Rád bych vyhlásil soutěž,kdo jel nejrychleji ve sjezdu na biku a také k porovnání na silničce. Vše je založeno na bázi pravdivosti poskytnutých údajů jak jezdce, tak i jeho kvalitního cyklocomputeru! Bylo by vhodné uvést i trať na které byla rychlost dosažena a směr větru(aby si další jezdci mohli úsek eventuelně sjet a porovnat). Jako výchozí uvádím rychlost 78km/hod, které jsem dosáhl na biku(plášťe 2.1) na trati z Pradědu na Ovčárnu-jedná se o asfaltku, směr větru byl mírně do zad.
Pokud by tě zajímalo taky lehokolo, tak 76,6 km/hod. A to jsem z těch nejpomalejších.
Na silnicce neco pres 90km/h. Po prekroceni rychlosti 90km/h jsem se radeji venoval rizeni:-) Takze mozna lehce pres. A bylo to z Horni Svetle dolu. Je tam poradnej kopec, ale hodne zatacek.
Na horaku presne netusim...V terenu radeji koukam na cestu a doma ani maximalku nekontroluju. Ale na silnici to bylo uz nekolikrat k 70km/h. Kdyz se podari kopec, tak ja rad rychle.
A loni jsem jel na tezko (cca 25kg na zadku) a u Horic na Sumave je paradni kopec...tak jsem to rozjel. Kdyz jsem uz nemel tezsi prevod, tak jsem se jen vez. Maximalku nevim, protoze jsem nemel meridlo. Ale na nejtezsi prevod uz neslo slapat, tak bych to tipnul nekde kolem 60km/h.
Jako první cena me nic nenapadlo. Navrhni něco!
Už jsou tady rychlejší, konečně - s tím jsem počítal. Dospěl jsem k názoru, že ve všech soutěžích se ceny rozdávat nemusí :-)
(ta devadesátka, to už musel být svistot)
Tenkrat mi bylo 18...Takze jsem byl celkem bez zabran...:-) Ale v tydnu tu byl nekdo, kdo jel v Alpach 110...takze jsou i rychlejsi:-)
No dobrý, já jel 82km/h a pak už jsem raději vařil brzdový špalky. Ostatně to jsi dokázal koukat až do těch 90 na tachometr?¨To jsi bud fakt dobrej nebo....
Já to zjistil až podle max rychlosti na tachometru.
Hořičák je dobrej kopec. Na horáku se to tam rozjelo i na 74.
Tobě comp nezaznaménává max. rychlost? Mám na mysli, že by se ti měla zobrazit i po dojetí.
Z Lažánek do Veverské Bytýšky u Brna ve 13 % klesání 86 km/hod, zjistil jsem to aždole z maxima, protože jsem měl oči vytřeštěný na povrch silnice.
Na silničce v 13 % z Lažánek do Veverské Bytýšky u Brna 86 km/h, koukal jsem na povrch silnice, kterou jsem před tím projel nahoru a rychlost jsem zjistil z maxima až dole.
Moje největší rychlost byla 77 km/h. a to při sjezdu do Aigenu v Rakousku na naloženém horském kole.To jsem v polovině kopce zastavil,abych vyfotil ty panoramata :-)) Kdybych nezastavil tak nevím jak by to skončilo.
Když mi ještě fungoval tachometr, tak minulou zimu zaznamenal na sjezdovce Šacberk u Jihlavy rychlost 70 km/h. Byla docela uježděná, ale kvůli muldám jsem jí šusem víc seskákal než sjel. Vlastně jsem ani neměl brýle a kvůli rychlosti jsem nic neviděl. Vlekaři se to moc nezazdávalo, tak za náma vypálil na sněžným skůtru, ale v lese na sjezdu mezi stromy jsme ho setřásli:-) A pak, když se mi tachometr porouchal (až v létě), tak jednou naměřil spdmax 252,4 km/h. Berte to jako kuriozitu. Jinak už jezdím dlouho bez tachometru – čím méně poruchových věcí, tím lépe.
Jestli myslis tu malou vesnicku Aigen pri hranicich pod Sumavou, tak se pripojim - 72km/h s 50kg nakladem. Krasna prehledna asfaltka, ale pocitadlo jsem skouknul radsi az pod kopcem. Dnes uz me ale podobne rekordy netahnou, takze cim pomaleji, tim lepe.
Kdysi jsem měl kompjůtr a sledoval stále různé údaje (i tu maximálku). Pak jsem ten kompjůtr jednou hodil z okna a od té doby si víc všímám šneků v trávě a bodláků v příkopu. Tím ale soutěž nezatracuju a přidávám údaj z minulého tisíciletí - z Petrovy boudy v Krkonoších 85 km/h (tehdy po šotolině???) na HT a za Mořinou na Karlštejn necelých 80 km/h na silničce. Už to asi nevylepším, mám dojem, že jsem od té doby tak nějak dostal rozum??? (To je ale smutný konec...)
jsi si jistej že mezi těmi šneky nehledáš ten svůj tachometr co jsi ho vyhodil?
Koukám že jsou tu samí kaskadéři :o). Já jela 60 km/h sjezd. Najednou se vynořila napříč silnice.Říkala jsem si to ustojím a vzala za brzdy-neustála, byly nově seřízený.Následoval let přes řídítka, protože se kolo bloklo a hlavou přímo na šutr.Otřes mozku, pohmožděná krční páteř...Naštěstí jsem měla helmu-ta to odnesla.
Dneska při 55 km/h brzdím-mám strach a navíc blbě vidím.
Na druhou stranu je nádhera pozorovat bikera co má výbornou techniku a švihá si to dolu.To fakt závidím.
Jo taky jsem jednou dopadl podobně, akorát ne o šutr ale o sloup. Já jsem naštěstí skončil jen s tím otřesem mozku
Hele a nemohlo by se také soutěži v nejpomajelším sjezdu?!? Tam bych určitě vedla, protože já víc než 40 nejedu děj se co děj.
Taky mi ale obložení brzd vydrželo jen 3,5 tis. :o)))
Taky se hlasim do tehle kategorie :) Brzdim zrejme vic nez bych mela :)) A kdyz to pustim, tak to stejne vic jak 60 nejede...
Udivuje me, o jakych rychlostech na MTB tady pisete....skoro 80 km/h. Hmmm, ja vazim 78 kg, mam MTB za 35 tis, myslim, ze dost dobry tachac a troufam si rict, ze soucasne kolo mam po 2,5 letech v ruce. Bohuzel (nebo bohudik:-)) se mi ani po spusteni se z exteremne prudkeho asfaltoveho kopce NIKDY neukazala rychlost pres 70 km/h, maximalne to bylo tusim 66 km/h a pripadalo mi, ze to rychleji uz nejde. Tak nevim, bud mi to spatne ukazuje a nebo neumim jezdit:-)
Hm, z tvého příspěvku se nedá poznat proč ti to nejede, ale zkusil bych překontrolovat nastavení tachometru. Dalšími faktory, které mají vliv na rychlost jsou váha jezdce, typ pneu, tlak v pneu, oděv, špatný kopec(dékla a sklon), technika sjezdu, znalost terénu a nevím co ještě. Jde to fakt rozjet.
Rychlost se dá zvýšit také namontováním dvou a více magnetů do předního kola... :o))
Já jsem si nastavoval větší obvod. :-))
Při rychlostech nad 60km/h je to z víc jak devadesáti procent na odporu vzduchu. Moc lidí to neví, ale odpor cyklisty v civilu na treku nebo horáku je stejný jako odpor karoserie malého auta. Sice má čtvrtinovou čelní plochu, ale čtyřnásobný koeficient odporu, takže výsledek je stejný. Ten koeficient je asi 1,2 pro cyklistu na horáku v triku a kraťasech. Na 0,9 to klesne pro špičkově vystrojeného silničáře s ksichtem na řídítkách nebo pro lehokolistu, ale u těch je dost velké rozpětí, asi od tuším 0,7 pro lowracer s tailboxem do 1,1 pro turistické lehokolo a jezdce ve volném oblečení. Velomobily se samozřejmě snadno dostanou na hodnoty lepší než mají auta při poloviční čelní ploše, streamlinery jdou ještě o kousek dál, ale ani jedno v ČR zatím nikdo nemá.
