjčit jen 100.000 € , smlouvu prosím zašlete na [email protected]. Díkes!
To je jako metronom, ten kamerunský agent s teplou vodou, když člověk koukne na stránku diskusí tak je to co minuta, to příspěvek :(
Třeba jen programátor webu testuje, jestli jdou vkládat obrázky. :)
Anebo je to to cyklopalmovkovo zničení tohoto webu, jak tím před rokem (?) vyhrožoval?
Ale temahle pauzama kazi rytmus a znejistuje mne.
"Realizace této stavby nám trvala dva roky. Většinu času ale zabrala administrativní stránka, samotná věž vyrostla za dva měsíce a něco.
Povedlo se to takto pěkně před Vánoci, takže můžeme říct, že je to vlastně takový vánoční dárek pro obyvatele Lysé a okolí,“ radoval se starosta Lysé nad Labem Karel Otava při slavnostním otevření cyklověže.
Zdroj: https://www.denik.cz/regiony/cykliste-z-lyse-uz...
Ještě k padání mostů:
https://www.novinky.cz/krimi/457134-soud-v...
Více než 9 let od tragédie, při které zemřelo 8 lidí a pořád se neví, kdo to vlasně zavinil.
ono o je slozite spis pravne, nez technicky
Právě, že to je především problém technický.
Je tam na kde co několikero posudků a co říkal soudce tak nejsou dva posudky co by se shodli a nejen, že se liší, ale často jsou i protichůdné.
Pokud by posudky od techniků byly jasné, tak právně se to pak dá docela snadno rozhodnout.
"... plavec jako stejný účastník provozu musí dodržovat zásady bezpečného koupání, jako například táhnout za sebou bójku,“ prohlásil znalec.
Taháte za sebou bójku? 8-o
https://www.novinky.cz/krimi/457143-za-smrt...
To zatím ne, ale nevycházím bez uzemňovacího kolíku, kterej co 20 metrů zatloukám do terénu. Chci si tady ještě čtyřicet let pobejt, tak nemůžu nic riskovat. :-)
Když se chceš cákat v plavební dráze, tak jako plavec bys měla na sebe nějak upozornit. nebo snad zvládneš zakraulovat a vyhnout se lodi, která jede třeba rychlostí 40?
Když jsem dřívávějc víc takhle plavával, třeba na Mácháči, napříč, míval jsem občas docela bobky. Trasa parníku se dala přetnout rychle, navíc byl pomalej a vidět z dálky. Ale z windsurfařů - když trochu foukalo, jezdilo jim to svižně a tím průzorem v plachtě by určitě hlavu mezi vlnami nerozpoznali.
Chtělo by to tahat tu bójku, byla by dobrá i třeba při křeči. Ale zkus s tím jít u nás po pláži :o)))
Pokud by tam jezdily motorový čluny (třeba na Barboře) do dálky bych se nepouštěl.
Prozradím Ti sladké tajemství: průzorem v plachtě je sice vidět úplné hovno, ale to vůbec neva, neb dopředu nekoukáš skrz plachtu.
Navíc z prkna koukáš do vody shora, takže plavec se Ti neschová ani mezi vlnama. Uhnout na 5-10 m o metr není nejmenší problém a nezáleží to příliš na rychosti jízdy (u většiny prken je to ve větší rychlosti stabilnější, takže úhybný manévr lze provést s větší jistotou). V nouzi prostě pustíš plachtu, ta spadne do vody a prkno zastaví na nějakých 3-5 metrech. Jestli z něčeho ve vodě nemám strach, tak jsou to právě windsurfaři. Ti, kdo umí, ti vyhnou, a kdo neumí, spadnou dřív, než k Tobě dojedou :-)))
86 let na baru, 100 letá paní otvírá bar každé ráno v 8,15 a s prvním hostem si dá panáčka.
https://bx1.be/depeches/a-100-ans-revolus-marie...
https://www.ouest-france.fr/hauts-de-france/pas...
Vypada to, ze frontalni utok uz pominul. Tak by me docela zajimala efektivita tak narocneho snazeni.
Kdopak z vas si od nich nejake to Euro pujcil ? Staci anonymne, jen plusovym paleckem. Ale poctive :-)
S kterým lepidlem jste udělali nejlepší zkušenost při opravách "rozklíženého" nábytku (židlí)?
Děkuji
Skoro všechno lepím Patexem, dobře lepí, nesmrdí, je po zaschnutí trochu pružný(nepraská) a průhledný...
Prima, děkuji ...
Jenže který Pattex: 100% Gel; 100%, Chemoprén Transparent nebo Wood Expres - som z toho akýsi zmätený ...
