Zdravím,
dnes jsem udělal pořádek s účtenkami. Zarazilo mne, jak moc jsou drahé hydraulické brzdy. V době kdy jsem kupoval kolo tak se ještě daly koupit V-brzdy. Chyba nechal jsem se ukecat to této finanční pasti. Je to skoro 30% všech nákladů za servis + nákup kola. Hrozné.
(Na druhém kole jsou kupoval 2x špalky po 100 Kč. A to kolo jsem měl hezkých pár roků.)
A to raději pomlčím o problémech, kdy sundáte kvůli defektu kolo a pak musíte hodinu seřizovat brzdu aby nedřela.
Existuje dnes nějaká rozumnější alternativa k hydraulikám? V-Brzdy se už prý neprodávají.
Znáš se se strejdou gůůglem ? Ten by ti řekl, že se V brzdy normálně prodávají.
Co se cen týká, mám na treku Véčka, která byla dražší, než jsou dneska běžné kotoučovky.
Jestli po nasazení kola ti to dře a nemůžeš to doladit, tak máš buďto křivej kotouč (porovnat, pokud to půjde), nebo ohnutou osu náboje. Za oboje ale typ brzd nemůže.
Netuším, do čeho rveš prachy za údržbu kotoučovek. Pokud nezprasím desky někde v bahně, tak mám dlouhodobý náklady nějaké ty tři stovky za dva páry desek.
A rozdíl v námaze při šlajfování obrovskej.
Jo a za fakt účinné gumky do čelisťových brzd na žiletku jsem vyšpulil skoro pět stovek.
A jestli ti jde o to, ušpórovat pár desetikaček, tak můžu doporučit dozadu Torpédo :-)
Když se divám na účtenky, tak za ty roky to byly 3x nové kotouč (jeden kotouč má na svědomí v trávě schovaný šutr), 2x měnění brzdovky(asi by bylo levnější koupit plnící sadu a dělat to sám), jedna brzda zarezla. 6x destičky.
U Véček byla výhoda v seřízeni - když to drhlo stačilo dát menší zdvih. Což u kotoučů bohužel nejde.
Co to mas za brzdy ? Ja vim, ze predpis je predpis, ale terminy vymen maji zbytecne nahusto, taknejak na jistotu vyrobce.
U Vecek zase do nakladu pocitej krome spalku i probrzdeny rafky, vymeny lanek a bowdenu. Bud k veckum stejne poctivy udrzbou jak ke kotoucum a cena bude obdobna. Jenze na vecka je zvykem kaslat, dokud se jen trochu hejbou...
https://www.maxeuro.cz/lanko-ocelove-tl-1-5mm...
A jak tretry ? Ty si taky sijes z ojetych pneumatik ? :-)
Ale jo, da se usetrit i na brzdach. O to vic zbyde na peknej funus.
A jen tak mimochodem, na co vubec potrebujes brzdy, kdyz TiToNejede ? ;-)
Ono mu to právě nejede, protože pořád stojí na brzdach :-D
zlatý véčka, náklady skoro nulový, váha skoro nulová, efekt více méně stejnej. A probrždění ráfku?. Při správným brždění nehrozí.
Hydraulický kotoučovky? Jak píšeš, na běžný ježdění předraženej nesmysl.
Co je to to správný brzdění, neprobrzdujici rafky ? Něco popírající fyziku ? ;-)
Naopak fyziku je třeba respektovat a nebrzdit jak pako.
Máš-li zmařit nějakou energii třením, tak prostě třeš a dřeš. Leda že bys zpomaloval už z dálky a dojížděl "na volnoběh", nebo do protisvahu.
Ale houby, když třu neznamená to že musím zničit ráfek.
Můžeš brzdit aerodynamickým odporem, nebo odhazovat kotvu. :D Na nepříliš skloněné silnici ten odpor funguje, jen se to musí nechat rozjet na vyšší rychlost. Pak už to nezrychluje. Kdo se bojí, ten stále přibržďuje a ten ráfek uvaří.
A jak se správně brzdí, když sjíždíš třeba z Černé hory, na jednu i druhou stranu a chceš dolů bezpečně a ve zdraví dojet a zastavit?
Tak zrovna třeba Černá hora není nic dramatického. Pár pravidelných vraceček, pár přibrždění, nic co by mi uvařilo ráfek nebo ohrozilo na zdraví.