Odporová síla daná aerodynamikou roste s druhou mocninou rychlosti, výkon potřebný pro jízdu konstantní rychlostí pak závisí na třetí mocnině. Při 25km/h už je odpor vzduchu dominantní žrout výkonu jezdce, takže při 60 už tě v podstatě nic jiného nezajímá. Pláště a podobně můžou samozřejmě pomoct, ale malinko, z tachometru to v těhle rychlostech málem nepoznáš, bude to víc pocit že to jede líp. Případy jízdy 80 na MTB jsou známy, takže to asi závisí na kopci, musí být dlouhý a strmý zároveň, nebo aspoň méně obvyklý typ strmý na konci abys mohl získat těch 60 už před tou nejprudší částí kopce. A na tom, jestli kolo stálo 10 nebo 100 tisíc to už vůbec nezáleží.
MTB pláště mají taky nezanedbatelný odpor vzduchu, navíc horní část pláště se pohybuje proti stojícímu vzduchu dvojnásobnou rychlostí, než je rychlost kola. Takže si myslím, že na pláštích hodně záleží.
Já to testoval sám na sobě, a připadá mi, že dvakrát širší pláště s o třicet procent nižším tlakem mě zpomalují o necelý jeden km/h v rychlostech okolo 30km/h, valivé odpory jsou lineární, aerodynamický kvadratický, takže i kdybys co celkového odporu vzduchu kola promítl ten rozdíl mezi širokým zubatým a úzkým hladkým pláštěm dost přehnaně, nemyslím, že bys z toho přezutí na úzké hladké vycucal víc jak 3km/h v rychlostech mezi 60 a 70. Ale to už ověřené nemám, je to jen odhad.
nastaveni je tachometru by melo byt v poradku, poravnaval jsem to behem jizdy s hodne lidma a ukazovalo to vsem plus minus stejne. Hmotnost? asi nejsem nejtezsi, ale muší vahu taky nemam, pneu mam Hutchinson Python, foukam na 4,5 baru, mam komplet hadry na kolo, helmu. Spatny kopec? Sjezdil jsem toho dost, skoro vsechny nase hory. Technika sjezdu? Zalehnu a pustim to...Uprimne receno, je mi celkem jedno, kolik mi to ukaze, dulezity je pro me pocit a adrenalin z jizdy, ale jen me udivily ty udavane cisla...A nebo ze bych jeste nenarazil na ten spravny kopec..?:-)
než se mi podařilo docílit max.os.rekordu na Lysé v Besk., sjel jsem ji snad 10x, pro nekoho moc, pro někoho málo (než se na ni vyškrábu, ujedu 52Km a domů je to to samé, takže pro mě dost). Je tam dost dloyhý úsek, asi 1,5km, kde se nemusí použít brzdy, ale musíš to mít najeto. A zhruba 150m před vracečkou (je to nadoraz) máš tu max. rychlost, ale to už musíš pořádně brzdit. Ten úsek je kolem Zimného. A adrenalin je pak znát ještě dalších 20km. Ale od té doby jsem to nezopakoval, vždy mi 5-6km/h chybělo.
Na Lyse v Beskydech jsem trochu ztratil chut trhat rekordy. Jel jsem ji ted asi pred 14 dny poprve, dolu jsem to pustil, protoze asfalt vypadal docela slusne, a to po cele viditelne sirce a delce... jel jsem asi 70, uz jsem prestaval videt, jak mi zacaly slzet ocicka... a najednou primo prede mnou dira jako krava, no to kecam, ale asi jako talir (takovej normalni, co se z neho ji) a hluboka celkem hodne, vic nez malo... fakt me prekvapila, ale tohle pisu diky tomu, ze jsem se lekl jen trochu a zvladl jsem ji preskocit. na objizdeni fakt nebyl cas. nez jsem stihl vubec pomyslet na zpomaleni dalsi dira, tu jsem tesne minul a uz jsem brzdil... zacal vic rozbitej usek, do par direk jsem hezky trisknul zadnim kolem.... no a dolu jsem uz jel dost zvblna, nejvic 50 a pekne jsem si odrel spalky :] ... ale v ty prvni chvili se mi fakt docela rozbusilo srdicko, zadejchal jsem se a pak zpetne si zacal uvedomovat, jak by to asi vypadalo, kdybych do ty prvni diry pekne posadil predni kolo. no jak, to kolo by prestalo byt kulaty, zaseklo by se asi v ty dire a ja bych v ty sedmdesatce asi letel pekne kupredu. mozna jeste se zbytkem kola privazanym k noham... no a ta predstava se mi vubec nelibila. az si skoro rikam, rekordy budu zkouset trhat na znamejch kopcich, ktery jezdim xkrat tydne a znam je fakt dobre, jen tak na cestach je to o drzku... coz uz jsem davno vedel, ale jak starnu tak akorat blbnu a po par letech jezdeni bez padu jsem na to nejak prestal myslet... az do ty vesely prihody na lyse :]
Na MTB mám zatím rekord 68 km/h, z Ovčárny na Hvězdu, pláště Rubena Saurus 1,9" nahuštěné na 3,5/4 atm. Před zatáčkami jsem brzdil a nijak moc nezalehával. Velkou roli asi hraje hmotnost jezdce (já mám 90 Kg). Myslím, že na rovnější trati se stejným sklonem a s využitím správné sjezdové pozice (s ksichtem na řidítkách) by se mi to bez problémů rozjelo daleko víc. Na silniční Libertě mám psychický blok (vždy, když se rychlost blíží k 60-ce, tak si vzpomenu, jak jsem kdysy rovnal ohlou vidlici metodou "kde nepomomůže hrubá síla, pomůže ještě hrubší síla" a následuje opatrné brždění zadní brzdou), takže max. jen 64 km/h.
Toz muzem dat soutez na srazu...nejpomalejsi jizda na rovine:-) Akdo pojede po zpatku, ten vyhral....
A brzdíš i do kopce?
55km/h na Šumavě z Březníku dolu na rozcestí. Pláště Tioga 2.0, comp Sigma BC1200. Větry jsem neměl.
škoda,třeba bys to ještě o 5km/h zvednul
Já jel na Azubu 2 79,5 za bezvětří z Dlouhých strání dolů po té široké silnici, o dva měsíce později na silnici první třídy mezi Šternberkem a Opavou 80,5 na tomtéž kole doplněném o tailbox plný věcí, tak to vážilo trochu víc. Naposledy pak 83km/h kdesi u Nivnice v Bílých Karpatech na Azubu 4 bez jakékoliv kapotážea s 1,9" pneu vzadu, kopec nevypadal nijak extrémě, zato vítr byl v zádech a měl asi 50km/h, podle momentu kdy utichl svist vzduchu.
Sice mi za to neplatí, ale rád bych pochválil firmu Azub, protože ani v jednom případě mě nečekalo žádné nepříjemné překvapení, kolo jelo nádherně a byl to super pocit. Ve všech případech jsem šlapal na nejtěžší převod 150ot/min aby to těch 80 jelo, mých 62kg jinak z kopce moc nejede. Naproti tomu v 18ti letech jsem na Šumavě u Poledníku jel 78kh/h na trekovém kole a bylo to celkem o strach, kolo v podstatě odmítalo zatáčet, byl to nepříjemný zážitek.
Moje největší maximálky z kopce dolů by vám byly k smíchu, bo většina z vás by ve stejný situaci jel o 10, 20 km rychleji. :-)
Holt když jedu s chlapem, je většinou rychlejší i když nešlape a já šlapu na těžký převody. No. A když se k tomu přidá pud sebezáchovy...
