Jaký máte názor na ujetí 150km samozřejmně v jednom dni? Chce to nějaký doping???Není člověk pak úplně mrtvej když jezdí deně zhruba 20km :o) ..............díky za všechny příspěvky...z
jesi jezdis denne 20 a vic si nikdy nejela tak asi budes dost jeta
ale zvladnout se to da, je dlouho svetlo ;) vyrazil bych casne z rana
jed pomalu, nezapomen pit, delej kratke zastavky. na konci se ti bude hodit nejakej chutnej power bar (uz kuli placebu :)
to je po silnici nebo castecne i mimo?
hodne stesti
memu klukovi minuly rok bylo 12 let a bez problemu ujede na horskem kole denne 120 kilometru a jeste v celkem sviznem tempu, nevim proc s tim delat takove problemy...
Achjo. Když jsem byl mladej a nebyl línej, taky jsem za den spolykal řádnou porci kilometrů. I magická 200 podlehla, ale dneska vím, že bych to psychicky neustál. Už by se mi zkrátka vůbec nechtělo. Všechno je o vůli, ujet stovku není problém ani v mírném terénu s plášti 26x2.3 na obou ráfcích, ale pak už únava roste exponenciální řadou! Do kila většinou překonáš maximálně dvě krize, to jest proces sebepřesvědčování. Od 100 do 150 tě pak stihnou přinejmenším dvě a dál už radši ani nebudu pokračovat. Doporučuji volit spíše těžší převody, šlapat trochu víc silou než intenzitou – šetří to energii, dále hodně pít (jednou bylo vedro na umření a já pil jen sporadicky pivo a usnul na spáteční cestě ve škarpě kousek od cíle – museli si pro mne přijet, nemohl jsem vysílením ani chodit) a hlavně se dobře najíst, nejlépe někde na 80. km cesty. A neustále si přitom opakovat: "nebolí mě nohy, pořád lapám po dechu, nechce se mi zvracet..."
Nebudeš ty takový "dětský Bin Ladin" ? Ve 12-ti letech 120 km....Proboha! Kam s tím klukem jezdíte? To snad jezdíte za trest ne, když dostane pětku? Aby ještě dříve než v 15-ti mohl vůbec chodit a do 20-ti nebyl úpně impotentní! To jsem snad ještě neviděl, aby rodiče děcko ve vývinu, kterému se protahuje v tomto věku celá kostra a bolí celé tělo (sám to pamatuji na sobě) honili takovým způsobem. Nebo to je tvůj kluk takový nadšenec - takový druhý Armstrong?
Když mi bylo 12 ujel jsem sám (zcela dobrovolně) 220 km z Ostravy do Topolčan. Dnes je mi 28 a impotentní nejsem. O čem to tady plkáte?? Chce to jen trošičku vůle. Nejsem extra sportovně založený a na kole jsem byl v Norsku, v Alpách na Korsice...když jsem se vracel z Alp dal jsem v jednom dni 270 km s brašnami...takže odpojte internet a sedněte na kola...
No ve 12ti jsem sice tolik neujel, ale od 14ti let jsem už občas ujel ažl 200 km/den, později i s brašnama, denní rekord mám 300km/den z Ostravy objezd Jeseníků přes Červenohorské sedlo a zpět. jezdil jsem od mládí dlouhé denní dávky, prakticky od rána di večera na kole. Dnes je mi 52 let a stále mě to baví, ani ta impotentence nějak nepřišla......
A ještě jednu poznámku, záleží také na tom jestli se jede po dobrých silnicích (tak jako to bylo možné za mého mládí) nebo po bočních nekvalitních silničkách a cyklostezkách (tak jezdím dnes). 200 km po kvalitní asfaltce se rovná 140 km po špatných cestách. To je takové hrubé porovnání - pokud je obojí v přiměřeně zvlněném až kopcovitém terénu.
Tak s tímhle naprosto souhlasím ! Jak jsem již v nějakém postu psal, nejvíc jsem jezdil v rozsahu 12-15 let věku a nedělalo mi na žiletce problém držet přes prázdniny průměr blížící se 100km na den. Prostě pohodové okresky, žiletky a žádný provoz.
Ono to jde asi i dnes, ale buďto člověk musí bydlet vážně na konci republiky a volit dobře cesty. Já mám v Praze tu zkušenost, že jedu pomalu rychleji v terénu než na silnici, protože tam se člověk musí neustále ohlížet a sledovat provoz který se okolo něj žene a to je proste demotivující vůči výkonu. A v terénu a na crossu nebo nedejbože MTB se to srovnávat nedá.
Sečtěno a podtrženo, pokud ten 12-tiletý capart létá 120km, tak hádám že na silnici a příslušném kole a to je potom srovnatelné tak se 40-60 km na MTB v lehčím terénu. Takže vlastně proč ne ? ;o)
spíš jen silnice chi
Já mám maximum 136, ale na těžko a přes kopečky (přejezd z Břeclavi do Vídně), takže si myslím, že 150 se dá celkem v pohodě.
Chce to ale trošku více zkušeností než jen 20 km za den...
Skvělá tréninková stovka je z Prahy do Brandýsa, pak podle Labe do Mělníka a podle Vltavy zase zpět nebo z Kolína do Brandýsa kolem Labe a pak do Prahy.
Zkus si to, uvidíš, co to s tebou udělá - terénem jsou to poměrně rovinky, takže v pohodě.
