Ahoj.
Pres vikend me napadla takova vec. Premyslel jsem, ze bych dokoupil brasny na predek (hold potrebuju zvetsit objem). Mam vzadu komplet od Arsenalu. Ale pak me me napadl nakladni vozik:-)
Prvni, na ktery jsem koukal je Bob Yak (http://www.azub.cz/cz/voziky/nakladni.asp dole), ale jeho cena me mirne podlomila kolena. Pak jsem nasel AZUB TOM (http://www.azub.cz/cz/voziky/tom.asp) . Cena sice dosti velka, ale polovicni nez Bobik. Vim, ze voziky jsou drahe, ale davat skoro 10tis za Bobka se mi nechce. Ma nekdo zkusenosti s tim druhym vozikem? Jak se s tim vlastne jezdi? Je mozne ho pouzit jako nakladni?
Prijde mi, ze by to mohlo byt vice pohodlnejsi, nez kolo ovesene brasnami. Navic to tolik nezatezuje kolo (mene defektu). Ale nevim, jak se s tim jezdi, zda to nema nejakej silenej odpor, zda to nezhorsuje manevrovatelnost... Jak se na nej koukaj v dopravnich prostredcich (aby me treba na trajektu nepovazovali za long vehicle a nenaparili cenu jako za auto:-) )
Dik za kazdou radu.
PODÍVEJ SE NA STRÁNKU WWW.AZUB.CZ MAJ TAM PŘÍMO NÁKLADNÍ VOZÍKY A ZA DOBROU CENU!!jakub
No vzdyt ty odkazy jsou na Azub:-) Kdyz ty jejich nakladaky mi prijdou uz moc robustni. Mozna ten Croozer Cargo vypada zajimave. Jen by me zajimalo, jak se s tim jezdi a zda ma vubec cenu o tom premyslet.
Osobní zkušenost s vozíky bohužel nemám, ale docela bych se u nich bál jedné věci ... naložený vozík může mít skoro 40 kg, to je 40 kg nebržděné hmoty! Maximální brzdná síla je vždy úměrná tíze ležící na bržděných kolech (cokoliv nad to vede ke smyku), tedy odsunutím bagáže na vozík mě klesne dostupná brzdná síla přibližně o třetinu. To je podle mě dost.
Ale jak jsem psal -- osobní zkušenost nemám, ale docela by mě to zajímalo. Jaké máte zkušenosti s bržděním na kole s vozíkem (ať už nákladním, anebo dětským)?
Tipnul bych si, že zase víc můžeš brzdit vepředu. S vozíkem přes řidítka nepřelítneš.
Já bych řekl,že když je ve vzduchu zadní kolo,tak je k letu už jen kousek
Toho bych se nebal. Je to jako u klasickeho voziku...musis nalozit na predek, aby ti to tlacilo na zadni kolo. Smiku bych se nebal....to spis delsi brzdne drahy...Ale myslim, ze tohle muze vyresit brzdeni predni brzdou...s citem. Ja se spis bojim odporu kol....prece jen jsou to dalsi dve kola s nejakym valivym odporem. 40kg by na nem nebylo. Chci do nej dat objemnejsi veci (spacak, stan, karimatku, veci na vareni). Na nosici bych mel klasicke dvojbrasny s hadrama. Nevim. Proste me napadlo, ze by to mohlo byt prijemnejsi, nez kolo ovesene baglama. S plnym zadkem jezdim bezne.
Podívej se na moji recenzi na Croozer Cargo v rubrice recenze-vozíky. Máme ho za tandemem a naložený tím tvým nákladem, který popisuješ, by ses v jednom asi strhnul. My jsme na to tažení dva a do většího kopce je to pěkná fuška.(Vozík má 10,5 kg + náklad, který u nás činí cca. 25kg - tzn. stan+voda na pití + karimatky + nějaké jídlo + nářadí a náhr. dílce - to nejnutnější + plachta na kolo). Jinak brždění a nějakých smiků se neboj, protože vozík má těžíště velice nízko a navíc je dvoustopý. Ale do terénu není - max. na nějaké lepší nezp. cesty, protože má doecela malou světlou výšku! Jinak správným rozložením nákladu - tzn. naložením více na zadek vozíku se i odlehčíš zadní kolo!
Tak jednou se to dá přehlédnout, ale stejná chyba ve dvou příspěvcích, to už tahá za oči.