Ale moje nejpomalejší rychlost ve sjezdu je asi 8 km. Možná i míň, bo většinou kompík ve sjezdu nesleduju, alébrž mám vypoulený oči a sevřený půlky. :-)
asi 85km/h na šotolině při sjezdu z Poledníku na Šumavě. Neměří mi to maximální rychlost, takže jsem na to musel koukat a když člověk ví, že brzdná dráha jde na stovky metrů, radši čumí na cestu. Nicméně kamarádům jejich komputery měřily a tvrdili, že jeii 65km/h, avšak suveréně jsem je předjel :)
No vic me teda zajimala ta maximalka vlastnimi silami na rovine :), tohle je spis o vyberu dostatecne dlouheho a prudkeho kopce a ztrate pudu sebezachovy :). Jinak co se tyce toho mereni, fura lidi porad pise, jak ma super computery, zakladem je treba i funkce zapamatovani si maximalni rychlosti, a to i behem 1 vyletu. Takze kde je problem? (viz pri te rychlosti nestacim sledovat tachac...)
No ja jsem treba clovek, co v posledni dobe moc na tyhle udaje nekouka. Juknu jen kolik jsem ujel a tim to pro me vetsinou skonci...je to to nejdulezitejsi, co potrebuju vedet:-)
Na silnicce lehce pres 80 v Jesenikach v Ondrejove u Rymarova,na horaku asi 78 nekde v Alpach s baglama,vsechno na silnici.V terenu se bojim tak jezdim daleko pomalejc.
...62 km/h z mirneho (!) kopce s vetrem v zadech za ukrutnyho slapani, s vetry......no proste to kurva tehda vic nejelo, na horach jsem na kole jeste nebyl :=/
Mel sis psouknout....mozna by to jelo lip:-)
...no vsak pisu - s vetry...to bylo z toho ukrutnyho slapani a zdrave stravy :-)...ale paradoxne me to mozna spis brzdilo (...bal jsem se do toho vic oprit, abych se nepo... :=) )
...nicmene ja jsem spis na dalky, nez na rychlost, na 160 km na MTB se mi dari udrzet prumer kolem 28 km/h...to neni uplne nejhorsi ne?...samozrejme zadny zavod to neni, nejezdim abych se uhnal...
to tedy né.My 25km/h dali v Dolomitech ale jen na 78až 100km. Ale řekla bych, že jsme byli docela uhnaní. Jinak z kopce74km/h z Heiligenblutu k vodopádu sice se zastávkama na focení, ale i tak stačilo. Větrovka vydávala zvuky jak prápor ve vichřici.
Taky mám takovou plandavou bundu. Jednou mne někdo slyšel sjíždět z kopce asi 60km/h a prý tak zběsilou střelbu ještě neslyšel... :-)
65km/h v městě v ostravě se šlapáním dolů to už předjíždím trolejbusy, ještě že ,,neměřili,, bo to už asi je na pokutu co? ale vice tu už nám strach kdyby prdal guma nebo něco ložisko a tak
Uff, asi jednou a asi naposledy ... 82 km/h v Jeseníkách, při sjezdu do Zlatých Hor, hladký asfalt, široká silnice, horák s plášti Ritchey Speedmax. V té rychlosti se nedá šlapat, takové převody na horáku fakt nejsou.
Jo ja to moc radeji nezkousim, jinak na silnicce 76kmh zadnej vitr kolem byly lesy ale tady v okoli jsou dost rozbity silnice tak moc neriskuju.
Ale zajimal by me jinej rekord a to: nejdelsi ujetou trasu???
Zaloz nove vlakno....at se to neplete
Zdravím. Asfaltka z Českého Bukova do Povrlů (okr. UL), MTB Anlen Escape, comp Sigma Sport 500, převodník 50 zubů, kazeta 13, V-brzdy, plášť přední Schwalbe 1.95, zadní Hutchinson On the Rock 1.95 ... max. rychlost 88 km/hod. Ale to už je dávno - asi tak rok 1996 .... S novým MTB Rock Machine Thunder, comp Sigma Sport 700, asfaltka Mirkov - Neštěmice (opět okr. UL) 76,5 km/hod ... zatím .... a taky se tak trochu začínám bát ... s přibývajícím věkem nějak víc vnímám následky možného pádu ...
Na silnicce-prevod 53-11,Buchlovske kopce-E-50 /rychlost 85km/h.Do Boskovic od Protivanova 95km/h.Jinak moje nejvetsi rychlost byla v Rakousku Turracher Hoche--105km/h.To uz je ale o hubu.Jinak v posledni dobe zacinam brzdit u te 90km/h--to uz staci pro me.S bagly nejvice v tunelu v Italii /byl tam zakaz vjezdu pro kolare/ 85km/h.
Při sjezdu do Vrgoracu směrem od Podgory (Chorvatsko - nedaleko sv. Jure) na silničním kole 109,8 km/h. Na biku nevím ale bude to něco mezi 80-90 km/h.
Nesnažím se o maximální možnou rychlost, z kopce to nerozjíždím, jsem rád že se vezu. Se staroušem Favoritem (pneu Rubena 622-32) jsem jel na Grossglocknerské silnici nad Ferleitenem 78km/h a při brždění před mýtnicí jsem upálil asi třetinu brzdových špalíků.
Jinak mám vyzkoušeno, že na klesání 9% se rychlost ustálí na 65km/h.
No já mam zase vyzkoušeno že pod kopcem se rychlost ustálí na 0m/s
Jen doufám, že nééé na fleku:)))))
To souvisí mimo jiné i s tou hospodou
Kdyz je pod kopcem hospoda, tak jo...:-)
Tak potom je rychlé ustálení a na dlouhou dobu
Tak už je mi jasné proč tak rychle odcházejí brzdové špalky:)))
Hmmm, to nechápu. Protože mně nejrychleji odcházejí kufry na botech
Proboha to brzdíš na pekaře?
No tak někdy i o pekaře
Ty si v hospode nesednes? Prijedu, zabrzdim, padnu na zidlu a piju:-)
Nene já když jedu někam na kole tak prostě musím šlapat pořád
Pořiď si zadní kolo s volnoběžkou :)
Dobrej nápad, vidíš to mně nenapadlo, ale pak bych zase nemusel dojet do té hospody
Už to mám zajedem do Káranýho, tam je super hospoda "U FERUSů" a sednem si oba dva
Tak já sem břídilka, nevíc sem jela necelých 49km/h. Běžně jezdím jen kolem 39-40, jsem přizdisráč:)))
Nejsi břídilka, a navíc to ponižující označení není potřeba. Spíše oceňuji opatrnost, které není nikdy dost. Rychlost je opojná, ale zrádná, do 50 km/hod. to už je slušný výkon - a není třeba rovnat se mužům. tak buď v pohodě a pyšná na svých 49 km/hod. :-)))
Ahoj.Na horáku mam jen 68 km/hod.Nic moc.Zajímavější je však ten kopec.Asfaltka,smrkový porost.Předhradí u Skutče.Objedeš hrad Rychumburk a po zvládnutí ostré levé máš krátký padák který končí skalnatým protisvahem a ostrá pravá.Takže záleží jak rychle rozšlapeš a kdy dostatečně"pozdě"začneš brzdit.Zkusím se polepšit.Dám vědět.
Už se neozval...
Proč asi?
Na biku zatim 58 kmh na lesni ceste s povrchem z mensich a vetsich kamenu. Plaste 2,3 bagry.
Na silnicce (favoritu) kdysi davno 85kmh, z jednoho kopecka u Plzne, hodne zatacek.
moje maximálka byla 62 km/h z kopce z Litochovic do Volyně, takovej malej prďáček, na horáku... na větších kopcích radši přibrzďuju
Jakto že Vám to tak rychle jede? Ja kdyz jedu na silnicce a je pořádnej kopec dolu, tak když to rozšlapu co to jde, nebrzdim a pak se vezu tak jsem nejvíc dosahla 62. Ne že by mi to vadilo, ja se rychle stejne bojim, ale jakto, že Vam to jede 90? to mam spatny kolo? Vážim taky dost 60kg..+10kg kolo
Špatným kolem to není, tady do toho fušuje jednak tvoje síla a druhak fyzika. Čím víc jsi schopná to rozšlapat a čím jsi těžší, líp se "zabalíš" a kopec prudší a delší, tím větší rychlosti dosáhneš. Ale jsme všichni troškaři, když rekord ve sjezdu je snad něco pod 200 km/h. :-)
:o) ti rychlejší jsou prostě tlustší, teda těžší (90kg je proti 60. o polovinu víc) a navíc koule je krásně aerodynamická :o)
Já vážim 75 a tak mám maximálku na favouši s pologaluskama 79km/h (někde u Bořislavi bod Milešovkou - kdysi). Na Crossu mívám teď tak do 70km/h, pak už přibržďuju.