...dá se to, tak jak říkaj ostatní, chce to dát si na to čas a vyjet ráno a pomalu, rozložit si to na celý den
...a taková zdánlivá maličkost...nebrat na sebe žádný, byť i malý baťůžek, bo na tom pozadí je pak cítit každá flaška vody, každý kousek chleba, jabko a tak po těch kilometrech, nehledě na to, že pak nevětraj záda, prostě všechno hezky na nosič...(nebo do batohu spolujezdce :=))) )
Záleží na spoustě okolností..a vlivů..
Objektivně ale řeknu,že pokud je tvá "porcé" běžně do 20km,pak ti po 150km bude docela "horko"..a kolo si znechutíš..
150km jde absolvovat celkem v pohodě,pokud člověk běžně trénuje cca něco kolem 50-60km..a jednou týdně si dá těch 100 a více km..
Další věc je,že pokud pojedeš s někým trénovaným,můžeš být znechucena buď ty (že ti bude pořád ujíždět..a to tě "nahlodá již na 20km),nebo bude znechucen on (tím že na tebe musí neustále čekat).
150km se běžně nejezdí na sodovku s bublinkama,ale je dobré použít iontový nápoj..a samozřejmě během jízdy jíst,to je nutnost..
...já jezdím občas 160km takto...po 40km malá (15 min) přestávka - snim půlku makovce, zapíjim šťávou...na 80. km velká přestávka (tak do 45 min) - 2 x houska se salámem + červená paprika + na to čtvrtka makovce, zapít štávou...na 120. km malá přestávka - dojim makovec...na dojetí domu si nechávám 1 - 2 banány v čokoládě nebo něco podobnýho
...během jízdy piju šťávu...ne moc sladkou
Dost mě zaujala ta Tvoje makovcová podpora:-). Mohl bys uvést, jak je ten makovec velký? A k tomu máku jsi nějak vykrystalizoval, nebo to může být event. i s tvarohem nebo s povidlama?
...no tak ten makovec je ten velký z delviťácký za 25 Kč, ten je úplně nejlepčí - je tam až neuvěřitelně hodně máku, jiné jsem nezkoušel, ale na mák mi to jede, možná to má nějaké stimulační účinky...ale...hlavně je to vynikající žvanec :=)
...to "jiné jsem nezkoušel" - bylo myšleno s jinou náplní, než s mákem
chi super makovec.....mňáááááááámky to je dobrej typ moc díky.... =o)
To jsem nevěděl, že jde dojit makovec. Sorry, nemohl jsem si pomoct :-)))
...no vidis, tak uz to vis a si zas o trochu "chytrejsi" :-)
Možná by bylo lepší to proložit fazolemi nebo čočkou - nějaké vzdušné jídlo....
Ty jo, malem sem spad z ty tvy makovcovy diety pod stul. Diky. Normalne mi tecou slzy...
Nenech se odradit. Dá se to ujet a nemusíš být ani hotová. POkud pojedeš s někým kdo jezdí hodně, tak se domluvte at ti neujíždí a bud za ním v závěsu pokud pojedete po silnici. žádný recept na to v podstatě není. Pro mně je nejlepší když vím že, mužu kdykoliv jízdu ukončit, ale to musim mít na nosiči spacák a karimatku. :-))
Souhlasím s tím, že dobrá motivace je vědět, že můžeš kdykoli přestat. Když moje přítelkyně jela poprvé zhruba 130km, v kopcovitém terénu na Drahanské vrchovině, ještě předtím, než jsme vyjeli jsem ji řekl, že když nebude moct, tak může zpátky vlakem, ikdyž tam žádnej nejezdí, ona tomu věřila, a tak šlapala s klidnou duší, nakonec to ujela, ale ke konci byla fakt vyšťavená....
150 km je pro někoho jako nic, ale pro jiného je to nedostižná meta. Záleží na mnoha okolnostech - profil tratě, počasí, typ a kvalita kola, strava během jízdy, počet spolujezdců, trénovanost, ... Vzal bych si určitě CamelBak - pitný režim je velice důležitý! Pokud jezdíš denně 20 km, tak bych byl při přechodu na stopadesátku opatrný. Určitě bych si napřed vyzkoušel něco kratšího - tak kolem osmdesáti a uvidíš, jak ti to půjde. Nejhorší je se na kole ztrhat a pak na něj nadosmrti zanevřít. Držím ti palce a doufám, že dojedeš v pořádku. Dej pak o sobě vědět :o)))
si myslím, že jestli jezdíš 20 km opravdu denně, tak 150 km v podobném terénu není vůbec problém. Jde o to to zezačátku příliš nenapálit, moc nemyslet na tu vzdálenost před sebou. Po nějaké době se dostaneš do tempa. Jet na konstantní výkon (tedy po rovině a z kopce šlapat stejnou rychlostí a silou, jako do kopce, což často znamená jezdit do kopců na nejlehčí převod). Někde uprostřed tě možná začnou chytat křeče nebo něco, tak pauzu a pak to bude už v pohodě;-)
Denně zhruba 20 km znamená každý den 20 km, nebo občas max. 20 km za jeden den?
Před zhruba deseti lety jsem na kole jezdil jednou v týdnu 20, max. 30 km. V tu dobu jsme s kámošem za příšerného brblání udělali kolečko Rýmařov - Dlouhé Stráně - Rýmařov, asi 110 km. Druhý den jsem se akorát v kutlochu otočil na druhý bok. Jak jsme to přežili, dodnes nechápu.