Hmm, ted to z hlavy nedam, ale podivam se ti doma. Je to bezva lepidlo. Pri aplikaci vypada jak med, ale po chvili "vypeni", krapet expanduje a prodere se hluboko do spar dreva. Co vypeni bokem, snadno se orizne. Drzi festove.
Mam pocit, ze je to tohle. Ma jen trochu jiny obal, nez jsem kupoval
http://www.soudal.cz/produkt/PU-lepidlo-na...
Ale bacha !!! Hadry, ktere tim zasvinis uz nevycistis.
To vypadá také dobře. Jsem jen zvědav, které z nich tu (u nás) budou mít ...
S tímhle nám chtěl známý slepit novou pergolu, že nebude potřeba nic jiného.
Nedrželo to - ale ani trochu. Hned sháněl šrouby.
Stejně dopadla po krátkém čase pergola u táty, dělaná dřív.
Nikdo neví, kde se stala v postupu chyba - je to jinak profík přes dřevo a to lepidlo mu prý vždycky funguje.
Mohu potvrdit, lepil jsem s tím nábytek a je to šmejd, nedrží to. Koupil jsem patex superfix a je hotovo. Dříve jsem nábytek a vše ze dřeva lepil herkulesem.
njn, v práci to dřevomodelář používal běžně, mě to drží. Asi to bude kus od kusu jiný...
Pravdou je že to dávají k nábytku který si koupíš. Psací stůl jsem tím taky slepil a když jsem ho po měsíci potřeboval přenest tak mi horní deska zůstala v ruce i s vytrženýma šroubama. To co jsem slepil kdysi herkulesem nejde rozebrat.
Na tyhle domácí opravy - dřív Herkules, pak už levnější Pritt Gamafix - bílé, po zaschnutí průhledné a pružné, zatím nikde nezklamalo.
tak kup koh-i-noorácké disperzní 100 ml, a budeš ještě na půlce ceny než za pritt ;-)
beztak to valí z jedné fabriky :-)
Díky, příště zkusím.
Ani ten Herkules není drahý, jak se tak dívám, ale brával jsem ho jedním vrzem v Kauflandu a kdysi tak podražil, že i Pritt už vycházel líp.
tak v obchoďácích tyhle věci kupovat mimo akci je jen pro bohaté. nakupují tak za čtvrtinu toho, co prodají, zbytek je marže. nebo aspoň u těch herkulesů za stovku :-)))
Herkules se dá považovat také za lepidlo na papír. Nechtěl bys ho prodávat s nízkou marží? Mohl by sis pak zřídit Nákolácký Eshop.
:-)))
no, běžně ho míváme tak za polovinu toho, co v obchoďácích.
když je mi smutno, chodím se tam nad cenami bavit :-D
ale že jsi to ty, Frenku, stav se, dám ti ho se slevou :-D
Já to tušil, že bys ten Eshop provozoval podle plusů a mínusů. To bych se pak nedoplatil. To si ho raději půjdu koupit do Bauhausu, tam jsou drazí, ale nehodnotí mne.
Ale hodnotí. Vědí, že když doneseš zboží ke kase a zaplatíš, tak jseš hejl, co se nechá natáhnout a oškubat :-)
No jo, ale kam mám chodit nakupovat, když ty české krámy, co to zboží prodávaly už skoro neexistují? Dříve existovala železářství, drogérie, prodejny elektra a podobně. Železářství se ještě nějaká zachovala, ale v drogérii už seženeš jen blbé šminky a v elektro prodejně už vypínač neseženeš. Nakonec už rovnou jedeš do toho Bau...., kde jsou sice drazí, ale mají všechno a ještě si to můžeš jako amatér osahat a prohlédnout a nikdo ne tebe netlačí a třeba ti i poradí.
Jediné universální obchody kupodivu zůstala ta papírnictví. Stále mají nejen sešity a pera, ale třeba i modelovací hmotu a špejle a lepidlo. Jen v některých jsou nerudní prodavači, kteří nesnáší, když se jim někdo v tom zboží přehrabuje a vybírá si. A nejvíc je naštveš, když se jich na něco "hloupě" zeptáš. :D :D
To si zrovna nemyslím, že by drobnosti nebylo kde koupit. Na vesnici asi ne, ale ve větším městě? V Bau jsem byl kupovat jen jednou, mají tam všechno, ale když jsem pak stejný zboží viděl za polovinu v normálním železářství, prohlíd jsem. V OBI je taky draho, ale kam se hrabou na Baumax. A k tý nerudnosti. Když si túristi sednou do hospody, daj si sodovku, vybalej svačinu a řeknou si hostinskýmu o talíř a beštek, taky s tebou vyběhne. :-)
Nekutí se ani zdaleka tolik, jako se kutívalo. A fůra zbylých a příležitostných kutilů dá přednost "pohodlí" těch Bau před klasickým krámkem. Takže to ve velkých městech s Bau na předměstí zabalily. V malých městech tyhle kšefty obvykle najdeš. A v těch velkých se musíš shánět po obchodech pro řemeslníky a profesionály. Bývají zastrčené, bez obecné reklamy, zásobovači o nich ví, dávají o sobě vědět cíleně do firem. Tam se sežene skoro všechno.