O jakém uvaření ráfku píšeš ? Řeč šla o prostém opotřebení. Tušíš vůbec o čem ??
Chceš-li mě chytat za slovo - uvaření = obrazně řečeno opotřebení třením. Chápeš?
No tak zrovna u brzd, zvlášť při jízdě z delšího kopce, stojí za to tyhle dva pojmy rozlišovat. Protože přehřátím ti brzdy umí pěkně zvadnout, kotoučové i Véčka. Ale opotřebení třením se prostě z principu vyhnout nemůžeš. Na něm je to celé založené. U auta nebo motorky si můžeš účinně pomáhat brzděním motorem, na kole jde všechno do brzd.
Sorry jako, nebyl jsi zrovna za školou kouřit, když se tohle probíralo ? ;-)
Sorry jako. zkoušel jsi se někdy zamyslet nad tím, k čemu je tam ta gumová věc, co způsobuje brždění.
Jo. Má větší nebo menší adhezi vůči ráfku. Po ráfku se "šoupe" a maří tím energii. A tím třením zároveň nepatrně ubírá i materiál z ráfku. Něco zvládne guma sama, s něčím pomůže prach ze vzduchu.
Co tam máš dál ?
Jako zásadní bych viděl to poměrně relativní slovo "nepatrně" , což může být prakticky téměř zanedbatelně. Už chápeš pointu?
Ty, kteří potřebují naléhavé financování, ty, kteří jsou často
odmítnout banky, potřebujete půjčku za peníze
vypořádáte své dluhy nebo realizujete své projekty, půjčujeme si
5.000 € až 1.000.000 € zašlete nám prosím svou žádost přímo
úvěr a obdržíte ho kdekoliv, kdy jste v období
48 hodin bez protokolu s úrokovou sazbou 2% ročně. kontakt
jednoduše poštou a požadavek na půjčku za peníze
schválena. E-mail: [email protected]
WEBOVÉ STRÁNKY: financeexpress72h.over-blog.com
To zní super, potřeboval bych půjčit jen 100.000 € , smlouvu prosím zašlete na [email protected]. Díkes!
A teda správně brzdit aby se ráfky neobrušovaly?
Já jsem nechtěl hodnocení kopce, ale popis správného brzdění.
Prostě s citem, krátce,na střídačku, tak aby se ráfky neuvařily. Ronda ti vysvětlí co to znamená, teď už to možná ví. Podmínkou jsou samozřejmě čistý a správně nastavený špalíky.
A ty špalíky tam jako fungujou jak ? :-)
velmi jednoduše- zmáčkneš brzdí to, nezmáčkneš- nebrzdí to.
Aha, no jo, no. Tak se měj pěkně...
https://www.youtube.com/watch?v=02wB3om_Mbo
A když brzdí tak neopotřebovávají a neobrušují ráfky?
A jsme opět na začátku.Zkus vodu milý Lojzo, milý Lojzo, zkus vodu...
A to pomůže když budu za jízdy kropit ráfky? Všude všichni říkají, že voda a mokré ráfky o dost prodlužují brzdnou dráhu.
A jak máš vyřešené kropení brzd a jakou máš spotřebu vody řekněme na 100 km v kopcích?
A já bych řek, že mokrý prach bude rozhodně lepší brusná pasta než suchý, který se z větší části z ráfků odfukuje. Nebo to je jinak?
...a v čem ji mám přinést milá Lízo, milá Lízo a v čem ji mám přinést, řekni v čem....
A pak mu vzal ruku a máčel ji a ona nabobtnala a pak mu ji usek.
...Vem si vědro milý Lojzo, milý Lojzo, vem si vědro...
Běž si namáčet ráfky ať se ti líp brzdí a ráfky neobrušují.
...A kde ho mám najít milá Lízo, mílá Lízo, a kde ho mám najít řekni kde...
Jo, vodu mám vyzkoušenou, cesta v dešti rozhodně likviduje brzdový špalíčky mnohem rychleji než za sucha, tudíš předpokládám, že s ráfky to bude podobné.
Bohužel na silnici nebývá dokonale čistá voda, ale spíš směs písku, bláta a jiných abrazivních látek, které na ráfku při brždění odvedou svou práci.