Moje rada? Zajisti si na cestu dostatek pití, lehké jídlo a dělej často přestávky - kochej se okolím.
Jo a radši si to někde na 60 až 80 km vyzkoušej. Pokud zjistíš, že tě po 3 hodinách nesnesitelně bolí zadek, tak máš problém. Přeji úspěšné řešení.
tak občas jezdím za den 35km občas jen 15km včera třeba 24km chi je to zůznééé prostě průměr je 20.
Pak to neřeš, to zvládneš
dobré je pořídit si kvalitní cyklo šortky, pak o bolení zadku nemůže být řeč!!
Jeste bych k vyse uvedenym nazorum pridala radu ohledne pneu.. mej pokud mozno slicka a hodne nafouknuteho, s terennim vzorkem toho moc neujedes. Vice zalezi na nafouknuti nez na sirce pneu.
Taky pocitej s casem.. 148km mi trvalo presne 8 hodin jizdy, ale byl v tom i spolecny turisticky vylet a vysplh na Blanik.
Jé no já chci jet přesně k Blaníku.....z rychnovska....tak to bude soda...
Tak to potřebuješ ke 150 km na kole natrénovat i krátký cykloturistický pochod - na vrcholek Blaníku to drtivá většina lidí (poslední desítky metrů) tlačí :o)))
Pritom stacilo neodbocit doleva nahoru a mohli jsme to vyjet cele :)
Správně! Máme ještě mezery v navigaci. A to jsme měli někde v pelotonu GPS!
GPS a Vrstevnici, a oba zrovna stávkují :)))))))
Hmm, je fakt, že na nahuštění pneumatik záleží, ale zkus jet v terénu a nemusí to bejt jen v terénu stačí na okreskách na maximálně nafouknutejch pneu. Já tak jel a po chvíli jsem musel trochu odpustit, páč se to fakt nedalo!
Trocu záleží také i na tom, jakým průměrem těch svých 20 km jezdíš. Pokud si tykáš s rychlostí kolem 18 km/hod., tak to aspoň pro jednou zkus a uvidíš. Sám jezdívám podobně denních 30 km a nebojím se občas pokořit i 200km. Drž se výše zmíněných rad od kolegů a ono to nějak půjde. Za sebe bych jen přidal - jeď zásadně na "ostro". Nic pod kraťasy, jen pořádně namaž kritická místa a sem tam zkus jízdu ve stoje, pokud to půjde. Hodně zdaru.
Hlavne dobry vitr do zad + pitny rezim!!!
Já byh řek že to ujedeš bezproblému. Já najezdím za tejden tak 20km na horákovi(průměrně), pak sem si dal o prázdninách 90km-silnice+terén a pohoda, druhej den sem jel dalších 70-naloženej a na 2,1pláštích. Takže pokud pojedeš aspon trochu nalehko a ne na gumách od traktoru, tak seš vysmátej. Držím palce
Da sa to prejst jednoducho a celkom lahko. Prid 20 . 5. do Bratislavy, organizuje sa tam cesta priatelstva . Prechadza sa Slovensko- Rakusko- Madarskym pomedzim. Cela etapa je asi 130 km, kedze treba na namestie prist a vratit sa domov, tak to tych 150 km je nakoniec skoro vzdy. Ide sa v baliku po rovine (tak okolo 900 cyklistov), takze ak nebude protivietor, zvladne to skoro kazdy. Po ceste su dve zastavky, jedna v Rakusku a jedna dlhsia v Madarsku (na termalnom kupalisku Lipot). Na oboch zastavkach je obcerstvenie a prihovor miestnych. Blizsie info na www.starzbratislava.sk.
To je velmi relativní. Záleží na profilu terénu (pořád z kopce to jde lépe!), momentální kondici, počasí, časovému prostoru (za 5 hodin je to jiné než za 12 hodin), ale třeba i na tom, zda tě nedřou boty, nebo spodní prádlo, co jíš a piješ, zda jedeš sama, nebo s "tahounem". Jestli nejsi zvyklá, tak si zajisti někoho, kdo tě na konci trasy z kola sundá. Pro jistotu. :-)))
moc vám všem děkuju po absolvování vám dám vědět jak to dopadlo nebo jestli ležím v nemocnici chi chi
Dovolím si ještě jednu vlastní zkušenost k těm výš uvedeným, se kterými souhlasím (tekutiny, pauzy, vhodné oblečení atd.,atd.).Jezdím taky denně asi 25 km, ale o víkendech si troufnu v pohodě na stovku - dnes třeba 110 za 4 hodiny . Vstanu tak o 1 až 1,5 hodiny před odjezdem, nasnídám se ( přiměřeně, záleží, v jakém je člověk rozpoložení, samozřejmě včetně tekutiny ) a počkám tak právě tu hodinu. Nedá se nacpat a vyrazit - aspoň mě ne. Během té hodiny to člověk částečně stráví a zpravidla se i vyprázdní, pokud nemá právě - s prominutím - zácpu. A pak se mi jede - jedna báseň. Ale je to subjektivní vzhledem k mému věku - 50 na krku. Šťastné kilometry!!
No, vše je relativní. Dnes mám 103 km, 4,5 hodiny, průměr 20,6 km/hod. Ráno tam to šlo, nebyl vítr, ale vpoledne zpět absolutní hrůza. 50 km silný protivítr, často jen na stoje, bylo to většinou pořádné stoupání - z Německa do Česka. Večer jsem si udělal ještě kolečko bez větru asi 20 km navíc, což byla rekreace a průměr 26 km/hod.