Nojo, když já jsem ten kutil a amatér. Když na mne vybalí prodavač co chci, tak mu neodpovím, protože vlastně nevím. Ale prohlídkou po regálech to většinou najdu. Holt za to pohodlí té obrovské universální samoobsluze, co má pro kutily otevřeno i o svátcích a do 21 hodin večer, zaplatím. Nakonec toho zase nekupuji tolik. Když si jdu pro těsnění do vodovodu do té speciálky, tak nějak tomu prodavači popíšu co chci (naposled jsem tu baterii fotil) a on mi snad porozumí a něco mi prodá. Až doma zjistím, zda se trefil. V tom Bauhausu se cítím jistěji, i když to stojí spoustu tápání.
Při nákupu pár drobností je to fakt jedno. Taky občas zabloudím do Hornbachu. Tam mají ceny ještě docela přijatelné. A spíš tam honím inspiraci. A když ji dohoním, po dražších položkách se pídím v těch speciálkách a na netu. Já vím, je to nečestné... :-)
Vidíš, Hornbach, tam jsem ještě nebyl. Až začnu jezdit na kole, stavím se tam. Taky nejdřív na čumendu a inspiraci. On je v areálu kolem Globusu, zastávka MHD jediná a než bych se do něj dobelhal, vyrostly by kedlubny. Žádný zkratky, pěkně kličkovat a obcházet. :-(
http://www.urasa.cz/
http://www.zelezarstvikostka.wz.cz
http://www.urotta.cz/prodejna-zelezarstvi/
Velká uhelná lež
Respektovaný německý list Handelsblatt přinesl rozsáhlý článek pod titulkem „Velká uhelná lež“. Informuje v něm o nové uhelné elektrárně, kterou u města Datteln v západním Porúří staví německá společnost Uniper. Nový elektrárenský zdroj o výkonu 1100 megawattů (pro srovnání: zhruba polovina výkonu jaderné elektrárny Temelín), s jehož uvedením do provozu se počítá během prvního pololetí roku 2018, vůbec nezapadá do oficiálně deklarované energetické politiky spolkové vlády sázející jednoznačně na obnovitelné zdroje. Je totiž na uhlí.
Při plném výkonu bude spalovat osm až devět tisíc tun uhlí (téměř 200 vagónů) denně. Podle propočtů za rok vypustí do ovzduší zhruba 8,5 milionu tun oxidu uhličitého. Před dvěma lety u Hamburku slavnostně spustili novou uhelku Moorburg s výkonem 1 650 MW, dále blok o výkonu 731 MW v elektrárně Wilhelmshaven a také dva uhelné bloky s výkonem 1 100 MW v elektrárně Neurath, ve které je nyní sedm bloků, a stala se tak svým celkovým výkonem 4 400 MW druhou největší uhelnou elektrárnou v Evropě – pochopitelně s odpovídajícími emisemi. To je pravdivý obraz postupu „zelené“ Energiewende...
http://www.3pol.cz/cz/rubriky/fyzika-a-klasicka...
Připrchlíci musejí svítit, topit, vařit a nevytěženého uhlí je v Porúří dost
Napadlo mě, že snad to uhlí budou muset dovážet (třeba z Austrálie), ale teď koukám, že ho zatím mají dost: https://mapy.cz/s/2fxXE
Tohle má dvojnásobnou rozlohu, co ta naše obří díra pod Jezeřím ...
Úplně nedávno jsem někde četl, že v Německu u belgické hranice bojují lidé o nějaký les, který má ustoupit obřímu povrchovému dolu. No německý soud jejich námitky zamítl. Údajně 12,000 let starý les u Hambachu prohrál boj s německou potřebou rozšířit těžbu uhlí pro tepelné elektrárny.
Nejdřív přišli pro řidiče kamionu, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl řidič kamionu. Pak přišli pro automobilisty, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl řidič auta. Pak přišli pro Segwayisty, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl jezdec na Segwayi. Pak přišli pro mě, cyklistu, a tehdy už nezbýval nikdo, kdo by se mohl ozvat.
http://www.metro.cz/zakaz-kol-v-centru-zas-o...