A i kdybys po každé, když přijedeš domů dokonale očistil ráfky a brzdy, stejně se ti tam při cestě nachytá nový prach a nečistoty, které při každém zabrždění začnou ráfek brousit, tak fakt nevím, jaké zázračné doporučení (kromě nepoužívat brzdy) bys nám dal? ;-)
Ty, kteří potřebují naléhavé financování, ty, kteří jsou často
odmítnout banky, potřebujete půjčku za peníze
vypořádáte své dluhy nebo realizujete své projekty, půjčujeme si
5.000 € až 1.000.000 € zašlete nám prosím svou žádost přímo
úvěr a obdržíte ho kdekoliv, kdy jste v období
48 hodin bez protokolu s úrokovou sazbou 2% ročně. kontakt
jednoduše poštou a požadavek na půjčku za peníze
schválena. E-mail: [email protected]
WEBOVÉ STRÁNKY: financeexpress72h.over-blog.com
To zní super, potřeboval bych půjčit jen 100.000 € , smlouvu prosím zašlete na [email protected]. Díkes!
Když obojí kvalitně namažeš, tak vydrží mnohonásobně déle.:-))
Akorát nebrzdí.
Není třeba mazat, stačí projet kaluží do které nějakému čuněti vyteklo trochu hydraulického oleje. Nějak jsem si toho pořádně nevšim a v následujícím sjezdu jsem měl chvíli o zábavu postaráno :-)
To je málo, mazat proti opotřebení brzdné plochy ráfku musíš furt. Každý, sebemenší náznak zpomalení pomocí brzd je špatně. Nejlépe mít na řidítkách nádrž s olejem a hadičky k jednotlivým špalkům. Pak stačí už jen správně seřídit dávkování a mít dostatečné zásoby maziva.:-))
Prostě taková cyklistická obdoba oilmasteru, nepřimazávat palivo, ale přímo ráfky :-))
Ty, kteří potřebují naléhavé financování, ty, kteří jsou často
odmítnout banky, potřebujete půjčku za peníze
vypořádáte své dluhy nebo realizujete své projekty, půjčujeme si
5.000 € až 1.000.000 € zašlete nám prosím svou žádost přímo
úvěr a obdržíte ho kdekoliv, kdy jste v období
48 hodin bez protokolu s úrokovou sazbou 2% ročně. kontakt
jednoduše poštou a požadavek na půjčku za peníze
schválena. E-mail: [email protected]
WEBOVÉ STRÁNKY: financeexpress72h.over-blog.com
Táhni do prdele, už jsem ti to psal jednou.
To zní super, potřeboval bych půjčit jen 100.000 € , smlouvu prosím zašlete na [email protected]. Díkes!
Jak jsi poznal, že je to zrovna hydraulický olej? A proč děláš takový kraviny, že projedeš louží s mastným flekem?
Ty asi nevíš jak vypadá hydraulický olej a co udělá když ti nacáká na mokrou silnici, že?
No nejspíš asi klouže, asi jako všechny oleje.
Tak proč píšeš o louži s mastným flekem?
"stačí projet kaluží do které nějakému čuněti vyteklo trochu hydraulického oleje."
???
A ty otazníky jsou co? Ptáš se na co?
Proto jsem také ale psal, že asi ještě neviděl vylitý hydraulický olej na mokré vozovce.
Garantuju ti, že to nepoznáš a olej zjistíš až když polezeš po čtyrech a budeš se sbírat z vytřené cesty.
Není olej jako olej a ne každý dělá mastné duhové a viditelné skvrny.
No vidíš, já to nevím a on asi taky ne. Koneckonců píše, že "nejspíš klouže", z čehož (plus toho co napsal předtím) jako odborník můžeš vycítit, že neví a není třeba ho peskovat. On se neprsil, že ví, jak vypadá hydraulickej olej...
Přečti si to celé znova, a vem to pořádně od začátku a nevynechej ta jeho odborná pojednání o způsobu brzdění, uvaření ráfků a neprobroušení ráfků když je budeš namáčet ve vodě a pak ještě o tom proč dělám takové kraviny.
A pokud dotaz že asi neví jak to vypadá považuješ za peskování, tak je mi líto, že to takhle vidíš.
Fajn, tak teď už konečně víme, že hydraulický olej, ačkoliv je to olej, neudělá ve vodě mastnou skvrnu. Zase jsem o něco chytřejší.