Takže si myslím, že pro mladšího by těch 150 km za den byl v podstatě odpočinek i s protivětrem a stoupáním, má-li na to opravdu celý den. Ale chce to předtím trochu jezdit a mít dobré kolo .-)
Mě teda 50 ještě dlouho nebude... ale: Pravidelně jezdím na kole pouze po městě, na výlety vyrážím spíš vyjímečně a to většinou jen někde po okolí do 30 km. Tak půlku dní nesednu na kolo vůbec a ty zbývající ujedu většinou cca 20 km. Ale 100 km je pro mě záležitost na jeden večer (vyrazím třeba v 18 h a dojedu v 23). V noci ale cesta rychleji ubíhá, když není horko:-)
co se dá ujet za den? :) před pár rokama, najeto možná 1200-1500km od ledna, nejdelší trasa cca 110km jinak tak kolem 50-60km, jsem se rozhodl vyzkoušet 24hodinový závod na kole (K24-jede se v červnu). Asi jsem byl hodně překvapenej, že jsem tehdy ujel za 24hodin 512km, stačil se v poho 3hodiny vychrápat a přežít. Doping: kvalitní jonťák, lehká strava a odhodlání. OD té doby jsem propadl naprosto kolu:)
Ja jezdim jednou tydne cca 30-40 km trasu vyjmecne 60km. Jednou (zatim :-) ) jsem jel trasu Pelhrimov-Praha (135km). Cestu jsem prezil:-) Prvnich 60km krize -- debil jsem si doma zapomel vodu, tak jsem jel az do Benesova s 0,5l tekutin. V Benesove jsem si na benzince koupil 2l nejake sladke vody, pulku vyexoval a to byl jak doping -- pak se mi uz jelo krasne. Na cestu jsem mel samozrejme jidlo - ctyri krajice chleba s maslem a medem. (jidlo si beru na cesty nad 60km-aspon tatranku)
dalkam zdar :-)
Moje maximum je 205km na horáku po silnici. Jel jsem před několika lety s kámošem na výlet: Olomouc - Červenohorské sedlo - přečerpávačka Dlouhé stráně - Olomouc. U Litovle už jsme nevěděli, jak si sednout. Přijeli jsme v deset večer a následující ráno jsme jeli na kole do školy do Brna. Skoro týden jsem na kolo nesedl. Už dlouho se rozhoduji tento rekord překonat, ale jakmile si dám každoroční Praděd (150 km) hned mě to přejde. Když je člověk rozježděný, těch 100-150 km se dá zvládnout, ale pak už je to hnus. Samozřejmě záleží na počasí a na zdolané výšce.
Posle mě se samozřejmě 150 km za den ujet dá, ale bude to pro Tebe makačka !!!
Já bych na Tvém místě měl trochu strach.
Tady Ti všchni borci řekli jak je to brnkačka, ale věř, že není !!
Pokud jezdíš denně 20 Km tak budeš dost vyčerpaná. A pokud trefíte horší počasí a např. protivítr tak toho kola budeš mít "plné sáně" !!
Nebudu mazat met okolo úst jako ostatní. Já bych si vyzkoušel je párkrát nějakých 80-120 km než bych se vydal na 150 km.
Takže moje rada. Pro netrénovaného to bude záhul a možná to nedojedeš. Omluva za úpřímnost, ale nedalo mi to.
Sám jsem zvyklý jezdít bez problémů 60-100 km v kombionovaném terénu, ale před 150 km bych byl pro systemtičtější připravu !
Vidím to stejně jako ty protože včera jsem jela jen 30km a byl protivítr jako blázen a já toho měla plné zuby a večer jsem byla vyfoukaná...
Omlouvám se za ty překlepy. Psal jsem to trochu v rychlosti.
:-)
...no mas pravdu, ja jezdim obcas na MTB tech 160, takovou stalou oblibenou trasu, ale pred tim na zacatku leta si dam nejakou tu padesatku, stovku a az pak po nekolika takovych vyjizdkach si dam prvni 160...ale vic jsem nikdy uz nejel, mame okolo dost kopcovity teren a po tech 160 km toho mivam dost plne zuby, ale to pricitam tomu, ze to jedu zbytecne rychle....nicmene jednou (a naposled) jsem vyjel jen se smesnymi dvema rohliky a kouskem salamu, vody jsem mel dost, ale toho jidla a cukru bylo vazne malo, asi 50 km pred barakem se do me dal ukrutnej hlad a nejakej cukernej deficit, no v zivote jsem to nezazil, uplne jako tres do rukou a ac bylo vedro, tak mi bylo skorem zima, no nebyt tam tenkrat ta samoska, tak bych to asi snad ani nedojel domu...takze krome ty vody nepodcenit jidlo a zdroje cukru....kdyz pojedes prumerne neco malo nad 20 km/h, tak se ani moc neuzenes a mela bys tech 150 zajet, ale zalezi hlavne, jak se na to sama citis...
Mňóó, ja osobne si myslím, že na trasu 150km (aj keď len po ceste) je priemerná rýchlosť niečo nad 20km/h pre netrénovaného človeka dosť hutná a nebude chcieť bicykel vidieť min. týždeň.
Napr. ja som dal dnes:
vzdialenosť: 92,74 km
čas: 4:09 h
priemer. rých.: 22,2 km/h
nastúpaná výška: 361m
Max. stúpanie: 10%
Ale cestou z domu bol hnusný nárazový protivietor, podľa predpovedí až 55km/h.