Ono by to nejspíš na kole projet asi v klidu a pohodovou pomalou jízdou bezpečně a nekonfliktně šlo. Bohužel je dost magogů na kole, co musí i v hustém provozu všem okolo dokazovat jaký jsou hovada. A jak je dobrým zvykem, tak to potom potrefí všechny.
Tak i zde na nakole jeden z takových zveřejňoval odkazy na jeho videa, kterak jezdit po Praze snadno a hlavně rychle, na pravděpodobně nepředpisově upraveném elektrokole, a sám si na youtube dokumentoval řadu přestupků , které dělal je proto " aby učinil cyklistiku konkurenceschopnou" a všem ukázal, jaká je to paráda kašlat na ostatní....
Pak seznal, možná i vypeskován nějakou autoritou, že dělá městské cyklistice medvědí službu a milý a to doslova kanál smazal.
Nechápu proč zrovna ty, znalý toho problému, tady mlžíš o agresivních cyklistech, když jde o komerční jezdce na elektrických skůtrech, které si najímají od ruských firem. Jen vedení Prahy 1 to nechce rozlišovat.
Reagoval jsem na zcela jasný a jak je vidět všem, kromě tebe, pochopitelný Lelkův příspěvek .
Pokud jsi se v tom zacyklil, tak mě do toho laskavě netahej.
Nebo ty snad tvrdíš, že elektrosamohyby nabízí jen půjčovny a že všichni agresivní cyklisté v Praze jsou "komerční zákazníci" ruských firem ?
A nějaký důkaz, odkaz by jsi k tomu kýblu nesmyslů neměl ?
první firma :
http://rejstrik-firem.kurzy.cz/04072731/i-like...
podporovaný českým startupem
Jejda zase ta hra na okamžité dokládání důkazů. To si hraj s někým jiným. A propo co to je ta tvoje firma z rejsříku? Neznám jí, co dělají?
Nějak ti nerozumím, proč to děláš?
je to milý Brahmo taková konkrétní hra proti tvým nekonkrétním plkům o ruské elektro mafii :)
Konkrétně je to česká firma specializovaná na půjčování elektrosamohybů v centru Prahy turistům.
A pokud se JEJDO BRAHMO podíváš na podílníka této firmz, tak zjistíš, že se jedná o českou firmu, která podporuje " nové technologie".
JEJDA JEJDA, BRAHMA najednou NEHRAJE, PROTOŽE SE MU DO JEHO NEKONKRÉTNÍHO PLKÁNÍ O RUSKÉ HROZBĚ V PRAZE ZAPLETL DŮKAZ, ŽE I ČESKÉ FIRMY SI RÁDY OMOČÍ SOSÁK.
A dělám to proto, aby jsi ze sebe nedělal zbytečně vola ( a po tvém posledním příspěvku dodávám slovo " většího")
Používání velkých písmen v diskuzi je to samé, jako když na někoho v reálu křičíš, místo abys slušně diskutoval. Je to projev agrese a arogance.
Děkuji, jsem rád, že jste všiml, že " křičím".
Všiml jste si na koho a proč?
Jo a díky za váš názor,to bodne, když člověk dostane upozornění, že " neslušně diskutuje a je arogantní, od člověka, který zde " slušně diskutuje" pod již několikátým nickem a od člověka, který o mě hlásal úplné nesmysly *
* slušný, neagresivní a nearogantní výraz pro lži
Takže to křičení je na mne a protože je to na mne, tak to je to odůvodnění a obhájení? To je tedy Újezďáku docela tupý přístup. Předpokládal jsem zrovna od tebe nějaké inteligentnější a uhlazenější chování. :( To ti tak schází tvůj osobní nepřítel Hraboš, že hledáš náhradu?
Hrabosh se občas dokázal omluvit za neznalost nebo za tvrzení, které neměl podpořené realitou.
Navíc to křičení je na člověka, který nejenom dnes, velmi sprostě hodnotil komentář osobním útokem. Na člověka, který se chová jako že neslyší vždy, když by měl přiznat, že vaří z vody.
Odkaz sprostého dnešního příspěvku:
http://www.nakole.cz/diskuse/23611-pobavilo...
Teda při vší úctě, Hrabosh a omluvy? To sis vycuc z prstu, že? Honem to dementuj, nebo neusnu. :-)
Přeji hezkou bezesnou noc :-))
Ale co tom zákazu všem mění, že to pronajímají i české firmy? Nějak nechápu tvůj způsob uvažování. Mně celkem nezáleží na tom, kdo to pronajímá, ale na tom globálním zákazu. Já tam jezdím slušně a nejsem spokojený s mou diskriminací.
Nic, jenom že ty jsi zde vymyslel a soustavně tvrdíš, že to dělají ruské firmy :)
Soustavně?? :D
A nedělají? Není jediná ruská firma, která by v Praze půjčovala elektrické koloběžky? Kolik ti Medvěd platí za tu zoufalou obhajobu?