K poznámce od Lelka o namáčení ráfků. Takovou blbost jsem nikde nepsal stejně jako nic o mazání ráfků. Lelek, asi zcela nepochopil co bylo myšleno tím " Vem si vodu milý Lojzo, milý Lojzo" a nebo to pochopil a jak je jeho dobrým zvykem, překroutil si to podle svého. Závěrem. Obecně jsem ochoten připustit, že u ráfku může dojít vlivem brždění časem k nějakému opotřebení, ale mluvím za sebe, mám původní ráfky asi deset let a nevypadají, že bych je v nejbližší době musel řešit, takže to asi nebude zase tak horký. Ale jelikož "L+R -chytráci v modrém " to mají jinak, tak to bude asi nějaká anomálie.
No jestli to nebude taky tím že ti jmenovaní najezdí mnohonásobně více km v těžkém terénu.
A taky zřejmě mají dost zkušeností že ví o čem je řeč.
Tak nepochybně mnoho, mnoho mnohonásobně. A navíc ty zkušenosti a sem tam nějaká ta olejová louže uprostřed těžkého terénu.
https://www.youtube.com/watch?v=tUSVA67kJUI&...
Je to na dobre ceste. Dosly vecne argumenty, zacina se ze zoufalstvi trefovat "do modreho" :-)))
Pár ráfků jsem kdysi probrzdil i bez ježdění v blátě a terénu, stačí těžší jezdec, brašny a něco najezdit. Nervy, když jsme se vraceli z hloubi Rakouska, ráfek probržděnej, pomalu se otvíral, to nikomu nepřeju. Zlatý kotouče.
...tak ti nevím, milá Lízo- zatím se mi za 40 let cykloturistiky na těžko ráfek probrzdit nepodařilo. Používám ráfky Remerx Panther/Dragon a občas je kontroluji. Pokud opotřebení přesahuje 1mm(každý jistě ví o čem je řeč) ráfek vyřadím a používám jen na cesty po okolí, takže mne nemůže překvapit probržděný ráfek na expedici. Brzdy mám Véčka a mohu potvrdit některé argumenty zakl. vlákna. Pokud jde o jízdu převážně v terénu, tam mají kotouče navrch, ale pokud jde o silnici, tam vedou véčka bez diskuse. U ráfkových brzd je potřeba daleko menší síly ke stejnému brzdnému účinku z jednoduchého důvodu- působí na násobně větší průměr ráfku než kotouče a tím dochází i k menšímu opotřebení. Navíc je násobně více míst na poruchu a než Probrzdím ráfek, je fuč několik párů destiček a možná i kotouč. Použiju otřepaný argument: kdyby byly kotouče tak výhodné, jezdili by na nich profíci i na silnici.....;-)
Ten otřepaný argument s profíky má klasický problém v tom, že ve spoustě věcí si závodníci nemohou vybírat, co se jim líbí, ale pouze to, co jim povolují pravidla...
Nevím, jak to přesně mají silniční závody, ale možná jsou pro zákaz kotoučí i racionální důvody...
https://sport.idnes.cz/kotoucove-brzdy-zraneni...
...rád bych viděl na silničních závodech někoho s bicyklem osazeným kotoučovkama. Tam se šetří každý gram na všem a najednou by si osadil kotoučovky a přidal půl kila váhy kvůli sporné výhodě- nebude to ten "racionální" důvod? Na to nemusí být žádný zákaz ani předpis- na to stačí obyčejný selský rozum ....;-)
Ale vždyť s tím už letos někteří jezdili. Akorát je to při pádech nebezpečný, jednomu to prořízlo botu, jinej to schytal na holeni až na kost (v obou případech sice tvrdí, že to nebylo od kotouče...), tak to zas zakázali. Tam není problém s váhou, ale s bezpečností.
Jednak sis mohl přečíst článek, na který jsem dával odkaz (ano, někteří to už zkoušeli) a potom silniční kola mají limit minimální hmotnosti, pod který už se dá dostat (někteří nacpou do kola motor aniž by kolo bylo podezřele těžké), takže gramy se nešetří do nekonečna a určitě by to neznamenalo půl kila navíc oproti ostatním...
Jestli je to výhoda nebudu soudit, ale lepší brzdy můžou umožnit brzdit v zatáčkách později, což teoreticky může umožnit ve sjezdu ujet ostatním, takže mně to jako nesmysl nepřipadá.