A väčšinou ma nikto neobieha, len závodníci galuskáči.
Sem tam ma niekto obehne ale hneď na najpližšej zákrute odbočí, aby to rozdýchal - také nepočítam ;D
Dnes zhodou okolností ma neobehol nikto - všetci galuskáči išli v protismere ;D
...ale nejak nevim co ma za kolo, jestli treka, nebo MTB, ja jezdim MTB a na dlouhe trasy po silnici dost hustim kola a jede to celkem obstojne, dozadu 4,7 baru a dopredu 4,5. Nicmene vitr je velky problem, jak je vitr, tak to vazne nejede, vitr bych zakazal :=)
Mňo, cestou tam to bol boj, ale zasa cestou späť som bol rád, že sa vietor neotočil a fúkal viac-menej do chrbta.
Takže úplne bez vetra by to bola na ceste asi nuda, hehehe.
Vcera ujeto 150km na silnicce. Prumer 30km/h.Nejvetsi rychlost po rovine 65km/h /s vetrem/.Spatky to bylo neco--protivitr,ze to malem chtelo shodit i z kola.Okoli Palavy.Nejvic za den mam ujeto 370km /na silnicce/,vic sem uz to nezkousel.S bagly na tezko ve Spanelsku v okoli Almerie 250km.Nekdy to jede samo,jindy je huře.
Pavko, proč mi kazíš svátek a snídani? Zaskočilo mi vajíčko v krku, když jsem tě četl:-) Průměr 30km/h na 150 km? A s protivětrem zpět? Nabízím ti zprostředkování v týmu Gerlollsteiner u německých profíků jako náhradníka, co ty na to?
PS. Víš jak je to s anonymními anketami o délce pohlavního údu? V průměru o 3 cm delší, nez reál :-)
ale, ale, česneku, to se jezdí na silnici celkem normálně, taky je normální jet v balíku 200km průměrem nad 35km/hod (hobby), profíci jsou úplně jinde
...ono na silnicce je to jinak nez na MTB :=)
...jo a silnicari mivaj tusim prumer nad padesat km/h :)
zuza853.....tak lidičky dneska jsem si dala cvičně 68km a bylo to v pohodě ...na to že foukal protivítr jako blázen jsem v poho....
Sice jsem si, Zuzo, přečetla tvůj příspěvek se zpožděním, ale úplně jsi na mě přenesla tu radost, že se ti něco povedlo! Já to znám, slézám z kola jako vyždímaný hadr, ale každý kilometr navíc mě víc hřeje u srdce. Jsi dobrá, ne proto, žes dala 68 km, ale proto, že zkoušíš co to dá a raduješ se z toho, co jsi dokázala. Držím palce, snaž se holka! A pochval sama sebe! Nikdo to za tebe tak dobře neudělá! :-))))
To víš, že se to dá ujet. Samozřejmě se k tomu musí člověk dopracovat. Pokud jsi nikdy neujela víc než 20 km za den (to doufám ne), pak budeš mrtvá po padesátce.
Hodne se tu psalo o technických záležitostech. Je potřeba se na to připravit i po psychické stránce. Je nutné mít cíl, promyšlenou trasu, stanovit si etapy a místa odpočinku. Kdo je samotář, může jet sám. Jinak je dobré mít někoho s sebou a vzájemně se táhnout.
Odměnou je krásný pocit překonání sama sebe, dosažení vysokého cíle (150 ujede málo kdo). Vzpomínám si na své nejdelší cesty a patří k nejkrásnějším zážitkům.
Martin
Ahojky Marťo, jsem psala že jsem ujela v pondělí 68km a jsem na to hrdá jela jsem na jednu přehradu a bylo to super vědět že mám nějaký cíl před sebou a že tam taky dojedu... a jezdím sama přijde mi to lepší udávám si tempo jak chci...
Aj když jezdíš denně cca 20km budeš mít určitě rozvinutý aerobní systém, to je vytrvalostní předpoklad pro ujetí dlouhých vzdáleností. Otázka je jak dlouho jezdíš, kolik vážíš, materiál(předpokládám, že to nechceš ujet na skládačce)...Podle mě jsou nejdůležitější 2 věci a to: 1) doplňování energie před a během jízdy-není nic horšího než chytnout žaket neboli hypoglykemický šok,což znamená fázi,kdy nemůžeš dál z důvodu ne svalové únavy, ale z nedostatku paliva a první impulz, že je zle, dává mozek(máš chuť na něco sladkého)-ne svaly. Takže pít a jíst. 2) správný posed!! To je základ. Člověk může být kdovíjak trénovaný, ale pokud na kole blbě sedí,tak po ujetí pár desítek km se z jízdy stane peklo z důvodu bolestí zad, krku a všeho možného. Hrají roli i milimetry,což se mi stalo teď,kdy jsem si koupil trošku větší rám-a jak me bolelo za krkem! Koriguju to kratším představcem. Taktéž je důležitá frekvence šlapání-pokud šlapeš silově a ne frekvenčně, tak ztrácíš hodně energie,což je u velkých vzdáleností znát. Všechno souvisí se vším-není to jen o kondici.
Dneska jsem ujela 72km a bez problému myslím pila jsem ,jedla jsem misli tyčky ty miluju chi....a záda ani krk mě tedy nebolí a jestli tebe ano doporučuji ti chodit do posilovny to je super .....