Když jsem to tu pročet tak by medaili za rychlost měl ckp13 - 85 z kopce na šotolině (a k tomu průměrná na horalu na rovině 40km/h a maximální na rovině 70km/h, a což teprv na silničce! - z jinýho tématu). Ty musíš být Superman (nebo ti blbne comp :o( )
Jo, jednou jsem se vyvaloval u vody a comp se nějak přehřál, že jsem tam měl maximálku 99.
- 1 váha jezdce + schopnost se "zabalit"
- pláště, kvalitní pláště na MTB s nízkým odporem a vysokým tlakem kolikrát kladou menší odpor než užší, ale podhuštěné a třeba nekvalitní na crossu apod.
- a ač se to obecně podceňuje ... náby ... oproti nějakým nejlevnějším šitmanům na crossu se mi LXa na MTB otáčejí o poznání lépe, a tam je kolikrát kámen úrazu ...
Uz na zakladni skole se uci, ze NA HMOTNOSTI NEZALEZI.
Uz na zakladni skole se uci, ze celkova energie je soucet potencialni a kineticke. A zrovna v te prvni figuruje hmotnost
tak jeden od nás to spustil z Pradědu na tachometru měl 83 když nevybral zatáčku viz foto
http://www.cyklistikakrnov.com/fotogalerie...
pár šroubů v noze to spravilo
Ta fotka mě připadá jako dole na Hvězdě, je to tam? Co tam nevybral za zatáčku, to se vřítil do té křižovatky tak rychle, přes trojúhelník? Jestli jo, tak si ty šrouby zasloužil.
Jinak moc nevím, co to všichni máte s tím Pradědem. Já tam byl a nejel jsem víc jak 72, i když možná jsem to nehnal naplno. Ale hodně často tam dost fouká, se správným větrem by tam těch 80 mohlo jet i MTB.
jo je to na Hvězdě. Ale stalo se mu to pár zatáček víš. Zatáčka nevypadá nebezpečně, ale je to velice nebezpečná zatáčka, však se tam už nabouralo cyklistů!
Já jel z Pradědu až dolů kdysi na Azubu 2002, stálo to za to. Byla neděle, krásné počasí a spousty lidí. Ti se tam dělí na dva nesmiřitelné tábory. Jedni trvají na tom, že správně je chodit vpravo, druzí zase trvají na levé straně. K tomu jdou někteří ještě nahoru a někteří již dolů. Jediné, na čem se shodnou všichni, je chůze alespoň v šesti lidech vedle sebe, osm je tak asi optimum. Výsledkem je super slalom z jedné krajnice na druhou, přičemž některé překážky jsou pohyblivé. Doporučuju všem kteří rádi hrají futuristické závodní hry na PC se superrychlými stroji letícími různými tunely a podobně. Ve skutečnosti je to daleko větší adrenalin.
Naštěstí mnoho těchto lidí nezná lehokola a tak uhýbají celkem důkladně, hlavně když se ta věc řítí proti nim šedesátkou.
Něco přes 70 jsem jel až z Ovčárny dolů, tam to šlo trochu rozjet, ale ne všechny zatáčky jsem si důkladně pamatoval, tak jsem před některými zbaběle brzdil na padesát. I tak jsem předjel jednu škodovku s pěti vykulenými ksichty uvnitř. Na Hvězdě jsem zastavil a zmáčkl stopky, škodovka dojela 63 vteřin po mě. Záludnou zatáčku před koncem si nepamatuju, ale už jsou to dva roky.
Dosavadní celkové maximum mám 83km/h kdesi v Karpatech, kopec nebyl nic moc ale vítr 50km/h, v nárazech až 100 (aspoň to tvrdily večerní zprávy v rádiu, a když to foukalo z boku, bylo nemožné jet chvíli rovně). To bylo na Azubu 4. Teď se sžívám s novým lowracerem, zatím nejvíc jel 67 z jednoho mírného kopečku za bezvětří, udělat si na něm nový rekord nebude problém, jen co si na to troufnu.
Při sjezdu z Lysé hory v Beskydech se mi podařilo dosáhnout rychlosti 81 km/h a kamarád Ivo byl ještě o 2 kiláky rychlejší.
Moje maximum je čistých 90 km/hod na pláštích RUBENA Racing pro 127 26x1,90 s tachákem cateye mity........
jedná se o asfaltový povrch s mírnými zatáčky a pořádným převýšením nad Horním Maršovem v Krkonoších, bezvětří - cesta vede lesem), dojezd do albeřic, takže opět do kopce - !!! nezkurvíte špalky !!!
Zatím jsem se na žádnej rekord nesoustředil, jezdím pro radost a ne pro hřbitov... :-) Ale v srpnu jedu do na přelom Jizerských hor a Krkonoš, no a mám tam s tatem naplánovanejch několik good cest. Jedna z nich je 27 km dlouhý sjezd proložený několika málo rovinkama po nejrůznějších cestách z Harachova do Jilemnice. To bude paráda... :-) Tam zkusím trhnout nějakej osobní rekůrdek...
a kudy ty cesty vedou? podel reky moc sjezd neni, a kdyz budes chtit jinudzy tak ti tam trochu cumi v ceste hreben Lyse hory, tudiz z harachova nejdriv vejslap na dvoracky a pak je to vpravde pres 20 furt z kopce pres rezek, roudnici, krizlice az do hrabacova
přesně tak,tam se nic netrhne ale je to hezká trasa stále
dolů, našel jsem ji v brožurce Dlouhé sjezdy co vydává
Krkonošký infostředisko.
Můj rekord je asi 56, ale já se mám prostě ráda :o)))
Taky mi vydrží destičky jen asi 2000 km :o)))
Z Poledníku tím asfaltovým sjezdem 77,8 a myslím, že tam byla ještě dost slušná rezerva, rozšlapat to šlo ještě víc, ale byl jsem ufuněnej, protože jsem si ho nejdřív vyšlápl aby jsem si ho sjel :-) a je to supr sjezd, protože je krásně vidět, je to rovinka bez zatáček a končí rovným úsekem, takže ani ubrzdit není problém
Jestli myslíš Polednickou cestu v Jizerkách z Bílý kuchyně do Oldřichova, tak na ten sjezd jsem se těšil, ale už mi to nevyšlo. Je to rovný, kilometr dlouhý a byl tam tenkrát novej asfalt. Škoda.
Ne, ne, jel jsem ten sjezd v okolí Poledníku na Šumavě, kde je ta terasovitá asfaltka dolů z Poledníku k silnici :-)
U Poledníku na Šumavě jsme byli pěšky. Je to já nevím asi 8 let. Tu asfaltku tam udělali teď nově? My šli po cestě s malýma komínkama... Nebo jsme šli jinudy?
Jak je to tedy s tím Poledníkem? Už je to skoro rok a marně čekám na odpověď :(
http://www.gps-tour.com/tours/view.php/action... :-) stačí??
Na Poledník vede z Prášil cesta po červené k Frantovu mostu a dál po zelené kolem ž. opony a roty P.S.nahoru, ale ta je pak pro kola zavřená. Po tý jsi asi šel ty ne? A potom vede nahoru vojenská asfaltka od střelnice Slunečná přes Liščí díry po žlutý - zelený - červený a od předělu je to kus taková lesní cesta. Nová tahle cesta neni, sloužila pro obsluhu radarové stanice nahoře na Poledníku.