S tou nebezpečností a řezáním to asi nebude tak hrozný. Osobně jsem to nezkoušel, nemám potřebu, ale
https://www.youtube.com/watch?time_continue=36...
http://www.cyklonovinky.cz/Clanky/Test...
Nevím, nesoudím, tenhle problém nesleduju, šlo jen o důvody, proč kotoučovky dávno nemají profíci = pravidla, přičemž nehodlám ani studovat, jestli teď zrovna můžou, nemůžou nebo jak kde... :-)
Vzhledem k tomu, že UCI odmítá lehokola, fakt nehodlám jejich názory obhajovat... :-D
Daleko mensi sila u Vecek, nez u kotoucu ? A kolik solidnich a funkcnich kotoucu uz ti proslo rukama ? Na hydrach zaslajfuju prstikem,vecka musim rvat silou. A to nemam vubec spatny vecka a nesetrim ani na spalkach. Ale jak jsem mel moznost porovnat, i mezi hydrama jsou rozdily. Teda alespon mezi Avid Juice 7 a nejakyma Shimano deore znatelne, na Shimanu musim bejcit o poznani vic. Je mozne, ze na nejakych "uspornych" jebkach bych poulil oci a bejcil vic jak na Veckach...
"Véčka musím rvát silou". Na zabrždění obvykle stačí lehký stisk. Už mě ani nepřekvapuje, že hned zničíš ráfek.
Zastavit rozjetý metrák lehkým stiskem brzdy? :-))
Škoda, že nejspíš nikdy nebudu mít příležitost to vidět někde na téčkovém rozcestí.
Na téčkové rozcestí obvykle přijíždím takovým způsobem, abych zastavil lehkým stiskem, žádná velká věda. To je to respektování fyzikálních zákonů, jak jsem psal na začátku. Tak ji ucpi milý Lojzo, milý Lojzo, tak ji ucpi.
Jenomže je tupá milá Lízo, tupá Lízo. Právě že při dodržení fyzikálních zákonů když se valí metrák z kopce rychlostí 40, tak bych chtěl vidět to lehounké přibrzďování abys zastavil a zajímalo by mě kam bys až dojel, resp. jak velkou díru bys udělal do zdi proti rozcestí. Milá Lízo, tupá Lízo.
Bavíme se o sjíždění z kopce a ne jízdě po letištní ranveji, milá Lízo.
Ovšemže se bavíme o sjíždění z kopce, na ranveji bych asi taky neřešil téčkové rozcestí, že? Chce to jen trochu citu, předvídavosti a vyladěné brzdy. Třeba se k tomu časem taky dopracuješ. A čím ji mám ucpat milá Lízo, milá Lízo....
Ty chytrolíne, zkus si někdy sjezd z Petrůvky směr Luhačovice. Sice už tam dole není téčko, ale kruháč, ale kopec dolů má místy 14%. To si "s lehkým stiském páky" jaksi nedovedu představit.
(Co si pamatuju, tak sem někdo z lehokolistů dával fotku s maximálkou a měl tam přes 90km/h.)
Tu tvoji Petrůvku asi opravdu nikdy zkoušet nebudu.
Nějak mi uniká smysl proč bych to dělal. Když chci slušnej kopec , jedu do Alp. Není mým cílem zrakvit se na nějakém bezvýznamném harakiri kopečku u Luhačovic končícím kruháčem, kde si místní lehokolisti honí rychlostní rekordy.
Tak Jardo teď už víš jak to je, že na rozdíl od některých zoufalců nebrzdím stylem, křeč v prstech, naběhlá žíla a v očích smrt, tak pozdravuj v Luhačovicích, já tam s kolem asi nikdy nepojedu protože to mám prostě trochu z ruky, a když už tedy někam musím cestovat, tak aby to už stálo za to.
Co to tady vlastně řešíte? Na expedičním kole mám taky véčka, s vozíkem to celé vážilo skoro padesát kilo a v pohodě jsem s tím sjel Mont Ventoux, autům se tam kouřilo z brzd a já fakt neměl problém. Dva roky před tím jsem s cantileverama a úplně obyčejnými špalky, sjel na těžce naloženém kole GrandValiru v Andoře a taky jsem neměl problém. Když si to člověk nenechá moc rozjet, opravdu není zapotřebí brzdit nějak křečovitě, to jste nevěděli?