Zoufalý pokus odvést pozornost od faktu, že jsi tvrdil, že to byly ruské firmy a najednou otázky typu "není jediná ruská firma?" :)
Ale jinak souhlas,klesl jsi na úroveň toho pána, argumentuješ úplně stejně jako ten pán a přesně stejně jako ten pán se neustále vracíš do diskuse, kde jsi argumentačně narazil s tvrzením, že nenarazil :D
Pokud můj výrok "jde o komerční jezdce na elektrických skůtrech, které si najímají od ruských firem" interpretuješ jako pouze a jedině od ruských firem, tak si jdi zopakovat základy výrokové logiky.
Možná by jsi si mohl najít význam následujících slov a jejich spojení :
komerční
jezdec
najímají
základy
výrokové
logiky
Oni to zmotali všechno dohromady, kola, elektrokola, segway....
A do zoho přijde nějaký "plašan z profese" a bude mudrovat o "konci cyklodopravy".
Věc se má tak, že prostě kolo cyklista některými pěšími úseky kousek popovede, nebo to objede jinudy. I v Paříži, která má cykloinfra par excelance jsou místa, kde cyklista nesmí kolmo, třeba zkratka přes městský park mnihde zapovězena (a nesmí tam ani psi, takže jde o vytvoření místa pohody).
Segway do města nepatří, a asi není problém segway definovat technicky, aniž bychom přemítali, jestli je to chodec nebo vozidlo. A nepatří ani a chodník, ani na silnici a vydat zákaz pro celou Prahu by nwměl být problém.
Nevšimnul jsem si, žeby toněkde jinde jpo městech jezdilo, navíc v organizovaných tlupách.
Předělat ty výlety na výlet, na elektrokolech, s tím, že se prostě vymezï úsdky, kde je tak belká koncentrace lidí, že tam s kolem jen pěšky, by neměl být problém.
Zřejmě jsou za vším lobystické tlaky a vazby, je potřeba pečlivě střežit aby nedocházeloke korupcivolených zástupců a zároveň vůbec nepřipustit do dozhodovacích procesů žádné nevolené "občanské iniciativy" a (ne) ziskovky"
Ry jsou často pákou těch korupčních tlaků.
Nějak se nemohu rozhodnout, které že to korupční tlaky, mafie či nechutné neziskovky způsobily, že v Bangkoku na letišti jezdí na segwayích policajti a celníci přímo mezi davy cestujících lidiček-))
Neni možný, že by za to mohla taková ta (alespoň co se tak občas říká) typická česká nesnášenlivost? Každý si žárlivě brání jen to "své" a cokoliv odlišného mu příšerně překáží - cyklistům bruslaři, motoristům cyklisti, pejskařům běžci ...
A samozřejmě, všichni si svůj postoj logicky zdůvodní a ve své "komunitě" se v něm utvrdí :o)
Argumentace podobná jako proč nejezdíme po cestách národních parků autem, když tam naprosto v pohodě mezi lidma autama jezdí správci parku a policajti a hasiči.
To ani tak nebyla argumentace, jako tápání nad tím, která lobbystická skupina, nevolená mafie či neziskovka jim tam vydupala a povolila ty segway. Přesně v duchu Jindrova předešlého příspěvku. Vždyť to přeci musí mít nějaké temné pozadí! To nemůže být jen tak, samo sebou!
Cožpak tam nemohou ti policajti jezdit po letišti na kolech?
:-))
Jo, takhle jo, blbě jsem pochopil :-)
Psal jsem něco o tom, že někde konkrétně to vydupala nějaká skupina nebo nevolená mafie.
Říkám, že nepochybuji o tom, že existují na každé takové rozhodnutí lobystické tlaky a tlaky nátlakových (ne)ziskových skupin.
A že je potřeba to hlídat a nenechat o věcech rozhodovat nevolené.
A ty jsem do toho taháš Bankog...
Jestli o tom, že každé takové, nebo podobné rohodnutí je vystaveno všemožným tlakům zájmových skupin, měla by sis nechat zrušit svéprávnost, jsi schopná si tou dětinskostí ublížit.
Sorryjako, ale žádný Bankog jsem sem netahala. To vůbec nevím, kde je:-))
Celý problém s ježděním na kole v některých částech Prahy 1 je pouze a jenom o tom, že VOLENÍ zástupci této městské části tam chtějí tu jízdu omezit, a to proto, že to chtějí ti, co je tam volí. Neboť ti zvolení, chtějí být zvolení znovu.
https://zpravy.idnes.cz/cykliste-protest-zakaz...
Ano. Oklikou se dostáváme na začátek vlákna.
