Nedávno se mi stalo, že jsem pořádně napumoval kolo(samozřejmě dle maximálního povoleného tlaku). Jedu, libuju si jak to krásně jede a najednou rána jako z děla. Rupnul mi plášť i s duší. Duši jsem zalepil. Ale nevěděl jsem co s tím pláštěm, tak jsem to stejně musel dotlačit. Nemáte nějej TIP?
Čeeče, to je nějaký zajímací. Píšeš rána jak z děla, a duši se ti povedlo zalepit?? Jak´s to dokázal???
Nějakej tip chceš na co? Co máš dělat s pláštěm? No plášť bude asi na vyhození, není-liž pravda?
No dal jsem tam několik těch velkejch záplat. Napadlo mně jestli bych pro tyto případy neměl vozit ještě kobercovku abych to omotal
Co to?? Stojí ti to za to, cpát tam několik záplat?? Jak velká to byla díra? Takovýmu plášti už bych nevěřil, a krom toho, pokud nemáš kotoučovky, tak to kolem ráfku čímkoliv dost dobře nepůjde omotat.
Vidíš to mně nenapadlo
Na dojetí domů stačí když pod prasklinu pláště zasuneš třeba kus starého pláště , tvrdší gumy nebo něco podobného, aby ti duše po nahuštění nelezla dírou ven a ještě to přelepíš izolepou i přes ráfek. Já takové věci vozím.
Tak že to jde no vida. Dobrej nápad. Už jsem myslel že budu muset vozit náhradní plášt
Jde to, ale nesmíš brzdit:-)
je to nouzovka na dojetí. Podle toho taky volíš rychlost. Lepší než jít pěšky. I s jednou použitelnou brzdou může dojet.
A dyť já víímm :-)))
Tak jo. Ale asi jsem již příliš podezíralá.. Pajana mne asi příliš nadzvedl. Zdravím a přeji málo defektů.
To je ten, co brečí, když zmokne??;-)
Z toho si nic nedělej!!! :-)
Tak to mam asi silu vesnicanky bejvaj dost vyzrany:)))))
Píši to znova jseš taky vidlák.
Mě se stala podobná věc, ale nerupl plášť, ale ráfek (na kterým předtím nebyl ani náznak nějaké probržděnosti) - asi čtvrtina obvodu se na jedné straně vyloupla a na duši byla díra přes celou tu čtvrtinu. Naštěstí při cca 8 km/h 1 km od domova..
Pro tyto případy sebou vozím kus staré duše a pak pásku - nějakou takovou, aby lehce pružila (není to přímo kobercovka, ale také má nějaké textilní vlákno).
Už se to párkrát hodilo a jednou s touhle opravou odjel kamarád i celý výlet (cca 55 km).
No mně se zase stalo, že jsem při dofukování urval ventilek¨a neměl jsem náhradní duši. Taky nic moc. Byl jsem 100km od domova.
Potom se dá taky celej plášť vycpat slámou, suchou trávou, starejma hadrama apod.
No to by mně ale taky nenapadlo :-))
Jsem zapomněl dodat že se mi to nakonec podařilo zalepit
No vidíš a přitom o tom píše každá "Příručka malých svišťů" :o)))
Co kdybys ho zkusil zašít šitíčko si sebou vozis ne?
A pak kdo má blbý reakce
No vidis jak je to neprijemny kdyz chce nekdo poradi a "nekdo" si z toho dela prdel tak uz jsi to konecne pochopil ???
Máš popelnici? Jestli ne, tak ho hoď do cizí. :-)
Dyť to naznačuju od začátku:-))
Maximálně si z něj uřízni kus na záplatu - viz jeden z příspěvků výše.
Koukám, že náš cyklonárod není tak schopný, jako byli naši předkové. Asi se projevuje spoleh na dobře zásobený trh a spoustu servisů.
Co ale, když jste v oblasti, kde nic takového není ? Jediná, kdo to vyřešila, byla Pajana. Stačí kus trenýrek, jehla a nit a ujedete dál pár tisíc km. Mám to vyzkoušené a náhradní plášť nevozím.
No taky mne napadlo, že by to mohlo fungovat. Ale. Vzhledem k tomu, že plášť na boku praskne hlavně proto že je již řídký nebo a to častěji zpuchřelý, tak nevím ,nevím zda ty trenýrky a př, režná niť ten bok neproříznou.Spíše by to asi chtělo tužší záplatu než ty trenky.
Sranda je, že ten co to vyřešíl to nemyslel dle vlastních slov jako radu , ale dělal si prdel.
Nejakej tip bych potreboval ja, prozrad nam, co vozis za plaste, ktere praskaji, to bude jednodussi se jim vyhnout, nez resit, jak je lepit :). Aby plast jenom tak sam od sebe prdnul, to jsem jeste neslysel...
Jezdis MTB, nebo podle toho max. tlaku spis asi silnici, ne? U biku se do terenu dava kazdopadne tlak podstatne nizsi nez na max. hodnotu (trakce a pohodli).
Sám od sebe plášť rozhodně nerupne. Ty ruplé, co jsem viděla já, měly všechny už něco za sebou :o)))
tiež mi praskol plášť, a o nasledujúcich defektoch nebudem hovoriť - bol to horor, naskôr som vložil časť starej duše - zošuchla, potom časť plášťa - bol vytláčaný von, potom som ho previazal drôtom z vonkajšej strany - drôty praskly, nakoniec som to omotal sisalovým motúzom - tie sa predrali, ale vydržali najdlhšie
Jako nouzovka se dá omotat duše v jednom místě pořádně izolačkou (takovou tou pružnou elektrikářskou) a toto omotané místo pak pečlivě nastavit pod díru v plášti. Není potřeba žádná páska zvenčí, která zruší brzdu.
Když už se motá zvenku, tak se taky dá vzít jen kolem pláště a ne kolem ráfku => opět zůstanou funkční obě brzdy.
Podložit díru v plášti něčím vhodným (zbytkem staré duše počínaje, trenýrkama konče) také není od věci. Ale šití bych moc neriskoval. IMO to tomu plášti spíš víc ublíží, navíc pokud to není na boku, tak jakákoliv nit se prakticky ihned rozedře o silnici. (Totéž se stane i libovolné omotávací pásce, ale ta vydrží trochu víc.)
Vždycky je to nouzovka, ale i u hodně velké díry v plášti se kombinací výše uvedeného dá nějakých 100 km zvládnout. (Ono když má člověk nejbližší město, kde by vůbec mohl doufat v cykloobchod těch 100 km daleko, tak vymyslí lecos. ;-))