Ze začátku tam byli kamínky, pak nahoře to už si nepamatuje, jestli to byla asfaltka nebo kamínky. Na kola tam lidi jezdili.
No tak to si šel asi po tý asfaltce. Ono je tam dost štěrku, tak to budou asi ty kamínky co myslíš ne?
Mrkni do mapy a hned budeš vědět.
Tutahle jsme myslím přišli: http://k8.kreteni.cz/tz/img/k8_polednik.jpg
Mňo....víš, touhle tam přijdeš vlastně nakonec vždycky.To je závěrečnej úsek pro všechny cesty.
Buď si tam šel pěšky tudy přes Frantův most:
<a href="http://www.mapy.cz/?mapType=turist&zoom=12... nás zde</a>
Nebo tudy přes liščí díry - tady to jde i na kole:
<a href="http://www.mapy.cz/?mapType=turist&zoom=12... nás zde</a>
To jsou v podstatě jediný dvě oficiální cesty od Prášil který tam vedou. Ty neoficiální vynechám.
Ahááá, jo takhle :-)
Tak tos mi oživil paměť teďka :-) Nahoru jsme šli kolem Prášilského jezera a byla to stejná cesta, jako na tamté fotce. Při výstupu jsme viděli Poledník napravo. A pak zpátky přes ten Frantův most. Bylo to na opačkou stranu, než cesta výstupu. V některých místech tam byla pěšinka, jindy zas lepší a širší cesta. Ten most tam byl. Zmiji nebo nějakýho hada jsme tam viděli. V Prášilech jsme měli stát auto.
No tak vidíš že to dáme dohromady. ;-) Takže nahoru kolem jezera a dolu kolem pohraniční roty. Taky sme to tak šli. To už je takovej docela slušnej vejšlap - hezkejch pár km. My měli auto stát u Prášil na Slunečný - co byla tanková střelnice.
Akorát že když se jede na kole, tak většinou se jede ne přímo kolem jezera, ale z parkoviště na Slunečný po tý žlutý, pak po zelený a na Liščích dírách se to napojí na červenou od jezera.
z poledniku k temnymu potoku, je tam takova rovna asfaltova cesta, lehekej protivitr, ale zalehl sem a 68 vytah
Je to Javoří cesta, úsek od rozcestníku Vaňkova cesta k Tmavému potoku po modré. Jel jsem tam sedumdesát, ale je tam dost přelidněno.
Něco lehce nad 80 jsem jel, ale na koloběžce. NA kole tachák nemám. Jinak moje nejvyšší rychlost s následnou letovou fází je 56. I to bylo při dopadu až až.
Co se týče toho Pradědu, je opravdu důležité jak fouká vítr. Nejrychlejší úsek mám vyzkoušený a je to poslední pasáž sjezdu k Ovčárně(asi v délce 300m - zde vítr fouká většinou do zad). Na biku za příznivých povětrnostních podmínek je možno přes 80km/h udělat. Jinak okolo 70km. Pak z Ovčárny ke Hvězdě v těch serpentinách už to je těžší- víc jak 65 to jede málokdy. Před 3 týdny borec nevybral zatáčku, přejel do protisměru, kde jelo auto-naštěstí nejel asi moc rychle, tak to odnesl jen odřeninami a auto čelním sklem. Je pravda, že je potřeba vybrat období bez turistů bo pak je veškerá snaha marná, když ti uskakují a chodí po obou stranách cesty. Není nádhernější pocit než slyšet hukot plášťů a naprosto se spolehnout na techniku a materiál bo se stávají případy kdy něco selže jako teď na Tour de France, kdy jezdci praskla řidítka při časovce v 50km rychlosti. Nedokážu si představit něco podobného při sjezdu.
Ta absolutní rychlost není pod 200km/h. jak někdo psal, ale už pěknou řádku let je to okolo 220 na ledovci, podobně jak na lyžích.
Oni silničáři to mají v hlavě malinko popletené, utrácejí spousty peněz navíc za to, aby jejich kola byla co nejméně bezpečná. Všechny komponenty jsou odlehčovány na hranici potřebné pevnosti, pak stačí nějaká skrytá mikrobublinka uvnitř materiálu nebo neviditelná naprasklinka po lehkém pádu a jde to do kytek. My ostatní se můžeme na svou techniku spolehnout poněkud více.
zatím něco nad 90km/hod., jinak jedu koncem měsíce do Cortiny, takže doufám, že 140km/hod padne. PS galusky budou tak na 13-14atm :) nafoukaný héliem. Záznam z Polaru pak dodám. Doufám, že nebude jak minulej :)
minulej: http://www.home.karneval.cz/10802185/fotky...
http://www.home.karneval.cz/10802185/fotky...
jak jsem to udělal nevím, ale dres je neprodřenej, batoh odřenej a bok byl velice hluboko rozmrdanej buď o přesku nebo pumpičku.
takže letos bohužel zlepšení nebylo, páč se posr. zadní náboj na kolečku a já z kopce trapně brzdil, páč jsem čekal, kdy se to kousne :)
Na MTB 70 km/h po šotolině k vodní nádrži Šance v Beskydech. Kotouče byly pěkně modrý od intenzivního brzdění :-)
64 km/h. Ale už je to asi 3 roky a asi bych to nezopakoval. Lesní cesta 2 km od Svoru (Liberecký kraj) po modré značce směr Nová Huť. Je tam sešup asi 12-14 % s nečekaně kvalitním povrchem na lesní silnici.
V sobotu z Kladna do Libušína 60,9. Víc to asi nešlo, přesněji trochu jsem se asi bál.
jsem z Libušína a jezdím tam často, 66km/h není z Kladna problém ale nesmí ti zastavit autobus č. 7 a vjezd zkomplikovat chodci.. :o)) a z druhé stany (důl) to k 70 švihá taky.... zkus si sjezd lesem k jezírku, ale tam ti nepůjde o rychlost ale o život!! :o))) Vlastní zkušenost!
Bál jsem se, že tady budu za šneka, ale přesto: Jezdím rád, ale málo (snad to letos zlepším). No a moje max je 72 km/h na treku (Bratříkovem, to je nad Železným Brodem, dolů - tímto se omlouvám - bylo to ve vsi). Jinak kolem 60 - 65 km/h se dostanu docela běžně (se 112 kg to jede). Možná tu max ještě zlepším, ale přes 80 km/h asi těžko - na to se mám moc rád.
Rok 2000 z Lysé hory v Beskydech na železném horákovi s plaštěma PNR Mach SS 26x1,95... 87km/hod, o rok později na hranici mezi Slovinskem a Rakouskem v 16% klesání směr Rakousko 98km/hod na tom samém kole.
Jestli to byl sjezd z Wurzenpassu tak bych tě chtěl vidět v té vracečce kterou ten padák končí. Jestli jsi to nepustil rovně po té "únikové" cestě do protisvahu...
zkratka mezi Kranjska Gora a Villach, a neříkám, že jsem tak jel stále, je to maximálka a zjistil jsem ji až po sjezdu. Na tachometr se při sjezdu nedívám. Kdo nevěří ať tam běží.
Takže to byl Wurzenpass... já jsem se tam neodvážil pustit brzdy, někteří kolegové ze zájezdu tam tehdy rozžhavili ráfky až se jim nadělaly osmičky.
tenkrát jsme jeli dva a oba jsme dojeli bez problémů, pravda, teplota ráfků byla "trochu větší než obvykle"
Jsem neuvěřitelnej smolař. V dobách, kdy jsem se ještě nebál neexistovaly cyklokompy.
V momentě, kdy jsem si nainstaloval první, a taky zatím poslední, cyklokomp se u mě zvýšil pud sebezáchovy.
V okamžiku, kdy jedu víc než 60km/hod si oči zakrývám dlaněmi. Naštěstí těch kopců, kde to jede víc než 60 mám v okolí dost, takže mám jízdu bez držení perfektně natrénovanou. ;-)
Přiznám se, že krapítko kecám - po očku se tak trošku koukám. :-)))
Na žiletce jsem jel max. lehce pod 90km/hod, na MTB mám klapku okolo 60km/hod, víc jak 65 to nepouštím.