Malá opravička - ty tyčinky nemislí, nýbrž jsou z Müsli :-))
a ještě o té frekvenci mi říkal můj prodejce kola když jsem tam byla na garančce s kolem a nevěřila jsem mu když říkal tak 72x šlápnout za minutu myslela jsem si že mě to vyčerpá víc a už jsem tak najela asi 300km a měl pravdu a navíc se tolik nedělají křečáky prý když se nëšlape tak silově...
Těch 72 ot/min nemusíš brát tak vroucně, časem si svoji optimální kadenci najdeš a budeš ji udržovat i do kopců. Každýmu vyhovuje něco jinýho, většinou se kadence nás, amatérů, pohybuje v rozmezí 60 až 90. Když se pak podíváš na Tour de France, tak uvidíš, že třeba Armstrong byl schopnej ze sedla držet 100 ot/min. v pětikilometrovým kopci. Ulrich zase jezdil většinou osmdesátkou, je to silovej jezdec.
A jak měřím kadenci? Zřejmě cyklotachem? Mám dva, ale u nich to nejde.
Kadenci lze měřit, pokud vím, přídavným zařízením, namontovaným na šlapací střed. Publikovali to kdysi ve Velu. Nebo pro orientaci se nechá spočítat kadenční tabulka z rychlosti, obvodu kola a zařazeného převodu. Ale radši bych investoval do tepáku, vyhovující kadenci si najdeš sám.
co to je tepák?
Pulsmetr, měří srdeční tep.
Přesto: Jarda tvrdí, že to umí cyklocomp? Moje dva to neumí. Asi jsou různé compy?
Samozřejmě že jsou různé... Ale meřit kadenci umí jen několik kousků, to jsem měl na mysli v tom předešlém příspěvku... Takže jestli to ten Tvůj neumí (koukni do manuálu), tak ho to určitě nenaučíš ani kdybys dokoupil to čidlo...
A neděláš ty si z nás, hochu, prdel?
a cyklokompl měřící skoro vše :) http://www.home.karneval.cz/10802185/virska.jpg
Jinak ta optimální frekvence šlapání je okolo a nad 90 ot./min spousta lidí jezdí zbytečně těžkej převod.
Nedávno jsem si stáhnul návod na měřič kadence, kdyby mně to náhodou někdy chytlo : Koupit nejlevnější tachometr co měří i desetiny km/h, nastavit na něm obvod 166cm, magnet přilepte na kliky, senzor na rám a máte přímo ukazující měřák kadence. Jediná nevýhoda jsou 2 tacháky na řidítkách Protože nás nezaujima km/h, ale chceme, aby to ukazovalo (otáčky/min)/10, takže ekvivalent 1 km/h bude 10 ot./min na displeji. Když se kliky otočí 10x za minutu, tak třeba cyklokomputeru "dodat informaci", že za 60 min se ujede 1 km (rychlost 1 km/h), takze 10x(virtualní_obvod_kolesa v m)x60 min = 1000 m ==> virtualní_obvod_kolesa = 1,666... metra = 166,666... cm. Lze to řesit koupi starého, obyčejného tachometru a snimač namísto na kolo namontovat na kliky tak, aby snimal kadenci. Obvod kola nastavit na 1,67m. "Rychlost" z tachometru vynasobit 10x a máte kadenci. Je lepsi, kdyz tachomatr zobratuje u rychlosti i desetina mista, jinak je kadenei jen v desitkach.
Prosím nekamenovat, jak jsem koupil , tak prodávám. :)))
To je dobré, dělal jem něco horšího. Vzal jsem jakousi kalkulačku a připojil jsem k tlačítku "=" kablík se snímačem z jazýčkového relé. Na kliku jsem dal magnet. Před jízdou jsem vyťukal 1+1= . Při každé otáčce se pak přičítala jednička. Výsledek jsem nakonec vydělil časem a měl jsem průměrnou kadenci cesty do práce. Tu minutu s kopce bez šlapání jsem odečetl. To je blbost, co?
Dělal jsem to jenom jednou a to proto, že kolega v práci říkal něco o normálních hodnotách kadence a já mu nechtěl věřit. Až jsem to změřil, tak jsme se shodli, že jeden myslel počet otáček a druhý počet šlápnutí za minutu :-((((
Jednou jsem na opušťáku ujel 207 km s vidinou kvalitního sexu na horském kole(neúspěšně),ale byl to účinný doping......jóó tenkrát....
Sex na horském kole...? ;-) Jakpa se to to provozuje...? ;-)
Ty sedíš,partnerka šlape,-)
...cože??? ....po 207 km kvalitní sex???....to nějak nejde dohromady :-)
no teda co se to tady najednou probírá chi :D
Doporučujem zainvestovať a kúpiť polar CS 200cad je super a máte všetko v jednom..... len mi vadí, že vyhodnotenie sá dá robiť len cez webovú aplíkáciu. :-((
Polar CS 200cad - 4630,-
Polar CS 200cad představuje převratnou generaci cyklistických computerů řady CS. Jediný přístroj na řídítkách Vašeho kola uspokojivě nahradí tachometr, měřič tepové frekvence i snímač frekvence šlapání (snímač kadence se dá dokoupit).
Funkce modelů CS200cad a CS200 jsou zcela totožné. Model CS200cad má však snímač kadence přímo v základní výbavě.
