Planuji koupit crossove kolo +/-15k. Ze zacatku jsem mel vybranou "Meridu CROSSWAY 8800SX"
http://www.merida-bike.cz/detail05.php?znac=59...
nebo "Meridu CROSSWAY SPEC.ED.-V", i kdyz si uz nedelam moc nadeje ze bych jeste sehnal 05 radu.
Meridu jsem zvolil hlavne proto ze jsem slysel nejvic nazoru ze maji dobre ramy coz je zaklad. A u techto typu se mi (z laickeho pohledu) zdala dobra i vybava.
Ale ejhle. Jakmile jsem zacal obchazet obchody, zalibil se mi "KELLYS - Exquisite DSC"
http://www.bicy.cz/katalog/index.php?kat1=1&...
A to hlavne kvuli jeho kotoucovkam vpredu i vzadu, ktery se mi desne libi a ted je nemuzu vyhnat z hlavy. Kdyz jsem pak doma koukal na vybaveni, tak se mi zda ze je srovnatelne s tou meridou, ale co me zarazilo je vaha kola. Uvedena 14.84kg predci i vetsinu MTB co jsem koukal :-/ Coz kdyz jsem chtel crosse z duvodu aby bylo lehci nez MTB tak me dost mrzi. Taky na ramy u Kellysu jsem neslysel zadnou chvalu, spis naopak. A za dalsi, na foru jsem cetl ze ty mechanicky kotoucovky nejsou nic moc, ze kdyz uz tak hydraulicky. Jenze to si rikam ze plati vic pro MTB. Kdyz srovnam klasicky brzdy u te Meridy a mechanicky kotoucovky tak kotoucovky musi byt jasne ucinnejsi ne?
Co myslite, nechat si zajit chut na "těžkotonážníka" s kotoucovkama??? Nebo se fakt vyplati?
Pri vyberu konkretniho crossoveho modelu ti moc neporadim, ale k tem kotoucum: lepsi nez spatne mech.kotouce jsou dobra vecka. A taky lehci. Jejich jedina vyhoda by mohla byt v ucinosti za mokra a v bahne, kdy se neznecisti jako vecka. Ale s krosem se zase nejezdi v takovem terenu jako s bikem, takze to asi odpada. Stejne jako samotny argument kupovat si krose kvuli tomu, ze je lehci nez bike. To uz je ale uplne jine tema, navic uz radne "proprane".
A "Shimano M495 Disc - Mechanical" jsou spatne mech. kotouce?
Jinak- nevim, co je dobry mechanicky kotouc :(. Sila vykonana pakou brzdy na tah lanka je stejna u rafkovych i mechanickych kotoucovych brzd. Jenom u tech rafkovych je logicky jakoby "vetsi" brzdna plocha na 1 otacku kola. Neco jako princip lepsiho brzdneho ucinku pri vetsim prumeru kotoucu u hydraulik (pro zjednoduseni neberu v uvahu faktor ohrivani kotoucu a pod.). U hyder je uz diky hydraulickemu pritlaku brzdovych desticek absolutni brzdna sila naprosto o necem jinem.
hmm, logiku to ma, ...az se tomu nechce verit ze kotouce jsou horsi :-/
Takze fakt kdyz uz, tak jedine hydrauliky? A nebo pak ty klasicky "destickace" :-/
Co se týká MERIDY, skoro rok jsem se rozmýšlel a testoval různé výrobce a modely a pak.... mám teď nejvyšší model CROSSWAY a řeknu ti, nic jiného bych už teď nebral. Neříkám to proto, že ho zrovna já mám, tedy Meridu, ale je to prostě proces ročního výběru a testování. Skvělý rám a geometrie, samozřejmě jak každý ví, seřízená až po mnoho stovkách kilometrů a milimetrových posunů toho, co se seřídit dá.
ja bych musel u meridy u lonskejch modelu brzdit uz u "CROSSWAY 8800SX / CROSSWAY SPEC.ED.-V" a letosni u "CROSSWAY 8800". Otazkou je, jestli jeste maji "dobrou" vybavu. Kazdopadne jsou porad moji velci kandidati. Uvidim co zitra (2.5.) jeste v obchudku nabidnou.
Jinak obecne k tomu tematu co jsem zde zalozil:
Na chatu jsem to prodiskutoval a vyslo z toho ze na cross jsou kotoucovky zbytecny. A nez kvalitativne slabsi kotouce v teco cenove relaci, tak ze jsou lepsi klasicka "vecka". Tim se cela vec teda ujasnila. Diky vsem co se diskuze na chatu ucastnili.