A uznejte, že bez držení jsou to supr rychlosti. :-)))
Já jel bez řídítek (držení řídítek) nejvíc asi 45-50 km/h , to když jsem zkoušel jel z Dobroměřic do Chožova celou cestu bez držení :) Je to ale jen 7 km. Skoro nic tam nejezní, takže to šlo. Je to pořád nahoru-dolu, ale jen mírný kopce. Nejhorší to bylo do kopce, když jsem začal zpomalovat pod 20km/h, tak jsem se docela bál, že spadnu. Rovnováha není můj kamarád...
No, jet přes 60km/h bez držení, to musí bejt mazec, ale vjet pak na nerovnost, tak nevim...
Letos v létě v Lužických horách (místo nevím, není to pro mě zas až tak důležitý) na horákovi 66 km/hod. Zjistila jsem to až doma, při jízdě v takový rychlosti už na comp nekoukám. Je to sice hezký pocit, ale přeci jen se mám ráda a musím živit rodinu, tak to často nepokouším.
já jel na kole Trek 6500 dolů do Sázavy nad Sázavou 59,9 km/h.
Na stejným kole jsem dokázal švihnout minulý týden z Černé Hory do Jánských lázní 89,5 km/hod. Nevím, ve kterém úseku - byla to maximálka přečtená dole. Jinak mám bezdrátovej computer a ten když "chytne" nějaké elektronické rušení, naskočí mi tam maximálka na 99,9 km/hod - viz. kdysi napsaný článek "Proč (zřejmě) nepojedu příští ročník Krále Šumavy".
Pozn. Tu Čenou horu jsem jel s vidlema ... viz článek "http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3249...
od nádraží v Buzetu (HR) do centra 76 km/h na MTB pláštích a s karimatkama a sušícím se oblečením přivázanýma zboku k bagáži (dost rušily aerodynamiku a kolo bylo bočně nestabilní). Pustil jsem jen tak zkusmo brzdy v rychlosti cca 60 km/h na úseku cca 100 m dlouhém. Po zastavení se asi 5 minut nedalo šáhnout na ráfky, jak byly horké:-) Pokud někdo honí rychlostní rekordy (já ne) - tady by se dalo udělat hodně přes 100, prakticky celej ten několikakilometrovej kopec jsem brzdil a jel jsem permanentně přes 50, dole je pak cca 1 km ještě prudšího kopce bez zatáček.
Moc to sem asi nepatri, ale aspon ako vystraha. Mal som 19 rokov, Author Colorado, a na rovine som tomu dal 90-ku. Jednou rukou som drzal riadidla a druhou som sa drzal o okno kamaratovho zigulaku a ten hlasil rychlost. To bolo adrenalinu. :)))
Američtí messengeři tomu říkají scitching a i když to provozují "jen" ve městech, asi to nebude zrovna nejbezpečnější. Obrázek je tu: http://www.digave.com/videos/images/pic25e.jpg a pár zajímavých videí tu: http://www.digave.com/videos/.
Ja sem jel ted o prazkach 90km/h..jel sem za Avii..kolo Author Solution SX,plaste Michelin - absolutne plochy,spec. pro silnic...kopec je 12% a ma dve casti..prvni je vic dolu..je to pred Veskou u Olomouce..
Gratuluju k odvaze. A ještě větší gratulace, že ta Avia nezačala brzdit....
Já jel jenom 60 za Liazkou z vývoje a když mi to zašláp, protože zkoušeli brzdy, tak jsem byl hodně rád, že nechal místo u krajnice, kam jsem se vešel. Suveréně jsem ho předjel po pravý straně. :-(
A docela mě to "vyléčilo" - za cizíma autama nejezdím.
Pripomina mi to moje silnicni obdobi, kdyz jsem pichl a trener na sve Jawasaki se mnou potom dotahoval "peloton". Mrkl jsem mu na tachec a bylo tam asi 110 km/h. Trosku jsem tenkrat nervozne zavlnil beranama :)
jsem příliš pohodlná vás všechny číst, ale jen taková technická: nejvyšší (k...) nejvyšší rychlost, nikoli nejrychlejší... :-P
Úzká asfaltka z parkoviště u kopce Raná na lounsku. 67km/h, 18%lahůdka dlouhá 250 metrů, bohužel prvních 100 metrů je esíčko, kde jet víc jak 30 moc nejde.Dále je sklon už menší, celý kopec má délku 500 metrů. (snad jsem to z mapy dobře vyčetl) Favorit, ale žádná žiletka, ráfky 28 nafouknuté na asi 3-4 atmosféry. Volnější šusťáková souprava. Měl jsem bobky jako Bobik, silnice byla široká jen 2 metry a uprostřed sem-tam prorůstala asfaltem tráva. Starý asfalt, takže po příjezdu jsem měl prasklé dráty (asi 2). Příště jsem jel raděj jen setrvačností a eště si trochu přibržďoval, pak už jsem žádné dráty prasklé neměl.
Jindy na lepším asfaltu z 10% kopce, co byl dlouhej 1 km asi 62-64 km/h, už si to nepamatuju.
72 km/h hned prvni den dovolene na Sumave tohle leto. Sjezd od 3jezerni slate smerem na Rybarnu. Full s vytazenou vidlici na choppera (130mm). Krasny maly kaminky a 1 turista po ceste :)
http://www.acoma.cz/temp/72_1.jpg
http://www.acoma.cz/temp/72_2.jpg
130 mm vidlice na choppera?To je vtip?
Hlásím nový osobák. DNES 73,5 km/h na trase německé horského mistrovství, sjezd do Traunsteinu. Bezvětří. Sjeté Scwalbe 2.1.Opět si připadám pubertě blíž!!o)))
Před cca 15 lety poprvé na gardě jsem udělal 72 km/h dolů jakoby zadem z Altissima po báječné asfaltce.
Já jel nejvíc 78km/h a víc prostě nepojedu. Asi stáří, ale představa, že to v 80ti nebo v 90ti položím mě fakt děsí a v týhle rychlost na to stačí jenom malej šutr nebo větev na cestě. ALe kde to bylo to už nevím přesně. Někde v posázaví, ale ono je to jedno na lehokole jedu každej druhej kopec přes 50 a 60 rozhodně není výjmečný. Spíš si skoro všude přibrzďuju. Má to prostě oproti běžnýmu kolu menší odpor vzduchu.
To seš teda dobrej tam to znám.A co z Ovčarny na Hvězdu?
Z Ovčárny na Hvězdu to není žádnej pořádnej sjezd. Víc jak pětašedesát to nedalo.
No muj kamarad před lety taky jel rychle z Ovcarny na Hvezdu.spadnul a stalo ho to zivot.Ja mam rad rychlost,ale pokazde když to někde pustim z kopce dolu vzpomenu si co se muze stat.Hradec nad Moravici ze zamku dolu 65km.
Já jel nejrychleji 74km/h po silnici z Ludvíkovic do Děčína Vlastně to bylo už v Děčíně takže to byl dopravní přestulek. Moc se stydim.
Také něco přihodím, ale na rekord to asi nebude. po silnici na horalovi se dá dlouhém prudkém sjezdu přes 80 klidně, ale je to hukot - mysíim pláště - hučí jak traktor. V terénu něco málo přes 60, ale to zjistíš až dodatečně, protože v danou chvíli nevidíš ani dost daleko před sebe na cestu. Když jsem měl ještě silničku tak 92, pak mi jednou při rozjiždění cca po 5 m z klidového stavu bez nějákého bejčení (rychlost odhaduji na cca 10-12, ale stoupl jsem do řidítek protože to bylo do kopce) praskl přední rychloupínak...au! rozbitá hlava, obě ruce naražený v zápěstí, tak jsem nemohl ani na ... Při každém sjezdu si na to vzpomenu - uz je to 15 let. Nechtěl jsem strašit, při těch rychlostech je to už jedno co se na kole stane. Muže tam někdo vlézt a pak se zabijem oba.