Záznamové funkce TF:
- bezdrátové měření TF s přesností EKG
- bezdrátové měření rychlosti až na vzdálenost 50cm
- kódovaný přenos signálu TF i rychlosti
- zóna tepové frekvence včetně zvukové a vizuální signalizace
- znázornění TF v absolutních hodnotách či v procentech z maximální TF
- průměrné a maximální údaje (TF i rychlost) celého záznamu
- nejvyšší možná doba souvislého měření = 99:59 hodin
- stopky - až 50 mezičasů (s podrobným vyhodnocením každého úseku včetně průměru a maxima TF)
- nezávislý časovač: načítání či odpočet k nule
- záznam uklidnění (podle TF či podle času)
- snímač kadence pro řadu CS v základní výbavě
Hodnocení úrovně výkonnosti ("Vlastní" funkce):
- vlastní energetický výdej (OwnCal) - průběžná evidence kalorického výdeje
- vlastní zóna TF - stanovení optimální zátěžové zóny pro nadcházející zatížení
- výpočet maximální TF na základě zadaných individuálních parametrů
Paměťové funkce:
- nejvýše sedm kompletních přehledů uložených v paměti přístroje obsahuje tyto údaje:
- celkový čas záznamu
- nastavené limity TF + čas strávený nad, pod a ve vymezeném pásmu
- energetický výdej v průběhu záznamu
- celkovou ujetou vzdálenost
- průměrnou a maximální TF celého záznamu i dílčích změřených úseků
- průměrnou a maximální rychlost (i kadenci - při vybavení snímačem kadence)
- podrobné vyhodnocení všech změřených mezičasů (přehled jednotlivých úseků)
- celkové souhrnné statistiky všech důležitých údajů za určité období
Cyklistické parametry:
- aktuální, průměrná a maximální rychlost (snímač rychlosti součástí základního vybavení)
- denní i celková vzdálenost (odometr)
- možnost nastavení obvodu kola pro 2 bicykly
- Autostart = automatické spuštění / přerušení záznamu podle otáčení kol (tj. řízené signálem od snímače rychlosti)
- automatické mezičasy (podle zadané vzdálenosti)
- odhadovaný čas dojezdu do cílového místa (po zadání vzdálenosti)
- držák přijímače na řídítka součástí základního vybavení
- snímač kadence šlapání (součást základního vybavení)
Spojení s PC:
- UpLink = možnost přenést nastavení z počítače přes mikrofony
- SonicLink = zvukový přenos přes mikrofon přímo do cizojazyčné internetové aplikace www.PolarPersonalTrainer.com
Funkce hodinek:
- budík
- denní čas (12 či 24 hodinový režim)
- datum a den v týdnu
- dvě časové zóny
Další funkce:
- vodotěsnost - odolný proti proti dešti, potu, postříkání...
- podsvícení displeje
- indikátor slabé baterie
- třířádkový displej
Pro více informací navštivte domovskou stránku výrobce zde.
pripájam link
http://kupkolo.cz/product_info.php?cPath=96&...
zaprší a CC je v ťahu, dávajú k tomu aj poťah?:-)))
Jestli jezdis 20denne a obcas vic, nebudes mit problem.
2x za rok jedu Brno - Pribyslav, po okreskach abych se vyhnul velkemu provozu je to cca 100km zalezi na trase.
Loni jsem to jel na krossovem kole a trvalo mi to 5 hodin, roky predtim na silnicnim a byvalo to od 3-4hodin zalezi na vetru. Jinak jezdim to co ty cca 20km prumerne za den. Nekdy vic jindy min a nemam problem. Myslim ze bych tech 50 navrch dal ale byl bych unavenejsi.
A nezapomen pit, poslouchej telo ti rekne kdyz mas zizen. Behem jizdy vetsinou vodu, jinak si davam s chuti kofolu kdyz mijim hospodu. Nejim pac nemam chut ale tak hodinu po dojeti snim vse co vidim.
Nemusim jist protoze mam nejakej ten tuk v pase tak vydrzim. Jinak co mam kamose kteremu na brichu skace 6 ctverecku tak ten si na vyjizdku vzdy bere tatranku, pac z niceho nic zastavi a ze je mu blbe vezme tatranku a hrnem dal.
Takze vyzkousej prvne 50kilaku poslouchej co ti bude rikat telo a podle toho se priprav.
H.
...jen aby jeste neco rikalo :=)
Rika, psouk, psouk, rektalnimi usty.
Když už máž žízeň tak už je pozdě na pití ,máš pít i když žízeň nepocituješ. Když už tu žízeň máš tak jseš již dehydrovany.
Najezdim za sezonu do dubna do rijna 3000-4000km
A vzdy piji kdyz pocituji zizen tzn. sucho v ustech.
Lahev s vodou pouzivam vicemene na osvezeni, jinak na dlouhe trase se spoleham na ty kofoly ci jine limonady, nebo obyc vodu ze studanky.
Ale zalezi na pocasi, kdyz pece tak ze asfalt tece piji vic, kdyz je pod mrakem jak vcera, ujedu 60km a vody se netknu. Doma pak sice vypiju 1.5l na posezeni.
A nemyslim si ze bych byl dehydrovany.
To byvam po skopkach.
Taky takhle jezdím (bohužel), ale není to vůbec dobrý. Jak říká NAVARA, je potřeba pít pravidelně.
Je to pravda, ale koho napadne podivat se na hodinky a pul hodiny musim se napit, vetsinou je to tak ze pijes kdyz to citis ze to potrebujes. Citis ze mas chut se napit.
Proste nevim jak to napsat. Ale nemyslim si ze je to uz dehydratace. I kdyz neznam presnou definici dehydratace.