V pohode. Taky jsem s Veckama sjizdel vez problemu Glocknerskou z obou stran, na treku je mam porad. Kockovani je o ucinnosti, sile stisku packy, (ne)opotrebovavani rafku a podobnych podruznostech. Dlouhe zimni vecery... :-)
Vazeny OVG, to, co se tu ted napsal kolega siravnik, nikdo nikde nepopiral (zkus pohledat). Nejake krece do prstu jsi sem zavlekl ty sam. Puvodni diskuse byla o prirozenem opotrebovavani rafku, nikoliv o krecich a niceni rafku. ;-)
....myslel jsem sílu působící na ráfek- ne na brzd. páku, fyzika nepustí....;-)
(ani jsem si nevšim, žeby na Tour někdo "bejčil a poulil oči" při sjezdech z Pyrenejí a Alp- že bych zle viděl?..:-((
Taky se mi nepodařilo ještě probrzdit ráfek do té míry, že bych špalkama brzdil o duši.:-))
Probrzděným ráfkem měli kluci jistě na mysli jeho opotřebení o 1 mm, nebo zmizení kontrolní drážky, nebo obarvení brzdné plochy kapalinou, která je ukryta ve stěně některých ráfků. Jezdit i nadále na takto obržděném, opotřebovaném ráfku je hazard.
Kdo chtěl, pochopil.
Mýlíš se, probrzdit ráfek tak, že se stěna vyboulí není žádný velký problém. Nekouká duše, ale musíš hodně povolit brzdu a trochu jinak to vycentrovat. Dojet se dá, ale moc to nebrzdí.
Ne každý ráfek má ten kontrolní zápich a bez demontáže pláště a šupléry se to pak špatně diagnostikuje.
Nemýlím se. Pokud probrzdíš nový ráfek, tak je něco špatně. Pokud probrzdíš ráfek, který nekontroluješ, jsi hazarder. Pokud bržděním prohřejěš ráfek natolik, aby se vyboulil opět musí být něco špatně. Vada ráfku, nevhodné špalky apod.
Až budeš mít opotřebovaný ráfek, podle doporučení, tak ho vyměň a ten starý příčně rozřízni. Jen se pak nediv, že toho materiálu tam je stále ještě dost, ale je to opravdu jen kvůli bezpečnosti. Bohužel mnoho lidí si řekne že to musí ještě dlouho vydržet, až jednou je pozdě něco měnit.
Samozřejmě je nutné ráfek průběžně kontrolovat, ať to nedopadne jak zveřejnil cyklo poustevník, takhle: http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2015_-...
Což jen potvrzuje že ráfky pod špalky mizí – někomu rychleji (bláto, sajrajt, off road), někomu pomaleji, a někomu kdo skoro nebrzdí ho třeba i přežijí. Kdybych byl býval měnil podle zmizelé rýhy před rupnutím, byla by moje spotřeba ráfků mnohem větší. Takhle jsem vyměnil až po úplném dosloužení po cestě, žádný problém. Ale hloupost v tom řezání větví na kterých sedím pohračovat, když kotouče toto opotřebovávání zcela eliminují. A i když prošoupu kotouč, není problém dojet s jen jednou brzdou, na rozdíl od rozšklebeného ráfku kdy max. po pár desítkách nebo stovkách kilometrů se zničí nejdřív plášť a hned potom i duše co vyhřezne ven.
Hm a jak tedy vypadá to správné měření opotřebování ráfku, když zrovna tenhle ráfek nemá ten kontrolní zápich uprostřed brzdné plochy? Já bych to nějak uměl tou šuplérou s odmontovaným pláštěm a duší. Ale ještě jsem to z důvodu lenosti nikdy nedělal. Prostě se kouknu na tu plochu a prohlásím, že ten probroušený žlábek ještě není tak hluboký a že to ještě vydrží. No a končí to tím vydutím ráfku. Přitom má a mé rodiny kola jsou pravidelně v zimě servisovaná a každé dva roky rozebírám a čistím ložiska a dávám novou vazelínu. Nekašlu na ně.
Brahma.Hm a jak tedy vypadá to správné měření opotřebování ráfku..
Měřím posuvnicí s hloubkoměrem z boku ráfku, aniž bych sundaval plášť. Teoreticky by to mělo jít přibližně změřit i hloubkoměrem výšky vzorku pneumatik, který býval součástí měřiče tlaku v pneu.
Z obou stran ráfku přiložíš do prohloubení kousek drátu a změříš šuplerou.