Můj osobák na koloběžce 71Km/hNa ležáku 67Km//h.
Muj osobak na kolobezce 86km/h (motaly se mi tam auta) a na MTB 89km/h
Usilovat o maximální rychlost ve sjezdu je zábava tak pro malé děti a puberťáky. Silnice mezi Ovčárnou a Pradědem je současně pěší turistickou trasou, po které chodí denně spousta lidí. Tím, že tam jedeš "jak magor" ohrožuješ nejen svůj život ale i životy ostatních. Spíš jsi se měl pochlubit, jak rychle jsi to jel nahoru.
Na tomto je kus pravdy,no,cele je to pravda.
včeara zemřel 37 cyklista při sjíždění Pradědu. Spadl pod kola autobusu
viz http://www.nova.cz/zpravy/?83c=~krimi~&83e...
takže optarně jo!
Na iDnesu je osobák nějakého rakušana :-))) http://dnevnik.hr/naslovnica/scena...
JInak můj "osobák" je 76 na treku a něco kolem 85 na silničce. Ale za zajímavější než maximální zrychlení považuju maximální zpomalení před skleněnou tabulí nesenou přes silnici tři roky zpátky :-)))))
Já se o své tělíčko strááááášně bojím, takže nejrychleji v Rakousku z Pfanderu cca 50 km/hod. (rok 1998) a od té doby se striktně držím nepřekročit 40 km/hod.
Mám k tomu své důvody...
Ve 40 podjizdim stojici auta na Vidensky (v kopecku pred IKEMem). Obcas je tam mezera 10cm.
To ale dost brzdíš, že jo :o)))
Aha, takže kdyby někdo otevřel u auta dveře, tak se pěkně rozsekáš! Opatrně, opatrně, zas tak neblázni :-))
No ja jel vcera tramvaji Jindrisskou a mezi tramvaji a stojicima autama bylo tak na riditka od kola:-) A on to tam s tim kolem pustil....docela jsem koukal. Veril bych, ze na tramvaji byla cista cmouha, jak se o ni otiral loktem:-) Ani si nechci predstavovat, kdyby nekdo z ridicu otevrel dvere, nebo se nekdo chystal prejit....
Jo, tam taky docela casto jezdim :))
Blazne:-) Tohle uz i na me je moc:-) A taky vozis na zadech takovou tu zlutou tasku?:-))) Ten pan ji mel:-)
78 km/h a málem jsem u toho zavařil brzdy. Kolegovi (romantic) tehdy díky tomu bouchla. Bylo to někde u Luhačovic. Ačkoli by to nebyl problém, nejezdím na kole přes 70 a i k tomu se blížím jen málokdy. V téhle rychlosti už stačí jen malý kámen nebo větvička a ...
tak pánové a dámy, nejedná se o typický sjezd ale nýbrž o maximální rychlost na rovince, jelo se mi přímo náramně, jen škoda toho, že jsem mě na zádech 20 kg a navíc jsem byl znaven tréninkem ale co chci říct, za liazkou na MTB asi tak 2.5 baru pneu. 68.6 km/h, a určitě to nebylo moje max. Mám celkem silný nohy, tak se uvidí. Jinak mě můžete potkat na trase z Třeboně do Lomnice. Jinak můj přůměr na této štřece neklesne , tedy samozřejmě když je bezvětří pod 38 km/h. Co si o tom myslíte?
Nekteri si o tom myslime, ze se za nakladakem da utocit i hodne pres 70. Je to ale spis adrenalin, az ti zabrzdi, budes se divit.
Na rovince dokazu na silnicce jet cca 60 km/h i bez Liazky, i kdyz uplnou maximalku jsem jeste nezkousel. Ve sjezdu je to jenom o vyberu vhodnyho kopce a ztrate trosky pudu sebezachovy. Mne zatim schazi ten poradnej kopec.
Jinak napsat sem dokaze kdokoli cokoli, moje zkusenost je bohuzel spis takova, ze kdyz ty nejvetsi silaky potkam doopravdy, jsou tak silni a rychli asi jenom z poloviny. Co si o tom myslis?
Ano, to co jsi zde napsal je věcí názoru, slovo silák se mě moc nelíbí, ale to ti nebudu zazlívat, vím jen o sobě že když do toho šlápnu, jsem schopen jed po rovince i zmiňovaných 60 ale na MTB je to pouze chvilková záležitost, jinak držet v bezvětří bezmála 40 - 45 km/h je celkem už obstojný. Samozřejmě tentokrát už bez jakéhokoliv ruksaku(zátěže). Jinak ze sjezdů mám celkem strach, už jsem jednou málem zaplatil tou nejvyšší daní. 6let nazpět. Proto se soustředím na rovné úseky, kde mohu sám sebe překvapit, v tom si myslím je ta poctivě vydřená maximální rychlost. Držím palce
Haha, chtěl bych vidět jak na MTB vytáhneš 60km/h po rovině... Co tam máš za převody ???
Možná to působí směšně nic ti nebudu vyvracet, jen jsem tu napsal co jsem opravdu zažil a né jedenkrát, nemám zapotřebí si něco nalhávat a už né vůbec někomu. Určitě tu jsou mezi námi tací kteří mi to potvrdí že to možné je. A převody? přesmykač 44 pastorků 9 / co víc potřebuješ?
Působí to směšně, protože když si to teď v klidu spočítáš, tak dojdeš k názoru, že by sis musel zašmodrchat nohy... Podle mne prostě nejde už tak rychle šlapat...
Pořád ale mluvím o jízdě na MTB bez pomoci "vodiče" v podobě náklaďáku apod...
Vem si to takhle, 50km/h jsi určitě jel, možná i 55, to už je přeci jen kousíček ke zmiňovaným 60 nemyslíš?, a pokus si vzpomenou na intenzitu šlapání, určitě tam ta rezerva ještě byla! Rozhodně s tebou souhlasím v jedné věci, na 44 je to už až kam, Začínám přemýšlet o 48, je to blbost? nechám si poradit.
60km/h je pro 44/11 kadence cca 125ot/min. Což už je sakra hodně, když se při tom má i hodně zabírat jako na rovině při té rychlosti. Ale pro lehčí převody nebo pro ten převod z kopce to problém není. Já rozšlapu tak do 140ot/min (to už samozřejmě jen pár desítek sekund a pouze bez většího záběru, tedy z kopce nebo na rovině na lehčí převody).
Jestli to on utáhne netuším, na biku už to je fakt extrémně dobrý, když někdo vytáhne 60ku, ale rozjet to určitě jde.
Pro srovnání sprinteři u profíků při spurtu v cíly na rovině vytáhnou přes 70km/h a maximálně mají 53/11, což by právě odpovídalo 44/11 na biku pro 60ku. Ale jsou to profíci + je to na silničce (ale díky větší rychlosti to možná bude tak na stejno s obtížnosti, možná ještě na té silničce o chlup těžší těch přes 70).
Jasně, teoreticky by to jít mělo. To s tou kadencí jsem to malinko zmátl tím "zašmodrcháním nohou". Spíš jsem tam měl napsat, že nevěřím tomu, že by to mohl zvládnout tak rozšlapat pod záběrem, který je po rovině potřeba vyvinout. Jak jsi i sám teď uvedl... Z kopce to jde, to ano...
Ale co průměr pneu?
Obvod pneu je pro silničku a pořádný objemný bikový plášť v podstatě téměř stejný.
Albert 2,25 co teď vozím má 2100mm obvod, na silničce jsem vozil plášťě také kolem 2100mm, naposledy než jsem silničku prodal jsem měl 2120mm.
Takže to je možno úplně zanedbat. Pokud někdo vozí nějaké hodně úzké na biku, kde bude obvod i klidně jen 2030mm, tak tam už nějaký rozdíl udělá, ale pořád dost malý.