Dehydratace to sice není, to je příliš silné slovo, ale když mám pití v košíku na rámu, tak přece není problém průběžně, po troškách tekutinu doplňovat. Rozhodně není ideální, když po dvou hodinách zastavíš s pocitem žízně a naklopíš do sebe půl litru limonády. To ti pak jdou bubliny horem i dolem :-))
No možná že je to silné slovo, ale když už ti tělo samo řekne že má žízeň , tak jsi jeho potřeby před tím zanedbával. U horolezců v mrazech se prý dehydratace pozná podle toho, že si nevědomky olizují rty ikdyž žízeň nepociťují.
Opět mohu jen potrvdit," je to pozdě"
Taky nemam problém ujet 60km bez kapky vody, ale potom..... Už se to nedá jen tak dohnat. Musím zastavit a po menších douškách doplňovat. Nejlépe sladkou minerální vodou.
Je prostě potřeba na to myslet a během jízdy se čas od času napít.
Hynek: no super už jsem ujela i 60km a těch 150km nakonec nedopadlo protože bylo blbé počasí tak jsem vzala auto :oD ale stejně si to třeba dám někdy cvičně v okolí a uvidíme jen čekám na lepší čas.....
Gratuluji k ujeti 60km,
Casem budes jezdit vic.
A jinak jak tu byla debata nezapomen pit. A stim jidlem jsme na tom zrejme vsichni stejne. Jsem schopen jist az tak hodinu po dojeti.
zuzko, tady najdeš, jak se jezdí v africe denně 150 km a více...
http://www.bikebase.cz/article.php?ARTICLEID=474
šroub: hm díky tak do afriky asi nepojedu chi..
Já vždycky když přijedu z kola ať 20km nebo 50km tak bych pak 2hodiny mohla pořád jen dlabat...jo ono to pak taky tak vypadá chi... :o/
Souhlas s Danem. Normálně když přijdu z práce domu, tak bych snědl klidně celé kuře a dorazil se bochníkem chleba, ale pokud jdu rovnou na kolo, tak pak už ten den nesním nic. Něco jiného je celodenní výlet, ale i tam se mi to dostavuje většinou až druhý den ráno.
to teda nevím já jím jak blázen ....hmmm
Jé, Brabčák taky jezdí na GTku! Ale pevná vidle, je to snad pro turistiku na takových šílených silnicích lepší ?
Jestli že jezdíš denně jen 20 km tak to asi problém bude, nicméně se to dát ujet, když se nebudeš hnát a zvolíš přiměřenou trasu. Ale jestliže chceš zmáknout težší trasu a rychlejc tak by to chtělo ještě potrénovat...
...jo a doping jedině pivo :-)))
Pivko nevímm... ale na tudle trasu se vydám až až někdy...al jen kolem bydliště né že pojedu prostě někam daleko ono když si to dám okolo baráku vlastně :oD tak budu v pohodě protože budu vědět že se taky domů vrátím...
jak psal nějaký pisatel, pro někoho je to kláda, pro jiného brnkačka. pokud to člověk ale nechce protrpět, chce to mít slušnější kolo na ne zrovna širokejch gumách. loni jsem měl rekord těch 150, letos těchto délek padlo hodně, rekord jsem si posunul na 250. také chci vyseknout poklonu hochům z hobby sportu v brně na veveří. za poslední rok jsem tam koupil celkem dvě slušná kola. obě byly hodně dobré koupě, nicméně dost komponentů tam člověkovi nesedlo a oni mi to odmontovali a odpočítali z ceny nebo mi berany a kazetu vzměnili za jinou.
Jsem typický dvacítkář a snažím se to jezdit denně. Víc nestihnu. Moje zkušenost je, že někde mezi 60 a 70 km je hranice kdy mám ještě z ježdění potěchu, pak začíná trápení. Záleží taky jak moc je horko, protože to mnohdy vysiluje víc než šlapání. Jezdím na treku, hodně po polních a je mi padesát let. K tomu trojitý bypass. Takže trochu jiná kategorie. Těším se příští sobotu na pražskou padesátku, pojedu na dojetí, vyplazené jazyky nechávám mladším a bujnějším.
Na Třeboňsku v pohodě. Ze srazu jsem domů ujel po dlouhé době víc než 100 km a bez problémů a s rezervou. Rovina, vedl mne znalec, bylo dobré počasí.
Když je na to skoro celý den čas,tak v pohodě. Včera jsem si vzal dovolenou a byl se projet. Od Jihlavy do Tišnova,podívat se na rozhlednu. Vylezl jsem na horu,pak se ve městě naobědval a zase domů. Celá cesta mi trvala 7,5 hod a ujel jsem 142 Km. Musíš ale začít raději kratšíma štrekama. Zdar.
Tak na tohle se zeptej jirky. Ten pojede v patek zhruba 250 za den :-)
Počkej, on to chce ujet za jeden den?!? No ale fakt, že u toho bude ležet :o)))
Ale bez legrace - klobouk dolů - zkusila jsem si gaučokolo v Novopacku a není to žádná sranda...
Mě taky ty dlouhý štreky nějak tak plynule přišli, asi takovým způsobem, že sem poprvé vyjel s nakoláky a místo mých normálních výletů kolem 70 km jsem ujel 120km... a pak už to šlo....
Jinak musíme pamatovat na Radka, ten to umí....
No jo, jenže ten prvních 160 jede proti větru, aby věděl, že jed ena kole a zbytek dofoukne jen tak před spaním :o)))