Ten drát (jehož průměr znáš) ti eliminuje žlábek vzniklý bržděním
Víš-li, jaká byla původní šířka ráfku, přijdeš na další postup sám.
8-)
https://www.zbozi.cz/vyrobek/kinex-posuvne...
"No takovej Froome třeba má od toho bejčení při brždění bicáky a tricáky jak Arnold."- že ještě s těma bicepsama neurval páky nebo neprošoupal galusky.....;-)
Možná by bylo rozumné napsat, kolikže jsi za těch 10 let najezdil kilometrů?
A možná taky co máš za kolo, protože stará kola ala favorit opravdu měla ráfky skoro věčné (možná dokonce ocelové), zatímco současné ráfky z hliníku jsou sice lehké a slušně pevné, ale probrždění je vždy otázkou času.
Při mém způsobu ježdění (95% silnice) bych životnost 26" ráfků Remerx grand hill tipoval na 15 až 30 tisíc km.
Chápu, že když někdo najezdí třeba 500 km za rok, tak nechápe probržděné ráfky, výměnu řetězu a možná ani brzdové špalky řešit nemusí, protože dřív vymění celé kolo (aby mělo trendy barvu) než že by se díly mohly opotřebovat...
Průšvih je v tom, že výrobci zřejmě dimenzují životnost na tyhle sváteční jezdce, aby i ti občas museli něco koupit, takže kdo na kole opravdu jezdí, má s životností problém... :-(
Kilometry jsem přestal počítat, řetěz a špalíky měním každý rok, barva ta původní se mi celkem líbí, Ukrajinu ani Favorita nemám.
Vážím 95kg , jezdím spíše na silnici, ráfky mají za sebou věř nebo ne dokonce i delší sjezdy a potažmo brždění v horách.Co bych ještě dodal? Že vy "opravdoví" , kvůli těm svátečním máte problém s životností mě vážně upřímně mrzí.
tak tím se mnoho z tvých názorů vysvětluje.
Nevím jak OVG, ale já ročně najedu v průměru 5000km převážně v kopcovitém(a na expedicích v hornatém)terénu převážně po silnici(občas přejezd prašným a blátivým terénem) na véčkách při pravidelném měření(nasazený a nahuštěný plášť, šuplera-hloubkoměr bez drátu,max 1mm), ráfek Dragon (po vyřazení slouží na krátké jízdy po okolí a městě) a nestalo se mi, že bych se musel bát dál od domova, že probrzdím ráfek a nedojedu. Vážím 80kg(plus 20-25kg na expedicích), brzdím normálně, oči nepoulím. Máš precht, že probrždění je otázkou času- jde jen o to, KDE ten čas nastane. Já i ten ráfek "po limitu" po max 1000km jízdy po rovině vyhodím i bez řezání. Hrubým odhadem mi vychází, že vydrží tak +-50000km do vyhození(aniž by byl probržděný).....
To mně povídej, ja probrzdil za dest let 3 páry ráfků. A to správné brzdění je nejspiš nebrzdit, to ti ráfky vydrží i sto let:-)
Nikdy jsem ovšem Večka nezavrhnul, byly pro mně účinější než kotouče.
Taky bych si rád nechal vysvětlit to správně brždění. Pořád vzpomínám na favorit, kde byly ráfky skoro věčný a nové špalky jsem koupil po dvou/třech letech... připouštím, že to nebrzdilo extra dobře, ale náklady na provoz skoro nulové.
Zatímco na Ibexu s Tektro-V jsem jeden ráfek probrzdil úplně a několik dalších skoro. Brzdový špalky v dešti mizí před očima. Kupodivu se mi žádný špalek nepovedlo odbrzdit úplně (jako kdysi na tom favoritu), ale většina špalků přestává brzdit už zhruba v polovině tloušťky (zřejmě jiný materiál), takže ke stejnému účinku bylo potřeba mnohem víc síly, což mě brzo donutilo špalky vyměnit.
Zkoušel jsem koupit nějaký nejlevnější špalky asi za 30 Kč a odrovnal jsem je za týdenní ježdění do práce, dražší byly lepší, ale třeba i Coolstop gumičky, které mi přišly jako nej, jsem měnil několikrát za rok...