Možný to určitě je, na horákovi s převodem 44/11 ta šedesátka odpovídá kadenci +/- 120 ot./min. Jde o to, jak dlouho to udejcháš.
coz o to, chvili to i udejchas, ale jde o to, jestli takovou frekvenci vubec pri zatezi vytocis .... to by bylo lepsi tam mit tezsi prevod a jit hezky pred sedlo .... skoda ze ten odpor vzduchu stoupa exponencialne, kdyby stoupal jen linearne, tak by se treba dalo na biku dat i 90kmh, ale porusovat fyzikalni zakony se nevyplaci ;o))))
Nevyznám se v těch patorkách. Když je v zadu devítikolečko, tak to automaticky musí začínat na 11 zubách nebo to může být i od 12 nebo 13? A co průměr pneu?
9kové bikové kazety jsou téměř všechny od 11 zubů. Jediná vyjímka, co mi napadá je XTR, která se dělá i v provedení 12-34.
Jinak téměř vše je 11-32 nebo 11-34.
Možná se najdou nějací alternativní výrobci (mimo Sram a Shimano), kdo také ještě dělá jinou než začínající 11kou.
S Převody problém nebude. Na 44/11 dokážu šlapat i přes 60km/h, ale ne na rovině. 60km/h na svojem kole a se svými plášti na rovině nedám.
Asi něco na tom bude, jinak zhruba za dalších 500 km budu muset měnit převodník, a jak to tak většinou bývá, zkusím něco jiného. Zřejmě to bude 48 pak se ozvu jak se s tim šlape,Taky vám chci poděkovat za kvalitní názory. Je to tu super.
Mám 52/13, což odpovídá těm 44/11 a z kopce při 68 km/h se mi už zdálo, že to víc utočit nejde. Někdo kdo jezdí hodně, by to určitě utočil o něco víc, já už ne.
Jinak mám 27 palcový kola.
Na rovině ani s větrem v zádech jsem 60 km/h nejel. Ale tím něříkám, že to nejde, mám slabé nohy.
Taky neutočim víc. Na silničce, když jsem měl ještě 53/13 jsem měl limitní rychlost cca 70km/h, dál už to nešlo (pokud to mělo být ještě něco připomínající šlapání a trošku zabírat).
Pak jsem jsem přeš na compakty a jezdil 50/13, takže mi ta rychlost ještě o něco klesla.
Dnes když už silničku nemám, tak na biku přes 50km/h šlapu vyjímečně. Rychlostní rekordy už mě neberou, z toho už jsem vyrost a stejně skoro pořád jezdím terén, kde to přes 50 většinou moc nejde.
A těch 60 po rovině (bez větru) jsem nedal ani když jsem měl silničku. Na té jsem se ale párkrát přiblížil na dostřel (zkoušel jsem to kdysi asi třikrát a dostal se na nějakých 57-58, někdy ale ani 55).
Napíšu, co jsem dnes zažil, možná tu budu mít plno odpůrců ale určitě tu budou tací, kteří mě v tom podpoří. Co chci vlastně napsat: Při cestě zpět domu se mi naskytla příležitost opět vylepšit max. rychlost. Upozorňuju rovinka to byla nádherná, vítr minimální tak proč to oddalovat. Výsledná rychlost 61,5km/h. Upozorňuju, převod v tu chvíli: převodník 3 pastorek 8 z 9 škoda že jsem to měl špatně seřízený, prostě jsem tam tu 9 dostat nemohl. Určitě by ta rychlost ještě stoupla, sílu jsem měl, a s dechem jsem na tom byl taky dobře. Co se týče tachometru je naprosto v pořádku. Měřeno několikrát s ostatnímy cyklisty. Prostě se přes těch šedesát jet dá. Jsem o tom přesvědčenej.Jde to!!!
nemám ponětí, jaký mám poměry počtů zubů, neboť mám dual drive, ale mám to spíše na silnici než do terénu a poslední dva či tři pastorky používám jen výjimečně. Na ten poslední ale přestávám nohama někde okolo 55km za hodinu. Prostě už nezvládnu točit nohama víc rychle. Věřím ti, ale nechápu to.
A to u toho ještě ležíš ;-) Takže aerodynamický odpor máš úplně někde jinde...
Ležím, to zas ne ale pokrčený ruce mám, jinak tohle všechno jsem zatim dokázal na průměrným kole zn. Leader fox maxx pro. model 05. Pláště mám univerzál. přední mechaniku jsem vyměnil za hydrauliku, jinak vše původní, somozřejmě nemyslim řetěz a postorky. kolo za cca 19 tis. Nepotřebuju okouzlovat speciály za horentní sumy, myslím že i s hmotností kola 13.5kg se dá jet celkem svižně. Ano 8převod z 9 má 12 zubů.
Jestliže já na 52/13 utočil ( ale z kopce ) 68km/h, pak na tvých 44/12 by to při stejném poloměru pneu dalo rychlost 62,33 km/h. Jak se vlastně připravuješ, že takhle rychle na rovině jedeš? Jezdíš závodně?
těch 52/13 máš na MTB? Já jsem tedy zatím dosáhl těchto rychlostí jen na tomto kole, závodky moc nemusím. Já na ty to rychlosti celkem netrénuju, jen občas když je možnost si jen tak více méně šlápnu do pedálů. Baví mě to. Ale možná má na tom tak drobet vliv můj sport: vesluju, tedy spíš jsem vesloval, a tak drobet i posilovna. Jinak na kole jezdím téměř denně 8km do školy a určitě sebe ani kolo nešetřím, a tím pádem i 8km zpět.Vše na asfaltovém podkladu. Ve volných dnech si dávám delší tůry tak kolem 70 km. Toť vše. A pokud by jste mi tu někdo poradil jak být v těchto výkonech ještě lepší, jak upravit trénink či kolo, tak se určitě ozvěte. Každé rady si cením.!! Díky Vám
Kdepak MTB, je to na Favoritu :-) Chtěl bych si pořídit tohle: http://www.sheldonbrown.com/mega7/ . Ale není my jasné, jsou ty pastorky tenšíí než klasické pastorky na favoritu.
Pokuď chceš jet eště rychleji, tak si zkus pořídit nějakou hrazdu, jestli je to tedy pro MTB bikerské :-)
Hrazdu? to už by byl takový hybrid. Já myslel spíš něco vyčarovat s převody, jaký převodník aby to bylo ještě k ušlapání, i extrém to je jedno. Odkaz na lidi co se tím zabývají, zkušenosti zde od vás ... Jo a jestli jsou ty pastorky tenšíí to ti vážně neporadím. Zas takovej borec v cyklistice nejsem. Zatim díky.
Aerodynamika dělá při těchto rychlostech hodně, ta hrazda by tu rychlost pomohla zvýšit, ale je riziko, že nejsou ruce připravené na brzdách, což při rychlosti přes 60 km/h může být riskantní, pokuď to zrovna nebude perfektní asfalt, přehledná situace atd. Také se na hrazdě hůře dělá myška. Jinak táta má na horákovi ten největší převodník 48. Pak snad 38 a 28, ale to už si nejsem jist.
Mel bys delat profesionalne sprint, protoze pri presednuti na drahovku s polovicni vahou a a s naprosto odlisnym jizdnim odporem (vcetne drevene drahy) bys tech maximalnich 70 km/h musel pri svych vykonech prekonat hrave. Rad poznam budouciho mistra sveta. Vazne, neber to jako vtip.
Zas tak doslovně to neberu. Ale tuhle myšlenku jsem už měl, teď nemyslim toho mistra ale sport jako takový, bohužel jsem omezen svým bydlištěm. Ale jestli by jsi měl nějakou radu na zvýšení výkonu jak na kole tak u mě, uvítám každou myšlenku. Zatim se učím
Zacni treba tady:
http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm
A mas o zabavu na nekolik roku vystarano :o)
Toz mas pravdu predsedo....uz jsme se tu o tom minimalne jednou presvedcili, ze;-)
A ty seš kdo a odkud, neznámý člověče??
Tak nic, no, už jsem se podíval, ale stejně nevim, kdo seš:-))
Rychlost je krásná věc. Ale když se něco posere je to v pr....
http://www.youtube.com/watch?v=ZNwmpLPhoHw&...