Smyků, pánové, nebojte se smyků - naopak z těch vašich smiků poněkud strach jde :o)))
Zbytečně se čýlíš, radko :-)))
A ja se strasne stydim....smikovat uz nebudu:-)
Asi mas recht....asi by to dalo zabrat... To je to, ceho jsem se bal. Jako malej kluk jsem tahal strejdovi basu piva na dvoukolaku, co jsem mel za kolem...a vim, ze to byla drina:-)
Nejlepsi by byl ten jednostopej vozicek...ale ten stoji desitku...a to je dost:-(
A stejne mi to neda:-)
Kdyz jela rodina Sztulovych na Nordkapp, tak meli dvouleteho klucinu ve vozejku a jeste meli na nosicich veci...a jeli a dojeli:-))))
S vozikem zkusenosti nemam, ale myslim ze na silnici dobry. Jak ale vyrazis do terenu, cekal bych problemy. Pokud mas jen oblozene kolo, projedes, protlacis (v nejhorsim na 2x, na 3x preneses,…) vsude. Ale dost dobre si nedovedu si predstavit jak by se dvoukolaku zamlouvaly treba uzoucke vysokohorske stezky. A prenaset nekolik kilometru vozik na rameni - asi to nebude tak pohodlne jako noseni kola. Jestli ale neplanujes trasy typu Uina schlucht (tlacmo s nalozenym kolem v pohode), budes se drzet silnic a slusnych cest, a pocitas s velkym nakladem (zasoby konzerv a pastik na ctvrt roku uz neco vazi, vid:-))), proc ne.
brestovanská koza mala dva "rechty", aj tak zdochla
Máme najeto s dětským vozíkem Croozr přes 300km a je to naprostá pohoda. Brždění je naprosto o.k. a i při rychlostech 35 - 40 - 50 km/h (zkoušeno bez dítěte, ale se zátěží) se vozík choval v poho. Problém je pouze při silnějším větru, to čloěk pocítí, že něco táhne.
Viděl jsem prodávat v neděli 30.4. vozík za kolo v Makru v Praze-Butovicích. Cenu si nepamatuju přesně, ale nešlo snad ani o 5 tisíc.
Myslím, že daleko praktičtější je přetížený kolo než vozík (přední nosič, rozložit váhu na předek a zadek, všude kde to jde pověsit nějaké brašničky). Nevýhody vozíku:
- hmotnost
- odpor valivý i aerodynamický
- při vyšších rychlostech je třeba se bát převrácení
- větší problém při manévrování (couvání atd), vozík má taky nějakou šířku (neprojede všude)
Naproti tomu správně přetížený kolo:
- jede rychleji (po rovině a z kopce dokonce rychleji než prázdný - menší odpor vzduchu)
- lépe tlumí otřesy
Ještě bych dodal, že mám zkušenosti jak s vpředu i vzadu naloženým kolem tak s vozíkem (dovukolák vlastní konstrukce) - na vozíku jsem vozil věci, které se na kolo pro svoji velikost nevejdou (třeba 3 x 25 kg pytle brambor). Vozík má podle mě smysl pouze pro převážení extrémně objemných nebo extrémně těžkých nákladů, ty vozíky od azubu mají ale stejně nosnost jen cca 40 kg, což je na vozík strašně málo.
Takze to asi stejne vypada na brasny:-)
Myslel jsem, ze bych se tak vic vyhnul defektum. Ac na tezko jezdim, stale trnu, kdyz vidim plne nalozene kolo treba s 25-30kg. Proste tomu porad neverim, ac se mi zatim nic nestalo:-)
30kg naklad ti prijde moc? Kdyz jsem pred par lety poprve vyrazel do GB, narval jsem brasny o neco vic nez obvykle, az i me se to uz zdalo trochu moc. Tak jsem si to v Praze ve Ferone na autovaze nechal zvazit (domaci vaha do 130kg na ktere to obvykle testuju - ja na vahu, kolo do ruky, nestacila) - ja mel 60, spolu kolem 140kg. Fakt se na tom jelo uz docela spatne. Tak jsem 12 kg shodil (na kole, ne u sebe) a hned se jelo lip.
Dokup predni brasny, rozumne rozloz naklad a bude to v pohode, uvidis, toho se neboj.
Poznámka pro diskutující.
Občas se nestačím divit, když koukám, jak někdo nepozná do jaké diskuzní skupiny má zařadit svůj příspěvek, neumí se přihlásit nebo neví, co napsat do předmětu. Vede to pak k tomu, že se na "1000x" zodpovězené dotazy se tu odpovídá pořád dokola, protože na diskuzních fórech je b....l. A to nepočítám odbíhání od tématu a nechutné natahování diskuzí poznámkami od věci. Totéž beze zbytku platí i o duplikování dotazů ... Viz toto vlákno podruhé zde: http://www.nakole.cz/dosveta/tema.php3?id=290.
