jen tak jsem četl o rychlosti ve sjezdu a chci se zeptat když teda jezdíte víc jak 50km/h jestli jse dostali někdy pokutu za překročení rychlosi v obci na kole?
Pokutu ne...ale uz me staveli a upozornovali, ze jedu rychle a stredem silnice:-) Ale to uz je asi 5 let. No a kdyz uz me zastavili, tak me sprdli za to, ze nemam odrazky, zvonek...blablabla:-)))) Ale vse probehlo v klidu
Už jsem to tu jednou psal. V Berlíně 10€ za jízdu po chodníku a kdyby byl večer, tak bych platil více, že jsem neměl kolo vybaveno podle jejich předpisů na jízdu v noci.
Jednou mě stavěli za 58km/h na takovým místě, kde je sice cedule začátek obce, ale je tam jedna stodola a autobusová zastávka, silnice přehledná a nic okolo, auta tam jezdí 80 tak proto tam tehdy šli s tím radarem. Nejdřív vyhrožovali, pak jsem nic neplatil. Mobil, co jsem před tím měl v ruce při 60km/h a domlouval sraz se známým za kterým jsem jel naštěstí neviděli:-).
V našem městě se radary instalujou na hlavních silnicích, což je většinou rovina. Tam povolenou rychlost nepřekročím, jedině že by mi pomoh uragán:-))). Ale teoreticky pokutu dostat za překročení rychlosti dostat lze.
cyklista na kole nemůže být řešen za překročení povolené rychlosti, protože kolo není vozidlo trvale vybavené rychloměrem!
Pravidla silnicniho provozu snad jeste plati pro vsechny - alespon myslim, jedno jestli jedes v aute nebo na trikolce.
Není to jedno! Rychlost by měli dodržovat všichni, budiž, ale pokutu od policie dostat za rychlost nemůžeš!
Kolo není vozidlo trvale vybavené rychloměrem, tak je to uvedené v zákoně! Pokuta za překročení rychlosti na kole, by byla udělena protiprávně!
Ať se dívám jak se dívám, o žádném rychloměru se tam nepíše. Prostě a jednoduše jen: "V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km/h...".
Píše se jinde, například:
SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2000/7/ES ze dne 20. března 2000 o rychloměrech dvoukolových a tříkolových motorových vozidel a o změně směrnice Rady 92/61/EHS o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel.
Na to dále navazuje vyhláška 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů. A tak dále...
Z uvedéného plyne, kdo nemusí měřit rychlost, těžko může být odpvědný za její překročení, můj názor.
To je ale hnusná úvaha, i kdyby byla správná. Taková "evropská". Takže i v pěší zóně mezi dětmi může jet cylkista sedmdesátkou. Zřejmě má "právo" nevědět, jakou rychlostí jede. Pak má jistě i právo nevědět, koho v takový rychlosti přejede. :'(
(Samozřejmě tě nepodezírám, že s tímhle výkladem souhlasíš.)
Nejsem si jistej, ale v pěší zoně myslím nemůžeš jet vůbec. Nebo se mýlím?
že není povinně vybavené rychloměrem ještě neznamená, že nemusí dodržovat předpisy. Kdo jezdí rychle, může si to tím rychloměrem dovybavit, případně tam, kde je hodně nízká max. povolená rychlost jet radši krokem. Ale kdyby po mě policajti někde chtěli pokutu, samozřejmě bych se v tomto smyslu hádal (tedy nemám tachometr, případně mám, ale blbě seřízenej/nefunkční nebo se na něj nedívám, mám ho jen kvůli měření vzdálenosti a podobné výmluvy:-) )
nojo výmluvy nevim taky jsem jel v autě kterému nešel tachometr je to teda se to fakt nedá odhadnout, a výmluva že jsem nevěděl kolik jedu asi by neprošla,,, některé motorky taky nemají tachometr tam dávají právě cyklistický, každé vozidlo musí být technicky způsobilé k provozu tak i kolo, ale jesti je nutné mít v autě tachometr nebo otáčkoměr, no nevím
Hlavne se nehadat, hloupe se nevymlouvat, nenadavat, nebyt arogantni,... - zvlast kdyz vis ze pravda neni na tve strane. To je nejlepsi zpusob jak pokutu dostat. Mnohem lepsi je uznat chybu, omluvit se a odprisahnout ze uz si das pozor a ze se ti to priste uz urcite nestane, i kdyz vis ze hned za rohem to zase rozjedes. V tomhle smeru je velky rozdil jestli jedes v aute nebo na kole. S autem to neokecas, na kole bez problemu. Ja sice nemam problemy zrovna s rychlosti, spis sem tam nejaka ta jednosmerka, chodnik,... Pokutu jsem jeste neplatil.
Je to pravda. Monem větší pakárnu to ale představuje přesně opačným směrem - tam kde by stačilo dát pro cyklisty ceduli max. rychlost 5 (10,20...) se dneska musí dávat "Cyklisto sesedni z kola". Zářným příkladem budiž Vyšehradský tunel.
Provoz v obytné a pěší zóně
§39 (1) Obytná zóna je zastavěná oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Obytná zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec obytné zóny".
§39 (2) Pěší zóna je oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Pěší zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec pěší zóny".
§39 (3) V obytné a pěší zóně smějí chodci užívat pozemní komunikaci v celé její šířce, přičemž se na ně nevztahuje §53. Hry dětí na pozemní komunikaci jsou dovoleny jen v obytné zóně.
§39 (4) Do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky podle odstavce 2.
§39 (5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
§39 (6) Za účelem organizování dopravy může obec v obecně závazné vyhlášce obce vydané v přenesené působnosti vymezit místní komunikace nebo jejich úseky v obytné zóně, které nelze užít ke stání nákladního vozidla[2] nebo jízdní soupravy.[2]
§39 (7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.
http://www.zakonycr.cz/seznamy/3612000Sb.html
Lidičky, lidičky, kdo jezdí jako prase ať cyklista nebo řidič motorového vozidla, tak je zase prase. Překlady typu „Až třeba soudce rozhodne, že cyklista mohl jet na červenou…“ jsou jaksi out. Mimo zákony které jsem uvedl platí ještě spousta jiných. A hlavně zákonodárce předpokládá, že podstatná část populace má zdravý rozum, proto je také v zákoně (1/93 Sb.) napsáno, volně cituji „Co není zakázáno je dovoleno“.
Pro PavlaŠ, „že není povinně vybavené rychloměrem ještě neznamená, že nemusí dodržovat předpisy…“ tohle přeci nikdo netvrdí.