A to jsem jezdil skoro výhradně po asfaltu a cestou do práce spíš jen přibržďuju před křižovatkama. Pokud někdo jezdí terénem nebo má na trase prudký kopec, kde brzdit MUSÍ, tak za rok určitě probrzdí dost peněz... ale nemyslím, že by kotouče vyšly výrazně levněji a zrovna hydrauliku bych na kolo ani nechtěl...
A najezdil jsi s tím favoritem stejný porce a stejnou rychlostí, jako s Ibexem ? Ony ty dojmy leckdy děsně zkreslujou a vlivy rychlosti, váhy, kilometrů a účinnosti brzd jsou veliký. Prostě něco za něco.
Ráfků jsem špalkama probrzdil desítky, je to jak řezat si větev pod sebou na stromě kde spím, s tím e že nevím kdy to pode mnou rupne.
http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2015_-...
http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/On_the...
Nehledě na nutnost neustáleho čištění v bahně, písku, sajrajtu.
Naštěstí téhle noční můře je už konec, už 2 roky sjíždím ty nejobyčejnější mechanické kotoučovky BR-M375 a vůbec se to nedá srovnávat – účinnost, jen jednorázové štelování při výměně desek jinak jen postupné přitahování šroubku, bahno žádný problem, ráfky doživotní, náklady na provoz minimální, případná oprava někde po venku snadná. K ráfkovým brzdám už bych se nevrátil.
.....ráfky sice doživotní, ale zase ti přibyly náklady za destičky a kotouče(plus spešl náboj).. Ono je něco za něco- pokud jezdíš převážně teré, paj souhlas, ale na silnici a expedice bych je nedal. ;-)
Desky mi přijdou cenově podobně jak špalky,
http://www.nakole.cz/diskuse/21570-crossove...
životnost i těchto levných stejná ne-li vyšší, kotouč je železo takže se neošoupe tak rychle jak ráfky, a účinnost mnohonásobně větší. Hydrauliky bych nechtěl hlavně kvůli možným problémům s opravou po venku, prasklé lanko u mechanických kotoučů opravím ale stejně snadno jako u véček, desky prohodím stejně jako špalky. Z mého pohledu a dosavadních zkušeností – už bych neměnil, jedno jestli silnice nebo off road, i když je pravda že kde to jde, silnicím se snažím vyhýbat.
... a jak u auta (máš-li ho), tam bys hydrauliky také nechtěl kvůli možným problémům s opravou po venku?
Proti gustu žádný dišputát!
Každý máme své specifické potřeby a očekávání, někomu vyhovuje toto, jinému zase tamto. Jinak auto nemám, nepotřebuju.
...není rozdíl v "ubrždění" tunovýho auta a centovýho kola? ;-)
Navíc vyměnit obržděný kotouč je mnohem jednoduší než vyměnit ráfek.
Ty, kteří potřebují naléhavé financování, ty, kteří jsou často
odmítnout banky, potřebujete půjčku za peníze
vypořádáte své dluhy nebo realizujete své projekty, půjčujeme si
5.000 € až 1.000.000 € zašlete nám prosím svou žádost přímo
úvěr a obdržíte ho kdekoliv, kdy jste v období
48 hodin bez protokolu s úrokovou sazbou 2% ročně. kontakt
jednoduše poštou a požadavek na půjčku za peníze
schválena. E-mail: [email protected]
WEBOVÉ STRÁNKY: financeexpress72h.over-blog.com
"... hodinu seřizovat ..."
a až budeš mít seřízeno do neškrtání, označ si (důlčíkem, vybroušeným "šlicem") vzájemnou polohu osy a vidlice.
Příště při montáži už budeš vědět, v jaké vzájemné poloze osa a vidle mají být a nebudeš "vyšilovat" při seřizování...
Když chceš opici, musíš mít i na banány.
Hele pane boutolleau, táhni s tím k čertu.
Škoda, že se neobjevil včera, mohl rovnou odtáhnout s čertem. Každopádně souhlasím ať jde.
jj, to je tak, když se podporují akce "Internet do každého bohnického pavilonu"
On tam Palmič není jedinej?!?
V bazaru NaKole se nabízejí karbonová silniční kola a k nim korkové brzdové špalíky. Proč jsou korkové? To aby to ty ráfky vydržely, nebo by gumové nebrzdily? A jak dlouho takové špalíky vydrží? Jak ty špalky vypadají, je to z přírodního korku, nebo je to nějak výrazně upravené?