Nediskutujte o tom, prosím, co jsem právě napsal a raději se nad tím zamyslete :-)
Ono je to mozna tim, ze sekci "Do sveta na kole" navstevuje celkem malo lidi. Nebo lidi, jenz opravdu cestuji po svete.
Mozne je, ze se o necem diskutuje casteji, ale kdyby se o urcitych vecech diskutovalo jen jednou, nedelalo by se nic jineho, nez vyhledavalo....a diskuze by prestala fungovat, protoze by se nedalo o nicem diskutovat...vse by se naslo...
Zrovna tohle forum mi prijde celkem v pohode a prehledne. Obcas navstevuju jina fora a tam je bordel...
Na nasledujicim odkazu najdes jednak super vec na vozeni cehokoliv na kole a jednak fotku, co taky umi udelat bobyak s kolem. Ulomena patka prehazovacky.
http://www.crazyguyonabike.com/journal/page/?o...
Tož to je dobrej náklaďák:-))
Ahoj,
pro vozík jsem se rozhodl před několika lety, když jsem ho uviděl u jednoho cyklisty. Můj vozík je hodně podobný Bobovi - jednokolový, připnutý na zadní osu. Můžeš ho uvidět na fotkách na http://www.martin-vujta.cz na úvodu a u velkých cest 2004 a 2005. Je to v podstatě kusová výroba od člověka, který už s tím bohužel přestal. Vozík stál kolem 6 tisíc. U Boba se platí za značku, proto je dražší.
Vozík sám je z hliníkové slitiny a je velmi lehký. Může se na něj naložit asi 20 kg. Jízda s vozíkem je trochu odlišná. Pokud je vozík prázdný, vůbec nepoznáš, že něco vezeš. Plný vozík táhne kolo trochu dozadu a nadlehčuje předek. Musí se opatrně otáčet řídítky. Jinak je kolo, resp. souprava stabilní, dobře drží směr. Za chvíli zapomenu i na naložený vozík. S vozíkem se musí počítat při klesání - dostatečně dopředu brzdit, protože si netroufám se s ním příliš naklánět v zatáčkách. I když by teoreticky ani to nemělo činit problém.
Kolo s vozíkem mám menší manévrovatelnost v úzkém prostoru. Potřebuješ větší prostor na otočení, prakticky se s ním nedá couvat. Při odstavení kola je nejlepší opřít celou soupravu, aby např. nestálo kolo nakloněné na jednu stranu a vozík nevisel jen na zadní ose.
S vozíkem se dá taky cestovat vlakem. Už jsem to zvládl i v jedné osobě. Souprava se rozpojí, brašna se hodí přes rameno, do jedné ruky vozík a do druhé kolo.
Dvoukolový vozík je prvotně určený pro dítě. Níikdy jsem s ním nejel, ale na zavazadla bych si ho nepořídil. Musí být těžší, 2 kola mají větší odpor, musí se hlídat šířka cesty.
Já vozíku fandím a jsem s ním moc spokojený. Pokud by se Ti podařilo najít někoho, kdo by ho za rozumnou cenu vyrobil, budeš spokojený. Na webu toho asi moc nenajdeš, ale zkus se poptat v cyklistických prodejnách.
Martin
PS. Tímto reaguji i na příspěvek Járy Krejčího, který správně postřehl, že stejné téma bylo založeno i jinde. Moje odpověď byla v jiné sekci, kde zapadla. Když už jsem se s tím psal . . .
Zkus toto, je tam výrobce ale z Brna, [email protected]
Jestli se sním domluvíš a koupíš prosím napiš zkušenosti.
pozri na http://www.tripendo.com/ a tam v Links na odkaz Culty, vozí na tom deti a náklad
Neblbni s vozíkem, osvoboď se od věcí!
Jak uz jsem psal. Jedu na tezko. Bud letos na 4 mesice a nebo pristi rok alespon na 8 mesicu. To si nemuzes vyjet jen s bananem a cokoladou v kapse. Pokavad nejsi milionar a nededil jsi. Ja se nechystam na 14 dni s cestovkou. Clovek musi setrit a nemuze si dovolit kazdej den spat pod strechou a jist v restauracich. Loni jsme na 14 dni meli kazdej 20kg bagaze...Ted pocitam, ze to bude krapanek vic...
Já si myslím, že to tak není. Samozřejmě záleží na tom kam jedeš východ - západ - sever -jih. Přesto počet a váha věcí nejsou přímo úměrné délce cesty. Myslím si jednoznačně, že nemá cenu tahat jídlo. Nakupuji vždy na cestě a jen na tolik dní na kolik se vzdálím od civilizace, pokud možno v posledním obchodě.