Tak dlouho bojovali za zákazy a omezení jiných uživatel dopravní sítě města, až se dočkali vlastního omezení. Teď budou jen těžko hledat podporu svých požadavků u těch, které léta blokovali a omezovali při svých spanilých jízdách městem. Tak to chodí. Tak svět funguje.
Navíc pěší zóna je PĚŠÍ. To je bez diskuse.
A hodit se o zem i s kolem, a to pod cedulí "Neblokujeme dopravu! Jsme doprava!" je...ehm...jaksi...způsob malého hloupého rozmazleného fakana:-))
Když ti ležící "jsou doprava", tak tuplem nemají co dělat v pěší zóně.
To je fakt ftipný :o)
Vtipné na tom je, dle fotografie,že zablokovali zrovna úsek, který je aktivisty dlouhodobě kritizován a označován jako cyklisticky nepřívětivé místo.
Nejftipnější na tom je to, že mimo Újezďáka, který pražskou cyklistickou dopravu a její problémy zná, se k tomu zde nejvíce kriticky vyjadřují osoby, které o tom nemají ani páry. To se to kecá, když sami jezdíte po volných silnicích a mezi poli.
To ano. Mezi poli a na volných silnicích jezdím velmi ráda. Po narvaném Staromáku na kole nejezdím ráda. Je to vopruz jak pro mě, tak pro ty chodce kolem mě. Prostě slezu a ťapu. Jako každej jinej. Včetně řidičů aut, kteří si navrch nemohou to auto vzít na pěší zónu sebou:-))
Jemu musíš doslova polopaticky prokázat, že jsi s dopravou v Praze obeznámena.
Jo a musím poděkovat za krásný popis, použil jsem tvůj příspěvek s ležením z 10:05 na prahounakole.cz s odkazem, že je od cyklistky :)
Gratuluji, ještě to pošli také Defensovi. Ten to jistě ocení.
Ono o ten Staromák ani tolik nejde. Spíš jde o Můstek a o Náměstí Republiky. A další je to, že třeba ráno se po tom Staromáku projet klidně dá, to tam ti lidé nejsou. Automat chtěl jen pár průjezdů, aby se nemuselo nutně jezdit kolem Karlových lázní, kde to je opravdu o ústa.
A jak často po tom Staromáku projíždíš či procházíš s kolem, že se cítíš tak kvalifikovaná k vyjadřování?
Ano, po Staromáku se ráno dá jezdit. A bude se dát i nadále. Do deseti hodin. Pak zas po šesté večer. Můstek to samé:-))
A necítím se být nijak kvalifikovaná k vyjádření. Presto si, prosím pěkně, "uzurpuju" právo říct, že mezi davy lidí se mi jezdí hodně blbě, pročež to nedělám:-))
a tím že tam neprudíš, seš totál diskvalifikovaná :)
Pamatuju, když jsem ještě jezdil z Jungmannova náměstí směr Rohanský , že to bylo 10x lepší švihnout po kolejích Jindřišskou a podél nádraží až na Florenc a najet si u Hiltonu, než se " jebat pěší zonou" nebo přes Staromák... tam bylo kolikrát vedení kola rychlejší než jízda...
Popravdě kolikrát je to v Praze lepší poježdění než na volné silnici nebo mezi poli, kde z ničeho nic vyjede v protisměru frajer na mašině nebo čtyřkolce a mine tě doslova o cm.
Už hezkou řádku let tvrdím, že v Praze si řidiči na cyklisty a naopak,cyklisté na řidiče, už celkem zvykli a chováme se k sobě vcelku ohleduplně.
Tedy až na několik horkých hlav na obou stranách, ale to normální že v každé lidské tlupě je pár idiotů a nadšených chaotů vedoucích svaté války...
Bankog je tedy tvůj vzor?
Jinak, když jsme u toho cestování na kole po městě, bikesharing je ve Francii už skoro v každém významějším městečku, vypůjčit a zaplatit to jde poměrně snadno u stojanu, platba kartou, ty strojky umí i anglicky, tedy ty základní pokyny, poplatek malinkatý.
Chtěl bych ovšem upozornit na takovou "drobnost", která může poněkud věc komplikovat, třeba vezmeš-li rodinku na projížďku městem za památkama.
Za pujčené kolo blokují na kartě 200 Eur a na odblokování nikterak nespěchají, já v tom měl víkend, tak jim to trvalo 5 dní.
To dřív nebývalo, asi odezva na krádeže.
Půjčovny kol, a někdy dost slušných, jsou na tom podobně, jen ty zálohy jsou trochu vyšší, za elektrokolo chtěli 700 eur zálohy, pujčovné snad 20ku na den...