Ahoj Zephy, tak jak jsi dneska dopadl? Rozhodl ses pro neco? Nebo mas noveho "mazlika" uz snad i doma? :)
Ahoj, omlouvam se ze jsem nereagoval driv, ale jak si clovek poridi kolo tak se prohani vic po venku nez po internetu :-)
Radil jsem se jeste s cyklonadsencama u nas v praci a vyslo z toho, ze nez kotoucovky v cenove kategorii 15k, a oslabenou vybavou tak radsi klasicka Vecka s dobrou vybavou kola. Tim Kellys padl.
Sel jsem do toho obchudku co meli mit udajne nejvetsi vyber u nas, ale docela me to zklamalo. Nabizeli jen Olprany / Dominatory, Superiory a Pelsy. Z te nabidky se mi zalibil akorat jeden z tech superioru, myslim typ RX620. Prehazku s presmykacem v deorecku, zbytek takovej myšmaš. Trochu jsem se na nem povozil a sel domu.
To jsem byl jeste porad zakoukanej do Merid, ale ty u nas nabizeji jen v jednom obchode a to jeste ze by to museli specialne objednat. Jenze ja se na nich chtel jen zkusit povozit, jestli by mi vubec sedly a to se jim moc nechtelo.
Kdyz jsem neuspel s meridama, zalibil se mi Apache Wakita (nebo tak nejak) a vyrazil znovu do obchodů. Skoncilo to tak, ze by zase museli specialne objednat. To uz me dozralo, protoze takovej vyber pres internet je naprd, kdyz uz si clovek neco vybere tak v obchodech je uplne neco jinyho co nechce. Rekl jsem si ze tudy cesta nevede.
V jednom obchode se mi zalibil "MAXBIKE 63TR Deore/LX". Byl to lonskej model takze uz levnejsi a jeste mi v obchode nabidli slevu 1400kc. Prehazka DeoreLX, presmykac Deore, Packy DeoreLX, Brzdove packy Deore, Naboje Deore, Brzdy Shimano V-Brake ..., zbytek takova smeska vetsinou shimano. Co se mi zalibilo bylo ze bylo hodne lehoucky. Nevazil jsem to, ale tipnul bych ze ne vic jak 10-11kg. Povozil jsem se, pocit SUPER, tak jelo domu.
Mam uz na nem najeto 120km, jedina vec co me na nem stve je ze kdyz dam nejtezsi prevod (vepredu nejvyssi, vzadu nejmensi kolecko) tak pri silnem slapani to u slapek vydava takovy divny zvuky, jako kdyby retez soural o presmykaz nebo tak nejak. Pritom ale kdyz uz se tolik nezabira tak to nedela, tak nevim. Snad to pujde nejak seridit, v tomto tydnu jdu do servisu na prvni garancni prohlidku. Prinejhorsim to tady proberu v nejakym novym Topicu, treba nekdo poradi :-) No a ted me jeste zacalo pri prejezdech hrbu neco klepat v prednim kole, tak to zatim taky nevim co to dela :-), snad to bude jen nejaky uvolneny lanko.
Jinak pohoda a spokojenost.
Chceš-li turistit natěžko i v kopečcích, stálo by zato pouvažovat o kotoučích
Chceš-li turistit natěžko i v kopečcích, stálo by zato pouvažovat o Véčkách:-)
Umis si predstavit, jak opravujes kotoucovky v lese na parezu??? Jinak uplne zapomen na mechaniky...mam je a porad na ne nadavam. Ale na cestaku mam Vecka a v pohode...
Diky tomu, ze ja porad na mechanicky nadavam, tak jsme delali v praci s kolegama takovej testik. Jezdi nas tu na kolech dost a tak jsme porovnavali me mechaniky s Veckama a s hydr. kotoucovkama. Byl to spis pocitovej "test". Schodli jsme se na tom, ze Vecka jsou mnohem lepsi nez mechanicke kotoucovky. A to jsem je mel serizene.
s kotoučema mám zkušenosti nulové, ale na ráfkový brzdy nadávám vždy když mi rupne ráfek (občas zcela nečekaně) nebo když kolo není dokonale vycentrované. Taky po každým průjezdu bahnem. O sněhu radši ani nemluvím - lepší blbě brzdící mechanická kotoučovka než vůbec nebrzdící ráfková, myslím.
Mám hydr.kotouče SR Santour už asi 5 let naježděno hodně přes 15 000 km většinu v terénu a bez jediné opravy, neměnil bych.Před tím jsem měl V čka nedá se to porovnávat.