Vždycky s sebou vezu slušného průvodce v němž většinou najdu i nejlevnější noclehy a tipy na stravování.
No a šatů a ostatní výbavy potřebuješ prakticky stejně na 14 dní jako na několik měsíců. Když na to přijde tak si triko nebo jinou drobnost dokoupím.
Docela mne to začlo zajímat. Takhle. 4 měsíce - dejme tomu 120 dní. I kdyby si denně utratil 1000 Kč (35 EUR), tak Tě celá akce stojí 120 tis Kč. Netvrdím, že je to málo a že je to pro každého. Ale jednak to jde podstatně srazit a nákup věcí doma taky není zadarmo. Už jen kolik ušetříš nákupem vozíku a brašen. Ukazuje to, že nemusíš být milionář a že i tato (horentní) částka je v zásadě dostupná a ušetřitelná pro každého. Ani doma nežiješ bez nákladů. Takže, jestli žiješ doma dejme tomu za 200 Kč denně provozních nákladů (jídlo, pití, benzin, kultura atd.), tak ušetříš za 4 měsíce 24 tisíc.Plus vozík a tašky apod a ušetříš 40 tis, které klidně odpočítej od těch 120 tis. Vychází, že navíc potřebuješ na 4 měsíce na cestu 80 tis.
Já vidím finanční problém dlouhé cesty, o níž taky uvažuji, v tom, že púo tu dobu neydělávám, ne v tom, že bych moc utratil.
Jidlo taky nakupuju na nejnutnejsi dobu, ale vyhodne je nakupovat v supermarketech a ty nejsou vsude. Takze urcitou zasobu si musis tahat.
Nas rozpocet je cca 10 EUR/den/osoba. Kdyz pojedes na pul roku, nemas prijem a na tech pul roku si taky musis nasetrit...Pri tvem rozpoctu by to bylo 180tis. Coz neni malo. Jo a jak jsi psal, ze za 4 mesice usetris 24tis. Jenze, ty si je na te ceste nevydelas jako doma. Takze je musis proste mit a nemuzes je odcitat. Utratis je tak i tak (at jsi doma nebo ve svete), ale doma si na ne vydelas a ve svete ne.
Jak jsi videl, kolo na 14 dni je pekne napakovane. Ale neni v tom vse. Netahali jsme teple veci a veci do lijaku. Takze zas neco budem muset pribalit. A pruvodce? Vem si pruvodce od Jolty...kdo by se s takovou knihovnou tahal, kdyz chce projet Evropu. Radeji vezmu stan, varic, esus a budu si spat kde chci....Zadnej spech, zadne schaneni...proste pohoda...a na to se tesim:-)
‘‘Já vidím finanční problém dlouhé cesty, o níž taky uvažuji, v tom, že po tu dobu neydělávám, ne v tom, že bych moc utratil.’’ :
Ale proc mas takovy problem s tim ze bys byl treba rok bez prace? Neni to nahodou v tom ze tve cestovni vydaje jsou preci jen podstatne vyssi nez ty nase, kteri si vsechno potrebne tahnem v brasnach s sebou? I ‘po srazeni’ na polovic to pri tvem rozpoctu cca 500Kc/den dela nejakych 180.000 na rocni vylet po svete. Nevim cim se zivis, ale dejme tomu ze i pri svych provoznich domacich nakladech 200/den tech 180.000 za rok usetris. To mas rok prace, rok prazdnin. A po 2 letech budes s penezmi zase na nule! Ty jsi sice svym zpusobem na cestach uplne ‘svobodny’, jezdis si jen s jednou nahradni dusi, malou svacinkou a slabou vetrovkou v batuzku, ale kolik dni v roce si muzes dovolit te sve svobody? Nerikam ze jezdit na kole co vazi 70kg je lepsi nebo horsi, je to zkratka neco uplne jineho a ne kazdemu takovy zpusob vyhovuje. Kazdy jsme jiny a to je taky dobre. Ty vidis volnost a svobodu v tom ze te nic netizi, a tak aniz bys propotil jedno triko tak za den hrave zvladnes 3x tolik prusmyku co my, my zase v tom ze k tomu na co tobe musi stacit treba jen mesic volna mame i rok casu, a za tu dobu neutratime tolik co ty za ten mesic. Ale hlavne – ta nase volnost je v nezavislosti – na autobusu se suchym oblecenim, na penzionech s teplou sprchou, na vesnicanech co urcite maji kus chleba kdyz ty uz jsi vsechny sve 2 tatranky sbastil,…
Když mě baví vydělávat . Já za to nemůžu:o)))) O něco víc mne baví už jen utrácení a chválabohu zatím i kolo a sex.