Tolik k te městske cyklistice ve Francii
Ty už zcela zjevně nejsi schopen napsat příspěvek, kde bys nesrovnával s Francií.
Kdy ji miluješ, nemůžeš bez ni žít :-)
No, jsem tam každou volnou chvilku, skoro tak často, jako v Němeclu pracovně.
Německo lidé znají, Francii méně, tak se některé informace adi mohou hodit.
A navíc, Francie ke opravdu cyklozemě tak to sem asi i patří.
200 € za každé půjčené kolo? Jedinec zvládá, ale pro rodinu abys měl na účtu slušnou rezervu, zvlášť když by sis chtěl kolo půjčovat třeba každý třetí den.
No proto to sem píšu.
Koukal jsem na Vélib v Paříži, ten nic takového nepíše, v Bordeaux V2 naprosto nekompromisně to blokne a automat ti na to vystaví potvrzení.
O ty prachy nepřijdeš, ale když bys chtěl na kolo třeba ve ctyřech, musíš na tý kartě prostě mít rezervu. V Marseille vloni taky tak, letos nevím.
Ty půjčovny mě taky překvapily fakt hodně vysokými zálohami, pujčíš si dva horace na odpoledni vylety a bloknou ti litr v eurech, jak kdyby sis pujcil auto...
Tady v Porůří mají systém pro celou tu soustavu měst společný, platí se kartou, ale zase to má háček, musíš mít německou simku, kola mají zamčené sice ve stojanech, ale ninak systém jak Rekola, odemykas a vracis pres SMS.
Dabel je v detailu
Skoro to vypadá jako by kola neměli pojištěné a nebo jen málo a i tak byla podmínka pojišťovny tahle kauce.
Když si kolo půjčíš, tak abys ho ani nikde neodkládal a pořád na něm jen seděl aby ho nikdo neukradl. Obávám se, by ses asi jen tak s těmi penězi neshledal.
Z půjčovby ho musíš hlídat jak vlastní karbon, ta sdílená kola jsou na tom jinak.
Celej princip je založen na tom, že kolo musíš do stanoveného limitu, hodina, půlhodina, vrátit do stojanu, jinak platíš další pujčovné.
Chtějí, abys popojel a vrátil kolo do oběhu, ne si ho zamknul před kanclem.
Ale i tak jsou ta kola vybavena zámkem (v Bordeaux) aby sis moh skočin nakoupit, nebo tak. Stanovište jsou v rozumné hustotě, kvalita kol prachmizerná, ale fakt to dost zrychlí pohyb i třeba jen turistovi.
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/ignoruje...
co se nereklo: (1) dana soudruzka soudkyne takto 25 let soudila a nikomu to nevadilo dokud nenarazila na kauzu ktera je politicka; (2) vsechny co soudila poslednich 25 let jsou obeti justicni imbecility ale maji smulu protoze nemeli zastani nahore (3) toto je bezna praxe, takhle soudi a soudit budou i dalsi soudruzky soudkyne protoze nemusi menit svuj styl pravni imbecility v talaru (4) zapomente na to ze zijete v pravnim state kde pravidla plati pro vsechny stejne
Zase ti Američani! To jsou takový blbci, že klidně přehlédnou obří asteroid. Tak si říkám, dyť mohl klidně trefit Dillí, Peking, nebo Moskvu!
http://tn.nova.cz/clanek/zemi-lizl-obri...
"NASA si ho ovšem nevšimla!" (tam mělo být vykřičníků alespoň pět).
Ještě že v ISRO, CNSA, nebo Roskosmosu nejsou tak nezodpovědní. Ti ho sice nezaznamenali vůbec, ale jen proto, že ho ani nehledali :o)))
Aktivista za práva zvířat zachraňoval poníky vozící děti od utrpení tak vehementně, že děti popadaly na zem a dvě byly zraněny.
No a dostal pokutu 2000 euro a roční podmínku.
https://www.welt.de/regionales/hamburg...
a zdálo se to být tak jasné, tedy než člověk vidí to video znovu zpomalené a s komentářem, co cyklista za jízdy dělá....
https://www.youtube.com/watch?v=LJY4Z1n8LGs
Ano asi koukal do mobilu. Ale stejně se mohl třeba ohlédnout za sebe, kdo to za ním jede. Výsledek by byl stejný. Jen ta příčina by byla jiná. Z nelegální mobilové komunikace a nesledování provozu by bylo zcela legální sledování provozu za sebou.
Přesně tohle jsem zažil a nekoukal jsem do mobilu, ale do zrcátka, kdo jede za mnou. Také kdybych víc a pozorněji koukal dopředu, tak bych přes ty řídítka asi neletěl.
Ovšem v obou případech tam ta paní neměla ten čumák auta cpát, nebo alespoň pomaleji.