Tyhle věci mi objasnil kdysi Nevrlý v Karpatských hrách. V podstatě jde o to jakou hru chceš na cestě hrát, jakou si zvolíš. Na soběstačnost, na lehkost atd. Na tu soběstačnost s těžkými batohy já hrál tak třicet let, tak co bych to ťeď nevzal jinak.Umožňuje mi to totiž vidět i už navštívená místa zase trochu jinak.Už se mi, ale fakt trochu protiví jezdit po západní Evropě na těžko. Hledat místo na stan, neprohlédnout si památku,město, nevyjet na sedlo, protože mým hlavní cílem musí být levně přespat. Vidím v tom řadu nevýhod. Nicméně, když je to potřeba, např. do takového Rumunska bych brašny klidně nabalil.
Jinak podotýkám, že s na autobusu rozhodně závislý nejsem, na zájezdu s cestovkou jsem byl dvakrát v životě,z toho s autobusem jednou. Závislost na místních mi připadá jako dobrá věc. Co bych s sebou tahal cleba, když ho všude dostanu a ještě přitom užiji trochu legrace. A vozit náhradní šaty mi připadá zbytečné. když je nejhůř tak se velkosvětsky ošatím po místním způsobu u místních "vietnamců". Třeba ke konci akce, když přijde zima apod. Nevýhoda je, že se mi doma hromadí levná trička, trenky apod.
No asi to bude o tom, ze ty uz to mas za sebou (alespon z prispevku je patrne, ze jsi starsi nez ja a poustevnik). Nas to asi ceka. Ja taky vydelavam a rad (to co delam me fakt bavi)....clovek ma pak svobodu, ale jen financni. Diky tomu, ze mam docela hektickou praci si nemuzu dovolit mit delsi dovolenou. Uz se 14 dny je problem. Proto jsem dal minulej mesic vypoved. Bylo to tezke rozhodovani, ale jsem za to rad. Ted vim, ze si muzu konecne splnit sva prani...projet evropu na kole, dostat se na delsi dobu do Nepalu, zajet na Zeland. Dlouho jsem resil, kde na to vzit. Ale dnes ma mlady clovek tolik moznosti...
Ted nam byla nabidnuta prace ve Spanelsku. Je to sice manualni prace (prace v sadu) a ja jsem vice zvyklej pracovat hlavou, ale je mi to jedno. Radeji budu pracovat chvilku rukama a budu mit cistou hlavu. A vim, ze si tam vydelam zajimave penize...a pak se muzu vydat na delsi dobu nekam ven... To bych si nemohl ted dovolit, protoze bych nedostal dovolenou.
Proste je to o nazoru na svet...ja se rozhodl ten svuj sved trosku zmenit a vi poznat svet...
Já mám radost z toho, že tohle je dneska možné. Bylo hůř, o dost.
mal som urobený vozík z joklaviny na dvoch kolieskach /priemer cca 35cm, bez duše/krátke ojo -27 cm. Na bicykli od miest zadnej osky kolesa drôtený oblúk niečo v tvaru U dozadu, odtiaľ jeden drôt v oblúku k zadnej časti nosiča, v mieste spojenia účka a oblúku, otvor kde bolo pripájané oje, celá spodná plocha vozíka a oje boli po pripnutí vodorovne s cestou.Vozík neskál, neprevracal sa ani prázdny. Urobiť vrchnú časť nie je problém, buď to ako na kupovaných alebo jednoducho bagáž upevníť gumou.
Niečo podobné ako tu http://www.cyklovozik.sk/html/nakladne.html len bez horných rámov, miesto tých postačia ocelové drôty na rohoch, obtiahnuť plátnom a oje je v strede. Žial prerobil som to na golfový vozík, takže bez foto
tak to je najschopnejší nákladný vozík, http://www.carryfreedom.com/city.html, a tu je aj kratilinký film
Mám od června vozík od výše zmiňovaného Juvaservisu Brno. Vozík je dobrý, ale po zkušenostech dávám raději přednost ověšenému kolu a vozík používám pro přepravu věcí v okolí bydliště. A když jsme s manželkou jeli na tuzemskou dovolenou, tak jsme část věcí poslali poste restante, to byl vůbec nejlepší způsob dopravy.
Prosim, muzes ty zkusenosti trochu rozepsat? Velmi me to zajima a informaci i v jinych jazycich o jednokolovych nakladnich privesech je na netu poskrovnu. Myslim prakticke zkusenosti, co je OK a co uz mene. Dekuji.