Prostě když zvoní telefon, tak se to musí vzít i kdybych si měl rozbít hubu :-))
Vozím telefon tak, že bez zastavení se k němu nedostanu a mám klid a nikdy není nic tak důležitého aby to nemohlo půl minuty počkat.
Nedání přednosti to bylo jasné, ale kdyby se díval před sebe, tak tomu mohl velmi snadno zabránit, měl na to celkem dost času. Paní tam vjížděla docela pomalu a dost dlouho předem byla vidět.
I na tohle je technika, chytrý hodinky, když jsou hodně chytrý ti umožní přijmout hovor a komunikovat, aniž bys musel hrabat v kapse a hledat foun.
Všechno chytré a super ovšem naráží na lidskej faktor, hodinky jsou k prdu, když na nich bez brejlí (já naopak s brejlema) prd vidím.
Tak v vím, že mi někdo volá nebo píše, ale to je tak všechno, tedy jseem tak kde ty, ovšem významně technicky sofistikovaněji :-)
Mě to přijde jako by narazil už do stojícího auta. Jednou se mi stalo cosi podobného, ale při řízení auta (naštěstí jen lehký ťukanec) a byla to jasně moje vina. Taky jsem jen na vteřinku (možná míň) koukl co to jede zleva a ten přede mnou prudce zastavil. Na kole by to snad mělo být stejné.
Řidička z videa snad nemohla vyjíždět opatrněji - pokud tedy nebudeme požadovat aby před každým vozem pobíhal ten "praporečník" :o)
Nikoliv, ta řidička tam ten čumák prostě neměla cpát, když tam neviděla. To, že se to běžně dělá, i já to dělám, ještě neznamená, že je to legální a správné. Je to riskantní a občas to někdo odnese. U auta je to nárazník, u cyklisty to může skončit docela blbě.
Ale blbost. Auto sice vytvořilo překážku, ale cyklista měl dost času na ni bezpečně reagovat, pokud by řádně sledoval provoz.
Ta ulice není žádná autostráda, ale obydlená zástavba s řadou vjezdů do dvorů a zaparkovanými auta, proto se tam musí předpokládat, že nějaké auto tam strčí čumák a že se občas nějaká překážka vytvoří.
Takže podle striktního výkladu pravidel by tam stála ještě dneska a čekat až uvidí?
Tohle je normální legální vyjíždění a v rámci toho můžeš klidně každého projíždějícího omezit. Bohužel, když ten projíždějící nekouká před sebe, dopadne to blbě ...
Ten projíždějící byl zjevně podstatně omezen :D Myslím, že se při vyjíždění z místa mimo vozovku při nedostatečném výhledu hovoří o pomoci další osoby. To, že tam nevidí z ní nesnímá odpovědnost. Když tam vjede naslepo, tak riskuje střet. Když tam nepojede nepozorný cyklista, ale nepozorný řidič náklaďáku, tak to nedopadne dobře zase pro ní.
Takový je holt život.
Ale uznávám, že s tím běžcem s praporkem by to bylo bezpečnější :o)
Bože to je zase připitomělá uvaha Brahmo.
Otočení hlavy trvá sekundu. Kdyby řádně čuměl jak má tak by se tomu autu pohodleně vyhnul.
To jen ty jediný máš potřebu polemizovat otom že otočením hlavy by to dopadlo stejně.
Kdybych to Bobbe nezažil, tak bych to nepsal. A také jsem nepsal jen o pootočení hlavy, ale o koukání do zrcátka. O delším koukání. Také jsem si pěkně natloukl. Jak ten pán, tak i já jsme se moc nevěnovali řízení, ale já jsem nedržel ten proklatej telefon.
Kdybys nevozil zrcátka jako já, tak bys do nich nečuměl a pak by ses nenaboural. To je vono, jeden si pořídí telefon, druhý zrcátka, pak se do nich nemůžou vynadívat a nesledující kde je jaká ženská a rozbijou si hubu.
Kdybyste koukali po babách, tak se to nestane :-))
Na silnici jsem nejrychlejší, tak co se děje za mnou je mi egál!
Mám taky zrcátka ale nečumím do nich imrvere nobřž jen když odbočuji či předjíždím:-)
To se jako bojíš, že by tě někdo dokázal předjíždět? :)
Hmmm, přes řidítka a na hlavičku...
Tak to leccos vysvětluje.
Zaujal mě zejména úvodní příspěvek budoucího prezidenta: http://www.psp.cz/eknih/1990fs/slsn/stenprot...
Jo, to je často citovaný :o)
Co takhle test z matematiky?
Zadání:
Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.
Otázka: Kolik občanů bude volit v lednu M.Z. za prezidenta?